Ben jij een merrie of ruin/hengst mens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat heb je liever?

Merrie
243 (33%)
Ruin
306 (41%)
Hengst
78 (10%)
Maakt weinig uit
109 (14%)

Totaal aantal stemmen: 736

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:33

ik ben meer een mannenpaarden mens,maar heb wel super fijne merries gereden,en heb zelf ook wel een heel leuke merrie,als zeg ik het zelf,en die is alles behalve plakkerig aan een been,gillerig of wat ook,tis gewoon net een vent :D

ik vind persoonlijk mannenpaarden (net als reuen,en mannenmensen) vaak net iets mooier als de damens...

Animo_Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:24

kimmie261 schreef:
ik ben meer een mannenpaarden mens,maar heb wel super fijne merries gereden,en heb zelf ook wel een heel leuke merrie,als zeg ik het zelf,en die is alles behalve plakkerig aan een been,gillerig of wat ook,tis gewoon net een vent :D

ik vind persoonlijk mannenpaarden (net als reuen,en mannenmensen) vaak net iets mooier als de damens...

En ik deel jouw persoonlijke mening helemaal Kimmie261! *D

wilmatj

Re: Ben jij een merrie of ruin/hengst mens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:02

ik vind merrie's echt helemaal geweldig.
ik vind ruinen zo saai als wat.
meestal is het hele karaker eraf als ze geen hengst meer zijn.
en hengsten ja wel leuk maar je moet met zoveel rekening houden.
doe mij maar een merrie.
als ik zou willen kan je er eigenlijk gewoon wel alles mee.

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:05

Absoluut merries.
En dan de echte pissmerries :D
Ik ben absoluut geen ruinen mens :n
Tuurlijk zijn er ook leuke ruinen.Maar toch liever de stronteigenwijze merries :D

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 19:12

Mijn moeder kwam gisteren met het feit dat ze mij soms best mannelijk vond :D
Vandaar dat ik meer met merries heb denk ik hihi

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:14

heb 3 merries en houd ik ook hoor maar ik ben meer een hengstenmens dat pissige van die merries vind ik soms toch echt niks geef mij maar een brutaal hengstje dan vinden we elkaar wel

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:17

Wildgirl schreef:
Mijn moeder kwam gisteren met het feit dat ze mij soms best mannelijk vond :D
Vandaar dat ik meer met merries heb denk ik hihi

mijn man klaagt regelmatig dat ik te mannelijk ben
maar ben toch echt geen merrie mens :o

ruinen of hengsten is me om het even
(ook daar heb je mietjes of etters tussen zitten .. heb nu ook een rasmietje
op tig punten ..
maar aan de andere kant als we iets engs tegen komen zoals een hond
vlucht die 3 stappen om vervolgens vliegens vlug om te draaien en de hond aan te vallen
hij vlucht net ver genoeg om te kunnen draaien
ben echt altijd net te laat om te reageren .. pas als die omstaat ben ik er weer
gek word je der van 8)7 :D

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:21

Ik heb een verzorgpaard merrie gehad en die vond ik leuk, maar ze kwam nooit naar je toe om aangehaald te worden. Ze vond het ook niet leuk om aangeraakt te worden en als ze hengstig was, dan was ze zo chagarijnig dat ze steigerde en andere gevaarlijke dingen deed. (Zo was ze best fijn te rijden)

Mijn eigen paard is een ruin, is een grote knuffelkont en kan heel leuk met hem werken en wilt ook werken. Ook heeft hij af en toe zijn speelse momenten die hij graag laat zien, maar niet op een gevaarlijke manier. Het zijn ook 2 verschillende karakters en rassen (verzorgpaard zit arabier/paint in en eigen paard is KWPN) maar op mijn werk trek ik ook meer naar de ruinen toe dan de merries.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:23

Ruinen vooral, soms een merrie en in mijn dromen natuurlijk een hengst :+
Droom ervan om ooit in mn leven (en dat duurt nog even, gelukkig!) een Spaanse (PRE)hengst te bezitten :9

