Ik vind een volle bos manen met in ieder geval halslengte of net iets daar voorbij erg mooi. Langer dan dat vind ik lelijk en te barbieachtig. En ik houd niet van barbiepaarden, maar van stoere paarden . Krullen in manen vind ik ook lelijk .
Voor mij is de grens waar het paard er last van krijgt. Een staart hoort hoe dan ook niet op de grond. Tijdens het opstaan wordt er dan steeds op gestaan en hele plukken uitgetrokken, niet lekker voor het paard. Voorpluk niet cm's langer dan de neus, anders wordt het erg vervelend met eten, steeds dat haar tussen je kiezen Mijn merrie kouwde tijdens het eten ook op het eerste stuk van haar manen. Dat heb ik met een stukje invlechten opgelost. Had ze er geen last meer van. Voor de manen vind ik net over de schouder toch wel de max, zolang de manenkam niet scheef getrokken wordt.
Cyrilletje
Geplaatst: 19-08-11 12:51
Mijn eerste pony had ook prachtig lange manen!
Ik vind lange manen echt prachtig. Misschien is het iets minder handig met rijden, want ik zat wel vaak met de manen en teugels in de knoop, maar een paar vlechtjes erin en dat probleem is ook weer voorbij.
Resi_lover
Geplaatst: 19-08-11 16:55
Ik vind lange manen ook prachtig, mits ze flink dik zijn Tolkien zijn manen en voorpluk zijn ook ontzettend lang, manen worden niet bijgeknipt, voorpluk wel (had op de foto ook al geknipt moeten zijn)
Als de manen& vast zijn heeft hij er geen last van, wel doe ik tijdens het rijden de voorpluk onder de neusriem zodat deze niet tegen zijn hoofd aan "slaat" Zo lang mogenlijk afblijven, ong. 1x in de maand opnieuw vlechten, afhankelijk van hoe de vlechten er uit zien, soms blijft het wel 2 maanden zitten en als hij er een rommeltje van gemaakt heeft 3 weken
Een lange staart vind ik helemaal niet mooi, en lijkt me ook storend voor het paard. Lange manen vind ik erg mooi, maar overdrijven kan ook! Tot op de grond vind ik weer spuuglelijk, maar tot ongeveer het midden van het been (max.) vind ik weer super mooi!
Geef mij toch maar van die korte wapper manen en een staart op de goede lengte, wel een volle staart, niet zo'n heksen pruik idee. Helaas is niet ieder paard daar mee gezegend en staat het niet bij ieder ras. Ik vind het altijd wel vrolijk/vlot staan van de korte manen, laten we zeggen handbreedte.
Vind dat ook echt een verbetering! Ik heb toevallig zaterdag de manen van mijn tinker een cm ingekort, niet helemaal recht geknipt, dat vind ik niet mooi! Heb gewoon met de lijn zoals het liep meegeknipt en daarmee de echt dunne punten eraf gehaald!
lisetteexx
Geplaatst: 29-08-11 19:05
ik vind het prachtig de foto's hier boven ook echt geweldig
Andere foto van de laatste tinker hengst! vind dat ook net té
WhySoWhite
Geplaatst: 06-09-11 19:37
Hmz, handlengte vind ik lang genoeg mooie voorpluk en volle staart is mooi mee genomen
mytje1986
Geplaatst: 06-09-11 19:39
zoofje schreef:
een van mn verzorg shetties: ik vind bij tinkers, haflingers,friezen, shetlanders, fjorden, Andalusiërs........ lange manen het mooist bij kwpners en dergelijke korte manen
Helemaal mee eens;)
mytje1986
Geplaatst: 06-09-11 19:40
MelisXFeikje schreef:
Ik hoor hier alemaal spuug lelijk maar toch had ik leuke reacties op tjardo, is hij ook spuuglelijk nou?
*edit even betere foto van de lengte, (en dan hangt het normaal naar 1 kant ) en zo hebben we het dan dagelijks