Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:52

suuzepuus schreef:
Freggle_Edge schreef:
Mijn schoonfamilie heeft het altijd over "paardenmanege"... alsof er ook koeienmaneges bestaan! }:0

Komen je schoonouders uit drenthe???

Nee, uit de randstad.
Noemen ze het daar ook zo?

suuzepuus

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:54

jep, een vuuraansteker, paardenmanege en zo meer woorden....

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:56

Hmmm, paps die voor die ene keer mee naar stal is, paard moest uit de wei gehaald. Nu heeft hij vliegennetje om op de wei. Paps heel bezorgd: maar ziet hij nu dan wel iets?

Maar paardenmensen kunnen ook heel erg zijn, iemand die ik ken die zelf een paar had destijds, vond het maar vreemd dat ik af en toe na het rijden net zo nat was van het zweet als het betreffende paard. Dan deed je toch iets niet helemaal goed vond hij.

En inderdaad het welbekende 'maar je paard doet toch al het werk?' met steevast als antwoord van mij 'ja, en denk je dat ik echt helemaal stil zit?' Laat ze dan nog wel eens op een stoel goed gaan zitten, inclusief goed rechtop, schouders naar achteren en dergelijke, dikwijls gevolgd door een 'auw, dat kunnen je spieren toch echt gewoon niet'. Als ik ze dan uitleg dat je dan ook nog eens moet bewégen, vinden ze het ineens niet zo leuk meer.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:56

tanjatroetel schreef:
Kijk een moeder (E ruin ) met haar veulentje , (B En ook ruin .)
hahahaha tja ....

Whahaha, dat gebeurde bij mijn paard ook! :=

Een Oldenburger van 1,71 m. (ruin) en onze shetlander (ook ruin) op stal,... :')
Ja, het was echt moeder en dochter, want ze lijken zoveel op elkaar!! _O-

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:05

suuzepuus schreef:
jep, een vuuraansteker, paardenmanege en zo meer woorden....

Knipschaar :D Zeggen sommige hier in noord-holland ook hoor.

addy<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:06

Leuk topic dit :D

Zo heb ik heel vaak kinderen horen zeggen, ooooh mama!! Kijk een veulentje!
En dan heb ik mn mini shet voor de kar staan.. :+

Helaas ook minder leuke reacties daarvan, mensen die zeggen aaah dat is toch zielig!
Of dat mensen denken dat hun kind er best even op kan zitten omdat het toch maar een makke shetlander is. Wat die van mij dus totaal niet is, en hij word ook nog eens boos als hij gekleineerd word :')
Zat met de clubkampioenschappen er nog wel aan te denken een briefje op z'n dekentje te plakken met pas op ik bijt :D Dat doet hij namelijk bij alle nieuwe mensen, constant uitproberen en steeds de grens opzoeken en uiteindelijk als iemand niet oplet bijt hij.

Haha en zo heb ik ook eens met iemand gehad die dacht dat tijdens het rijden het paard zelf harder of zachter ging. Was een buitenrit aan het maken en hij dacht echt dat het paard zelf harder ging en zelf aandraafde enzo terwijl ik druk bezig was hem voorwaarts te houden :+ Die had helemaal niet door dat je dat toch echt zelf moet doen.
Zo had mijn nichtje dat uit de stad komt en eigenlijk nog nooit echt paarden van dichtbij gezien had dat ook. Die mocht dan een keer op mijn pony. Die zat me toch verbaasd en raar aan te kijken dat ze zelf wat moest doen om het beest in beweging te krijgen! Die snapte er niks van :+ Een keer met de teugels slaan zegmaar en ze dacht dat hij ging lopen. :+

Vind het ook altijd wel grappig als mensen denken dat alle paarden hoefijzers hebben en moeten hebben. Of dat ze denken dat elk zadel zomaar op elk paard past. Ze denken er zo makkelijk over, koop ff een paard, paard moet ijzers onder en koop ff een zadel en een hoofdstel en ik rij er zo mee weg.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:07

Niet paarden mensen:

Loop ik van de zomer op een paardenevenement.

