Weinig jongens rijden paard waarom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 07:43

orienta schreef:
Toch schandalig he dat die vrouwen van die rare pb's sturen
dat zou nou helemaal niet in mij opkomen

bij mij ook niet, ik ben dan wel 14 maar evengoed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 09:40

bella1wjnmk schreef:
orienta schreef:
Toch schandalig he dat die vrouwen van die rare pb's sturen
dat zou nou helemaal niet in mij opkomen

14 jaar maakt niks uit hoor, jullie kunnen er ook wat van.

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:27

bella1wjnmk schreef:

14 jaar maakt niks uit hoor, jullie kunnen er ook wat van.[/quote]
ik bn 15 ,dus verschilt bijna niks :P

[me quotes zijn lekker gelukt :S ik kan dat dus echt niet als dat ding zegt max 2 quotes quoten ofzo :S

isis_karel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:52

ja dat vind ik ook jmmr bij ons wilde de instructeur een jongensles maken hij kreeg er niet eens 5 in een les
dus dat plan is niet doorgegaan ;(

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:59

Soms ben ik wel blij weinig jongens rijden omdat meeste toch wel zo hardnekkig kunnen zijn terwijl het meest om precisie gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:42

kensha schreef:
Soms ben ik wel blij weinig jongens rijden omdat meeste toch wel zo hardnekkig kunnen zijn terwijl het meest om precisie gaat.

Zie je toch echt verkeerd ;)
Ik ken genoeg meiden die op kracht rijden, terwijl er ik een heleboel jongens ken die op techniek rijden.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:00

Asyaa schreef:
kensha schreef:

Ik ken genoeg meiden die op kracht rijden, terwijl er ik een heleboel jongens ken die op techniek rijden.

Vind ik ook :Y)

Verder houden wij het vaak basic. Als ik in de winter op een stal sta, dan gooien die meiden (ff veralgemene, zijn er uiteraard maar enkelen) er om de haverklap een ander bit in :+ , dan zit dit of dat weer niet goed.

Tegenover bij ons is het vaak, zadel en hoofdstel past? Ok, dus karren maar.

Brecht_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:21

Asyaa schreef:
kensha schreef:

Hier ben ik mee eens :j Op wedstrijd zie je ook vaak het een en het ander...
Laatst bijgewerkt door Brecht_ op 02-04-10 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:23

Sorry maar moet de mannen gelijk geven!
Wat je af en toe op wedstrijd ziet bij de dames is echt walgelijk :=
en de heren rijden dan rustig hun rondjes ertussen door.

misschien hebben vrouwen wat meer prestatiedrang? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:25

bulck schreef:
Asyaa schreef:

Vind ik ook :Y)

Verder houden wij het vaak basic. Als ik in de winter op een stal sta, dan gooien die meiden (ff veralgemene, zijn er uiteraard maar enkelen) er om de haverklap een ander bit in :+ , dan zit dit of dat weer niet goed.

Tegenover bij ons is het vaak, zadel en hoofdstel past? Ok, dus karren maar.

Inderdaad, niet zeuren maar paardrijden.
Soms word er meer aandacht besteed aan bandages en dekjes bij elkaar zoeken, dan aan het rijtechnische.

@orienta
Als je kijkt naar de topsport, zou je juist het omgekeerde verwachten.
Verhoudingsgewijs zijn er veel meer mannen in de topsport dan vrouwen, dan zou je verwachten dat mannen (en jongens) toch meer de drang hebben om hoog te presteren, en dit dan ook daadwerkelijk doen.

orienta

Re: Weinig jongens rijden paard waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:37

ja dat is ook weer zo asyaa maar toch als je de basis wedstrijdsport bekijkt zijn de vrouwen een stuk neurotischer en bang om te falen dan de mannen

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:23

orienta schreef:
ja dat is ook weer zo asyaa maar toch als je de basis wedstrijdsport bekijkt zijn de vrouwen een stuk neurotischer en bang om te falen dan de mannen

t is ook bewezen dat vrouwen vaker faal angst /prestatie druk ed hebben dan mannen

ook sommige ouders die zorgen daar voor er was laatst bij ons iemand van buiten meise ,jaar of 12 t ging niet heel slecht ,maar der pony vond onze nieuwe ring een beetje eng en daarna liepen ze langs me en hoorde ik dat kind zeggen : sorry mam [half jankend!] ik zal volgende keer beter doen ,dit vind ik ongezond! mijn ouders hebben meer zo iets van doe je best ,probeer het ,als het niet lukt? dan doe je de volgende keer toch nog meer je best?

