met les een elastiekje in

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

StippTwingo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:20

ik vind dat echt nergens op slaan hoor :n
een vriendin van mijn heeft haar tot halverwege haar rug en zij heeft het ook vaak los bij het rijden.
En er is ook niks lelijks aan.
Ik vind dat je zelf mag weten hoe je je haar doen enzo, en gevaarlijk? :? dan moet je wel iets heel raars uithalen. :P

Yunomi

Re: met les een elastiekje in

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:27

Ik heb mn haar bijna altijd los met rijden, vast vind ik irritant! :j

isis_karel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:29

ThaGirl schreef:
Ik heb nooit gesnapt waarom iemand met lang haar, dit los laat hangen onder een cap. Ik vind dat echt lelijk en vooral onverzorgd staan :o

nou bedankt

isis_karel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:34

trouwens iedereen heeft het hier over verzorgt heid enzo en dat vind ik helemaal niet zo belangrijk met paardrijden (met een wedstrijd is het wel een ander verhaal) maar je hebt gwn je haar onder je cap en op een manege word je nou een maal vies anders moet je er gwn niet heen gaan

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:35

Ik vind het niet mooi haar los onder een cap maar iedereen mag het zelf weten ;).
Op een manege oid. snap ik dat het niet mag :).

Ikzelf heb het altijd toch vast ;).

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:36

Ik reed ook altijd met los haar. Nu m'n haar aardig lang is heb ik het ook liever vastzitten hoor.. Ook zeker veiliger :j Vind het een goede regel!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:38

Ik vind de regel zelf niet verkeerd hoor. Heb zelf mijn haar altijd vast (maar ook thuis).
Ik heb alleen hier nog nooit van gehoord.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:38

je betaalt je instructeur voor les. daar hoort bij dat je akkoord gaat met zijn eisen. een instructeur heeft het volste recht om van jou te eisen dat je je haar vast doet. het hoort gewoon vast te zitten. simpel zat. het staat nergens naar om het los te hebben. als hij het 1x toestaat bij jou, wil straks iedereen met los haar rijden. zorg gewoon dat je een elastiekje bij je hebt, dan voorkom je verder gezeur.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:41

Ik ben het helemaal eens met ilse86, ik heb met rijden vrijwel altijd mijn haar vast. Veel praktischer, als ik het los heb zit het me alleen maar in de weg tussen mn cap.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:43

idd marloes. ik had vroeger ook een instructeur die daar heel precies in was. mijn huidige instructeur is daar minder stipt in. toch vind ik zelf dat het gewoon vast hoort te zitten. het is niet voor niets een richtlijn. daarbij kan een instructeur jou beter zien als je geen wapperende haren/losse kleding aanhebt. alleen dan kan een instructeur precies zien of houding op t paard goed is! zie het als je eigen voordeel.

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:51

Bij mij is het gewoon automatisme om het vast te doen.. ik denk er eigenlijk nooit bijna, terwijl ik het normaal gesproken bijna altijd los heb.
Bij ons is het geen regel, maar iedereen heeft het eigenlijk wel vast, het is veel handiger dan gaat het niet alle kanten op en los zitten in je cap.
Ik denk niet dat het "veiliger' is, want voor je met je haar blijft hangen moet er wel heel wat gebeuren denk ik :=
Maar goed, ieder instructeur heeft zijn eigen regels, als je gewoon altijd een elastiekje in je zak hebt ofzo, kan je hem ook nooit vergeten. En als je hem een keer vergeet, is er en dan echt niemand die er toevallig nog eentje bij heeft? al is het maar een paarden elastiekje, dan kun je evengoed gewoon je les in :)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:54

jup, waar een wil is, is een weg. desnoods een paardenelastiekje inderdaad.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:23

het is wel gewoon veilig vind ik!
ik heb het eigenlijk altijd in een staart of knot, ondaks dat ik haar tot me schouders heb.
mijn vriendin die heeft heel lang haar toto halverwege dr rug en die heeft ook altijd een staart knot of vlecht in. En dat staat nog heel er leuk ook!

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:32

Bij ons op de manege hoeft dat niet.
Je mag je haar doen hoe je wilt,
en ik heb het ook altijd los.
Met een staart zit mijn cap niet lekker :+

hannahtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:40

Ik denk dat de manege dit niet zomaar invoerd, er zal vast wel een goede reden voor zijn. En trouwens, waar maak je je druk om, gewoon een elastiekje in doen zou ik zeggen! ;)

linnie28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:16

je mag bij ons zelf kiezen maar je hebt toch gen last van je haar want als je je cap op hebt zit het al niet voor je ogen, ik wissel af dan heb ik een knot dan staart en ook gewoon los zie het probleem niet echt?!

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:27

Uh boeiend?
je doet gewoon een elastiekje in als dat gevraagt wordt lijkt me. Regels zijn regels.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:30

Ja alleen een beetje vreemde regel.. Als je nou geen cap draagt oke.. maar met cap.. Ik snap het niet :P

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:32

texelse schreef:
aan het rijtje van vjestagirl wil ik graag nog wat toevoegen:

Geen kauwgom in je mond!!

en dan nog een, sjaal uit of onder je jas..Te vaak van die zwaaiende uiteinden langs zien komen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:32

Jullie weten toch wel dat dit topic al bijna een half jaar oud is...?

Ik TEM dus even.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:00

Daarom hier een slotje :).