Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
unamie schreef:@xMariekee
wat ik zie bij je pony
zo op het oog geen hele strakke pony
iig de meeste problemen in de voorhand (linkerkand toont strakker dan rechterhand)
Problemen in de hals en schouder (brachiocephalicus infra en supraspinatus)
Seratus en rug kunnen losser
problemen aan de buigers van het voorbeen (kan de knie niet goed strekken)
Dat kun je zien omdat het been niet kaarsrecht is (staat door de knie (knie staat wat naar voren)
unamie schreef:@nibbit
De halsspieren zijn zichtbaar gespannen
lijkt me dat ze de pessoa heel moelijk vind (hals laten zakken)
Citaat:@noviceh
Dit paard is een voorbeeld van (veel) spierproblemen
zal ook heel veel pijn hebben en en zo'n beetje met alle oefeningen moeite hebben
Btw. kijken jullie nu allemaal eens naar de schouder van dit paard!!
wat valt jullie op?
unamie schreef:Ik weet niet waar je precies op doelt door te zeggen dat het paard veel spierproblemen heeft, ze is wel ontzettende gevoelig voor spierbevangenheid, maar dat is in mn posts ook makkelijk te achterhalen. Waar baseer je je mening op dat ze heel veel pijn heeft en met alle oefeningen moeite heeft? En dan als laatste, wat is er met de schouder??@noviceh
Dit paard is een voorbeeld van (veel) spierproblemen
zal ook heel veel pijn hebben en en zo'n beetje met alle oefeningen moeite hebben
Btw. kijken jullie nu allemaal eens naar de schouder van dit paard!!
wat valt jullie op?
jenga_8 schreef:Klopt helemaal!Ik verwacht dat het paardje moeite heeft met het onder de massa plaatsen van de achterhand en aanleuning (gerelateerde problemen)
unamie schreef:
dorieeen schreef:Ik vind dat de spieren bij de schouder er nogal bobbelig op liggen of heb ik het mis?
_Pansy_ schreef:Ik ga er niet teveel over zeggen, want ik heb er geen verstand van... Maar misschien dat de spieren er erg 'bovenop' liggen? Die 'lijn/gleuf' (heb even geen tijd om uit te zoeken welke spieren daar zitten) valt mij ook op, misschien hoort die daar wel, maar het kijkt niet prettig. (die ongeveer in het midden van het schouderblad loopt, van onder scheef, van boven bijna recht)
Verder heb ik het gevoel (daar ging de vraag niet over) dat hij heel erg weinig met de achterhand doet. Hij is achter heel arm bespierd, en voor heel erg.
Daar komt bij dat hij voor mijn gevoel niet prettig staat, en volgens mij houdt hij de staart gespannen.
Let op: ik kan alles fout zien!