ach, persoonlijk vind ik wel dat iedere dag even aandacht besteden aan je paard een must is als het aan mij zou liggen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

NicoleHorses schreef:nja, dan ben ik gewoon overdreven met mijn dik 3/4 keer per dag
ach, persoonlijk vind ik wel dat iedere dag even aandacht besteden aan je paard een must is als het aan mij zou liggen
Ik ga niet iedere dag naar mijn paard, maar hij krijgt wel iedere dag zijn beweging en aandacht. Ik ga zelf 4x per week (werk 4 dagen, studeer 2 avonden en heb ook nog een huishouden..) en 2x per week heeft hij vrij en gaat hij de wei op met vriendjes. 1x per week doet mijn instructrice hem voor mij rijden. Alle dagen komt hij minimaal 2x per dag in de winter zijn box uit (vanaf april staat hij 24/7 buiten tot eind oktober), zij het om te werken of om op de wei te staan.

Marieke_K schreef:NicoleHorses schreef:nja, dan ben ik gewoon overdreven met mijn dik 3/4 keer per dag
Ik wou dat ik de tijd had om 3/4 keer per dag te gaanIk ga niet iedere dag naar mijn paard, maar hij krijgt wel iedere dag zijn beweging en aandacht. Ik ga zelf 4x per week (werk 4 dagen, studeer 2 avonden en heb ook nog een huishouden..) en 2x per week heeft hij vrij en gaat hij de wei op met vriendjes. 1x per week doet mijn instructrice hem voor mij rijden. Alle dagen komt hij minimaal 2x per dag in de winter zijn box uit (vanaf april staat hij 24/7 buiten tot eind oktober), zij het om te werken of om op de wei te staan.
Ben het met Nicolehorses eens dat aandacht en beweging krijgen het belangrijkste is
), heb je toch echt kans op zandkoliek.
Tobila schreef:Moeilijke discussie dit, haha
Het lijkt mij in elk geval dat TS zich geen zorgen hoeft te maken en dat ze't prima doet. Ik zou idd wel een verzorgster zoeken.
Dat heb ik ook gedaan en dat brengt, buiten het feit dat't ook goed is voor je paard, een hoop rust met zich mee, kan ik wel zeggen![]()
Het is ook idd het beste om je paard zo lang mogelijk buiten te kunnen zetten en dan ook nog met soortgenoten natuurlijk, maar soms kan't simpelweg gewoon niet!
Ten eerste is ons land te klein om dit voor ieder paard te kunnen realiseren. Als iemand wel weiland heeft voor zijn paard, wil diegene meestal niet eens met nat weer in de herfst/winter dat zijn paard(en) daarop gezet wordt, omdat de hele wei dan naar zijn grootje gaat.
Je kan je paard ook in een bak met zand zetten, maar als ze zich dan gaan vervelen (ik spreek uit ervaring), heb je toch echt kans op zandkoliek.
Dus..... of een groot aantal mensen zou dan zijn paard weg moeten doen, maar dan wel naar een ander land, want anders is het lood om oud ijzer![]()
of..... we doen wat aan de overbevolking in ons land, waardoor er meer plek gerealiseerd kan worden om onze paardjes de hele dag de ruimte te kunnen geven... ik stel voor om iets aan de overbevolking te gaan doen in elk geval![]()
Tobila schreef:Inderdaad, goed idee, haha!!! Op een golfbaan kunnen trouwens ook een hoop paarden staan, hoor![]()
...
..want alleen de beerwijck heeft al een stuk of 85 paarden xxxkatyxxx schreef:Hee,,
Ik vroeg me af wat jullie mening hierover was.
Ik heb namelijk sinds kort een eigen paard. Maar omdat ik best wel veeleisende opleiding doe, heb ik gen tijd om elke dag
naar mn paardlief te gaan...
4x per week wel minimaal.
(Hij staat op pensionstalling dus de stal word elke dag uitgemest en 3x per dag krijgt hij zijn voer.)
Alleen kwa weidegang is de pensionstalling niet zo super.
Paard gaat iedere dag zo'n 2 - 4 uur naar de wei.
Wat vinden jullie hiervan?
Ishet zielig dat hij niet iedere dag beweging krijgt?