Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
SuperRoos schreef:ok, wachtlijst, haha
ik had yvetje aangemeld op msn zodat ik daar haar foto's kon zien
dus voor yvetje:
profiel: elandsneus:
wijst op een sterk karakter, dit soort paarden zijn vaak kuddeleider
Klopt! De manege-eigenaar vond hem in het begin te dominant, daarom mocht hij eerst niet bij de andere pensionpaarden in de wei, omdat hij zelfs de grootse paarden te lijft ging, wat hij met een blessure moest bekopen. Deze zomer ging het beter en hij is idd de leiderHij beheert de waterbak en er mag pas gedronken worden als hij dat toestaat. De merrie´s zijn ook echt zijn eigendom en de ruinen kunnen beter uit de buurt blijven. Hoewel die wel leuk zijn om regelmatig mee te spelen en te stoeien
![]()
kaken: groot:
intelligent en cooperatief
Klopt ook!
snuit: vrij vierkant:
wijst op een stabiele persoonlijkheid
Klopt ook wel. Hij is altijd heel evenwichtig met zijn karakter. Zeker in de omgang. Onder het zadel is hij nog wel eens een beetje wisselvallig, maar het lijkt me dat de meeste paarden dat hebben.
mond: vrij lang:
wijst soms op zeer grote intelligentie, en een paardje dat best wel gevoelig is
Klopt niet helemaal. Dat hij een grote intelligentie heeft klopt. Een staldeur openen waar hij aan vast staat is geen probleem. Ook onder het rijden is hij altijd op sneaky plannetjes aan het broeden. Hij is dan ook ongelooflijk goed in je voor de gek houden. Als je wegloopt gaat hij aan zijn naambordje knagen en als je je dan omdraait, doet hij of hij hem gewoon lief aan het likken is. De boef! Dat gevoelige valt volgens mij wel mee. Hij is niet snel ergens van slag af, een tik met de zweep doet hem ook weinig en boze stemmen zijn ook nutteloos. Als ik boos op hem ben is hij meestal wel nogal verontwaardigd, maar hij reageert er niet heel heftig op ofzo.
lippen: platte bovenlip:
vrij onafhankelijk en vastberaden paardje,
op 1 foto steekt zn bovenlip uit dat betekend dat hij geconcentreerd is.
Hij is idd heel onafhankelijk en vastberaden. Als hij ergens zijn zinnen op heeft gezet, wil hij dat ook doorzetten. Ook in de wei zoekt hij niet de anderen op. Hij staat meestal lieven alleen.
neusgaten: groot en open:
een teken van intelligentie, een geinteresseerd, enthousiast en actief paardje
Baloe is altijd geinteresseerd, enthousiast en intelligent. Maar hij is niet altijd even actief....eerder een beetje flegmatiek (behalve als we gaan springen)
kin: duidelijk gescheiden van zn bovenlip:
zou weer aanduiden dat het een heel slim paardje is
ogen: zacht en open:
geinteresseerd
klopt. Mensen zijn daardoor ook bijna altijd verplicht om even bij zijn stal te stoppen omdat hij zo uitnodigend zijn neus door de tralies drukt
oren: goed gevromd, vrij breed:
goed gevromd is intelligent dat brede betekend dat je paard een evenwichtig karakter heeft en best wel betrouwbaar is
Klopt helemaal! Hij is idd intelligent en evenwichtig zoals al eerder vermeld en echt superbetrouwbaar! Hij draait nergens zijn hoef voor om. En als jij hem kan overtuigen dat iets engs echt niet eng is, dan neemt hij dat meestal ook klakkeloos van je aan. Hij zal het dan ook niet zomaar op een lopen zetten als hij iets eng vind ( behalve bij honden) Maar heeft eerder zoiets van: Baas is dit eng? en loopt er dan met een scheef hoofd langs. (het moet immers wel goed in de gaten worden gehouden) Een bok geven zal hou ook niet zomaar doen, of er moet een goede reden voor zijn.
kruin: 1 precies in het midden:
wijst in het algemeen op een paardje met een ongecompliceerd karakter.
klopt dus ook! Baloe is geen drammerd en vrijwel altijd de rust zelve.