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:24

ik ben een merrie mens, mijn mamma andersom.
ik heb ook drie merries, heb niets met ruinen.
heb wel interesse in en hengst op zich maar merries zijn toch mijn favoriet.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:27

Ik ben meer een merriemens. Vind het altijd grappig dat merries zo mutsig kunnen doen, en hun 'buien' kunnen met het uur verschillen. Maar een leuke gezellige ruin vind ik ook niks mis mee. Hengsten hebben voor mij net even teveel praatjes. Alhoewel ... een hele tijd terug heeft er bij mijn verzorgpaard(en) wel een héél erg lief hengstje gestaan :+:.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 10:37

Ik heb liever merrie's die gaan wanneer ze eenmaal je vertrouwen gewonnen hebben voor je door het vuur,zijn erg aanhankelijk en naar mijn ervaring een stuk slimmer,heb ook het idee dat ze met je meedenken en vooral buiten bij een angstig momentje even met je overleggen of het goed is en dan gaan wanneer je het teken geeft dat het oke is en ik vind ze ook een stuk dapperder en gaan niet helemaal flippen wanneer je ze geruststelt dat het wel kan.

Heb wel het idee dat je van begin af aan grenzen moet stellen wat wel en niet kan en je moet laten zien en merken met respect dat jij de leider bent,komt die klik over dan zit het voor altijd gebakken en is er weinig gedragscorrectie nodig in de toekomst en is een stemverheffing of een duidelijke "ophouden"of "kappen nou" nodig.

Maar ben er wel van overtuigt dat je niet alle geslachten over 1 kam kunt gooien omdat de genen ook meespelen natuurlijk.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 10:38

Doe mij maar een ruin!

xxBentexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:05

een merrie of een ruin? ik zie het verschil niet! :o
ik heb liever geen hengst,die doet zo druk bij de merries dat is alleen maar irri
zelf heb ik alleen een merrie en ik hou van haar!!

amskal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 14:18

een ruin ;)

Paranoide

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 15:48

PERENBOOMPIE schreef:
Ik heb liever merrie's die gaan wanneer ze eenmaal je vertrouwen gewonnen hebben voor je door het vuur,zijn erg aanhankelijk en naar mijn ervaring een stuk slimmer,heb ook het idee dat ze met je meedenken en vooral buiten bij een angstig momentje even met je overleggen of het goed is en dan gaan wanneer je het teken geeft dat het oke is en ik vind ze ook een stuk dapperder en gaan niet helemaal flippen wanneer je ze geruststelt dat het wel kan.

Heb wel het idee dat je van begin af aan grenzen moet stellen wat wel en niet kan en je moet laten zien en merken met respect dat jij de leider bent,komt die klik over dan zit het voor altijd gebakken en is er weinig gedragscorrectie nodig in de toekomst en is een stemverheffing of een duidelijke "ophouden"of "kappen nou" nodig.

Maar ben er wel van overtuigt dat je niet alle geslachten over 1 kam kunt gooien omdat de genen ook meespelen natuurlijk.

Ik ben het hier helemaal mee eens. Zelf ben ik absoluut een merrie mens. Ik heb het idee dat ze gevoeliger zijn en over het algemeen ook een stuk intelligenter. Zoals het bovenstaande al zegt: het duurt even voordat je ze voor je gewonnen hebt, maar als je eenmaal zover bent zullen ze ook alles voor je doen. Ik kan een merrie beter peilen, voel beter aan wat er aan de hand is, waardoor ik ook sneller een oplossing kan vinden voor (kleine) problemen. Ook denk ik dat merrie's zich dichter tot een mens laten komen, maar dat is mijn ervaring. De meeste ruinen die ik heb meegemaakt blijven toch afstandelijker, ook mijn ruin die ik al 9 jaar heb. Overigens moet je wel héél consequent zijn en blijven, want pismerrie's :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 15:52

