Another Penny-Topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:20

lindeee_ schreef:
Nou meiden, jullie hebben tenminste die arme ponytjes niets echt aan gedaan..
Dit is gewoon echt een domme PIEP

http://www.youtube.com/watch?v=ca5b21vt ... re=related

dat fimpje vind ik echt zielig. op het begin zakken ze door de sneeuw, ze gaat rijden op een blinde pony, crossen op een veelste kleine shet..
ik vind dat niet kunnen :n
maaarja dat vind ik

Emita

Re: Another Penny-Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 12:41

wow, dat filmpje.. dat vind ik dus wel echt sneu! laat die pony's gewoon lekker buiten rondlopen en ga er niet zomaar op zitten als ze nog niet eens zadelmak zijn.. arme beestjes

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 14:10

Ik meng me even in deze gesorekken.

Net een penny op bokt:je aquarium is veeeel te klein (zielig dit zielig dat je weet hoe het gaat). Maar voor je kreeften is ie groot genoeg.

Uhhh?wat moet ik hier mee?
Ten eerste,mijn aquarium is groter dan die de meeste thuis hebben.
Ten tweede,mijn kreeften zijn groter dan heel die guppen en die paassen er wel in?
En het is zielig omdat de steentjes scherp zijn. _O-

En het ergste van allemaal: dat kind zit op de beware of the penny topic.

Eleanne16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 14:12

Haha

Wie is het dan?

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 14:14

Ik stuur wel ff via pb anders krijg ik de modjes op mn dak denk ik.

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 15:46

lies1994 schreef:

WIE? ik ben namelijk door iemand van dat topic uitgescholden dus ik wil het ook weten :o

Dat sommige mensen zulke dingen als ik hier lees doen zeg, en dan durven zeggen dat ze zo veel van paarden weten :\
( Ik zou zoiets niet eens durven, bang om op mijn kop te krijgen of het paard pin te doen )

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 16:25

Dat filmpje vind ik ronduit schokkend... Hoe durft ze op onbeleerde, en schijnbaar nog mishandelde ponies en muildieren te rijden? Ze keurt de reacties eerst zelf goed voor ze daar geplaatst worden helaas :') vandaar dat je alleen positieve reacties ziet

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:46

BoemPats schreef:
lies1994 schreef:

WIE? ik ben namelijk door iemand van dat topic uitgescholden dus ik wil het ook weten :o

Dat sommige mensen zulke dingen als ik hier lees doen zeg, en dan durven zeggen dat ze zo veel van paarden weten :\
( Ik zou zoiets niet eens durven, bang om op mijn kop te krijgen of het paard pin te doen )

Echt waar joh? :\ ik stuur je wel de naam door.ben benieuwd of het dezelfde is

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 19:00

Omg dat filmpje... Geen woorden voor

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 19:03

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 19:07

Ja die had ik ook gezien... WOW en ik voelde mij bezwaard om op een bepaalde pony te gaan zitten ....

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 19:08

lifaya schreef:
Dat filmpje vind ik ronduit schokkend... Hoe durft ze op onbeleerde, en schijnbaar nog mishandelde ponies en muildieren te rijden? Ze keurt de reacties eerst zelf goed voor ze daar geplaatst worden helaas :') vandaar dat je alleen positieve reacties ziet

Ik snapte al niet dat er zo veel positieve reacties onder stonden :+

xCharming

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 19:15

Ik heb vol verbazing zitten kijken...
ZOIETS DOE JE TOCH NIET!!!!

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 23:30

pf verschrikkelijk sommige verhalen

Destijds toen ik mijn paard nog had,wat niet meer bereden mocht worden was ik ook vaak wel een beetje bang dat iemand hem zou rijden stiekem!

Ik vind het al brutaal dat sommige dus zomaar een paard uit de wei plukken,maar nog erger.
Ze staan er niet bij stil dat het paard misschien gewond kan zijn of te jong of te oud om bereden te mogen worden...

