Ex-Penny Misdadigers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jorretje

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:04

OHH! Jeetje wat een verhalen! Nou snap ik waarom tegenwoordig bij iedere advertentie staat dat meiden onder de 15 niet hoeven te reageren!
Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik ooit iets raars gedaan heb.. Ik heb wel eens op een grote shet van een vriendin een rondje gereden, waarvan ik zelf eigenlijk vind dat ik er te groot voor ben (maar qua gewicht ging het prima, en die vriendin reed er zelf dagelijks op). Ik deed altijd braaf wat ik mocht. Had zelfs bijrijdpaarden waar ik niet mee mocht galopperen, dat deed ik dan ook niet. Was ik dan zo braaf of jullie zo gek :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:07

Jij was zoet :j heel, heel zoet :D

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:20

Ik ging wel eens brood voeren bij de manege in de straat. Zat zelf nog niet op les dus moet een jaar of 5 geweest zijn. Nou en de ponys vonden het heerlijk. De baasjes niet. Ik was gezellig in een b pony dressuur ring aan het voeren. Alle proefjes verpest en ik huilend naar mn moeder omdat ze me hadden weggestuurd.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:48

JJane schreef:
Ik ging wel eens brood voeren bij de manege in de straat. Zat zelf nog niet op les dus moet een jaar of 5 geweest zijn. Nou en de ponys vonden het heerlijk. De baasjes niet. Ik was gezellig in een b pony dressuur ring aan het voeren. Alle proefjes verpest en ik huilend naar mn moeder omdat ze me hadden weggestuurd.

Haha, zie het helemaal voor me, pony aan de bakrand met brood, scheldend kind erop omdat ze net moest afwenden bij E en de voorlezer is het helemaal kwijt........ _O- Zoiets?

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:20

Zat jij mischien op die pony? Zo is het precies gegaan.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:17

Haha nee, gewoon goed gegokt schijnbaar ;)

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:29

Ik moet ook zeggen dat ik een beetje schrik van alle bekentenissen hier. Toen mijn paard stiekem bereden werd dacht ik echt dat het een uitzondering was! Nu ik hier lees hoeveel meiden dit vroeger hebben gedaan...
Laatst bijgewerkt door Meganyr op 01-11-11 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:40

Haha ik vind de verhalen hier ook vrij bizar :=

In mijn hoofd was ik heel erg penny, maar ik deed nooit dingen die niet mochten. Meer omdat ik echt een heel onzeker kind/watje was, dan omdat ik het niet wilde :P

Ik was wel echt zo'n kind dat hele dagen op de manege rondhing om pony's te poetsen, op te zadelen en om mee te helpen in de lessen. Dat is overigens gebleven tot mijn 18e :') Had er wel toen allerlei bijrijdpaarden bij op stal.

De laatste tijd ben ik mijn innerlijke penny een beetje kwijt. Misschien moet ik nog eens wat pony's gaan poetsen, om weer in contact te komen met mijn penny-side.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:41

"innerlijke penny"? :')

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:41

of je moet zonder zadel gaan hobbelen :P en dan vooral niet sturen en alleen heel hard galopperen, is ook goed voor je penny-feelings

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:45

Even denken..

1x heb ik mijn verzorgpony, die geen regendeken had, met een zweetdeken in de wei gezet in de regen, omdat ik dacht dat hij het anders koud zou krijgen :o Dat was dus eerder andersom :').

1x heb ik met een andere penny 2 ruinen bij elkaar gezet, wat absoluut niet goed ging (we mochten blij zijn dat ze elkaar niet vermoord hadden :=)

Verder volgens mij geen hele stomme dingen meer gedaan..

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:47

Wat een rotkinderen waren jullie allemaal zeg _O- Ikzelf ben altijd braaf geweest... Totdat ik en een vriendin allebei een verzorgshetje kregen... Ik durfde bijna niks en mijn vriendin was overmoedig, dus ik liet me snel overhalen... Als we ze naar de wei moesten brengen zonder zadel, cap, of iets over een superdun schelpenpaadje, ponytjes ervandoor en hetgene wat me tot de dag van vandaag nog steeds dwarszit is dat ik hem een keertje met een tak echt zo'n harde mep gegeven heb...niet normaal. Schaam me er nog steeds voor :o

Ben nooit op een vreemde pony ofzo gaan zitten, maar dat we die ponytjes zo naar de kl*te gereden hebben vind ik nog steeds verschrikkelijk |o

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:59

Oké... nooit gedacht dat ik dit ook zou vertellen...

