mltex schreef:Nee het zijn 49 nagels die de pad bijelkaar houden, er zit een strap over de hoef die los en vast kan.
Je ziet onder de hoef een normaal ijzer, en lijkt wel dat er spijker van ijzer naar blok gaat zodat beter blijft zitten tijdens de show?
Misschien dat er hier een daar een gek is die zijn paarden erop laat staan zoals laatst met die hackneys in zuidafrika, tja kan maar dat is iig niet gebruikelijk ook niet voor voorstanders van die blokken.
Zal eens kijken of ik fatsoenlijk plaatje kan vinden waarop goed te zien is
Als die blokken eraf kunnen, waarom hálen ze ze er dan niet af? Toevallig ken ik iemand die per vliegtuig walkers vanuit de VS naar Nederland heeft begeleid. Eerste wat ze hier aangekomen deden waren die klompen eraf.
Kan me verder ook niet voorstellen dat het gezond is voor een paard om steeds de stand te veranderen. De blokken zijn scheef. Als je je paard steeds op die blokken zet en er tussendoor steeds af zou halen verander de steeds de stand van de voet en dan sloop je heel effectief de pezen.
En kan me echt, echt écht NIET voorstellen dat zo'n ding met een riempje blijft zitten. Als de scalpers je soms al om de oren vliegen en die krengen zitten echt strak vastgesnoerd hoor, neem dat maar aan... en die zitten om het been, niet eronder... zo veel gewicht en kracht houdt één enkel riempje nooit, daar hoef je geen natuurkundige voor te zijn.