Pony gevonden in Den Oever!!!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:41

Jeetje wat een verhaal! Ik hoop dat de boer zegt dat je hem mee mag nemen.... Een goed adres is beter voor hem dan vastgebonden aan een aanhanger staan := Succes!

_Patriciaa

Re: pony gevonden!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:52

Wat een verhaal zeg !!
Fijn te lezen dat er mensen zijn die goed voor zo'n beestje zorgen :j

Ik hoop ook dat je hem mag meenemen van de boer :j
Ben benieuwd, veel succes iig !

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:54

OV-->PP

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:06

Jeetje wat een verhaal zeg..
Ik hoop echt dat je morgen in alle redelijkheid met die boer kunt praten. En dat hij dit allemaal uit onwetendheid doet.

Ik ben echt heel benieuwd wat er met het hengstje gaat gebeuren.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:17

Er zijn DA die het ook goedkoper kunnen doen, maar dan min of meer zonder aansprakelijkheid....
Maar het zijn niet alleen die castratiekosten... maar hij moet ook een paspoort met chip etc...

jeetje wat een dilemma...

loonexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:20

pff ik had ook een hengstje die kwam aan lopen zeker geen gezond dier maar ach ik heb hengsten lopen en kon er makkelijk tussen! alleen heb de eigenaar nooit ontmoet heb toen chip laten zetten en was maar 55 euro! ik bedoel andere kostten spreken voor zich! en casteren is ook maar 100 euro misschien veel geld maar als het een leuk en eerlijk dier is waar de kinderen wat aan hebben?
tjah wat een gedoe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 06:57

loonexx schreef:
pff ik had ook een hengstje die kwam aan lopen zeker geen gezond dier maar ach ik heb hengsten lopen en kon er makkelijk tussen! alleen heb de eigenaar nooit ontmoet heb toen chip laten zetten en was maar 55 euro! ik bedoel andere kostten spreken voor zich! en casteren is ook maar 100 euro misschien veel geld maar als het een leuk en eerlijk dier is waar de kinderen wat aan hebben?
tjah wat een gedoe

dat zijn de kosten in het begin ja ;) maar een shet eet ook. en moet ook naar de HS en moet ook zijn entingen en zijn beweging krijgen.. ook een shetje kost al gauw 120 euro permaand (als je hem op een weikland zou zetten) en blijft hij op pension staan kost hij al snel veel meer

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 07:32

loonexx schreef:
tjah wat een gedoe

het is ook een leuk dier en ik weet zeker dat de kinderen het geweldig vinden, maar ik heb er al drie.
ik wil gerust voor de eerste kosten opdraaien maar wel tot dat ik een beter tehuis voor hem heb gevonden.

Heb ik er twee in de verkoop staan, inplaats van één weg, heb je er zo één bij pffffff......

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 07:42

Wel raar dat zich nog steeds niemand gemeld heeft voor zo'n pony.

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 08:09

Zou dat dier vannacht in de regen en onweer aangebonden hebben gestaan... jek!! Arm din!!

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 08:10

heb het vanacht geonweerd??

kan je het shetje niet op de wei zetten met een ruintje?
Laatst bijgewerkt door R0oszs op 16-06-09 08:12, in het totaal 1 keer bewerkt

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 08:11

Het was hier iig noodweer!!

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 08:22

Succes vandaag als je met de boer gaat praten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 08:25

zo heb ik dus ook 2 shet hengstjes gevonden in mijn weiland
stonden ook met een touw om halster in weiland vastgeknoopt
Als je de mogelijkheid hebt om hem te houdne doen, anders DB inschakelen
Niet vanz ijn probleem jouw probleem gaan maken

als je plek en tijd hebt, kun je altijd overwegen te laten castreren
Hoe groot is het beestje en had je al ergens een foto geplaatst?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 08:29

Het hele topic gelezen en wat een gedoe zeg. Het klinkt allemaal zo makkelijk even een ponytje erbij. Maar zoals ts al schreef, ben je ook daar verantwoordelijk voor wanneer je die keuze maak. Ik heb zelf twee poezen en kan er gerust 1 bij nemen. Maar dat gebeurt niet omdat je zelf weet hoeveel kosten er weer om de hoek kunnen komen en je als eerste verantwoordelijkheid hebt naar je eigen gezin en je dieren.