Ik ben absoluut een merrie mens maar dan ook de echte merrie-merrie's :P, de ruinen die ik heb gereden botste het altijd. Ik mis de gevoeligeheid daarbij gewoon. Het fijne aan merrie's vind ik dat ze het duidelijk aangeven als er iets is, het karakter kan ik veel beter aanvoelen :)

Ilova

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:05

Mij maakt het niet zoveel uit. Ik heb hele leuke merrie's gereden, mijn verzorgpaard is een merrie, dus ik kan wel met merrie's overweg. Enkel ongelofelijke pismerrie's, daar pas ik voor. Ruinen en hengsten vind ik ook leuk, zijn misschien iets makkelijker. Maar ieder paard heeft z'n eigen karakter, ik bekijk het meer paard per paard. :)

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:06

Paranoide schreef:
PERENBOOMPIE schreef:

Ik ben het hier helemaal mee eens. Zelf ben ik absoluut een merrie mens. Ik heb het idee dat ze gevoeliger zijn en over het algemeen ook een stuk intelligenter. Zoals het bovenstaande al zegt: het duurt even voordat je ze voor je gewonnen hebt, maar als je eenmaal zover bent zullen ze ook alles voor je doen. Ik kan een merrie beter peilen, voel beter aan wat er aan de hand is, waardoor ik ook sneller een oplossing kan vinden voor (kleine) problemen. Ook denk ik dat merrie's zich dichter tot een mens laten komen, maar dat is mijn ervaring. De meeste ruinen die ik heb meegemaakt blijven toch afstandelijker, ook mijn ruin die ik al 9 jaar heb. Overigens moet je wel héél consequent zijn en blijven, want pismerrie's :D

Amen, deze meningen zijn ook mijn bevindingen.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:11

Sinds ik een merrie heb neig ik toch wel een beetje naar 'merrie-mens'. Ik hou wel van dat karakter gedrag (wat een hengst overigens ook kan hebben).
Mijn pony (ruin) laat toch wat minder karakter zien, laat wat minder van zich 'horen'.

Ik zou mijn merrie omschrijven als extrovert, mijn ruin als introvert. :)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 19:34

Ruin.
Maar dat komt denk ik altijd omdat ik altijd een ruin heb gehad. :) Ook nu rijd ik een ruin bij.

Maar wanneer er een leuke merrie op mijn pad komt wanneer ik op zoek ga naar een paard, sla ik haar niet af hoor. :) Ik ken namelijk veel leuke merrie's, dus ik sta er wel voor open!

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 19:46

Thuis hebben we nu 2 merrie's staan van mijn zusjes. Zolang ik er zelf niet op hoef te rijden maak het me niet uit. Maar rijden, dan geef mij maar een Ruin. :D Dat komt denk ik omdat ik erg lang een ruin heb gehad. Ook heb ik even een merrie gehad maar ik kan absoluut niet tegen dat echte merrie gedrag. Dat botste gewoon ontzettend. Natuurlijk is dit per paard verschillend. Sinds kort een bijrijdpaard en ook deze is een ruin *D
Zelf heb ik niet het idee dat een ruin wat afstandelijker is of minder karakter heeft. Je hebt namelijk ook ontzettend leuke ruinen! Uiteindelijk is het gewoon het belangrijkste dat je een klik met je paard hebt en dan maakt het niet uit of dit nou een merrie of ruin is.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 20:04

Nee dat zou je denken he. Maar toch is het wel toevallig dat ik die klik alleen nog maar bij merrie's heb gehad :P

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 20:30

Ja en sommige misschien alleen maar met een ruin. Na een aantal jaren een ruin te hebben gehad, ben ik vervolgens op een merrie gestapt en heb heel hard geroepen. Voor mij geen merrie meer. Maar gelukkig voor ieder wat, zou niet goed zijn als we allemaal alleen maar een merrie zouden willen.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 20:32

Ik weet eigenlijk niet echt wat ik ben. Mijn verzorgpony was een merrie (van 8 jaar tot 10 jaar) maar mijn pony daarna was een ruin en mijn nieuwe pony is ook een ruin. Ik heb eigenlijk gewoon wat meer met ruinen denk ik :P