Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Taniya schreef:Cremeren, een paard waar je zoveel lief en leed mee heb gedeeld zou ik (en heb dat al jaren gelden eens moeten doen) laten cremeren, respectvol afscheid is het minste vind ik wat je kan doen.
Asyaa schreef:Taniya schreef:Cremeren, een paard waar je zoveel lief en leed mee heb gedeeld zou ik (en heb dat al jaren gelden eens moeten doen) laten cremeren, respectvol afscheid is het minste vind ik wat je kan doen.
Dat is een respectvol afscheid voor jou, en voor jou geweten
Het paard zal het echt een worst wezen wat er met zn lichaam gebeurt nadat hij dood is. De discussie slachten/cremeren/rendac/ect. heeft eigenlijk niks met een paard te maken, destemeer met de eigenaren.
IngridB schreef:ik vind het zo respectloos als mensen zeggen 'die van mij gaat mooi door de kroketten heen'!
Je hebt jaren plezier van een paard gehad en het minste wat je kunt doen is om je paard
te laten cremeren of begraven.
Als je zelf dood bent zou je het ook fijn vinden om een waardig afscheid te krijgen en ik vind dat dat met een dier ook zo hoort.
Ik heb mijn beide katten laten cremeren, puur omdat ik vond dat ik het niet kon maken
om ze bij de dierenarts achter te laten en ze te laten verwerken tot voer.
Ik heb jaren plezier en liefde van die beesten gehad en een waardig einde hoort daar echt bij!
Dus ik zou zeker kiezen voor cremeren. Hoef niet eens persee het as te hebben, dat mag uitgestooid
worden op een veld. Maar dat is het minste wat je kunt doen is mijn mening.
Moontje1991 schreef:Overgens vindt ik dat het veel geld is nog wel mevallen ik zou 1200 kwijt zijn ik had veel meer verwacht.
En tja je kan het ook voor een nieuw paard gebruiken maarja ik geef haar liever een waardig afscheid.
Een afscheid waar ik mee kan leven zonder schuld gevoelens dat ik haar als een stuk vuil aan de rendac heb megegeven
IngridB schreef:ik vind het zo respectloos als mensen zeggen 'die van mij gaat mooi door de kroketten heen'!
Je hebt jaren plezier van een paard gehad en het minste wat je kunt doen is om je paard
te laten cremeren of begraven.
Als je zelf dood bent zou je het ook fijn vinden om een waardig afscheid te krijgen en ik vind dat dat met een dier ook zo hoort.
Ik heb mijn beide katten laten cremeren, puur omdat ik vond dat ik het niet kon maken
om ze bij de dierenarts achter te laten en ze te laten verwerken tot voer.
Ik heb jaren plezier en liefde van die beesten gehad en een waardig einde hoort daar echt bij!
Dus ik zou zeker kiezen voor cremeren. Hoef niet eens persee het as te hebben, dat mag uitgestooid
worden op een veld. Maar dat is het minste wat je kunt doen is mijn mening.