Heb jij de roepnaam van je paard/pony veranderd?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RusselNuwell

Re: Heb jij de roepnaam van je paard/pony veranderd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:28

Mijn paard heeft de roepnaam die in ons paspoort staat, namelijk Merlijn. In het draversstamboek was echter geen Merlijn te staan, en het paard bleek Russel Nuwell te heten -goh, verassend met mijn gebruikersnaam-, achteraf wel jammer, want ik had Russel een mooiere naam gevonden, maarja, dan moet ik zelf ook een hele nieuwe naam aanwennen.

Mijn vorige pony zag er een beetje uit als 'indianenpony', en wij hebben hem daarom tot Navajo gekroond, niet echt een makkelijke roepnaam, dus wij noemden hem altijd maar gewoon pony. Beest luisterde nog beter naar de naam van mijn paard, dan naar zijn eigen naam.

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 16:10

Typisch Nederlandse namen vind ik ook niks, we hadden een paard op stal dat Piet heette, en ook een die Kees heette. Faraon (zeg Fa-ron) noem ik soms Faraonie of Faraonie pony maar omdat het een paard is wordt het dan Faraonie pony-paardje xD

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:49

Navajo = Naf
Tu Viens = Tuuf
Azhar = Zaartje
Lucy = Luus
Guess Who = Guess
Maggy = Meggelmeis

diiamondds_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:52

Mijn paard heet Diamantika , heeft de vorige eigenaar gekozen.
maar ik noem haar ondertussen diamante..

Hopeloosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:30

Een beetje een fatsoenlijke naam voor een pony is geen kees zeg...

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:31

nee niet echt de hele naam . maar wel afgekort
van tornado naar tor

Lotteee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:55

bij mijn Shetlander was de naam al een keer verandert toen ik haar kreeg,
van Keddy naar Teddy dus ik denk niet dat ze dit écht gemerkt heeft :+
persoonlijk vind ik Teddy ook veel leuker, paste ook beter bij haar!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:02

Mijn paard heet Wynette, maar als i khet over haar heb noem ik haar altijd Wietje. En inmiddels denkt ze volgens mij dat ze Vos heet, want zo noe m ik haar altijd en roep ik haar ook....
Mijn pony heet Wyona, maar als ik haar roep noem ik haar Pony, en daar luisterd ze inmiddels ook naar :o

flowerfairy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:15

De naam van mijn vroegere paard heb ik ook veranderd, haar naam was Hannibal (Hannie) dat vond ik zo stom dat ik er Fanny van heb gemaakt.
Pas veel later kwam ik erachter dat haar eigenlijke naam bij de geboorte Zaza was (ja, zoals die kakkerlak van Puk van de Pettenflat ;-)

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:15

Ik heb mijn paard gekocht als Evita. Ik heb niks met die naam en ik wilde graag de C erin houden van mijn vorige paarden dus zij heet nu Curious Madam roepnaam Cure

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 14:45

Ik wilde het in 1e instantie wel doen, mijn pony heet namelijk Merlot. Ik wilde er liever iets van Lot van maken, maar raakte eigenlijk al heel snel aan Merlot gewend dat ik het maar zo gelaten heb. Noem dr ook weleens Lot overigens hoor :)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:28

VSW -> PP

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:16

ik heb wel eens gehoord dat dat ongeluk brengt...
Ik heb het 1 keer gedaan, en helaas hebben we nog geen 2 jaar van dit paardje mogen genieten....

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:18

Mijn eerste pony heette Tabloid en werd door de eigenaren Tobby genoemd, en door mij (nu nog steeds) Tabby. Veel van de vriendinnetjes van m'n zusje zijn helemaal gek van die naam :P

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:21

Mijne heette officieel Gio, als veulentje. Op zich niet zo'n onaardige naam, maar ik loop veel rond op fantasy fairs en hem is ook zo'n lot beschoren, en dan kom je aan met een vikingpaard die Gio heet. Tja, dus veranderd in Sigur, en afgekort Siggy :) luistert hij best naar, maar hij was dan ook maar 4 maanden toen hij een andere naam kreeg :P

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:21

Mijn paard heette Samantha, de oude eigenaren hebben er Just van gemaakt. Heb die naam eigelijk nooit veranderd, en vind Just wel grappig klinken haha.

rowanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:43

ja mijn eerste pony die ik kreeg was de naam van Pickwick maar ik afkorting kom je bij pikkie
dus ik noemde haar gewoon truus.

mijn 2e pony kreeg ik en zeiden ze dat zijn naam Lover Boy was wat een vreselijke naam dachten we maar toen we in de paspoort keken zagen we dat hij eigenlijk zijn naam champaine was dus die kreeg die weer terug.

nu mijn huidige pony op 2 bijna 3 jarige leeftijd gekregen met de naam Matroos paste absoluut niet hij gedraagde zich enorm macho dat we zelfs hebben laten checken of hij geen klophengst was dus hij heet nu Macho.

Renske4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:10

nou mijn pony heet yoer ofzo maar ik noem hem altijd yuri vindt ik leukerrr

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:22

Onze shet zijn naam was Henkie bij de vorige stal (Manege pony) toen ik in zijn paspoort keek stond daar Roy. Hij is met ons mee naar huis gegaan (pensioen) en heb hem gelijk Roy genoemd..... Hij luisterd er super naar, met zo'n blik in zijn ogen van "ja! dat ben ik" en het is net of hij blij is dat hij zijn "eigen" naam weer heeft. Bijzonder.....

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:23

Mijn Shetlander noemde Beauty, maar ik vond dat zo'n afgezaagde naam dus toen ik haar kreeg heb ik haar Yun genoemd, uitgesproken als Yoen en het betekent wolk in het Chinees omdat ze zwart met wit is en het lijken net grote wolken ;)
Mijn New Forest noemt Hip Hop maar ze luistert ook naar Floppie (onbewuste koosnaam)
En Pallieter is gewoon Pallieter, kun je niet echt afkorten en het is een gigabeest van 1.85 met zijn 1000 kilo dus ja...

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:22

Ik heb de roepnaam van mijn pony niet veranderd. Ze heet Mia, zelf vind ik die naam niet lelijk en makkelijk te zeggen.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:25

Mariska L --> Smurf!

we noemden haar eerst al smurf en dacht dat ze iets van marianne heette maar het bleek toch mariska L te zijn.
Vind smurf zelf wel leuk, en alle kinderen die ik tegenkom op buitenrit en die vragen hoe mijn pony heet vinden het altijd wel erg leuk :P

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:29

Mijn pony heet officieel Ria van der Dracht. Maar toen ik haar kocht werd ze al Rijsa genoemd, dus dat heb ik zo gelaten. Maar noem haar ook wel eens Riley.

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:37

Mijn paard heet Furioso en heb de naam ook zo gehouden :)
Maar zo roep en noem ik hem bijna nooit :o
Maar ik heb wel vele roep en koosnaampjes voor hem:
Fur, Furreke, Furie, Furiesoso, Furiemonster, Fufu, Fuu :D en soms ook wel knol, knolleke en paard :+

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:38

Mijn vroeger paard werd door zijn vorige eigenaren Peppy genoemd maar toen ik hem kocht stonden er al zeker 10 Peppy's dus heb ik het maar veranderd in Arti. Dit stond toch in zijn volledige naam en was iets anders als de rest.