Net de DB gebeld

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 08:54

Heb je al meer nieuws? Of hoor je er niets meer van?

Marieke1495

Re: Net de DB gebeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 09:30

ik ben ook wel benieuwd of je nog meer gehoord hebt? :)

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 15:46

ik heb afgelopen donderdag weer een brief naar haar gestuurd, met daarin de vraag wat ze nou eigenlijk wil. eerst een mailtje sturen dat ze wil verkopen, en vervolgens niet reageren op mijn reactie is een beetje vreemd.

Ik heb ook aangegeven dat dit mijn laatste poging is om haar te helpen, ik loop hier nu al bijna een maand over te tobben, en er lijkt geen oplossing te komen. Afwachten dus maaar of ik een reactie terug krijg op de brief!

xLenax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 15:57

Wat jammer dat je niks meer hoort van de eigenaresse.
be benieuwd of ze nog op de laatste brief reageert.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 16:01

Yes brief heeft weer geholpen! Ik heb net een mailtje van haar gehad. Ze wil nog steeds verkopen, maar vindt het moeilijk om een prijs te zeggen.

Ik heb dus een bod gedan, uitgelegd dat dat het max is, omdat ik nog 4 paarden heb, en wel de zekerheid wil hebben dat ik voor alle 4 (en eventueel 5 straks) alle kosten kan opbrengen. Bovendien heb ik haar erop gewezen dat het paard kreupel is, en dat geen mens nu het risico gaat nemen om een kreupel paard te kopen.
Daarnaast nog flink erop gehamerd dat ik het doe uit liefde voor haar paard, en dat ik hoop dat ze een goed tehuis belangrijker vindt dan geld.

ik ben benieuwd!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 16:03

Vreemd kind zeg :? Niks van zich laten horen.

Heb je ook voorstel gedaan voor de schuld van haar mbt levering?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 16:05

ik heb het nog niet gehad over schuld, ze beweerde net wel dat ze de stalling heeft betaald, dus ik heb manege eigenaar gebeld met de vraag of dat zo is, maar hij had nog niks ontvangen.

Ik heb met hem afgesproken dat ik hem dinsdag terugbel, en dat hij altijd aan zijn geld komt, dat ik het netjes op wil lossen.

VErder ga ik eerst maar eens hopen dat ik het paard kan kopen, daarna ga ik eens kijken hoe we haar schulden gaan aanpakken

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 17:11

Jeetje TS, het blijft spannend.......Hopen dat je nu snel duidelijk heid krijgt en dat je het paard een beter leven kan geven. Succes!

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 17:25

r .
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 02-07-22 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 17:08

ohh dit is zo frustrerend en zenuwslopend! JE zou verwachten dat de eigenaar wel vaker haar mail zou beantwoorden als je weet dat je een bod krijgt op je paard, zeker nadat ik aan had gegeven dat ze snel moest reageren zodat we voor alles februari kunen regelen (als ze akkoord gaat met de koop), maar tot nu toe dus geen reactie....

Ik had trouwens in de brief gezegd dat ze me moest bellen ipv mailen, dan konden we het meteen afronden, maar helaas heeft ze toch weer een mail gestuurd, dus dit kan wel weer 2 weken duren haar kennende...weer een hele tijd in onzekerheid dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:10

Als je weet waar ze woont, ga er heen. Neem handelaarsprijs mee voor het paardje en dan wil ze het misschien wel afhandelen.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 17:10

helaas, ik ben er al een aantal keer langsgeweest, ze doet de deur niet open....

edit: de koopopverdracht moet eigenlijk ook op stal geregeld worden, omdat de manege eigenaar zijn geld nog krijgt. anders kan ik dat er nog bovenop gaan betalen, want anders krijg ik het paard niet mee....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:12

Neem iemand mee. Roep door de deur dat komt als vriend en niet als vijand ;) Dat je komt om haar te helpen...dat je haar paard wil redden en dat zij er uiteindelijk beter door wordt, omdat ze een zorg minder heeft.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:13

Je moet je prijs zo laag stellen dat jij de stalbaas kunt betalen als het paard je eigendom is. Misschien is dit naar de verkoper toe ook wel een argument dat zij er niet meer achteraan hoeft ;)
Wel de verkoop goed op papier zetten (net als de betaling van de stalbaas).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:17

Of maak haar wijs dat de stalbaas een zaak gaat starten en dat jij het paard wil redden, dat zij daar beter van wordt, want als het paard niet meer van haar is, kan de stalbaas geen zaak starten...

