Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mallootje

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 16:00

Paard staat niet heel ver weg, zo'n 45 km. We hebben geregeld dat ze het paard naar 'mijn' stal brengen en dat hij daar door mijn DA gekeurd wordt. Is hij goed, dan blijft hij meteen. Is hij afgekeurd, dan gaat hij terug mee naar huis..

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:03

Ja precies. Makkelijkste is inderdaad om het zo te doen ;)!
'T paard dat ik laat keuren staat zo'n uur rijden verderop.. bij keuring dus naar de DA waar ik wou dat hijgekeurd werd gereden dat was voor hun dus wat verder rijden, als hij dus werd goedgekeurd zouden we meteen richting mijn stal rijden.. mja dat feest ging niet door :(
Hopen dat hij word goedgekeurd ;)!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:34

Romanoff: Ik zou hem iig op de foto laten zetten en daarna een beslissing maken, je hebt er voor de rest tenslotte een heel goed gevoel bij.

Rianne: Leuk dat je gaat kijken, ik hoop voor je dat het wat wordt :)

Volgende maand wordt anouk hopelijk gedekt, mits ze goed hengstig wordt :):)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:41

Zo, ik kom net terug van mijn paardje, was super, en ik hoop zo dat iedereen hier dat binnenkort ook zeggen kan. ;)

Die keuring, dat zijn lastige dingen he... Zou het met op de foto zetten nog een kans geven, of die buigproef nog eens herhalen, en dan beslissen.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 17:48

Wat een leuke paarden zag ik voorbij komen op de vorige pagina's. Proficiat dames.

Romanoff: ik kan me voorstellen dat je gaat twijfelen. Zou ik ook doen. Als je echt zeker wilt zijn van je zaak, dan zou ik inderdaad foto's laten maken en aan de hand daarvan beslissen. Veel succes in ieder geval.

Ik heb vanochtend met de eigenaresse gesproken en we zijn het eens geworden over de prijs. Nu kan ik de hele volgende week het paard op proef "hebben", daarna keuren en vervolgens hakken we definitief de knoop door. Ik vind het wel een luxe dat ik haar echt een volledige week kan en mag uitproberen.
Vanochtend was ik er echt misselijk van. De huidige eigenaresse moet door omstandigheden verkopen, dus ik voelde me echt vervelend dat ik het er met haar over moest hebben.
Als straks alles rond is en het is echt MIJN paard, dan ga ik volgens mij een potje janken. Ik ben altijd opgevoed met de stellingname "paarden zijn veel te duur voor ons. Dat is iets voor andere mensen" en dat het nu bijna echt zover is dat mijn paard op stal staat, dat kan ik echt nog niet bevatten.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 17:50

Hopen dat het doorgaat dan mikkie :D

Ik kan me trouwens voorstellen dat het een dubbel gevoel is als de huidige eigenaresse door omstandigheden moet verkopen...

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 18:16

Dat moet idd een heel dubbel gevoel zijn... Aan de andere kant, fijn dat jij haar paard een goed plekje gaat geven dan toch?
En als je met die gedachte opgevoed bent en het 'm dan toch flikt is dat heel gaaf ja!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 18:19

Leuk topic gypsy! :D

Idd dubbel gevoel dan ja.. Dat is dan wel weer minder, maar zoals gypsy al zegt, als jij het paard een goed tehuis kan bieden! :)

Ik ben alweer lekker naar spulletjes aan het kijken.. Zit nog erg te twijfelen over wat voor transportbeschermers ik wil gaan kopen... Heb hele mooie gezien met 3 sluitingen en die zijn ook wat goedkoper en zit een mooie deken bij, maar ik hoor dat die niet altijd even goed blijven zitten.. Dus aan de andere kant schaf ik dan liever de dure met meer sluitingen aan, die dan wat minder mooi zijn.. :+

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 18:29

Haha, ik heb borstels gekocht, wat elastiekjes, en dan heb ik samen met touwhalster sidepull en zadel alles wat ik nodig heb. :P
Peeskappen heb ik nog overwogen, maar ik betwijfel of ik ze ooit nodig heb. Mocht het zo zijn,dan fiets ik zo naar de winkel dus heb het maar even gelaten.

