Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yelly

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 12:35

Wat leuk, Lauste <3

Wel zielig voor die pony waar je het over hebt..

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 15:17

Bedankt voor de tips die wat later zijn toegevoegd. Ben het hier ook wel mee eens hoor, het is goed om dit even te lezen, zodat ik haar even op een andere manier ga aanbieden. Ze heeft zeker kwaliteiten, maar die komen niet tot zijn recht op deze manier. Thanks iig!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 15:21

Ben ik ook weer!
Die Comique, is dat een duitser? Heb nog nooit van de hengst Abke gehoord! :P
Heb vanochtend weer gereden en hij gaat hard vooruit! Stap draf,galop en stilstaan begint hij door te krijgen, alleen het door de hoeken lopen vind hij nog moeilijk, maar voor een maand onder het zadel gaat hij super goed en leert hij snel.

Nu zie ik hem 3 weken niet ivm mijn reis naar Thailand, maar daarna komt hij naar huis, kan niet wachten! :D

Afbeelding

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 15:25

wat schattig veulentje, zeker weten mooi paard geworden.
Weet je het al zeker dat je hem neemt lauste?

Arme pony trouwens, als ze hem echt verkoopt. laat maar weten.

@Kaitlin: weet bijna zeker als je terug komt herken je hem niet meer. Echt werkwillig paard zo te horen.

Email over de ijslander terug gehad, mag komen kijken. Wel naar 27 juli, gaat op vakantie..

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 15:25

Oehh wat een mooi paard! Hoe groot is hij?

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 15:27

Safire: Dat zegt iedereen ja! Ze gaan zo snel die jonkies! :P Hij is erg nuchter en relaxt, maar loopt wel graag uit zichzelf. En dat past ook het beste bij mij, kan niet omgaan met trapzakken! :P

Christel: zo rond de 1.65m ik denk dat hij iets van 1.67m word uiteindelijk!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 15:31

Zo heeft iemand die Ramiro bij PP TK gezien ?! :oo :9

Lauste, klinkt goed hoor die van je instructeur :j volgens mij weet je zelf diep in je hart al wel wat het gaat worden :')
Kaitlin ik ben verliefd ! Ondanks dat het niet mijn type paard is haha
Christel succes met de verkoop !

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 15:38

Mooi maatje! Nog even lekker van vakantie genieten en dan volop genieten van nieuwe paardje :j

Ik heb de advertentie van Dempsy gesloten, ga eerste eens even bedenken hoe ik haar op haar best kan laten zien :D...

@ thanks nonawen

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 15:59

Wauw, wat een geweldig mooi paard heb je daar Kaitlin! <3
Is inderdaad een Duitse hengst, niet heel bekend ofzo.

LETS, ik rij nu bijna 8 jaar. Eerst een jaar op 2 heel drukke pittige pony's, toen besloten dat ik beter eerst op rustige manegepony's kon rijden. Toen 2 jaar op manegepony's gereden en toen kreeg ik mijn eigen pony.
Nu rij ik al bijna een jaar niet meer op mijn eigen pony ivm artrose, maar rij nu steeds op verschillende paarden enzo om te proberen. Maar eigenlijk heb ik niet zoveel ervaring hoor, krijg nu laatste tijd wel steeds meer ervaring door al die verschillende paarden, dat wel.

Safire, ik weet het (bijna) zeker. Ik denk voor zo'n 90%, haha. :P

Christel, veel succes met het maken van een nieuwe advertentie!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:02

Lauste: oh had ik het toch goed! :D
En 90%? waar hangt de overige 10% van af? :P

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 16:07

Ga er volgende week nog een keer op rijden, mocht dat op de een of andere manier heel slecht gaan dan gaat het niet door.
Daarna ga ik overleggen met instructeur en mijn vader. Maar mijn vader is al helemaal overtuigd en koopt hem het liefst vandaag nog. :+

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:09

Hoi Lauste, dank je wel gaat wel goed komen hoor :j. Jij ook succes met het vinden van een paardje. Die op de foto voorbij kwam is wel een hele mooie hoor! Ik kan me de twijfel voorstellen bij een jong paard, maar een jong paard kan je wel gemakkelijker wat aanleren en zeker samen wat leren omdat hij nog niets anders kent. Zeker als je er al op kan rijden en een wedstrijdje gereden hebt, is dat al helemaal fijn. Je weet hoe het paard is op vreemd terrein en als ik het zo lees krijg je ook goede begeleiding.

Het enige, maar dat is wat ik zelf belangrijk vind, als ik een paard zie dat wil ik graag er iets bij voelen (een soort van 'dat is m' gevoel). Misschien is dat die 10%??

