Jonge ruiters, weten ze waar ze mee bezig zijn?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:34

de begleiding is er vaak wel maar er moet een goede beglijding zij en die missen de meeste

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:34

Ik longeer alleen met bijtzetteugels omdat ik vind dat je anders alleen het hoofd longeert. Daarbij doe ik ze ook nooit heel vast. Er is altijd genoeg ruimte om rustig met lage hals te lopen.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Jonge ruiters, weten ze waar ze mee bezig zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:35

ik longeer hem mijn paard wel wat strakker omdat hij korter moet, het is nogal een giraff :o

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:35

haha alleen nog maar tieners hier, iemand die het niet met ons eens is?

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:37

Puagaus12 schreef:
maar maritariel, nare ervaring meegemaakt? (:

Met jonge meiden ? Ja heel veel . De meeste willen allemaal hun grote voorbeeld in het paardrijden na doen , en ondertussen rijden ze het paard kapot . Er zijn natuurlijk uitzonderingen . Ik heb hier een verzorgstertje en die rijd mijn shetlander geweldig en mijn welsh is verkocht aan een meisje en die reed er op 9 jarige leeftijd al M2 mee. Maar ik zie dit soort dingen zo vaak ; bij mij thuis met mijn shet , op de manege waar ik stage heb gelopen .. Nouja zoals ik eerder al zei , zo denk ik er over.

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:38

ik heb ook ge longeert met bijzetdingen, maar dat doe ik niet meer. verkocht en niet echt meer nodig. (:

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 21:38

Ik denk idd dat verantwoordelijkheidsgevoel en verstand WEL leeftijdsgebonden is, uitzonderingen daargelaten.

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:40

MaritAriel schreef:
Puagaus12 schreef:
maar maritariel, nare ervaring meegemaakt? (:

Met jonge meiden ? Ja heel veel . De meeste willen allemaal hun grote voorbeeld in het paardrijden na doen , en ondertussen rijden ze het paard kapot . Er zijn natuurlijk uitzonderingen . Ik heb hier een verzorgstertje en die rijd mijn shetlander geweldig en mijn welsh is verkocht aan een meisje en die reed er op 9 jarige leeftijd al M2 mee. Maar ik zie dit soort dingen zo vaak ; bij mij thuis met mijn shet , op de manege waar ik stage heb gelopen .. Nouja zoals ik eerder al zei , zo denk ik er over.

ik deel je mening, een beetje maar we zijn allemaal niet zo, ik heb ook der nare ervaring mee, ik sta ook op een stal met maar 4 eigenaren van paarden, heerlijk rustig.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:40

Surprise_ schreef:
MaritAriel schreef:
Hier ben ik het mee eens. Maar tieners kijken ook nogal veel omzich heen , nemen dingen over van oudere 'ervaren' dressuur / spring / westernruiters en daar gaat het fout . Ze willen dat hun paard net zo loopt en gaan lopen prutsen omdat ze geen idee hebben hoeveel kracht dat het paard kost en hoelang je daarvoor moet trainen om zo'n oefening voor elkaar te krijgen en dan komt die hulpteugel erbij , want tja .. Het paard doet niet wat ze willen . En dat is ook een stukje stoerdoenerij , want als hun vriendinnetjes of vriendjes komen moeten ze natuurlijk wel kunnen laten zien dat hun paard heel mooi kan lopen .
Daarom denk ik dat het wél leeftijds gebonden is!

MaritAriel schreef:
Toch nog altijd bij de tieners vind ik . Meestal hebben ze ouders die totaal geen verstand hebben van paarden en die zich er verder ook totaal niet mee bemoeien . IEDEREEN weet dat les zeker van belang is voor een eigen pony . Helaas voelen veel tieners zich hier te stoer voor omdat ze alles al weten , geven ze hun geld fout uit waardoor ze geen geld meer hebben om de les te betalen of ze luisteren niet omdat ze het allemaal toch wel beter weten. Er zijn uiteraard uitzonderingen .

Aanvallend en ook een beetje tegenstrijdig. 'Toch altijd tieners' en 'Er zijn altijd uitzonderingen'. Wat is nu je punt?

moet ik dan in elke post helemaal uitgebreid gaan uitleggen dat er uitzonderingen zijn en welke dat dan zijn en waarom? Dat heb ik 1 keer gedaan en ik heb nooit gezegd dat ik vond dat ALLE tieners niet wisten waar ze mee bezig zijn naar mijn weten

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:41

Dat betekent niet dat verantwoordelijkheidsgevoel en verstand bij post-tieners altijd aanwezig is, waarom zijn er anders zoveel 'grote voorbeelden' die eerder zijn genoemd die wel met hulpteugels e.d. rijden? 8)

Niet dat een 12-jarige kan weten waarvoor een martingaal dient, maar hoe komt deze tiener eraan? En wederom, het zijn niet alleen tieners die verkeerd met hun paarden omgaan.