Alleen zo'n parelli stick zou nog handig kunnen zijn.
En ik moet even achter hoefolie aan (ze zijn heel droog) en ik twijfel of ik biotine bij ga voeren... Eerst es met alleen hoefolie proberen denk ik. Had ik dan beter meteen vanmiddag mee kunnen pakken maarja. Ik dacht eerst me erin verdiepen wat ik nu het beste doe.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 18:34

Borstels heb ik allemaal schoongemaakt en heb ik allemaal dus al, elastiekjes ook, want ik vlecht best regelmatig. Maar ik moet dus nog wel longeerspul hebben en dekens. Misschien ook een nieuwe zweetdeken en misschien ook een nieuwe uitrijdeken.. Heb 2 zweetdekens liggen, 1 in 215 en 1 in 195, laat paard daar nou net tussen liggen met z'n 205 :+ Als die m'n mooie donkerblauwe eskadron niet past dan gaat ie terug! _-:( Zoek ik wel een paard bijpassen bij m'n deken _O- Andere eskadron deken past ie sowieso wel, dat is de 215, maar daar zit dan weer roze in.. Wordt ie maar homo.. :Y) Achja, wel mooi excuus om weer eens te kijken wat voor dekentjes er nu weer zijn! Komt zo in me op dat ik ook zo goedkoop een nieuwe scapa kan scoren! <<)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 18:36

Ik heb alle spullen, maar die gebruik ik voor mijn verzorgpaarden. Als het eigen paard er komt moet ik dus gaan shoppen aangezien ik m'n paarden wel wil blijven doen. Maar oh, wat vind ik dat erg :Y)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 18:38

Haha heeeeel erg dat shoppen.
Maar ik kom er wel goedkoper vanaf met mn nh gebeuren dan jullie. :P
Dekens doe ik niet aan dusja...

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 18:39

Erg?!
Daar kijk ik al maanden naar uit haha! Ik ben best wel koopziek en dan mag ik gewoon écht los gaan! :D

Haha ja die dekens.. Ben allang blij dat ik ze nu voor minder kan halen!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 18:41

Ik ben er nog niet uit of ik dekens wil gaan gebruiken tegen die tijd... Sowieso de eerste drie jaar niet, maar als hij of zij aan het werk gaat is het misschien wel handig. Maar aan de andere kant ben ik niet zo'n superfanatieke ruiter, dus echt in het zweet gewerkt zal ook niet vaak gebeuren.

Ik heb wel alle soorten dekens liggen, maar ik twijfel dus nog. Ook omdat ik al een aantal keer flinke ongelukken heb gezien door dekens die niet bleven liggen en zich om benen en zo wikkelden. Dat is ook niet echt een fijn vooruitzicht...

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 18:42

haahaa spulletjes kopen is een van de leukste dingen heb al aardig wat mis alleen nog een paard haha nouja dat ook weer niet :P

ik word echt gestressd en zenuwachtig, ik ben helemaal verliefd op een paard en die had ik gister gemaild of we een afpraak konden maken maar ik heb nog geen reactiee,
oke het is nog maar 24 uur maar toch :o

en ojaa tootje transportbeschermers zijn zowieso niet veilig als een paard gek word in de trailer zijn ze zo half uitgetrapt en word alleen maar gekker, je kan beter peesbeschemers voor in de trailer hebben

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 18:44

Hihi ach kan me ook wel weer voorstellen dat het wel leuk is om je paard zo aan te kleden. Maarja, ik heb nu eenmaal geen echte reden, mijn dekje is een pad dus altijd bruin, waarom zou ik er 10 setjes bij kopen. Mijn hoofdstel matcht dusja dan ist al goed he. :P

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 18:50

Twilight1 schreef:
haahaa spulletjes kopen is een van de leukste dingen heb al aardig wat mis alleen nog een paard haha nouja dat ook weer niet :P

ik word echt gestressd en zenuwachtig, ik ben helemaal verliefd op een paard en die had ik gister gemaild of we een afpraak konden maken maar ik heb nog geen reactiee,
oke het is nog maar 24 uur maar toch :o

en ojaa tootje transportbeschermers zijn zowieso niet veilig als een paard gek word in de trailer zijn ze zo half uitgetrapt en word alleen maar gekker, je kan beter peesbeschemers voor in de trailer hebben

Peesbeschermers beschermen de delen niet waarom je juist transsportbeschermers gebruikt.. En daarom zit ik dus te twijfelen tussen die 3 sluitingen en die met meerderen. Die met meerderen heeft Juur ook en die krijgt ze echt niet afgetrapt, maar die zijn wel duur..