Vroeger mochten ik en een vriendin 2 shetlanders verzorgen. Dus wij spelen met die dieren, we besloten een wandeling te gaan maken.. dus met shetlanders aan een touw de bossen in.. Komen wij daar een vrouw tegen die super boos werd op ons.. Omdat we die helemaal niet buiten het terrein mochten halen etc. etc. Dus wij de paardjes terug gezet.. sinds dien durfde we nooit meer in die wijk te komen waar die shetjes stonden..

Kom ik 2 jaar geleden bij een bedrijf werken.. Raakte goed bevriend met een collega (zo'n 20 jaar ouder dan ik) hadden we het over onze paardenhobby.. bleek zij die 'vrouw' te zijn geweest die vroeger zo boos op ons geworden was. :') Ik heel leuk reageren: "dat is ook niet netjes van die meisjes om die paarden zomaar mee te nemen" :j

:') :')

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:05

Meganyr schreef:
@ Peacehorses: ik hoop dat het bit en de neusriem inmiddels ook beter zitten...?

het was een leenhoofdstel, omdat ze met een dunner bitje gereden moest worden en haar eigen hoofdstel had een dikker bit, dus ik weet dat de neusriem niet perfect zit.

Lisann__, dat is echt geweldig _O- kleine wereld is het toch

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 19:27

Meganyr schreef:
Ik moet ook zeggen dat ik een beetje schrik van alle bekentenissen hier. Toen mijn paard stiekem bereden werd dacht ik echt dat het een uitzondering was! Nu ik hier lees hoeveel meiden dit vroeger hebben gedaan...

Ik schrik ook best wel :') .. Ik dacht dat ik een hele grote uitzondering zou zijn, maar blijkt dat veel meer mensen zulke dingen (al dan niet in zo'n erge mate als ik) hebben gedaan. Best shocking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:40

Wat ik het meest shocking vind, is dat ik vrij zoet blijk te zijn, en ik heb me altijd dood geschaamd voor die actie met die shetjes :D

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 09:27

Haha dan is Bokt toch ergens goed voor :)

NiG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 09:58

Nou idd ja. Ken zelf een 'penny' die ik voor geen cent vertrouw, wil niet eens dat ze ook maar weet dat ik een paard aan het kopen ben. Weet zeker dat ze dan uitvogelt waar ie komt te staan en op de stoep staat met 'mag ik m verzorgen' en zich na een NEE nog 10x vertoont om het wéér te vragen.
Vond het ook erg naar dat ze bij mijn vorige verzorgpony rond liep, was echt een typetje die tijdens het rijden stiekem haar paard opjutte tot een bokje en dan zei; och wat is ie toch wilt en stoer.

Hierdoor zou ik ook nooooit iemand van 16- als bijrijder nemen. En door al deze verhalen natuurlijk ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 12:42

Heb gister wel [naam] een klap verkocht omdat ik een voetje (jambette) vroeg en ze begon te steigeren, maar dat lijkt me niet echt pennymishandeling?

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 13:31

Geweldig topic! Oh... ik heb ook echt debiele dingen gedaan.. :o

Ben overigens nog nooit op een onbekende pony gekropen, of een onbekend weiland ingegaan. Heb wel bijna een pony vermoord omdat ik haar zo zielig vond...

In ons dorp hadden we vroeger 3 basisscholen. 1 van die basisscholen stond aan het rand van het dorp, met erachter een aantal weiden. In 1 van die weiden stond een zwarte shetlander, verscholen achter de bosjes. Het beest stond op een kaal stuk land en een bouwvallig stalletje, elke keer als we langs wandelden kwam ze naar het hek (met prikkeldraad) en wij vonden haar o zo zielig. Samen met twee vriendinnen richtten we toen Ponyclub de Witte Hoef op (my god :') ) We tekenden met stoepkrijt op paden en muren (ja, muren van huizen xD) dat er wat gedaan moest worden aan de zielige zwarte pony op het kale stuk land. Toen daar geen reactie van kwam gingen we zelf maar wat actie ondernemen.

Dus, elke ochtend of middag stonden we daar met z'n drietjes te pony vers gras te voeren. Weken lang. Hij was wel wat aan de dikke kant, dus we dachten dat hij ook wel wat beweging kon gebruiken. Echt in de wei gaan durfden we niet, dus renden we met gras heen en weer voor het hek zodat het beest met ons meedraafde. Wat waren we helden.

De pony werd na een tijdje alleen langzaam en sloom en kwam niet meer van zijn plekje af. Zelfs het gras wilde ze niet meer. Uiteindelijk wilde een vriendin van mij wel even in dat bouwvallige schuurtje kijken. Het was echt zo'n donker hokkie, en er was dus vast iets niet pluis. Zij dus omlopen langs het prikkeldraad en via het dak van dat ding de wei in. Je raad het al, eigenaresse kwam er dus toen net aan.
Zij mijn vriendin direct bij het beest weggehaald en ons zo een donderpreek gegeven waar mijn benen nu nog van trilden.

