een ander op je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 20:28

Elco schreef:
Stel dat je zo'n sensibel, eenkennig, getraumatiseerd enz. paard hebt en je overlijdt plotseling. Wat gebeurt er dan met je paard want er kan tenslotte niemand anders als jijzelf op rijden?!
Moet zo'n dier maar naar de slager gebracht worden? Want er zijn natuurlijk geen mensen die de gebruiksaanwijzing van jouw paard kennen...

Tja daar zal je met een fries nooit last van hebben, al kan daar niemand op kan je hem altijd nog voor de kar zetten..
Maar met een paard wat getraumatiseerd is door een zwaar ongeluk moet dan maar gelijk naar de slacht..?? :?
Ik geloof niet dat dat hierover gaat in dit topic.. :n

Wat een denigrerende opmerking, bah.. Alsof een Fries minder is als de rest van de rassen...

Ik zeg niet dat zo'n paard dan maar naar de slacht moet, ik vraag me af wat er met zo'n paard gaat gebeuren als de eigenaar van dat paard er plotseling niet meer zou zijn. Wat komt er dan van zo'n dier terecht?
Dat vraag ik me serieus af, gezien de verhalen hier van de vele bokkers die een getraumatiseerd paard hebben.
Als er nu al niemand anders op kan rijden, hoe kan zo'n paard dan in hemelsnaam goed terecht komen?!
Persoonlijk zou ik dat helemaal niet willen, een paard wat verder door niemand gereden kan worden. Stel dat ik zelf geblesseerd raak, langdurig ziek, op vakantie, noem maar op. Juist handig als je paard dan toch de nodige training kan krijgen toch ;)
Ik zou zo'n dier dan ook gaan trainen, dat er andere ruiters op kunnen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 20:55

GamblersCup schreef:
_Nancy, waarom vind je het wel goed om niet alleen maar dezelfde ruiter op een paard te hebben? Een heleboel privépaarden hebben maar 1 ruiter en daar word het paard niet slechter door ;)

Ik heb dat eens gehad, dat ik er alleen maar op reed.
Toen eens iemand anders erop.. Dat was geen succes ;)

Dus dan wordt het te veel een eenmanspaard :j
Nu is natuurlijk niet ieder paard zo :D Maar toch..
Af en toe iemand anders erop, is niet verkeerd.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:51

Wat een denigrerende opmerking, bah.. Alsof een Fries minder is als de rest van de rassen...

Ik zeg niet dat zo'n paard dan maar naar de slacht moet, ik vraag me af wat er met zo'n paard gaat gebeuren als de eigenaar van dat paard er plotseling niet meer zou zijn. Wat komt er dan van zo'n dier terecht?
Dat vraag ik me serieus af, gezien de verhalen hier van de vele bokkers die een getraumatiseerd paard hebben.
Als er nu al niemand anders op kan rijden, hoe kan zo'n paard dan in hemelsnaam goed terecht komen?!
Persoonlijk zou ik dat helemaal niet willen, een paard wat verder door niemand gereden kan worden. Stel dat ik zelf geblesseerd raak, langdurig ziek, op vakantie, noem maar op. Juist handig als je paard dan toch de nodige training kan krijgen toch ;)
Ik zou zo'n dier dan ook gaan trainen, dat er andere ruiters op kunnen.[/quote]

Ik heb nooit gezegd dat er niemand op KAN rijden, maar ik wil het risico niet lopen dat er wat gebeurd..Ik heb een paard voor mezelf en niet voor iemand anders..

Elco

Re: een ander op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:54

En ik zie niet zo snel een dressuurpaard voor de kar lopen, en het was niet denigrerend bedoelt maar ze zijn er gewoon geschikter voor..Of wil je zeggen van niet.?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:14

Elco schreef:
En ik zie niet zo snel een dressuurpaard voor de kar lopen, en het was niet denigrerend bedoelt maar ze zijn er gewoon geschikter voor..Of wil je zeggen van niet.?

Nog nooit een marathon (mennen) gezien?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:35

Brainless schreef:
Elco schreef:

Nog nooit een marathon (mennen) gezien?

