Stel, er word een miljoen geboden..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moontje1991

Re: Stel, er word een miljoen geboden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:12

wat ik me nu afvraag is.
de mensen die zeggen dat ze het paard als hun beste maatje zien maar hem wel zoude verkopen voor een miljoen. (dus niet de mensen die toegeven dat ze hem heben omdat hij leuk loopt)
Wat zoude die doen als er iemand een miljoen op hun kat, hond, partner, kind zou worden geboden?
Zoude ze dan ook zegen neem maar mee?

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:14

Dat wilde ik ook al voorstellen hierzo, mijn paardjes zijn een beetje mijn kindjes.. Je kind verkoop je toch ook niet voor 1 miljoen. Of zou je hem in een pleeggezin 'douwen' (lekker Werkendams) met 1 miljoen in je handen van de pleegouders?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:16

Myukii schreef:
Met een strikje eromheen en zijn zadel krijgen ze erbij! :D

Ik vind het zo'n onzin dat mensen zeggen: "Mijn paard gaat écht niet weg voor een miljoen!", wacht maar tot het erop aankomt. ;)

Ja, wacht maar tot het erop aan komt, en je echt afscheid zou moeten nemen..

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:20

Uiteraard zou ik het best moeilijk vinden, je hebt er ook iets mee opgebouwd, maar voor een miljoen gaat het me best lukken denk ik :D Nu is het wel zo dat ik veelal handelspaarden heb gereden en dus gewend ben dat paarden komen en gaan.
Belangrijkste voor mij is is dat mijn paard gezond en gelukkig is, als de koper hem dat kan bieden, ben ik tevreden. :)

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:21

Sodeletuut schreef:
Myukii schreef:

Ik vind het zo'n onzin dat mensen zeggen: "Mijn paard gaat écht niet weg voor een miljoen!", wacht maar tot het erop aankomt. ;)

Dan denk ik dat heel veel mensen zich schuldig gaan voelen... als ze straks in hun villa zitten, in hun stoombad wat in de riante tuin ligt, terwijl de huishoudhulp een drankje inschenkt...

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:22

Nee mijn paarden gaan niet weg voor 1 miljoen nog niet voor 100 miljoen.

Ik heb afgelopen april mijn paard moeten verkopen omdat ik absoluut naar 3 jaar nog geen band had en het niet leuk was voor mij en mijn paard.
Hier heb ik heel maar dan ook heel erg veel verdriet van gehad en dan noem ik een bedrag van 1100 euro.

Ik heb naar lang zoeken een nieuw paard gevonden waar ik apentrots op ben die mij een goed gevoel geeft.

en ik ga mezelf niet ongelooflijk veel pijn in mijn hart laten lijden omdat ik egoistisch ben en kies voor het geld.

een paard kies je niet voor even, een paard kies je voor het leven.(uitzonderingen daargelaten)

en ik wacht niet tot het er op aankomt !
Komt het erop aan dan ik mijn keus heeeeeeeeel snel gemaakt en is en blijft mijn antwoord NEE.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:24

Klomp handelspaarden is iets heel anders vindt ik.
Ik heb op een tinker handelstal/fokkerij gewerkt die paarden kwamen en gingen ook.
Daar had ik ook geen moeite mee ondanks dat ik heel wat rij en poets tijd met ze had doorgebracht.
Maar als je een klik hebt met een paard ga je je er toch aan hechten en zeker als het niet gepland staat om hem/haar weg te doen

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:26

Mijn pony gaat ook niet weg voor een miljoen.
Wat moet ik met dat geld?

Kan ik weer op paardenjacht terwijl ik al een pony had met de door mij gewenste eigenschappen. Bovendien vind je nooit 2 dezelfde paarden dus dat zou een hoop gemis worden.

Mijn andere pony staat helaas wel te koop die mag voor een miljoen best wel weg. :)

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:28

coentjuh schreef:
Dan denk ik dat heel veel mensen zich schuldig gaan voelen... als ze straks in hun villa zitten, in hun stoombad wat in de riante tuin ligt, terwijl de huishoudhulp een drankje inschenkt...

Alsof iedereen die 1 miljoen wint dat zou doen?
Voor 1 miljoen kan ik een leuk ander paard weer kopen, en ook nog andere leuke dingen.. nee hoor hier geen schuldgevoel. Als een paard zijn voer krijgt, en beweging en eens een aai over zijn bolletje dan maakt het hem echt niet uit door wie dat gebeurd hoor.
Mocht iemand 1 miljoen bieden voor mijn paarden dan gaan ze gelijk weg, ik weet dan ook dat als iemand zoveel geld bied dat ze ook een goed plekje krijgen. Ik denk dat ik juist spijt krijg als ik het niet zal doen. ;)
Laatst bijgewerkt door Elliebelle op 14-09-09 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:28

vinurr schreef:
weet écht niet waar dit moet, TEM maar als het verkeerd staat

Stel, er word een miljoen geboden voor je paard, terwijl hij niet te koop is. (als je meerdere paarden hebt: alle paarden óf je lievelingspaard) Wat doe je dan? Verkoop je hem, of laat je het geld toch aan je voorbij gaan?

Ik zou mijn paard toch houden, ik verkoop hm alleen als het écht niet anders kan.

