Elco schreef:Stel dat je zo'n sensibel, eenkennig, getraumatiseerd enz. paard hebt en je overlijdt plotseling. Wat gebeurt er dan met je paard want er kan tenslotte niemand anders als jijzelf op rijden?!
Moet zo'n dier maar naar de slager gebracht worden? Want er zijn natuurlijk geen mensen die de gebruiksaanwijzing van jouw paard kennen...
Tja daar zal je met een fries nooit last van hebben, al kan daar niemand op kan je hem altijd nog voor de kar zetten..
Maar met een paard wat getraumatiseerd is door een zwaar ongeluk moet dan maar gelijk naar de slacht..??![]()
Ik geloof niet dat dat hierover gaat in dit topic..
Wat een denigrerende opmerking, bah.. Alsof een Fries minder is als de rest van de rassen...
Ik zeg niet dat zo'n paard dan maar naar de slacht moet, ik vraag me af wat er met zo'n paard gaat gebeuren als de eigenaar van dat paard er plotseling niet meer zou zijn. Wat komt er dan van zo'n dier terecht?
Dat vraag ik me serieus af, gezien de verhalen hier van de vele bokkers die een getraumatiseerd paard hebben.
Als er nu al niemand anders op kan rijden, hoe kan zo'n paard dan in hemelsnaam goed terecht komen?!
Persoonlijk zou ik dat helemaal niet willen, een paard wat verder door niemand gereden kan worden. Stel dat ik zelf geblesseerd raak, langdurig ziek, op vakantie, noem maar op. Juist handig als je paard dan toch de nodige training kan krijgen toch
Ik zou zo'n dier dan ook gaan trainen, dat er andere ruiters op kunnen.

Maar toch..

Ik wil niemand op mijn paard! Juist mijn vriend rijd er af en toe eens mee, maar eigenlijk heb ik ook liever van niet
zit ze dan te schuren op de beesten, laat alles slingeren,...
Ik ergerde me al dood! Ze doet ook nog eens levensgevaarlijk! Ooit krijgt ze eens een ferme trap of beet... Begon ze weer te zeuren, ze wou op mijn shet. Die haat het als er iemand op hem gaat zitten... Ik zei dat ie wild is maar ze zei op zo'n toontje 'ik kan dat wel hoor
Dacht ik ziezo opgelost
. En een vriendin reed ook wel eens op mijn paard en leerde weer op een hele "andere" manier dan dingen van mij.