Dat kan je toch niet vergelijken met een ECHT dressuurpaard.. :=

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:38

Sommige hebben echt wel voor die tijd hoog in de dressuur gelopen!
Daarnaast moeten de paarden voor de dressuurproef echt wel wat in hun mars hebben.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:40

Wat noem jij hoog.? Als ze idd hoog in de dressuur gelopen en nu voor de marathon zijn ze toch ergens op vast gelopen in de dressuur..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:44

Elco schreef:
Wat noem jij hoog.? Als ze idd hoog in de dressuur gelopen en nu voor de marathon zijn ze toch ergens op vast gelopen in de dressuur..

:') |o _O-
Alsof paarden in de hoge marathonsport kunnen lopen, als ze dressuurmatig vastgelopen zijn....

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 01:07

_/-\o_
Laatst bijgewerkt door Elco op 17-09-11 01:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 01:16

Elco schreef:
Aan je profiel te zien rij jij geen dressuur, dus vraag ik mij af of jij daar uberhaupt wel over mee kan praten.. :=

......en ik kom ook nooit ergens, leef onder een steen en ik ken geen mensen in de paarden...... :+

Daarnaast kun jij blijkbaar zien aan een paar boscros foto's hoe en wat ik nu en vroeger rij/reed.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 01:18

:(:)
Laatst bijgewerkt door Elco op 17-09-11 01:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 01:25

Ik heb er geen problemen mee. Sterker nog, ik heb af en toe graag iemand op mijn paard die niet zo best kan rijden. Als die persoon er zo mee wegrijdt, dan heb ik het paard de juiste opleiding geven. Als een normale ruiter er niet mee kan rijden, dan doe ik iets compleet fout.

Goed opgeleide paarden zijn door iedere debiel na te rijden. Slecht gereden paarden kan niemand wat mee in een half uurtje.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 01:25

Elco schreef:
Tja als jij zo belachelijk reageert kan je het terug verwachten met je smily's..En als ik het zo bekijk heb jij nog nooit hogere dressuursport bedreven.. :o

Dat ik nooit de hogere dressuursport heb bedreven, wil niet zeggen dat ik niet hoor/lees/zie/weet dat er meerdere (ex)dressuurpaarden in de hogere marathonsport worden gebruikt.
En dit zijn echt geen paarden die vast zijn gelopen, want dan zouden ze ook niet in de marathon(men)sport op hoog niveau kunnen presteren.

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 01:27

Elco schreef:
[

Dat kan je toch niet vergelijken met een ECHT dressuurpaard.. :=

Ik weet niet wat jij een echt dressuurpaard noemt. Maar een goed marathonpaard heeft minimaal Z2 dressuur gelopen.
Een echt goed dressuurpaard loopt mijn inziens GP. Maar een fijn dressuurpaard loopt Z2

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 01:28

Ik vind deze discussie een beetje erg off topic worden..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 01:33

Ik vind jullie erg kinderachtig bezig. En de grootste snuit, Elco, heeft geen idee waar ze het over heeft. Dat mag duidelijk zijn voor iedereen. Laten we ontopic blijven, laat je rutig iemand anders op je paard of niet?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 07:08

knollentuin schreef:
ik doe er niet moeilijk over hoor, als je paard goed opgeleid is verprutst iemand anders dat niet zo maar even,en een beginner leert je paard niet even snel verkeerde dingen ;)
ik heb bijrijders voor mn paarden en die worden er niet slechter van dat ik merk, ze nemen ze mee naar buiten,mogen er mee op wedstrijd of de orun doen en met een is endurance gereden,daar wordt dan overigens wel raar gekeken als je met een zz-l paard meedoet :D
Ook vraag ik geregeld iemand die bij me lest om eens op een van mijn paarden te klimmen,best goed om eens verder te kijken dan alleen maar je eigen paard..
ik geloof dat het voor een paard ook best wel goed is zo een lekker afwisselend programma.
Wat ik vaak merk is de toon van "ik ken mn paard het beste en alleen ik kan er mee overweg, of alles waar ik de hele week op getraind heb is in een x eruit gereden door mn bijrijder..." nou ik denk dat diegenen zichzelf te hoog inschalen.
ik gun mn paarden lekker hun bijrijders, zeer uitgebreid vertroeteld en gepoetst worden ,leuke uitjes ,snoepjes ,fruit en lekkers..nee hoor mijn paarden zijn dol op ze

ja dus, maar hij gin verloren in de oeverloze discussie... :D

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:53

Ik heb het topic niet doorgelezen...