Castreren is een eenmalige uitgave maar die kleine pony's worden ik weet niet hoe oud. Reken maar eens even uit wat dit ieder jaar weer voor kosten met zich meebrengt (wanneer het dier gezond blijft :)* )

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 08:45

Anoniem schreef:
loonexx schreef:
tjah wat een gedoe

dat zijn de kosten in het begin ja ;) maar een shet eet ook. en moet ook naar de HS en moet ook zijn entingen en zijn beweging krijgen.. ook een shetje kost al gauw 120 euro permaand (als je hem op een weikland zou zetten) en blijft hij op pension staan kost hij al snel veel meer

Ik ben voor mijn shet echt geen 120 euro in de maand kwijt. Denk nog niet eens de helft.

chippen was ik 35 kwijt en voor het ruinen 70 ( pony van 1.30).

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 08:52

jesito schreef:
Wel raar dat zich nog steeds niemand gemeld heeft voor zo'n pony.

wel opletten hoor :D
pony is weer terug bij de eigenaar, maar
eigenaar wil de pony eigenlijk niet meer

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 08:56

Ga je vandaag weer vragen of je hem mee mag nemen?

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 08:57

mhollander schreef:
Ik ben voor mijn shet echt geen 120 euro in de maand kwijt. Denk nog niet eens de helft. Chippen was ik 35 kwijt en voor het ruinen 70 ( pony van 1.30).

Dat ligt aan de provincie waar je shet staat ;) Hier in Zuid-Holland ben ik wel degelijk 120 euro per maand kwijt en dan staat hij nog op een goedkope pensionstal :D

@TS: wat een verhaal :oo Ik hoop dat je een leuk huisje voor de shet kan vinden. Fijn dat je dit iig voor hem wil proberen.

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 09:02

PineApple schreef:
Ga je vandaag weer vragen of je hem mee mag nemen?

Één van de meiden hier op stal woont vlak naast deze man, zij gaat zo gauw ze hem ziet heen om te vragen of hij nog steeds weg mag.
hier is het vanacht mooi weer geweest dus pony heeft niet in onweer of regen gestaan :D

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 09:08

ik heb nog geen foto's gemaakt
weet niet of hij vandaag nog steeds van zijn pony af wil he
pas als ik zeker weet dat hij naar een nieuw tehuis mag ga ik foto's platsen anders heeft het weinig zin

wat wel weer een beetje positief is, is dat ik gehoord heb dat de vrouw van deze boer wel begaan is met de pony en hem verzorgde
maar zij is pas bevallen en waarschijnlijk nog niet zoveel op de boerderij(ze wonen niet op het bedrijf)
misschien weet zij niet eens dat hij aan de aanhanger gebonden staat, en weet haar man niet hoe om te gaan met een pony en heeft hij hem omdat hij los gebroken was wel aan de aanhanger gebonden
ik heb geen idee, het ging ook zo snel en raar allemaal gisteren
misschien dat ik die vriendin te spreken krijg, we wachten af
geluk is dat het weer prachtig mooi weer is, dus pony stat ekker te genieten in het zonnetje

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:15

Dat is inderdaad al een troost.. hij staat niet in de vieze regen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:20

Wat een verhaal zeg. Ik vind het ook wel sneu voor de man dat hij een pony heeft gekregen, maar niet weet wat hij er mee aanmoet.
Hopelijk kan je hem zover krijgen dat de pony lekker in een afgezet stukje kan lopen, of desnoods dat je een nieuw tehuisje voor hem kan zoeken.
Succes er mee in ieder geval!

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:39

wow, hele topic door gelezen en ebony jij hebt echt je best gedaan hoor toppie dat je zo pony opving, en je desnoods een nieuw tehuis wilt zoeken.

fesje19

Re: Pony gevonden in Den Oever!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:52

ben benieuwd naar hoe het verder afloopt