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 23:41

Ik krijg hier heel vaak penny's die vragen of ze ook even een rondje op mijn paard mogen springen omdat her er zo leuk uitziet.
'NEE'
Dan worden ze nog boos ook := ..

Ik had een tijd terug een penny die mijn Shetlander uit zijn stal gehaald had.. 'Wat een leuke shetlander zeg, van wie is die?!' 'VAN MIJ :j :j :j ' 'echt? Wat gek, ik heb er precies zo een'!
Gezegd dat als ze dat nog 1 keer doet, ze een hooivork in dr reet kreeg..

Kind NOOIT meer gezien :D ..

Wij hadden vroeger onze dampige zieke C pony op de wei staan.. Beestje mocht absoluut niet meer bereden worden. Zolang ze niks deed kon ze pijnvrij leven.. Kwamen we aan, zaten er 2 kinderen op. Beestje helemaal in het zweet gereden.. Gewoon kapot gereden..
Pony hebben we moeten laten inslapen.

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 23:51

ShauniBef schreef:
Ik krijg hier heel vaak penny's die vragen of ze ook even een rondje op mijn paard mogen springen omdat her er zo leuk uitziet.
'NEE'
Dan worden ze nog boos ook := ..

Ik had een tijd terug een penny die mijn Shetlander uit zijn stal gehaald had.. 'Wat een leuke shetlander zeg, van wie is die?!' 'VAN MIJ :j :j :j ' 'echt? Wat gek, ik heb er precies zo een'!
Gezegd dat als ze dat nog 1 keer doet, ze een hooivork in dr reet kreeg..

Kind NOOIT meer gezien :D ..

Wij hadden vroeger onze dampige zieke C pony op de wei staan.. Beestje mocht absoluut niet meer bereden worden. Zolang ze niks deed kon ze pijnvrij leven.. Kwamen we aan, zaten er 2 kinderen op. Beestje helemaal in het zweet gereden.. Gewoon kapot gereden..
Pony hebben we moeten laten inslapen.

Y;( wat verschrikkelijk

Ik heb er geen woorden voor

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 23:53

omgg vreselijk ...

bentevanbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 10:52

@ShauniBef

Wat vreselijk ! Y;(

Pony20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:20

Het verbaast me steeds weer wat sommige Penny's doen! Ik heb hier een keer ervaring mee gehad:

Ik was aan het rijden ( op Safira, paard van mijn moeder ) op buitenrit. Gelukkig was Safira rustig, want normaal kan ze wel eens een sprong maken. Plots komen twee meisjes aan over het ruiterpad met een shetlander. Ik rustig met Safira erlangs. oo, wat een mooi paard! Mogen we hem aaien. ( Safira is trouwens een merrie...). Ik: ze is nog al gevoelig dus doe wel rustig. Meisjes Safira knuffelen alsof het hun eigen pony was. Safira dus meteen haar hoofd in de lucht. oo, de pony is stout, krijg ik meteen als antwoord. Safira is wat kopschuw dus moet je rustig met haar doen. Mag ik op haar rijden? Ik helemaal verbaast, wat? Nee, zei ik. Ik ken jullie niet en Safira is geen makkelijk paard! Ja, maar wij hebben 12 paarden thuisstaan die allemaal wedstrijden rijden en wij rijden nu ook al heel lang. En we hebben ook paarden ingereden! Ik: nee. Ik geloofde helemaal niks van hun verhaal, die shetlander was misschien niet eens hun eigen paard. >;) Aah toe nou! Ik nee en ik stapte snel weg. Volgens mij fluisterde ze nog van alles toen ze ook wegliepen.
Dat was mijn Penny ervaring.

@ShaniBet: vreselijk, nog sterkte.

