Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:54

listiglistje schreef:
nathe schreef:
jep maar het is altijd leuk als je paard gewoon in orde is op foto's.
Ook de verkoopwaarde hangt hier aan vast. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar als je toch wat geld uitgeeft heb je toch graag wat zekerheid he :)

zekerheid heb je maar tot aan de uitgang van de deur van de kliniek ;)

Voor hetzelfde geld krijgt je paard morgen een dodelijke koliek of ligt vast in de stal of breekt zijn been in de wei of krijgt een of ander virus...

Ik heb al zoveel 100% gezonde paarden zien vertrekken door de meest vreemde aandoeningen en ongevallen...

ben ik het mee eens! Maar je kan toch al enkele dingen uitsluiten he :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:55

Gewoon dat ze in algemen goede conditie zijn, hart, longen, de bassis dingen dus.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 22:55

Ik keur altijd voor ik erop ga als 3-3,5 jarige. Dan weet ik dat ze goed zijn en dat ik nergens rekening mee hoef te houden. Maar goed, dan gaan ze ook via de achterdeur weg ;)

Een gekeurd paard waar de foto's van zijn zal ik dan ook niet weer keuren. Die hebben al wat kilometers in de benen en dan vind ik het belangrijk dat ze klinisch helemaal ok zijn.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:56

marloes1990 schreef:
Ik vind het zo moeilijk met die keuringen, helemaal omdat ik een jaarling zoek, ik had er laatst nog over met mijn baas, die springpaarden fokt, vanaf welke leeftijd je foto's laat maken. Zij vond vanaf 2,5 jaar, wat ik ook vind, hoeveel kun je er eerder over zeggen? Maar een jaarling wel klinisch laten keuren? Iemand ervaring?

Met 19 maanden kun je ze op de foto zetten :)

Maar goed ook in het koppel/opfok verongelukken er veel :7 dat risico blijf je altijd houden...

Die van mij was met 19 maanden 100% op de foto, maar wel over de kop gegaan en daarna atactisch/wobbler gradatie 4 :(:)

nathe

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:58

ben al blij dat mijn jaarling zo'n tamme seut is, al een klein beetje minder kans op ongelukjes :D
Ben wel blij met haar maar ben ook zo bezorgd :) Veel stress zo'n kleintje grootbrengen. Heb er al veel mee meegemaakt :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:00

nathe schreef:
@ snoekiej,

staat op hun site:

Onderstaand ziet u ons actuele aanbod. Alle paarden zijn volledig gekeurd, gezond en vrij van (stal)gebreken.
Op het moment bieden we paarden aan in verschillende prijsklassen, beginnend bij € 8.000,- .

Oops :o

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:02

Die ik op het oog heb is 2,5 jaar en wordt morgen gekeurd.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:03

Spannend hé, ik zal duimen

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:04

wel spannend hoor Ingetje, het zou toch super zijn als jij nu ook eindelijk een leuk paard vindt!

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:06

Ik hoop het ook, maar heb er ook al eentje afgekeurd gehad een paar maanden geleden. Dus ben toch wel heel erg zenuwachtig.

marloes1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:06

Vind sowieso dat het goed is om een nog niet rontg. Gekeurd paard op de foto te zetten voor je ermee aan het werk gaat, dan weet je wat je kan verwachten.

Jonge paarden brengen idd altijd risico's met zich mee, je kan idd laten keuren en dan gaat er in de opfok vanalles fout, maarja die risico's horen erbij en maken het ook wel leuk

marloes1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:07

@ ingetje super spannend, zal voor je duimen.
Wat voor paardje is het?

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:08

Het is een 2,5 jarige lord leatherdale merrie
Heeft nu een stokmaat van rond de 1.70
Kent nog helemaal niks, maar is wel braaf.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:08

stef schreef:
Ik heb een hele gave vos met veel wit, krack c.... Maar men wil idd geen vos ;)

Jawel, ik! ik! ik!
niks mis met vossen! liefst met veel wit! hoe groot??? :j

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:09

Dat is een leuk paard die je hebt uitgezocht Arabiertje. MAar maak ik hieruit op dat je een keuze hebt gedaan, en helemaal er voor zal gaan?

marloes1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:10

Klinkt als een leuk paardje, ben benieuwd

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:11

Succes hoor morgen Ingetje!! Hoop dat het lukt :)

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:15

ilsexxx schreef:
Ah vandaar, begin het al wat meer te snappen haha. Maar zat je dan ook dat als er iets aand e hand was, en je moest anders 400 euro betalen, en nu dus die 20% er af was dat 80 euro, maar moest je er dan ook nog eigen risico er over heen betalen? Dat is volgens mij een bedrag van ongeveer 75 euro toch? Of hoefde dat dan niet?