Bij een paard met een vliegenkap vraagt een meisje aan haar vader waarom dat ding bij dat paard om zit.

Waarop de vader vol overtuiging verteld dat dat een zonnenbril is

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:11

Toen mijn vader foto's aan het maken was. :Y)
Paard werd even fris en gaf wat bokjes, even later vraagt vader 'of ik nog niet even wat van die leuke hupsjes kan doen voor de foto' . :')
En daarna; 'Ga eens net zo hard als op tv?' of; 'Waarom loopt hij zo raar naar binnen toe? Moet hij niet op die rand blijven lopen? Hoe heet dat, de hoefrand?' _O-

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:16

kleinvosje schreef:
Vorig jaar was ik op wedstrijd met mijn merrie. Was fijn aan het inrijden, paard liep erg lekker. Op een bankje zaten een paar manege-meisjes, echte Penny-meisjes. Ze waren helemaal weg van ons, en vonden dat ik zo goed reed. Volgende opmerking was dat ik vast al heel vaak tegen Anky had gereden _/-\o_

Te schattig <3 Hahaha _O-

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:18

Haha, wat is dat toch met vaders dit foto's maken :+

addy<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:38

Haha ik vergeet ook nooit weer dat ik mijn moeder een keer wat foto's liet zien van tuigpaarden van mn werk van de keuring en dat ze toen zei: Eigenlijk was het wel mooier geweest voor de foto als de voorbrenger gelijk zou lopen met het paard.
Haha ze was er heilig van overtuigd dat dat toch wel moest kunnen. Totdat ik een keer een clinic gaf en we ook een paar tuigpaarden aan de hand lieten zien, toen was ze er zo van onder de indruk hoe hard die voorbrenger moest lopen dat ze het terug nam haha :D

En ook heb ik heel vaak meegemaakt dat mensen me vroegen, terwijl ik met een a of b pony stond, is dit een paard? :+

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:51

Mijn Haflinger wordt door 'kenners' regelmatig aangezien voor een fjord.
Graaskorven dragen ze omdat het valse paarden zijn die bijten;) ben blij dat mijn paard niet aan de openbare weg staat, anders had ik elke week de dierenbescherming op de stoep.
Of een oude stalgenoot, die mijn paard appels voerde. Mone stond namelijk op dieet en werd verdacht van insulineresistentie. Ja, stop er dan lekker 4 suikerbommen in elke dag!
Als je een stukje wandelt met je paard spoor je niet, want je moet er toch opzitten??

addy<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 00:06

Oh ik weet er nog een :+
Haha, vrouwtje van rond de 80 hier uit de buurt heeft op haar leeftijd nog een pony gekregen. Ging er elke dag even langs (stond niet bij huis toen) en had dan altijd een appeltje bij zich. Je gelooft het nooit, het appeltje was geschild en in stukjes gesneden en al en dat werd aan de pony gevoerd haha :+
Normaal zou je juist de schillen en het klokhuis aan de pony voeren :D

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 00:13

Ik heb er ook nog wel een paar.

ik ga regelmatig met mijn paard mijn petekindje van school halen/naar school brengen.
Een keertje was ik haar gaan halen en op de terug weg komen we nog een moeder met kindje tegen.
Vraagt de moeder aan het kindje: kijk waar is de mevrouw op aan het rijden
het kindje: op een koe }:0 :+ En bedankt ( tis een tinker trouwens)

Nog eentje toen ik mijn petekindje ging brengen naar school en ik nog even bij de schoolpoort stond te wachten. Ondertussen mogen altijd de kindjes mijn paard aaien. Op een gegeven moment gaat Brandon gapen, zei een kindje dat hij wel heel vieze tandjes had en of ik zijn tanden dan niet poetsten want zo zouden zijn tanden rot worden :+ Ik zie me al bezig :+