Grote strik erom. Mijn paard is me heel dierbaar, maar met die miljoen is de (financiele) toekomst voor mijn kinderen gewaarborgd. Dus het paard vertrekt :j

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:30

Moontje: Ik doelde niet direct op handelspaarden, dat is ook anders, maar die instelling zit zo vast geroest dat ik ook een beetje op die manier naar mijn eigen paard kijk, alhoewel deze gewoon blijft. Ik weet niet hoe ik dat uit moet leggen. Laat ik het zo zeggen dat ik er door de jaren heen minder moeite mee heb gekregen. Als ik maar weet dat een paard het goed heeft en lekker paard mag zijn, gezond en gelukkig is. Buiten dat kan ik met een miljoen ook weer bepaalde zaken waarborgen, zoals mijn toekomstige kinderen een goede opleiding bieden. :)

Edit: haha zelfde reactie bijna als boven mij :D

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:35

Dan krijgt mijn lieve Alert een mooie rode strik eromheen ook nog :)

Voor een miljoen zou ik hem zeker verkopen :j

los van het feit dat ik er heus wel even verdrietig van zou zijn :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:35

Ja hoor, dan kan ik eindelijk een mooie RangeRover gaan uitzoeken en ik ga wel op zoek naar een leuke opvolger. Lijkt me geen probleem met de 9 ton die ik dan nog over heb. :D

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:37

Die miljoen heb je niet nodig hoor voor een rangerover kan ook met minder. (wij heben er tenslotte ook 2 en 6 andere autos maar echt geen miljoen)
Dus voor die rangerover hoef je het niet te doen.
Rede 2?

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:37

Met mijn paarden heb ik veel op en beschouw ze ook echt als mijn vrienden, mijn maatjes waar ik ook van houd. Als ze tcoh een miljoen zouden bieden, zou elk paard gaan, zou ze nog thuis komen brengen ook.

Echter heb ik er eentje bij waarbij ik toch even achter mijn oren zou krabben en ik het niet zou weten of ik het wel of niet zou doen. Pure emotie is dat dan, want zoals zij is er voor mij maar één.
Moeilijk! Maar denk toch dat ik de emotie niet zou laten winnen van mijn verstand...

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:38

Ik ben werkelijk waar dol op me knol, maar voor een miljoen gaat er toch echt wel een mooie grote strik omheen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:39

ElCid schreef:
Nog voor geen 10 miljoen!! Mijn paarden zijn mijn vrienden en er is geen bedrag op deze wereld wat vriendschap kan kopen.

Ik geef je groot gelijk. Vriendschap is niet te koop.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:39

Moontje1991 schreef:
Die miljoen heb je niet nodig hoor voor een rangerover kan ook met minder. (wij heben er tenslotte ook 2 en 6 andere autos maar echt geen miljoen)
Rede 2?

Ik zeg toch ook dan ik nog 9 ton over heb voor een ander paard? :?

RedeN 2? M'n paard kan morgen ook dood in z'n box liggen, dan had ik hem vandaag toch liever voor die miljoen verkocht.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:41

Sodeletuut schreef:
Myukii schreef:

_/-\o_

Midasje

Nee, ze gaan niet weg heb ze al zo ontzettend lang. Mijn pony heb ik al 23 jaar mijn paard 20 jaar en mijn andere paard (zelf gefokt) 16 jaar.

maikeltje

Moontje1991 schreef:
Rede 2?

Moet daar een reden voor opgegeven worden?
Een miljoen euri is voor mij reden genoeg hoor :+

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:42

JustaLive schreef:
ElCid schreef:
Nog voor geen 10 miljoen!! Mijn paarden zijn mijn vrienden en er is geen bedrag op deze wereld wat vriendschap kan kopen.

Ik geef je groot gelijk. Vriendschap is niet te koop.

Bij mij wel hoor :')

owens-mama

Ik had mijn paard toch echt netjes ingepakt met cadeaupapier met grote strik, en had der voor dat geld zelf wel weg willen brengen!!

Sorry maar dat is zoveel geld, en als ze morgen dood op stal liggen heb je ook niks

superrizzo

Ik snap werkelijk waar niet dat er mensen zijn die ''zomaar '' even een opvolger kopen.

is jullie paard je niet heilig ?
denken jullie werkelijk waar dat je weer zo'n leuk paard treft ?

denken jullie echt dat een paard alleen goed voer,beweging en een aai over z'n bol wil door elk willekeurig persoon.

Ik denk van niet.

Ik neem aan dat je al financiele middelen hebt om paard,kind whatever te houden anders neem je geen paard net zo goed als dat je dan geen kinder houd.

liefde gaat voor mij verder dan geld.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:43

superrizzo schreef:
Ik snap werkelijk waar niet dat er mensen zijn die ''zomaar '' even een opvolger kopen.

is jullie paard je niet heilig ?
denken jullie werkelijk waar dat je weer zo'n leuk paard treft ?

denken jullie echt dat een paard alleen goed voer,beweging en een aai over z'n bol wil door elk willekeurig persoon.

Ik denk van niet.

Ik neem aan dat je al financiele middelen hebt om paard,kind whatever te houden anders neem je geen paard net zo goed als dat je dan geen kinder houd.

liefde gaat voor mij verder dan geld.

+:)+