SuperRoos schreef:voor ireentjuh:
profiel: lichte elandsneus:
duidt op een paardje met een sterk karakter dat best weleens de groepsleider zou kunnen zijn
klopt wel, groepsleider is ze meestal niet maar ze laat zich ook absoluut niet door een ander paard wegjagen.
kaken: groot:
intelligent en cooperatief
of ze intelligent is betwijfel iknee, aan de ene kant is ze eigenlijk best wel intelligent, maar op een andere manier ook weer niet (als ik een appel ophang in haar stal in een lickit-houder, dan hangt die er de volgende ochtend nog
)
cooperatief is ze wel.
snuit: verfijnd:
zou betekenen dat ze ook wel gevoelig is
zou ook wel eens kunnen.
mond: medium:
niets bijzonders
lippen: hartvormig:
expressief, nieuwsgierig en extravert
nieuwschierig is ze zeker wel!
neusgaten: groot en goed gevormd:
intelligent en nieuwsgierig
kin: kort en rond:
een betrouwbaar paardje
absoluut!!! ze kan soms wat lastig zijn, maar ze is zeker betrouwbaar.
ogen: zacht en rond:
een gewillig paardje dat wel vertrouwen heeft in mensen
klopt ook.
oren: goed gevormd, vrij breed en bovenaan wijder dan onderaan:
wijst weer op een intelligent en betrouwbaar paardje,
zie hierboven
alles wijst er dus op dat je een nieuwsgierig en betrouwbaar paardje hebt, waar volgens mij ook wel wat pit in zit, omdat ze dus zo intelligent is en dan zijn ze vaak heel enthousiast,
ja dat klopt zeker, Evita is superbetrouwbaar, Sanne (dochtertje van gijsenkim) reed toen ze 4 jaar was haar los in de bak met alleen een beugelriem om de hals, en ze luisterde super. Aan de andere kant kan ze met een buitenrit ook heel erg druk zijn, maar ze blijft betrouwbaar.
leuk beestje trouwens,
dank je
over de kruinen kan ik nu dus niks zeggen, maar misschien weet je zelf wat voor en kruin ze heeft?
op haar hoofd heeft ze 1 rond kruintje, precies in het midden tussen haar ogen.. kruinen op het lichaam zijn die belangrijk? ze heeft een paar hele opvallende op haar hals.
heel erg bedankt trouwens!!
SuperRoos schreef:voor liza van loon:
profiel: vrij recht profiel, meet een heel licht snoekshoofd:
het recht geeft aan dat hij vrij makkelijk leert en dat snoekshoofd betekend dat hij ook wel gevoelig is
hij leert inderdaad vrij snel en is ook gevoelig
kaken: medium/groot:
vrij intelligent en cooperatief
hij is intelligent, wat cooperatief is weer ik niet![]()
snuit: verfijndmaar ook een beetje vierkant:
betekend dat hij wel gevoelig is maar ook wel een stabiele persoonlijkheid heeft
klopt, hij doet nooit echt iets wat is niet verwacht
mond: medium:
niets bijzonders
lippen: hartvormig:
expressief, nieuwsgierig en extravert
erg nieuwsgierig en hij kan zich ook goed uit drukken voor een paard. Extravert is toch levendig? Dat is hij wel.
neusgaten: groot en puntje naar binnen gedraaid:
geinteresseerd, enthousiast en actief, de puntjes naar binnen gedraaid betekend dat hij veel nadenkt
klopt helemaal![]()
kin: is helaas niet echt goed te zien op de foto
ogen: zacht en open:
geinteresseerd
oren: boven en onder even ver uit elkaar:
paardje wat ook energiek en soms heftig kan zijn, dat brede maakt hem echter ook wel weer betrouwbaar, dus het houdt elkaar zeg maar wel in evenwicht
klopt helemaal! Hij kan af en toe heel heftig zijn in het bos en in de winter. Maar ik vertrouw hem heel erg, ik voel me altijd veilig op hem.
kruinen: 1, die iets meer naar rechts ligt zo te zien:
zou betekenen dat hij minder gewillig en cooperatief is dan een paard waarbij deze enkelvoudige kruin in het midden ligt of meer naar links.
enkelvoudige kruinen zeggen vaak minder over het karakter dan de wat meer gecompliceerde patronen.