Als jij zou moeten kiezen tussen je paard en je vriend(in)?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Je paard, of je vriend(in)

Optie 1 : Je Paard
271 (71%)
Optie 2 : Je Vriend(in
108 (28%)

Totaal aantal stemmen: 379

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:48

Kan dit ook op een andere toon? :)

feliciaa

Ik kies voor mijn paard.
Mijn ideale man laat mij namelijk niet kiezen tussen mijn paard en hem, die respecteerd mijn passie voor paarden. (met uitzondering van financiele problemen etc. natuurlijk).

Lauratje_88

Valt natuurlijk allemaal te zien wat voor band je met je dier hebt
maar daar gaat dit topic niet over.

saswes

Als je zegt dat je paard voor jou kiest in plaats voor een ander mens, dan geloof ik dat onmiddelijk. Maar dat is appels met peren vergelijken. Dat is het zelfde als zeggen: wat zou je doen als je moest kiezen tussen je paard en een ander paard. Of: wat zou je doen als je moest kiezen tussen je vriend en een andere man.

Zeg, het is toch een discussieforum of niet? Waarom valt iedereen er ineens over als iemand met echte argumenten komt dan? Of schop ik jullie heilige huisjes (of moet ik zeggen: stalletjes) omver?

Giolli
Zeg maar Ber!

Ja hoor, Dat kan zeker :) Excuses :)
Maar om mijn mening te geven. Ik zou dus voor mijn paard kiezen ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:50

saswes schreef:
Zeg, het is toch een discussieforum of niet? Waarom valt iedereen er ineens over als iemand met echte argumenten komt dan? Of schop ik jullie heilige huisjes (of moet ik zeggen: stalletjes) omver?

Was dat voor mij bedoeld? Ik vroeg alleen of dit ook op een andere toon kan. Juist om het een gezonde discussie te houden. :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:50

saswes schreef:
Als je zegt dat je paard voor jou kiest in plaats voor een ander mens, dan geloof ik dat onmiddelijk. Maar dat is appels met peren vergelijken. Dat is het zelfde als zeggen: wat zou je doen als je moest kiezen tussen je paard en een ander paard. Of: wat zou je doen als je moest kiezen tussen je vriend en een andere man.

Luister eens,
Prima wat jij kiest.
Daar zit ik toch niet mee?
Daar ga ik toch niet vol op in of wel?
Kan me toch niet schelen wat jij vind?
Ik vind dit zo. Dit is mijn mening punt.
Ik heb helemaal niet gevraagt om jou mening over mij of wel? :')

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:55

Citaat:
Mijn hond zou ook nooit voor een ander kiezen.

DAAR geloof ik dus wel in.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:57

Ik kies voor het paard. Nouja eigenlijk niet echt voor het paard maar ik kies voor mezelf. Mijn vriendje vond dat ik teveel tijd bij de paarden zat, kreeg zelfs mijn hele schoonfamilie over me heen. In mijn ogen had hij dus geen respect voor mijn hobbie (eigenlijk is het meer een passie he). Dus ik zou altijd voor het paard kiezen in die situatie, al zou het om een manegepaard gaan. Ik ga niet mijn hobbie aan de kant zetten voor een vent. Die jongen heeft nu een vriendin die squasht, dat kost minder veel tijd ;)

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:59

Mijn paard of mijn vriend? Dat is een moeilijke keuze en ik denk dat dit ook helemaal van de situatie afhankelijk is. Mijn partner en ik zijn al zo lang bij elkaar, als hij mij nu met goed onderbouwde argumenten voor een keuze zou zetten zou ik het echt niet weten!
Mijn partner zou mij namelijk niet zomaar voor die keuze zetten, dan moet er bijv. wel echt serieus wat aan de hand zijn.

Als één van ons beide bijv. zonder werk komt te zitten of ernstig ziek raakt waardoor je in de ww zou moeten dan zou ik toch wel gaan zoeken naar een oplossing voor mijn paard. Ik zou hem nooit zomaar verkopen maar bijv. iemand zoeken die hem (gedeeltelijk) zou willen leasen of hem ergens op een landje zetten tussen ander paarden i.p.v. op vol-pension met aller erop en eraan.