Dus dan is het eigenlijk zo, dat als je een enter oid koopt, die verzekerd voor 1000 euro, dat de verzekering dan sneller zou zeggen dat ze het paard ophalen bij een operatie van 3000 euro, dan een paard dat je verzekerd voor bijv. 10 000 euro?

En waar had je je paard verzekerd?
Sorry voor de vragen hihi :o maar ik begin het al te snappen haha!

Ik had mijn paard verzekerd bij Hippozorg.
en er is geen eigen risico, dat is het percentage van 20%.
althans, ik doe dat ff uit mijn hoofd hoor.

je kan trouwens gewoon naar de verzekering bellen. die leggen het heel duidelijk uit ;)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:22

Langcara schreef:
Dat is een leuk paard die je hebt uitgezocht Arabiertje. MAar maak ik hieruit op dat je een keuze hebt gedaan, en helemaal er voor zal gaan?

Als ze in die twee weken proefperiode haar gedraagt, zoals ze haar vandaag gedragen heeft ja hoor. Nu ja, ze kan altijd wel eens wat anders zijn natuurlijk... Maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik. :j De voorwaarde zijn wel leuk bij Jansen van den hout, ik moet me geen zorgen maken over gerief want dat kan ik daar kopen. Twee weken gratis proef, en 6 maand garantie op verborgen gebreken.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:26

@arabiertje: Ik vind het een knappert! leuk dier! ik hoop echt voor je dat het is wat je ervan verwacht.

@Adin: HIJ IS LEUK!!!!!!!
( ;) maar dat wist je al)

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:28

Knappe paarden hoor adin en arabiertje!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:37

driebergen schreef:
stef schreef:
Ik heb een hele gave vos met veel wit, krack c.... Maar men wil idd geen vos ;)

Jawel, ik! ik! ik!

Whaha ;)
Hoe groot geen idee, zal morgen eens kijken hij is wel de grootste van de groep. Is van 2009.

Betreft keuren tja, als het over sportpaarden gaat begrijp ik het, maar dat zoekt niet iedereen
niks mis met vossen! liefst met veel wit! hoe groot??? :j

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:44

Leuk een nieuw topic, de zoektochten gaan gewoon door in 2012 :) Ik zoek zelf niets, maar vind het wel interessant om mee te lezen.

Vanmiddag nog bij een kennis van me geweest die interessante paarden te koop heeft staan. Misschien wat voor de mensen die op zoek zijn in dit topic?

- Zwarte dressuurhengst, 4 jaar, zeer professioneel bereden (wordt steeds een professionele dressuurruiter voor ingehuurd), paard met veel potentie, hoge prijsklasse. Echt een gruwelijk goed sportpaard.
- Prachtige grote vosruin met wit, stoer dier, maar toch ook heel charmant. 7 jaar oud, bereden en betuigd, goed verkeersmak, ook in het bos braaf. Braaf nuchter dier dat wel van werken houdt. Geschikt voor de sport en veelzijdig gebruik. Vriendelijke prijs.
- Jonge E pony, beleerd onder het zadel. Geschikt voor de sport. Hij hoeft er niet veel voor te hebben.

De paarden staan in Gelderland, bij een eerlijke verkoper. Dat is ook wat waard als ik het zo lees hier en daar. Bij serieuze interesse mag je mij pb-en voor zijn telefoonnummer.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:58

Mag ik hier ook mee praten? :)

Ik ben momenteel op zoek naar een goed huisje voor onze twee pony's (leuke kruisingen), beiden om een verschillende reden.

Als ik voor mijn rijpony een goed huisje heb gevonden ga ik rustig rondkijken om mijn grote droom waar te maken. Namelijk een tinker <3 ik wil dan gaan kijken voor een wat oudere 8-15 jr tinker, liefst groter dan 1.50m en eentje die geheel verkeersmak is zodat ik eindelijk weer met een paardje de bossen in kan trekken :)

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:22

Callandra: had je advertenties al is gezien. Echt leuke beestjes. Hopelijk vind je gauw een goede plek voor ze en kan je je droom waarmaken.

Ik ga morgen de fries is in de bak proberen en dan woensdag met haar lessen. Ben zo benieuwd hoe ze is. Mijn moeder en zusje zijn zo nieuwsgierig dat ze morgen ook even willen kennis maken. Dat ik zou vallen voor een fries, wie had dat gedacht. haha