Het paard wat ik nu rijd is fantastisch om te rijden, maar ik heb er niet echt een klik mee als ik op de grond sta.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 17:53

@lauste: blijf wel op gevoel vertrouwen en doe t bij twijfel niet. Grote kans dat als je voor 10% twijfelt, dat je daar naar blijft kijken bij aankoop. De twijfel is er met een reden.. Wil het niet uit je hoofd praten, maar herken het enthousiasme en de twijfel bij mezelf. Valentijn is het eerste paard dat echt 100% goed voelt, de 14 daarvoor hadden allemaal wel iets twijfelachtigs :)

Ik geb nog ff snel bij ej geshopt, wat kan je halen zonder dat je zeker weet of je al een paard hebr? Een halster, atex muggenspray en een uitrijddeken ;) heerlijk. Als het definitief is alleen nog de dekens en wondspray en een zadel :).

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 17:54

Mijn fjordje komt morgen om 3 uur :D Ik kan vannacht echt niet slapen hoor :=
Ik ben net ook naar ej geweest, hoofdstel,bit en peesbeschermers gekocht. En volgende week komt de zadel passer :P

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 17:56

Wat leuk voor je xJasmijn! :D
En ik sluit me bij Jotoma aan... Was op zoek naar een 5jarige/Mniveau en ik zie [***] op de wasplaats staan en daarna los.. en dat was '' Wauw'' dan maar een stapje lager beginnen! :D Je mag geen 'maar' hebben, want het is geen pakje boter wat je koopt!

Edit: ik heb maar besloten om even te wachten met mn Hulsebos.. hij zal nog wel flink gaan groeien dus stel het een paar maandjes uit.... achja heb een goed zadel, en wat in het vat zit verzuurt niet! :D

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 18:13

Welkom Christel82! Je advertentie vind ik eigenlijk wat saai.
qua markt.. tja iedereen zoekt wat anders, maar wat jij voor jou paarjde vraagt is te veel.
Voor dat zelfde geld kan ik een 5jarige kopen die L1 loopt, verkeersmak,trailermak en wedstrijdervaring..

Ik zou haar nog even doorrijden dat ze wat meer balans heeft en zich wat meer toont ooh ohz.. tis nu gewoon een leuk paardje, maar zeker gaan 5000 euro waard :). Dat is mijn mening ;).

kwa kleur maakt het voor mijn toekomstige paard niet uit, maar hij moet minstens 1.67-170 zijn omdat dit het beste combineerd met mijn lange benen :D! En het moet een ruin zijn. Merries hoef ik niet :+

@ Kaitlin; <3 Prachtig paarjde zeg!

@ Jatoma; Leuk alvast dingen shoppen. Ik heb het iig nog gelaten,, hij moet eerst maar eens op stal staan hahah!

@ Lauste; Oh sorry, had het ook verkeerd gelezen.. dacht dat hij nu al op M niveau getraind werd en dat ze hem daarin wou uitbrengen (toen dacht ik nog.. dat kan toch helemaal niet met een 4jarige :P)

Pff ik moet gewoon eerlijk toegeven dat ik er zelfs wat tegenop kijk om morgen paard te kijken/rijden.. heb nu echt zo eits; Op naar de volgende teleurstelling..! Jeee :Y) hoe foute instelling is dat ;(

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 18:54

Ho wacht, die 10% is niet echt twijfel ofzo. Dat is meer dat de koop nog niet echt door is gegaan, moet alleen nog geregeld werden.
Ik weet wel gewoon zeker dat ik hem wil, mijn vader ook. Maar we moeten alleen nog contractje opstellen en betalen etc.
Heb er ook wel echt een klik mee, tis echt een schatje en in de omgang ook.
Echt een knuffelkont, dat is mijn pony juist totaal niet en ik vind dat eigenlijk wel heel leuk! Hou er wel van om ermee te knuffelen enzo.

Romanoff, ik hoop écht dat je morgen geen teleurstelling krijgt! Hoeveel paarden heb je nu in totaal bekeken?
Echt waar, ergens in dit land loopt een heel geschikt paard voor jou en jij vind dat paard ook vast wel binnenkort!

Wat leuk dat je fjord morgen komt! Spannend en een prachtig moment. :D

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 18:55

Superleuk, xJasmijn!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 19:59

@ Lauste; dit word de 5de al .. :Z

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 20:00

Oké, wel moed houden he!
Naar wat voor een ga je morgen kijken?

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 20:02

Naar een ruin van 8 jaar, l2 dres. van de hengst OO Seven!
Hij heeft wel een onwijsss lief koppie haahha!

Ik houd wel moed hoor.. maar het enthousiasme zakt gewoon enorm en mn humeur ook :Y)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 20:04

Oh die heb ik volgens mij ook gezien op mp!
Ja kan ik me voorstellen, maar het komt vast wel goed. :)

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 20:05

Dat is wel zuur Romanoff dat je al zoveel paarden hebt gezien, kan me voorstellen dat de moed een beetje weg zakt...
In ieder geval succes morgen!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 20:09

Jasmijn ! Wat spannend ! :):)
Christel, mooie foto's doen het ook goed :j
Romanoff, ook jij vind een passend paard :j

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 20:54

Succes morgen, Romanoff!

Wel spannend allemaal, Lauste! Komt vast goed :)