Kortom: geheel situatie afhankelijk dus. Maar ik kan mij voorstellen dat als je net een paar maanden een vriendje hebt die het niet leuk vindt dat jij bijna alle avonden naar je paard gaat en je om die reden voor de keuze zet dan zou ik absoluut voor mijn paard gaan!

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:00

saswes schreef:
Citaat:

Ik heb geen eigen paard dus weet niet hoe het is om een eigen paard te hebben maar waarom zou een paard niet voor zijn mens kunnen kiezen en een hond wel?
Ze hebben beide nood aan gezelschap en vriendschap, zou het niet kunnen dat je als mens een zo een goede band hebt met je paard dat hij altijd voor jou kiest?
Ik bedoel hier niets verkeerd mee ofzo maar vraag me gewoon af waarom jij die gedachte hebt?

cYn

Re: Als jij zou moeten kiezen tussen je paard en je vriend(in)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:19

Ik zal uiteindelijk kiezen voor mijn paard. Maar ik ga er niet van uit dat mijn vriend mij zal laten kiezen..of het moet gewoon financieël niet meer te doen zijn, maargoed wij hebben voor nood ook een plekje thuis over wat wij als stal om kunnen bouwen..dus dan scheelt dat al in de kosten..
Er zal absoluut heeel veel moeten gebeuren eer dat ik mijn paard verkoop. Maargoed je weet nooit wat de toekomst brengt.
In ieder geval is mijn vriend ook gek op haar. haha.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:35

Degene die mij voor een keuze zet, spit het onderdelf bij mij.
Mensen moeten me nemen zoals ik ben dus ook met mijn passie en grote liefde.
Erover praten kan altijd, maar voor een keuze zetten pik ik niet :n

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:49

Lauratje_88 schreef:
Citaat:

Ik heb geen eigen paard dus weet niet hoe het is om een eigen paard te hebben maar waarom zou een paard niet voor zijn mens kunnen kiezen en een hond wel?
Ze hebben beide nood aan gezelschap en vriendschap, zou het niet kunnen dat je als mens een zo een goede band hebt met je paard dat hij altijd voor jou kiest?
Ik bedoel hier niets verkeerd mee ofzo maar vraag me gewoon af waarom jij die gedachte hebt?

Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar ja :)

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:30

Ik denk niet dat je de ene diersoort met de andere kunt vergelijken. Als de stelling zou zijn als jij zou moeten kiezen tussen je kanarie en je vriend, en >70% zou antwoorden dat ze voor hun kanarie kiezen zou dat belachelijk zijn. Tenminste in mijn ogen. Het is niet echt een onderbouwde mening, maar ik leef met mijn honden veel meer samen dan met mijn paard, hoewel ik mijn paarden ook bij huis heb.

@Giolli: no offense, maar dit topic raakt mijn allergie. Ik zie het zo vaak gebeuren dat manlief alles moet opofferen voor de paardenhobby van mevrouw, terwijl hij degene is die het meeste betaalt, het paard heen en weer rijdt tussen wedstrijden, bij weer en ontij mee moet om proefjes voor te lezen, en voor de rest als stuk vuil behandeld wordt. Ik vind het respectloos van die vrouwen om massaal te roepen dat ze zonder omkijken hun vent buiten de deur zetten als het op kiezen aankomt. Niets tegen jou persoonlijk. Ik had je profiel ook niet gelezen dus ik wist ook niet dat je 14 bent. Toen ik 14 was bestond voor mij ook de hele wereld alleen uit paarden moet ik toegeven. Toen was mijn keuze waarschijnlijk ook zo geweest.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:55

Saswes: Ik heb in deze 10 pagina's weinig mensen zien schrijven dat ze hun man de deur uitzetten voor hun paard.
JÁ als manlief zelfs de keuze stelt. Dan is het logisch.
Dat vraag je toch niet als man zijnde?

Evine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:59

Ik denk dat het niet goed is om te moeten kiezen tussen je paard en je relaties.. Als je partner je voor het blok zet zou ik kiezen voor je paard want dat zal je partner dit waarschijnlijk ook doen als het om andere dingen gaat. Jij zet je partner tog ook niet voor het blok om te kiezen tussen zijn grootste hobby en jou??!