Achteraf gezien had het beest zware hoefbevangenheid, en stond hij daarom kaal. Met het geven van het verse gras hadden we niet zo heel veel goeds gedaan. :oo Toch, ze had (ook omdat het zo in schoolgebied was) best een bordje op kunnen hangen zodat we in ieder geval wisten dat we haar niet mochten voeren.

Ik ben er nooit meer geweest, volgens mij is het dier inmiddels overleden. (of dat ook onze schuld was weet ik niet, ik geloof van niet)

Ik was 8 of 9 jaar.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 13:45

Flux schreef:
Geweldig topic! Oh... ik heb ook echt debiele dingen gedaan.. :o
Achteraf gezien had het beest zware hoefbevangenheid, en stond hij daarom kaal. Met het geven van het verse gras hadden we niet zo heel veel goeds gedaan. :oo Toch, ze had (ook omdat het zo in schoolgebied was) best een bordje op kunnen hangen zodat we in ieder geval wisten dat we haar niet mochten voeren.

Ik ben er nooit meer geweest, volgens mij is het dier inmiddels overleden. (of dat ook onze schuld was weet ik niet, ik geloof van niet)

Ik was 8 of 9 jaar.

Haha, die was heel voorspelbaar. Maar zo'n bordje had een paar penny's waarschijnlijk niet van de wijs gebracht. Sinds mijn paard een behoorlijk zware slokdarmverstopping heeft gehad doordat mensen hem gemaaid gras hebben gegeven, staat er bij mij een bordje dat hij niet gevoerd mag worden, en wat hebben sommige mensen toch een medelijden met hem sinds het bordje er staat. (':

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 14:52

Yamcha schreef:
Jij was zoet :j heel, heel zoet :D

Jij bent ook best braaf haha!

Wat een verhalen zeg! Ik probeer hard te graven of ik dan toch neit iets verdrongen heb, maar er komt echt niets naar boven...

Naja ik ben ook pas op mn 10 gaan rijden en op mn 14/15 e pas de eerste bijrijdknollen, dus tja misschien (al) wat meer verantwoordelijkheidsgevoel ofzo.
Maar oei wat was ik trots toen ik een keer op het paard van de instructrice mocht op de manege *\o/*
Ik heb nu een oppaskindje van 10 die door mijn paardenpassie inmidels al 2 jaar op paardrijden zit en op 1 op haar sinterklaasverlanglijstje stond een verzorgpony _/-\o_ Hoe Penny!

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 15:40

Ik was ook best best stout :o

Ik stapte zomaar op paarden en pony's die in het weiland stonden.
Ben er ook vaak zat afgedondert. Dat waren dan onbeleerde pony's :D Wist ik veel.
Ook een keer op een mega groot Belgisch trekpaard. Maar dat kwam omdat dat paard tegen mij zei dat
ik op zn rug mocht gaan zitten :')

En ik heb een vriendin een keer vreselijk voor de gek gehouden.....Ik had een verzorgpaard maar dat wist zij niet.
We zijn er heen gefietst en ik ging zomaar op dat "vreemde" paard zitten en gallopeerde het weiland rond. Met mn handen opzij :D
Ow wat was dat arme kind bang dat de eigenaar er aan zou komen.

Die zelfde vriendin ging es mee naar mijn pony. Dat was een heel heftig beestje. Mijn vriendin kon eigenlijk niet rijden.
Ze mocht van mij wel op Yorkah rijden. Maar ja heftige pony :+ En al gauw met de pony op de loop.
En ik kreeg de slappe lach...mn vriendin hing inmiddels onder de hals van mn pony :') ......owwww gemeen was ik he :o

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:53

Als ik al deze verhalen lees kan ik wel concluderen dat ik vroeger een hele brave Penny was. Als ik paardjes ging aaien bleef ik altijd achter een hek en voelde mezelf al een hele held wanneer ik gras voerde. Het ergste wat ik ooit heb gedaan was op ponykamp. Dacht dat de manegepony waar ik die week opreed het wel leuk zou vinden wanneer ik haar in de paddock met twee pensionpaarden (die er al stonden) liet spelen. Een minuut later brak de manegepony door de omheining van de paddock, maar was gelukkig ongedeerd :') . Ook ben 1x een wei ingerend -op aandringen van een 40-jarige Pennyvrouw :')- omdat er een shetlander in de wei lag. Die vrouw dacht dat shet ziek was, omdat die lekker op de grond lag :+ .

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:31

ik heb een foto gevonden van ponykamp, vrij penny, let vooral op onze roze shrtjess en de handoek op de pony' s rug :P ...
Afbeelding