ik vind persoonlijk mannenpaarden (net als reuen,en mannenmensen) vaak net iets mooier als de damens...
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

kimmie261 schreef:ik ben meer een mannenpaarden mens,maar heb wel super fijne merries gereden,en heb zelf ook wel een heel leuke merrie,als zeg ik het zelf,en die is alles behalve plakkerig aan een been,gillerig of wat ook,tis gewoon net een vent
ik vind persoonlijk mannenpaarden (net als reuen,en mannenmensen) vaak net iets mooier als de damens...

Wildgirl schreef:Mijn moeder kwam gisteren met het feit dat ze mij soms best mannelijk vond
Vandaar dat ik meer met merries heb denk ik hihi
. PERENBOOMPIE schreef:Ik heb liever merrie's die gaan wanneer ze eenmaal je vertrouwen gewonnen hebben voor je door het vuur,zijn erg aanhankelijk en naar mijn ervaring een stuk slimmer,heb ook het idee dat ze met je meedenken en vooral buiten bij een angstig momentje even met je overleggen of het goed is en dan gaan wanneer je het teken geeft dat het oke is en ik vind ze ook een stuk dapperder en gaan niet helemaal flippen wanneer je ze geruststelt dat het wel kan.
Heb wel het idee dat je van begin af aan grenzen moet stellen wat wel en niet kan en je moet laten zien en merken met respect dat jij de leider bent,komt die klik over dan zit het voor altijd gebakken en is er weinig gedragscorrectie nodig in de toekomst en is een stemverheffing of een duidelijke "ophouden"of "kappen nou" nodig.
Maar ben er wel van overtuigt dat je niet alle geslachten over 1 kam kunt gooien omdat de genen ook meespelen natuurlijk.
Paranoide schreef:PERENBOOMPIE schreef:Ik heb liever merrie's die gaan wanneer ze eenmaal je vertrouwen gewonnen hebben voor je door het vuur,zijn erg aanhankelijk en naar mijn ervaring een stuk slimmer,heb ook het idee dat ze met je meedenken en vooral buiten bij een angstig momentje even met je overleggen of het goed is en dan gaan wanneer je het teken geeft dat het oke is en ik vind ze ook een stuk dapperder en gaan niet helemaal flippen wanneer je ze geruststelt dat het wel kan.
Heb wel het idee dat je van begin af aan grenzen moet stellen wat wel en niet kan en je moet laten zien en merken met respect dat jij de leider bent,komt die klik over dan zit het voor altijd gebakken en is er weinig gedragscorrectie nodig in de toekomst en is een stemverheffing of een duidelijke "ophouden"of "kappen nou" nodig.
Maar ben er wel van overtuigt dat je niet alle geslachten over 1 kam kunt gooien omdat de genen ook meespelen natuurlijk.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Zelf ben ik absoluut een merrie mens. Ik heb het idee dat ze gevoeliger zijn en over het algemeen ook een stuk intelligenter. Zoals het bovenstaande al zegt: het duurt even voordat je ze voor je gewonnen hebt, maar als je eenmaal zover bent zullen ze ook alles voor je doen. Ik kan een merrie beter peilen, voel beter aan wat er aan de hand is, waardoor ik ook sneller een oplossing kan vinden voor (kleine) problemen. Ook denk ik dat merrie's zich dichter tot een mens laten komen, maar dat is mijn ervaring. De meeste ruinen die ik heb meegemaakt blijven toch afstandelijker, ook mijn ruin die ik al 9 jaar heb. Overigens moet je wel héél consequent zijn en blijven, want pismerrie's
Ook nu rijd ik een ruin bij.
Ik ken namelijk veel leuke merrie's, dus ik sta er wel voor open!
Dat komt denk ik omdat ik erg lang een ruin heb gehad. Ook heb ik even een merrie gehad maar ik kan absoluut niet tegen dat echte merrie gedrag. Dat botste gewoon ontzettend. Natuurlijk is dit per paard verschillend. Sinds kort een bijrijdpaard en ook deze is een ruin