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:43

Als je man je voor de keuze zet om te stoppen met je paard kun je natuurlijk ook gewoon nee zeggen en afwachten wat er gebeurt, in plaats van a/ volgzaam je hobby stopzetten of b/ je man het huis uit sturen. Hij is vrij om te gaan en staan waar hij wil, paarden of geen paarden. Wedden dat er weinig mannen zijn die dan echt weggaan. Ik denk dat ik dat zou doen als er niet een heeeeeeeele goede reden voor was.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:34

saswes schreef:
Als je man je voor de keuze zet om te stoppen met je paard kun je natuurlijk ook gewoon nee zeggen en afwachten wat er gebeurt, in plaats van a/ volgzaam je hobby stopzetten of b/ je man het huis uit sturen. Hij is vrij om te gaan en staan waar hij wil, paarden of geen paarden. Wedden dat er weinig mannen zijn die dan echt weggaan. Ik denk dat ik dat zou doen als er niet een heeeeeeeele goede reden voor was.

Zeker niet. Dat is ook zo,
Maar als je man/vriend zou zeggen :
Dat paard weg of ik weg...
Dan zou ik toch echt wel weten,
A: Alleen al om de stelling, waarom hij dat niet accepteerd? B: Om mijn eigen mening ;)

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:38

er staat toch niet in de stelling dat je man je laat kiezen tussen hem en je paard ?
het is toch gewoon ALS je moet kiezen = wie is er belangrijker voor je?
of heb ik dat nou verkeerd begrepen ?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:39

AliceTwingo schreef:
er staat toch niet in de stelling dat je man je laat kiezen tussen hem en je paard ?
het is toch gewoon ALS je moet kiezen = wie is er belangrijker voor je?
of heb ik dat nou verkeerd begrepen ?

Ja klopt, Dat heb je goed hoor! :j
Maar ik reageerde even op iemand anders :D

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:41

was ook gewoon een algemene opmerking omdat iedereen het erover heeft dat ze voor hun paard kiezen omdat hun vriend zoiets van ze vraagt ;)

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:32

Mijn paard vraagt me niet om te kiezen..
De keus was in het verleden ook altijd heel makkelijk gemaakt..

Maar mijn vriend vraagt me ook niet om te kiezen :)
é voíla, probleem opgelost!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:34

Als mijn vriend mij wil laten kiezen tussen hem en mijn paard zegt dat voldoende vind ik. Dan is het dag vriendje!

Ik wil niet iemand die zo bezitterig is dat hij zelfs mij mijn hobby wil afnemen. Dat vind ik benauwend en verstikkend, net zoals ik dat vind van een te aanhankelijke vriend. Je moet elkaar de ruimte gunnen om ook wat privé vrije tijd in te kleden en dan moet het je partner om het even zijn of je gaat voetballen, in de modder rollen of paardrijden.

Edit: Als het komt door een andere situatie, dan vind ik het vrij moeilijk in te schatten. Zou me eerlijk gezegd ook geen situatie kunnen bedenken waarbij ik moet kiezen tussen paard en vriend. Hooguit gebrek aan tijd?
In dat geval zou ik denk ik nog steeds kiezen voor de paarden.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:40

En altijd zijn er wel weer mensen die een topic proberen te verpesten. :)
Waardeer gewoon dat de 1 een andere mening heeft dan een ander.
En dan heeft het helemaal niks met leeftijd te maken hoor.
Helemaal niks.
Want zelfs een volwassen persoon zou nog het zelfde kunnen zeggen.
Zoals iemand al zei: '' de ideale man zou me niet laten kiezen en respecteert mijn hobby'' (Zoiets ong. :o )

maargoed,
Mijn mening:

Ik weet niet wat ik zou doen.
Ik zou ten eerste ''pissig'' worden op mijn vriend.
Omdat ik net zoveel recht heb op een hobby als dat hij heeft.
En ten 2e. een goed gesprek aangaan en vragen waarom hij dat wilt.
Als het dan nog niks word, word het moeilijk.
Want ik wil (en het hoeft eigenlijk niet.) geen van 2en opgeven.
maargoed.
Gelukkig vraagt mijn vriend zoiets niet. :)
Laatst bijgewerkt door lovelygirly op 12-01-10 19:43, in het totaal 2 keer bewerkt