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:34

Ik hoop dat je het paard mag kopen..
Dan is dat beestje in ieder geval beter af!
arm dier..

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 17:36

ik heb er net onder de douche (jaja) eens over nagedacht. Ik wacht eerst even as dinsdag af, en dan neem ik contact op met de staeigenaar om te vragen of ze inderdaad (zoals ze gisteren in haar mail aangaf) de achterstallige stalling heeft overgemaakt. Ik ga ervan uit dat dit weer een leugen is, maar je weet maar ooit.

Dan ga ik inderdaad toch advies van russel opvolgen en nog maar eens langs, met geld op zak. Als ze de staleigenaar heeft betaald, is dat mijn volledige bod, heeft ze niet betaald, terk ik de schuld die ze nog heeft ervan af, zodat ik de staleigenaar netjes kan betalen. Ik ben benieuwd!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:43

Prisca schreef:
lonnie schreef:
nou een beetje hooi zal heus niet uitmaken en loszetten kost al helemaal niks. Een slot erop gebeurt hier niet, ze wachten hier gewoon net zo lang tot ze het beest op kunnen eisen. Hij had de eigenaresse toch al na 1 maand niet betalen kunnen bellen? Maar nee, hij zit niet eens achter zijn geld aan. Hij wacht gewoon rustig af op weer een goedkoop manegepaard

hahahah ik zie zelden een manege/stal houder met een paard van iemand anders lopen.....Denk je nu werkelijk dat hij dat beest eruit gaat halen?. Als er dan wat gebeurt heb je echt problemen.

Als het een goed beest is zo lang de moeite waard. Dat wachten interesseerd ze echt weinig. De meeste penny meisjes snappen niet dat het bij deze mensen om geld gaat en niet om het dier. Hij zal het heus wel in de gaten houden en aktie ondernemen als het echt nodig is. Maar hij gaat dat echt niet iedere snotneus die op stal komt en begint te janken bij stal dit melden.

Misschien doet hij wel genoeg maar op het moment dat jullie er niet zijn ze doen namelijk de meeste stalhouders het. Die willen geen pottenkijkers.

Penny's zijn niet per defenitie meteen dom ofzo hoor.... vind dit een beetje banketstaaf opmerking.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:01

@KellyZ : voel je je aangesproken dan?
Of ben jij misschien de eigenaresse die niets voor haar paard doet?
Kortom: waarom deze reactie? je helpt TS niet of het paard hiermee?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 19:06

inderdaad, maar ja, ik wa zelf ook wel redelijk pissig om de reactie van Prisca (en vooral de zin waarin ze iets zegt over jankende snotneuzen), zij doet net overkomen of ik me zomaar ergens instort zonder dat ik ergens vanaf weet . beetje jammer als mensen gelijk die conclusie trekken en je dan maar uitmaken voor penny...

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:18

lonnie schreef:
inderdaad, maar ja, ik wa zelf ook wel redelijk pissig om de reactie van Prisca (en vooral de zin waarin ze iets zegt over jankende snotneuzen), zij doet net overkomen of ik me zomaar ergens instort zonder dat ik ergens vanaf weet . beetje jammer als mensen gelijk die conclusie trekken en je dan maar uitmaken voor penny...

Niks van aantrekken, ik vind dat je erg goed bezig bent!! Top +:)+

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:07

Ben benieuwd hoe dit afloopt, maar ik begrijp niet zo goed waarom jij het stalgeld zou moeten betalen, dat is toch haar probleem?

Jullie regelen de verkoop toch onderling, toch niet met de stalhouder?

Wel een stom mens zeg, wil iemand je helpen, duurt het allemaal zo lang....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:40

De verkoop van het paard ontslaat haar niet van haar betaalverplichting aan de stalhouder. En de kans bestaat dat de nieuwe eigenaar (TS) wél een probleem gaat krijgen als ze het paard daar weg wil halen.
Het is dus niet meer dan logisch voor alle betrokkenen dat eea meteen goed geregeld wordt.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:43

Maar heeft de nieuwe eigenaar dan iets te maken met de schulden van de oude eigenaar???

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:46

Nee, maar als ze het paard wil weghalen uit die stalling loopt ze daar wel tegenaan en ik gok dat de TS weinig interesse heeft om het dier daar te laten staan (en dus alsnog stallingskosten te krijgen).