Ik heb sinds een kleine 2 weken een shetlander van de markt gekocht. Toen we van de markt kwamen liepen we langs een man met een hond. Die man heel droog tegen zijn hond: kijk jij bent groter als die pony :')

Toen ik dus vertelde aan een vriend van me dat ik een shet had gekocht voor 60 euro was die helemaal verbaasd dat dat zo goedkoop was want dat zou uitgroeien tot een groot paard voor op te rijden en dan was 60 euro toch wel heel weinig. Heb hem maar even uitgelegd dat Sjaakie hoogstens een meter gaat worden ofzo :D

En een flinke blunder van mijn eigen.
Een paar jaar geleden waren we met de auto ergens naartoe. En ik zie door de bomen allemaal bruine dieren staan. Zei ik nog hardop: goh daar staan wel heel veel paarden bij mekaar, bleken het koeien te zijn en had ik gewoon heel scheel gekeken :o

Zal er nog wel een heleboel hebben maar kom er nou even niet op

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 00:57

Nou ik neem nooooit geen appaloosa meer :D
Mijn oude paardje was een zogenaamde blanket.
Dus helemaal bruin, behalve op haar kont wit met bruine vlekken.

Hoe vaak ik niet te horen kreeg: Goh ze zijn een stukje vergeten in te kleuren (ha... ha... :') )
Of nog irritanter als ze een stukje verder weg stond: Oh! Die pony zit helemaal onder de vogelpoep! 8)7

Onze oude haf rijd ik vaak met alleen een neck rope... Dan krijg ik vaak de vraag of het geld op was voor
een zadel en hoofdstel... :=

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 01:00

Mijn paard had vorig jaar een slokdarm verstopping, komt er vrouw langs en vraagd is hij ziek? Nee zeg ik een slokdarm verstopping,ja zegt die vrouw dat is echt van de kou he?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 01:22

Anoniem schreef:
Begin van het jaar moest mijn vorige paard verkocht worden. Een collega van m'n vader wilde spontaan een paard kopen en had wel interesse. Maar, hij zei, er zijn zoveel vragen die je jezelf moet stellen bij het kopen van zo'n dier. Waarop mijn vader vroeg 'zoals?'
De collega antwoordde 'Is het een hengst? Is het een merrie? Is het een ruin?'. Dat waren zijn grote vragen.

:')

xMalouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 01:23

Ik rijd buiten langs een groepje jongens.
Eén tegen de ander: "Jij zou zeker wel dat paard willen zijn.''
>;)

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 01:30

Bij mijn ouders worden alle benamingen voor tuig vereenvoudigd.
"Ligt de singel wel goed?" (dekje, en ja, die lag goed)
"Heb je nou wéér een nieuwe singel gekocht? (hoofdstel :') )

Daarna toonde ik eens goed wat een singel was. Had er één met elastiek. Ik wilde er een borsttuig bij met datzelfde elastiek.
"Waarom heeft die singel drie uiteinden?"

8)7

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 02:59

mijn vriend vindt alle paarden bruin, moest ik hem uitleggen dat een haflinger toch echt niet bruin is maar (zweet)vos. Maar hij vond toch echt dat het bruin was, want als je een bank in die kleur kocht was het ook bruin (volgens mij zou het dan licht-kastanje of welke fancy naam ook hebben, maar dat terzijde)

hij is overigens wel helemaal weg van een oude shet hier in de straat, want die is wit en pluizig en zacht, dus die wil hij later wel hebben. Alles wat groter is dan dat is minder leuk.
oh en hij kan nu fjorden en friezen uit elkaar houden. Duurde heel lang, want ja het begon toch allebei met een f :(:)

vriendin, zelf ook paardrijdende, denkt nog altijd, elke keer weer, dat trakehners trekpaarden zijn uit oostenrijk. Heb het haar nu al 4 keer uitgelegd maar het blijft niet hangen.

vroeger op school een meisje met een iets te grote mond die heel hard naar een voorbijkomende ruiter riep "WAUW, wat een gave hengst is dat!" Was een ruintje, en ik met plaatsvervangende schaamte weggelopen, daar wil je toch ook niet bij horen..