Ik ben net zo :P Ik wil niemand op mijn paard! Juist mijn vriend rijd er af en toe eens mee, maar eigenlijk heb ik ook liever van niet :o Verder wil ik er niemand op! Poetsen en opzadelen enz doe ik ook liever zelf :P Al wat je zelf doet doe je meestal beter he ;)

Mijn pony heb ik samen met mn moeder dus daar rijden we met 2 op. Maar ook daar heb ik liever niemand op. Mijn nicht haar dochtertje rijd nu ook en die zit constant te zeuren dat ze op mijn pony wil rijden, ik wil het echt niet weten! Een rondje stappen mag ze nog net als ik hem vasthoud, maar meer echt niet (dat is al met tegenzin ;) )

Onlangs was ze op bezoek en ik was de pony's aan het poetsen (heb ook een shet) en ze wou helpen :\ zit ze dan te schuren op de beesten, laat alles slingeren,... >;) Ik ergerde me al dood! Ze doet ook nog eens levensgevaarlijk! Ooit krijgt ze eens een ferme trap of beet... Begon ze weer te zeuren, ze wou op mijn shet. Die haat het als er iemand op hem gaat zitten... Ik zei dat ie wild is maar ze zei op zo'n toontje 'ik kan dat wel hoor >;) ' Ik dacht oke dan... Ze gaat erop zitten, ik zeg 'hou je maar goed vast' kreeg ik als antwoord 'ja ja >;) ' Zo op een manier van zaag zo niet tegen me. 3sec later een reuze bok :P je moest haar zien vliegen :D land ze net naast de drinkbak :P Ze wou er niet meer op daarna *D Dacht ik ziezo opgelost :P
Oke het is misschien wel gemeen van mij, maar ik wil niemand op mijn paarden en vind het dan ook grappig als het dan misloopt als ze er wel op zitten :o

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:26

Vind ik idd heel gemeen, dat je t leuk vind dat iemand met een rot snelheid van je pony afvliegt..

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:49

Ik wil ook niemand (op me vaderen 7jarige boertjes na) op mijn paard.
Toen ik op kamp ging, heeft een stalgenoot mijn paard gereden terwijl ik die dag nog had gesmst of ze niet wou rijden want me vader zou haar losgooien. Maar ze had alsnog gereden, waardoor ik een beetje pissig werd (voor sommige raar, maar ik baalde behoorlijk). Misschien omdat ik me paard nog geen twee maanden heb.. Maar ik hou er echt niet van.. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:04

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-23 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:14

Bij mij mag er ook niemand op mijn paard, maar dat komt eigenlijk omdat er ontzettend misbruik van word gemaakt steeds. Sinds wij de paarden aan huis hebben staan wil jan en alleman een rondje paardrijden als ze op visite zijn. En allemaal zeggen ze ontzettend goed te kunnen rijden wat vervolgens ontzettend tegenvalt. En ondertussen mij wel laten zadelen enz. Voor mij niet meer dus.

Mijn paard heeft mij ondertussen zeker 10.000 euro gekost (ik heb hem nu 2 jaar) en dat is voor mij echt heel erg veel geld, dus ik vind het niet meer dan reeel dat ik heel erg zuinig op hem ben (ja hij mag wel vies worden en in een kudde de hele dag op de wei, maar ik bedoel meer met wie ik erop zet).

Heel af en toe rijd m'n zusje er wel op, of m'n broer, maar van beide weet ik hoe ze rijden en dat ze met mijn (dominante) paard om kunnen gaan.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:23

Compromis is trouwens ook mogelijk... Ik ga soms gewoon samen met een vriendin op m'n paard. :+

Vlindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:32

Active schreef:
Ik heb er geen problemen mee. Sterker nog, ik heb af en toe graag iemand op mijn paard die niet zo best kan rijden. Als die persoon er zo mee wegrijdt, dan heb ik het paard de juiste opleiding geven. Als een normale ruiter er niet mee kan rijden, dan doe ik iets compleet fout.

Goed opgeleide paarden zijn door iedere debiel na te rijden. Slecht gereden paarden kan niemand wat mee in een half uurtje.

Ik sluit me hier wel bij aan :) . En een vriendin reed ook wel eens op mijn paard en leerde weer op een hele "andere" manier dan dingen van mij.