7KidForever7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:57

Bij ons op stal lopen van die penny's/extreme paardenactivisten rond (jaar of 11) die het ''zielig'' vinden als een paard nageeflijk loopt, ''want dat is rollkur en het paard kan niet ademhalen''. Ook die manegepenny's die hun handen achter hun bovenbenen hebben om het arm dier met z'n hoofd omlaag te laten lopen, en de term ''aan de teugel'' nog durven te gebruiken. Maarja, dat zal wel gewoon onwetendheid zijn.

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:07

Vorige week ging lekker naar t bos met zwarte welsh merrie van vriendin, omdat zij geen tijd had. Komen er 2 meisje van -+ 10 jaar aanrennen. OOOH EEN ZWARTE HENGST!!! ehhm... dit is een merrie. Oowh mogen we haar aaien? Tuurlijk. Komt er een 3de meisje van ongeveer 11 jaar aanlopen WAT DOE JIJ MET MIJN PONY!?!
ik; waneer heb je hem gekocht?
zij; 8 jaar geleden
ik; das knap deze pony is 6 jaar oud.

Ik heb nooit iemand zo snel zien rennen :')

Ik denk een jaar geleden?
Ik was uit rijden met de andere pony van die vriendin een extreem luie fjordenruin
Kom er een oude man aanlopen.
man; HEELAA! JIJ MAG HIER NIET GALOPPEREN WIE DENK JE WEL DAT JE BENT!?
ik; Ehmm meneer...
hij; Ja?!
ik; Ik ga niet in galop ik ga al een hele tijd in stap...
hij; Ooh sorry, ik heb slechte ogen
ik; Geeft niet hoor.
hij; Mooie merrie touwens! Een fries? Ze is wel héél mager hoor..
ik; Meneer dit is een veelste dikke ( hij staat op dieet ) Fjordenruin :')
hij; Totziens...

Oeps sorry dat het zo lang is geworden :=

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:28

hahahahhaahaa geweldig _/-\o_ _O-

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:21

Een halfjaar geleden heeft iemand bij mijn pony de staart ingevlochten... en het 's nachts laten zitten. Halve staartwortel kaalgeschuurd natuurlijk, het is nog steeds niet helemaal teruggegroeid :(

Ik stond ook een keertje met mijn pony te knuffelen, het is echt zo'n kriebelfan dus ze ging me natuurlijk terugkriebelen, geeft een of ander kind haar ineens een mep! Dus ik heel boos: "Joh, wat doe je nou?!" zegt ze "ja je mag je pony niet laten bijten hoor!" 8)7

Ik kan er ook heel slecht tegen als ik mijn pony aan het poetsen ben en iemand wil erlangs, en dat ze mijn pony dan helemaal gaan aaien en in babytaal toespreken voordat ze eronderdoor waggelen :o bliiijjjjf van mijn pony af!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:22

Kijk, een loslopende wilde hengst :oo klik

lol :')

Wiesiesisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:52

mijn pennyervaring van laatst was ook best wel weer eens irritant. Ik heb een blessuren dus moest ik een bijrijder zoeken dus kijk ik op marktplaatst staan daar alleen maar van die penny's met manege ervaring totaal wat niet zoek heb ook een lastige merrie. dus ik dacht ik maak zelf wel een advertentie en daar stond dus in dat min. 18 moest zijn en jawel ik krijg een mailtje van een 12 jaar meisje die graag mijn 'pony' (is dus een paard) wou verzorgen (heb ik al een hekel aan het woord verzorgpony)/ze zei ook nog dat ze haar graag vertroetelde wat daar hield ze van _O- . dus ik netjes geantwoord dat ik iemand van 18 zoek met goede ervaring. ze gaat er brutaal tegen in en zegt: "waarom dan ben ik niet goed genoeg!" toen wou ik eigenlijk wel van alles hard in haar gezicht zeggen }:) (ook al doe ik het via mail haha) maar gelukkig dacht ik wies rustig en heb ik me ingehouden. naja denk ik, ik snap niet hoever die meisje durven gaan :n .