hollywood86 schreef:Melissa schreef:Aangifte van vernieling doen kan gewoon. Je paard is dan volgens de wet een goed en hij is beschadigt. Het is met opzet gedaan zonder toestemming van jou, dus voldoet het gewoon aan de bestanddelen van vernieling!
Wat een rot streek zeg!
Aangifte kan altijd, maar of er iets mee zal gebeuren is een tweede. Daar zal echt geen strafzaak van komen. Grote kans dat het OM (als de zaak daar al komt) overgaat tot een sepot.
Ik vind het ook hartstikke naar voor de TS en ik zou zelf ook woedend zijn, maar aangifte? Dat zal geen bevrediging zijn voor de ts, je kan beter samen tot een oplossing te proberen te komen.
Douraque; Ik denk dat er nog te twisten valt of dit onder beschadiging valt. Manen groeien vanzelf weer aan, dus er is niet echt een concrete schade te noemen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd in hoeverre een rechter daarover denkt.
Er is hier sprake van een bekende dader en opsporingsindicatie, dus lijkt mij niet dat het dan een Sepot wordt. Daarnaast wordt de zaak eerst gedraaid bij de recherche van de politie en zal de dame in kwestie gewoon als verdachte haar verklaring af moeten komen leggen. Neem aan dat topicstarter genoeg bewijs heeft, dus zie de reden er niet van in waarom OM de zaak zou seponeren.