Gypsy schreef:
Hihi ach kan me ook wel weer voorstellen dat het wel leuk is om je paard zo aan te kleden. Maarja, ik heb nu eenmaal geen echte reden, mijn dekje is een pad dus altijd bruin, waarom zou ik er 10 setjes bij kopen. Mijn hoofdstel matcht dusja dan ist al goed he. :P

Setjes heb ik er al genoeg van := Nouja alleen nog neutraal donkerblauw wil ik nog gaan kopen dan :o

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 18:55

Haha ik heb mijn setjes juist allemaal verkocht.
Kan er toch niks mee.
Dan maar lekker basic nu. :P

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 19:44

Ik ben al mooi bezig met m'n verzameling paardenspullen :D ben al aardig op weg qua borstels,teugels,beenbescherming,bandages,dekjes etc. :j

Maar ik vind het helamaal niet erg om nog meer te kopen! :Y)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 19:53

Haha nee, ik bedenk me net dat ik nog wel een mooi westernbitje wil. Maar wat... Eerst maar een instructeur raadplegen dus. Als ik er een vind.
Moet mezelf in bedwang houden om er morgen niet op te kruipen zeg, ohh ik zou zo graag willen..
Ik zit echt te denken van och 5 min stappen in de wei. Maar ik weet niet of dat wel eerlijk zou zijn tegenover haar.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 20:06

Ik heb geen transport beschermers, heb die dingen die ik mee kreeg lang geleden weggegooid. rotdingen.
Gebruik nu helemaal niets op de trailer voor de pony. Maar die rijd ik ook dagelijks zonder bescherming, alleen met crossen krijgt zij crossbeschermers en springschoenen om.

Ik heb een hele rits dekens (2x vliegen, 2x zweet, 0, 100, 200, 2x 300, 400) in maat 185. Dat past op pony van 1.56m maar dus niet op paard van 1.65m denk ik :+

Maar ga niet meteen los in het kopen, geen geld voor. Wie weet, als ik deze zomervakantie leuk centjes kan verdienen.. Nouja, geen geld voor is een groot woord, geen geld voor over is beter. Basis dingen koop ik meteen, derest komt vanzelf wel :) (Hoofdstel, zadel en singel is genoeg, dekjes heb ik nog, poetsspullen ook,

De hele rits dekjes die ik heb kan ik wel houden, wie weet dat mijn dressuurhoofdstel nog past, twijfel nog over mijn huidige zadel, of ik die aanhoud, of probeer te verkopen met pony mee. (euroriding diamant, medium boom)

Heb genoeg voor de pony, hoef er ook niets mee bij (ja, de 2-maandelijkse zweep :+ , die krijg ik altijd kapot/lelijk :P )

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:19

Voor spullen kopen voor je paard zou ik zeker hier op bokt kijken dan in de winkels.
Heb inmiddels wel geleerd dat t in een winkel duurder is dan via internet wat kopen.
M'n dekens koop ik via Josie hier op bokt. Zij levert tegen een concurrende prijs goede dekens en nog andere zaken. Schiet me te binnen m'n veiligheidsbeugels ook via Josie ;-)

M'n smid vroeg ik onlangs wat hij van hoefvet en hoefolie vond.
Zijn antwoord alleen maar goed voor de winkelier/commercie.
Dankzij goede voeding en voedingssupplementen heeft een paard goede hoeven.
Dit kan ik inmiddels beamen. Sinds november geef ik m'n paard elke dag een schepje Soulmate door te voer en geen nare barsten etc. meer in haar hoeven.
Ook zit ze qua humeur en vacht beter in haar vel sinds ik Soulmate gebruik.

@Romanoff; vind het netjes van de verkopende partij dat zij het betreffende paard op de foto zetten.
Om de pezen te checken kan je een echoscan voorstellen. Kosten bij m'n DA waren hiervoor €65 excl. 6% btw. Dan weet je t super zeker.
Een klik met een paard is heel belangrijk.
Je kunt ook in een contract iets opstellen mocht binnen een bepaald termijn iets opspelen aan die ene pees dat jij bijv de helft van het aankoopsbedrag terug krijgt.