Tinkers zijn paarden gekruist met koeien, natuurlijk, dat weet iedereen toch 8)7

alle paarden voor de kar zijn zielig volgens mijn moeder en we moeten eigenlijk allemaal maar uit de huifkar zodat het niet zo zwaar is. Okay ma, ga jij maar lekker verder lopen dan :+
en ijslanders zijn ook zielig want daar zitten altijd van die grote lange mannen op die ze veel te hard laten lopen.

en van een manege-eigenaresse: dat 'dat paard' kreupel liep aan 4 benen. Nee, het is een kruising draver die töltte.. dat vond ik echt een héle rare opmerking.

een paardenmeisje wat een veulen helemaal zeiknat spoot met de waterslang "want dan went hij daaraan", terwijl hij door z'n baasje juist binnen werd gehouden met regen zodat hij eerst even een fatsoenlijke weerstand op kon bouwen..

nichtje van mij wat paardrijd kwam naar de verjaardag van m'n oma in een rok en hoge hakken, terwijl we duidelijk hadden gezegd dat we met de paarden weggingen en dat je dus makkelijke kleren aan moest doen. Aan dat soort mensen kan ik me echt vreselijk ergeren.. >;)

gelukkig kan mijn vader wél aardig foto's maken. In elk geval niet zoals de meeste vaders hier, hij ment zelf ook dus weet wel ongeveer hoe het hoort in de paarden :+

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 03:18

Ik heb zelf wat dat betreft ook wel een blunder gemaakt := :o

Ik reed vroeger op mijn haf springen, en in mijn regio was ik de enige Haflinger die bij de pony's een beetje meesprong. Bij het inrijden ga ik vaak naast een vreemde rijden, om daar dan een beetje mee te kletsen. Nu dacht ik dus dat er (in de L rubriek) nóg iemand met een (grotere) Haf reed.
"Goh, leuk dat je ook met een Haflinger springt! Zie je niet vaak hè?"
"Ehh, dit is geen Haflinger, maar een palomino Welsh Cob"

Aaaii... Toen kon ik ook wel door mn pony zakken.... Tja, het was groot, stevig, "geelachtig :+ " en had witte manen. Ik vond het een Haflinger :j

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 08:11

Freggle_Edge schreef:
Mijn schoonfamilie heeft het altijd over "paardenmanege"... alsof er ook koeienmaneges bestaan! }:0

nee, maar je hebt wel kamelenmaneges :j :=

rb_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:11

Op de stalling waar mijn haflinger staat was een opa zijn kleinkind aan het helpen met opzadelen.
Vraagt ie aan zijn kleinkind ''zal ik het gebit even in doen'' (hij bedoelde het bit) :')

Wanneer ik met mijn hafje ga mennen vlecht ik haar kuif altijd in omdat ik anders het hoofdstel
niet fatsoenlijk aan krijg. Zegt mijn vader ''je denkt toch niet dat ik zo mee ga rijden, dat vlechtje
doe je maar als je moeder mee rijd''.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:30

Ik werd gebeld dat mijn paard 2 ijzers kwijt was,dus ik er naar toe.Wat bleek nou hij was niks kwijt want hij had er maar 2.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:41

rb_1990 schreef:
Wanneer ik met mijn hafje ga mennen vlecht ik haar kuif altijd in omdat ik anders het hoofdstel
niet fatsoenlijk aan krijg. Zegt mijn vader ''je denkt toch niet dat ik zo mee ga rijden, dat vlechtje
doe je maar als je moeder mee rijd''.

whaha :+ wij mennen altijd met vlechtje omdat anders de voorpluk (Tinker) opzij waait en in de kleppen blijft hangen en dat is niet zo goed voor de rust van het paard :(:) dus mijn vader heeft gelukkig niks tegen vlechtjes :+