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:43

ik denk dat haar punt is, dat tieners inderdaat niet altijd goed bezig zijn. en niet aan hun paard denken.

puagaus

Re: Jonge ruiters, weten ze waar ze mee bezig zijn?

en ik ben het weer met Surprise_ eens

nicky_rilana

weetje wat ik wel vindt: dat er veel kindere verwend worden. toen ik nog op mijn b pony wedstrijd reed had ik gewoon rubbere larzen en een wintec zadel, en z'n stomme zwart trui, en een b pony van 20 die braaf was. maar nu zie je al die kinderen met glitter caps en leren laarzen en pony's die netjes aan de teugel lopen, animo jasjes. dat vindt ik niet normaal

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:44

Surprise_ schreef:
Dat betekent niet dat verantwoordelijkheidsgevoel en verstand bij post-tieners altijd aanwezig is, waarom zijn er anders zoveel 'grote voorbeelden' die eerder zijn genoemd die wel met hulpteugels e.d. rijden? 8)

Niet dat een 12-jarige kan weten waarvoor een martingaal dient, maar hoe komt deze tiener eraan? En wederom, het zijn niet alleen tieners die verkeerd met hun paarden omgaan.

ook dat heb ik al eerder uitgelegd in een post . Het gaat hier alleen om de tieners niet om de ouderen . Als we het over andere dingen gaan hebben hier dan kan ik oneindig door gaan ... Laten we dan ook even de bijzet teugel er bij gaan halen , en de te dikke mensen op het paard .

Het gaat hier over jonge ruiters , niet over oudere ruiters . Ik ga dan ook niet over oudere ruiters beginnen :D
Laatst bijgewerkt door Jellebie op 30-12-11 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 21:45

Okee, bij deze voor iedereen die nu komt binnenvallen in dit topic of zich eraan irriteert:

Als we het in dit topic hebben over 'tieners' 'al die tieners' en verzin zo maar verder, dan bedoelen wij dit niet LETTERLIJK. Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen, maar om dit nu elke keer er apart bij te vermelden is zonde van je toetsenbord en energie, en buiten dat ook onnodig.
Dus bij deze: voel je alstjeblieft niet aangesproken als we het in het algemeen over tieners hebben. Iedereen is er van op de hoogte dat er altijd uitzonderingen zijn.

En laten we het verder niet meer over volwassenen hebben die het ook niet altijd 'even goed' doen. Want die zijn er ook, uiteraard. Maar laten we dit topic een beetje 'schoon' houden en het alleen hebben over de tieners waar de OP onder andere over gaat. :)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:46

haha hopen dat het nu duidelijk is :=

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 21:46

MaritAriel schreef:

Ja, in godsnaam :')

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:46

oke is goed ;)

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:47

nicky_rilana schreef:
weetje wat ik wel vindt: dat er veel kindere verwend worden. toen ik nog op mijn b pony wedstrijd reed had ik gewoon rubbere larzen en een wintec zadel, en z'n stomme zwart trui, en een b pony van 20 die braaf was. maar nu zie je al die kinderen met glitter caps en leren laarzen en pony's die netjes aan de teugel lopen, animo jasjes. dat vindt ik niet normaal

welcome in de paarden glitter en glamor wereld. ik weet het, ik is vreselijk ;(

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:49

Liesje1611 schreef:
MaritAriel schreef:

Ja, in godsnaam :')

Zal ik het hier nog eens even gezellig maken en over bitloos gaan beginnen _O-

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 21:54

MaritAriel schreef:
Zal ik het hier nog eens even gezellig maken en over bitloos gaan beginnen _O-

ahahahahhahaha veeg me op _O-

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:54

doe maar je bent nu toch bezig. ben benieuwt. (:

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 21:55

Puagaus12 schreef:
doe maar je bent nu toch bezig. ben benieuwt. (:

hahaha NEE niet doen! Elk topic waar ze over haar goddelijke bitloos begint eindigd in een rel, hahah

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:55

Puagaus12 schreef:
nicky_rilana schreef:

welcome in de paarden glitter en glamor wereld. ik weet het, ik is vreselijk ;(

ik zelf werk voor mijn lessen want anders is dat voor mijn ouders te duur (30 min 20 euro, 45 min 30 euro en 1 uur 40 euro en voor een buitenstaander 2,50 bak huur) en ik moest altijd tegen een club genootje rijden in het z en en die heeft een hele goede pony en krijgt les van van balen ( maar dat beestje liep zo slecht echt helemaal in 2 delen). en zij had er erspect voor dat ik voor mijn les werkte, bij veel kindere wordt alles maar voor geschoteld en hoever er niks voor te doen.

veroniekk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:56

ik ben 15 en totaal NIET van het rek en trek werk en de hulpmiddelen.
ik ben meer va het rechtrichten.
ik denk dat dit niet leeftijdsgebonden is hoor ;)