@Gypsy; ik ben wel heel benieuwd naar je pronkstuk ;-)

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:28

@twilight, mogen we meegenieten van het paard? Word helemaal benieuwd zoals je erover spreekt. Precies of je hebt hem al gekocht haha. Misschien gewoon even bellen, dan ben je sneller zodat hij niet voor je neus weg is.

Ik ga morgen en overmorgen nog eens Nederland bezoeken.
Morgen naar paardje zien B 5jaar, zeer nuchter prachtig paardje (alle op foto toch, hopelijk in echt ook). Hier neig ik meer naar de looks.
Maandag naar paardje M 10 jaar, zeer allround . Mooi maar niet zo mooi als die hierboven. Deze voldoet eigelijk perfect aan al mijn eisen.

Ben benieuwd;

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:34

PaysBas schreef:
Voor spullen kopen voor je paard zou ik zeker hier op bokt kijken dan in de winkels.
Heb inmiddels wel geleerd dat t in een winkel duurder is dan via internet wat kopen.
M'n dekens koop ik via Josie hier op bokt. Zij levert tegen een concurrende prijs goede dekens en nog andere zaken. Schiet me te binnen m'n veiligheidsbeugels ook via Josie ;-)

M'n smid vroeg ik onlangs wat hij van hoefvet en hoefolie vond.
Zijn antwoord alleen maar goed voor de winkelier/commercie.
Dankzij goede voeding en voedingssupplementen heeft een paard goede hoeven.
Dit kan ik inmiddels beamen. Sinds november geef ik m'n paard elke dag een schepje Soulmate door te voer en geen nare barsten etc. meer in haar hoeven.
Ook zit ze qua humeur en vacht beter in haar vel sinds ik Soulmate gebruik.

@Romanoff; vind het netjes van de verkopende partij dat zij het betreffende paard op de foto zetten.
Om de pezen te checken kan je een echoscan voorstellen. Kosten bij m'n DA waren hiervoor €65 excl. 6% btw. Dan weet je t super zeker.
Een klik met een paard is heel belangrijk.
Je kunt ook in een contract iets opstellen mocht binnen een bepaald termijn iets opspelen aan die ene pees dat jij bijv de helft van het aankoopsbedrag terug krijgt.

@Gypsy; ik ben wel heel benieuwd naar je pronkstuk ;-)

Gypsy heeft al een topic met foto's! :)

Spullen koop ik juist liever in de winkel omdat ik dan alles in 1 kan kopen, geen gedoe heb met verzenden etc, niet belazerd kan worden en alles meteen binnen heb! :)
Moet zeggen dat er een winkeltje is waar het paard nu staat en daar is alles zeg maar goedkoper! :D Zo heb ik al een mooie Kingsland jas gekocht voor 50 euro die normaal voor 200 gaat! Regen- en winterdekens ga ik daar ook kopen, van Rambo en Rhino, kan ook goedkoper dan normaal. Daar kan ik dus nog wel aantal spulletjes kopen en dan moet ik alleen longeerspullen en nog wat kleine dingetjes bij de EJ kopen. :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:35

Siddieqje schreef:
@twilight, mogen we meegenieten van het paard? Word helemaal benieuwd zoals je erover spreekt. Precies of je hebt hem al gekocht haha. Misschien gewoon even bellen, dan ben je sneller zodat hij niet voor je neus weg is.

Ik ga morgen en overmorgen nog eens Nederland bezoeken.
Morgen naar paardje zien B 5jaar, zeer nuchter prachtig paardje (alle op foto toch, hopelijk in echt ook). Hier neig ik meer naar de looks.
Maandag naar paardje M 10 jaar, zeer allround . Mooi maar niet zo mooi als die hierboven. Deze voldoet eigelijk perfect aan al mijn eisen.

Ben benieuwd;

Leuk, alvast succes!
Ik kan waarschijnlijk pas weer volgende week (dus niet aankomde week, maar die erna) pas weer heen.. Maarja, is er wel weer een week voorbij!