Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Puagaus12 schreef:maar maritariel, nare ervaring meegemaakt? (:
MaritAriel schreef:Puagaus12 schreef:maar maritariel, nare ervaring meegemaakt? (:
Met jonge meiden ? Ja heel veel . De meeste willen allemaal hun grote voorbeeld in het paardrijden na doen , en ondertussen rijden ze het paard kapot . Er zijn natuurlijk uitzonderingen . Ik heb hier een verzorgstertje en die rijd mijn shetlander geweldig en mijn welsh is verkocht aan een meisje en die reed er op 9 jarige leeftijd al M2 mee. Maar ik zie dit soort dingen zo vaak ; bij mij thuis met mijn shet , op de manege waar ik stage heb gelopen .. Nouja zoals ik eerder al zei , zo denk ik er over.
Surprise_ schreef:MaritAriel schreef:Hier ben ik het mee eens. Maar tieners kijken ook nogal veel omzich heen , nemen dingen over van oudere 'ervaren' dressuur / spring / westernruiters en daar gaat het fout . Ze willen dat hun paard net zo loopt en gaan lopen prutsen omdat ze geen idee hebben hoeveel kracht dat het paard kost en hoelang je daarvoor moet trainen om zo'n oefening voor elkaar te krijgen en dan komt die hulpteugel erbij , want tja .. Het paard doet niet wat ze willen . En dat is ook een stukje stoerdoenerij , want als hun vriendinnetjes of vriendjes komen moeten ze natuurlijk wel kunnen laten zien dat hun paard heel mooi kan lopen .
Daarom denk ik dat het wél leeftijds gebonden is!MaritAriel schreef:Toch nog altijd bij de tieners vind ik . Meestal hebben ze ouders die totaal geen verstand hebben van paarden en die zich er verder ook totaal niet mee bemoeien . IEDEREEN weet dat les zeker van belang is voor een eigen pony . Helaas voelen veel tieners zich hier te stoer voor omdat ze alles al weten , geven ze hun geld fout uit waardoor ze geen geld meer hebben om de les te betalen of ze luisteren niet omdat ze het allemaal toch wel beter weten. Er zijn uiteraard uitzonderingen .
Aanvallend en ook een beetje tegenstrijdig. 'Toch altijd tieners' en 'Er zijn altijd uitzonderingen'. Wat is nu je punt?
Surprise_ schreef:Dat betekent niet dat verantwoordelijkheidsgevoel en verstand bij post-tieners altijd aanwezig is, waarom zijn er anders zoveel 'grote voorbeelden' die eerder zijn genoemd die wel met hulpteugels e.d. rijden? 8)
Niet dat een 12-jarige kan weten waarvoor een martingaal dient, maar hoe komt deze tiener eraan? En wederom, het zijn niet alleen tieners die verkeerd met hun paarden omgaan.
nicky_rilana schreef:weetje wat ik wel vindt: dat er veel kindere verwend worden. toen ik nog op mijn b pony wedstrijd reed had ik gewoon rubbere larzen en een wintec zadel, en z'n stomme zwart trui, en een b pony van 20 die braaf was. maar nu zie je al die kinderen met glitter caps en leren laarzen en pony's die netjes aan de teugel lopen, animo jasjes. dat vindt ik niet normaal
Puagaus12 schreef:nicky_rilana schreef:weetje wat ik wel vindt: dat er veel kindere verwend worden. toen ik nog op mijn b pony wedstrijd reed had ik gewoon rubbere larzen en een wintec zadel, en z'n stomme zwart trui, en een b pony van 20 die braaf was. maar nu zie je al die kinderen met glitter caps en leren laarzen en pony's die netjes aan de teugel lopen, animo jasjes. dat vindt ik niet normaal
welcome in de paarden glitter en glamor wereld. ik weet het, ik is vreselijk