Ja maar je kan het hem toch laten zien, en gewoon zijn mening vragen, ik neem aan dat wanneer het veulen er eenmaal is hij ook komt om te tjekken of alles goed is?
Ik zou gewoon vragen of hij er eens naar wil kijken, hou je gewoon van de domme

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sefanja schreef:Als je er voor kiest om het veulen op de wei geboren te laten worden is het toch noodzakelijk om een box klaar te hebben voor het geval het zou regenen, of wanneer er iets mis zou lopen.
Het is optioneel dat u uw merrie afzondert van andere paarden voor, tijdens en kort na de bevalling. In de kudde zondert de merrie zich ook af van andere paarden. Wanneer ze toch in de buurt van andere paarden staat kan ze hierdoor zenuwachtig worden, en niet voldoende arbeiden om het veulen ter wereld te brengen....
sefanja schreef:Maar ik zou ervoor kiezen om haar op stal te laten bevallen, want zo kan jij haar in de gaten houden...
http://www.bokt.nl/wiki/Geboorte#De_pla ... _de_wei.3F
daar staat veel nuttige informatie voor je... En ik zou als ik zo jouw verhaal leest deze man behouden... ZO te horen een fijne vent. Je hoeft hem niet eens te e-mailen voor het filmpje etc... Ik zou pas hem bellen als zij kegelt om hem ook te kunnen voorbereiden....
gohya schreef:Uiteraard ga ik achter info aan van de hengst.
Alleen is nu nog niet duidelijk wélke hengst de vader zou zijn.
De welsh hengst van ongeveer 1.30m heeft haar ook gedekt net als de Welsh Cob hengst.
Mischien zien we straks wel aan de kleur van het veulen wie de vader moet zijn?
TeamUp schreef:Drachtig!
Zo heb ik de merrie van vrienden die zeker NIET drachtig was ook de juiste "diagnose" kunnen geven: ik zag de buik bewegen, leg mijn hand er op en op dat moment trapt het veulen recht tegen mijn hand! Het veulen loopt nu bij ons op de wei...
gohya schreef:Heb haar vanmiddag toch maar een licht gevoerde regendeken op gedaan.
Moest alweer de singel langer maken,ze groeit dus echt wel.
Deken op kan verder geen kwaad toch?