ik kan alleen maar zeggen dat canjer er super uitziet en vind het heel knap van pvd en diegene die meegeholpen dat ze zoveel geduld hebben
Faruba
Geplaatst: 30-06-09 14:48
Hij is het waard hoor,hij is in het echie nog veel mooier. Gelukkig heeft Pvd. het inzicht gehad om door een zielig hoopje paard heen te kunnen kijken en is steeds de vechtlust in zijn ogen blijven zien. Dat is, in tegenstelling hoe anderen over hem dachten, zijn redding geweest.Nu is hij een gelukkig jong paard.
Tsunami_86
Geplaatst: 30-06-09 15:28
Hij ziet er echt een stuk beter uit! Gelukkig zijn er mensen die door het uiterlijk heen kijken en zo'n paardje nog een kans geven.Echt top!
wow! ik heb dit gevolgd toen hij er nog erg slecht uitzag! Wat is hij opgeknapt.. Goed werk geleverd meiden!
misselise
Geplaatst: 01-07-09 11:41
hij is zeker opgeknapt!! hij is echt heel mooi zo!!
twinetwank
Geplaatst: 01-07-09 17:28
Wow een heel ander paardje geworden. wat een mooi diertje zeg!
terpentijn
Geplaatst: 02-07-09 23:26
GE-WEL-DIG!!!! Als je er ook zelf mar in gelooft en er nee, niet bij wijze van spreken, mar ECHT, dag en nacht NAAST ligt. Dat je wakker wordt en denkt: is het nou? Is het NOU mis? Ik heb dat allemaal gevold. Eindconclusie: opgeven kan altijd nog. Maar niet doen!
Rond die tijd stond er iets op "beestenboel" van: De fantastische Dobermann Miro zoekt...." Wt een enorme ellende allemaal. Nee, 't is geen pard, maar een hond.
Dat was ook zo iets.
Maar hij is er nog, die Dobermann, hij leeft bij mij, de zogenaamde "Miro" die een ex-politie/train hond met alle certificaten bleek te zijn (wist ik veel?). Canjer leeft nog, en HOE! Miro (werkelijke nam bleek achteraf: Valco van de Groote Maat) leeft ook nog.
Soms moet je gewoon willen vechten voor iets waar je in gelooft. 28 maart 2008 zou Valco onder zijn asielnaam Miro ingeslapen worden. Omdat hij een Dobermannreu was mety " een medisch onherstelbaar probleem'.
Hij leeft nu nog. Bij mij. ik kan zijn probleem niet verhelpen, dat is gewoon een medisch feit, maar kon ik hem helpen? Ja toch. Hij rent, zwemt, loves life!
Net als Canjer. AGAINST ALL ODDS!
Goeiedag, Canjer is van heeeeeel ver gekomen. Ik heb het vanaf het begin gevolgd.
Die valse discussies! Daar gat het toch niet om?
Het gaat om dat dier.
Net als mij om mijn hond, die heeft er ook een oliebol opzitten. Hoe kom je anders uitgemergeld (n vele aantoonbare triomfen en diploma's en mediailles gewonnen te hebben) in een situatie terecht, dat men je IN BESLAG NEEMT.?
Dat is nu weer 1,5 jaar geleden. Hij leeft nu bij mij.. Hopenlijk duurt ons geluk nog even.
ze wilden hem af laten maken 28 maart al... want: Wobbler syndroom.
Canjer? Die had in principe ook geen kans meer gehad, als er niet IEMAND was geweest, die voor hem wilde vechten (zelf kon Canjer dat immers niet?).
Kon mijn Dobermann Valco dat wel? Nee, natuurlijk ook niet meer, ze hadden hem opgeven.
Nou hij loopt en zwemt nog.
En Canjer.... zal altijd wel een residu achter blijven van wat hij heeft moeten doorstaan. Maar is het een paard dat dat iemand kwalijknemend bejegent? Terwijl hij daar alle recht toe zou hebben. Nee. En zo is mijn hond ook: zo van: Mischien ben JIJ dan die, diegene, die ik zo graag zou willen vertyrouwen. Na al dat? Ja, na al ,al, al dat. Fantstisch. Geloof er in. They do .....
Faruba
Geplaatst: 03-07-09 00:04
Mooi verwoord, terpentijn!!!
potverdikkie
Geplaatst: 03-07-09 09:18
Vergeet inderdaad niet dat de meeste dierenleed voortkomt door wanpraktijken van mensen!! Het dier kan er zelf vaak niets aan doen. Eer een dier er zo erg aan toe is zijn er al weken/maanden voorbij. Waarom wordt er dan in het algemeen gedacht dat het herstellen van zoiets in 1 week zou kunnen? Onmogelijk!! En doordat herstelperiode vaak lang duurt, en zeer kostbaar is wordt er n.m.i te snel gezegd.... laat maar inslapen.
Het is gewoon een lange weg. Je staat verbaasd over het gegeven, dat zo'n dier de mensen in het algemeen toch nog zo graag wil vertrouwen.
Tuurlijk kost het geld (een heleboel) en stress (zo mogelijk nog meer heleboel...), maar als je het redt, is het ZO mooi. Het is geweldig dat zo'n strijd de moeite waard blijkt te zijn. Vaak sta je zelf op het punt om het op te geven, twijfel je ook, wat of nou het beste voor het dier zelf is.
De tijd leert het dus.
Hoe "tijdelijk" dan ook maar in het geval van Valco. Maar op een leven dat veel korter is dan dat van een mens, doorgaans, is ieder jaar veel langer.
Ik vind het in elk geval een enorme prestatie, van Canjer en de gene(n) die zich er dag en nacht voor hebben ingezet. Petje af!
Terpentijn je weet het altijd zo mooi te verwoorden (ok ja soms iet of wat chaotisch en dan moet ik je teksten een paar keer opnieuw lezen - maar altijd weer ontroerend ) heerlijk dat Miro het zo goed doet bij je.
Moniek, Canjer doet het zo te horen supergoed bij jou; ik hoop dat jullie nog veel mooie jaren mogen tegemoet gaan.