Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Joolien schreef:Dan zou ik gewoon kiezen voor een wat oudere hengst. Kun je wat van leren, zijn ze vaak wat meer bevestigd in het karakter en kost je veel minder.
Urielle schreef:PreciesBedenk het worst case scenario en bedenk dan of je het nog steeds wil
(ik heb trouwens in 2010 een hengst laten staan nog, was redelijk goedkoop, erg mooi, vrij hoog niveau, maar hij werd alleen op stang en trens gereden en op video leek hij me behoorlijk sterk. Dan kan ik wel willen met mijn 1.65 en korte pootjes, maar als zo'n vent met lange stelten al kracht moet zetten dan veegt het dier met mij vermoedelijk de vloer aan, zeker aangezien ik nog M moest starten en alleen een trensje ter beschikking had. Was wel een gave bok, dat wel.)
hollywood86 schreef:Misschien ligt dat eerder aan je eigen referentiekader dan aan anderen.
In de western is in ieder geval het eigenlijk veel gebruikelijk om je paard hengst te laten, daar is het ook niet bijzonder of ''cool'' om een hengst te hebben. Wordt ook niet zo spastisch omgegaan met die beesten, waardoor ze geen gekke streken krijgen.
melaniehut schreef:Ik ben al een tijd op zoek naar een nieuw paard, ik vind hengsten zo super mooi, maar ik ben benieuwd of ik dit wel echt moet doen of niet.
Ik hoor namelijk vaak als ik zeg dat ik een hengst wil 'eerst castreren!' . Zijn hengsten echt zo anders als merrie's en ruinen?
Met mijn paard rij ik nu M1 dressuur en ga ongetrijfelt verder komen. Hij is heel braaf, maar ook heel flegmatiek!
Als ik weer een paard aanschaf wil ik graag een paard met pit! Dit was bij de aankoop van mijn huidige paard ook het plan, maar ook dit paard bleek liever lui dan moe.
Heeft iemand advies voor mij of een hengst wel geschikt is of niet? en waar ik rekening mee moeten houden.
(PS: we hebben ook een merrie op stal, kan ik eventueel problemen veroorzaken als ze (apart) in het weiland staan en als de in hetzelfde stallen complex staan?)
Tendance schreef:Een merrie heeft niet dezelfde hormonen als een hengst! Oestrogeen en progesteron, zit nogal verschil in!
Vind trouwens wel, dat er hier veel mensen ervaring met hengsten hebben, terwijl je om je heen toch maar weinig hengsten ziet!
Ik heb zelf een 3 (bijna 4) jarige hengst.. en het bevalt me opzich wel goed.