Keeltje135

Re: Weinig jongens rijden paard waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 16:07

ik denk dat mannen en vrouwen over het algemeen evengoed kunnen rijden.. en er zijn ook veel vrouwen met hun paar/pony op ZZ niveau ofzo, maar ik heb tot nu toe meer mannen als vrouwen aan een spring wedstrijd mee zien doen.
ik weet niet precies wat ik ervan moet denken, want er zijn zoveel vrouwen die hoog rijden, maar ook zoveel mannen..

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:37

Vandaag toch de discussie gewonnen dat paardrijden geen sport voor homo's is *\o/*

Tussen de paarden zijn toch meestal meiden te vinden, dus wat zoekt een homo daar ?
Maar voetballers en zo daar in tegen, die gaan na afloop met zn allen in de douche..

haha.. was een voetballer waar ik dat tegen zei... Had ie toch geen antwoord meer op

Deianeira87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:24

Bij ons op stal rijden ook maar weinig jongens, mij valt wel op dat de jongens meer aanleg hebben voor springen dan voor het dressuur.
En het is wel degelijk een sport, want je gebruikt heel wat spieren dat heb ik wle gemerkt.

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:17

Peerke_ schreef:
Vandaag toch de discussie gewonnen dat paardrijden geen sport voor homo's is *\o/*

Tussen de paarden zijn toch meestal meiden te vinden, dus wat zoekt een homo daar ?
Maar voetballers en zo daar in tegen, die gaan na afloop met zn allen in de douche..

haha.. was een voetballer waar ik dat tegen zei... Had ie toch geen antwoord meer op
hahahahaha die kwam zeker wel hard aan?

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 23:46

Heino schreef:
Mijn vriend zegt dat ie paardrijden opzich wel leuk vindt, maar hij vindt het zo zinloos om rond te rijden in de bak. Buitenrijden vindt hij wel leuk en dat doen we op vakantie dan ook wel :) Plus, het zit niet zo prettig zegt ie :P

Haha nee, vooral niet voor z'n geslachtsdeel denk ik ;x
bij mij in de klas vinden de jongens het maar niks, en beetje rondjes stappen / draven in een bak, ze vinden het maar kansloos XD

X,

cittagilera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 02:13

Hm had laatst toch een um ja kleine ruzie.
Een jongen zei ha van paard rijden krijg je gewoon een stijfe man toen zei ik ja zo en jaloers.
Had ik beter niet kunnen zeggen :o
Vond het zo een domme opmerking
( die jongen deed aan voetbal dan weet je hoe laat het is toch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:07

Peerke_ schreef:

_O- Die moet ik even onthouden! +:)+

mandy98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:32

heey allemaal
mijn broer heeft vroeger ook paardgereden 4jaar
toen is hij gestopt ook omdat er geen jongens meer in de les zaten
dat vind ik stom heel veel zeggen ach jongens die paardrijden zijn gay nou dat is echt niet zo hoor
:o
vinden jullie niet?
groetjes
xx

stalknecht15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:56

Kijk alleen al naar bijv voetballers, die gaan meteen met hun handen voor hun ogen liggen huilen... Dan weet ik wel wat de grootste mietjes zijn....

Gr.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:11

hallo
ik hoop toch dat er meer jongens gaan rijden ik heb zelf een vriend die het ook wil leren.
want het is echt een sport voor jongens en meisjes.
je kan zoveel met paarden het is niet echt alleen springen of dressuur ens. het gaat vooral om het plezier wat je beleeft. met deze dieren. en je bent echt niet gelijk homo of een mietje
het is jammer dat ze dat denken. :+

Nalagrendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:12

Ik zie bij wedstrijden op tv (ik kijk trouwens meestal alleen springen) toch meer mannen. Bij ons op de manege is ong. ¼ tot ½ de eigenaar van een paard. Ik ken wel weinig jonge jongens die paardrijden. Maar een vriendje van mijn broertje vond paardrijden voor meisjes, alleen nu heeft zijn zusje 2 paarden :+ . En toen was het ineens leuk!! :Y) Maar ik denk dus dat de meeste paarden niet tot zich toelaten, niet zoals wij dat doen. Ik zie over het algemeen meer vrouwen die dieren hebben.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:32

ik had op een gegeven moment een hele les met 8 jongetjes erin.
alleen zijn die meer cowboytje aan het spelen en zijn het vrij snel zat op een leeftijd van 7 jaar
is er maar eentje echt serieus mee door gegaan

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:27

De voordeel met het paardrijden is ook je wat je eige tijd kan nemen en niet aan tijden vast zit zoals in tegendeel van de voetbal.

In voetbal kan je makkelijk gedegradeerd worden en tsja met paardrijden gelukkig niet.

En onthou deze regel;

Je kan niets beoordelen tot je het beide heb gedaan.