Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
quadripes schreef:het enige dat ik niet vind kunnen is dat iemand zijn paard 'verkoopt om te laten slachten' en het dier vervolgens op transport naar Italie of elders wordt gezet in volgeladen vrachtwagens.
Als je als eigenaar er verantwoordelijk mee omgaat kun je best voor de slacht kiezen, zorg ervoor dat je er zelf bij bent zodat je zeker weet dat hij ook is gegaan. Sommige slagers verzamelen paarden, knappen ze weer wat op en verkopen ze weer of ze komen dus op zo'n transport terecht. Da's pas zielig.
LADPR schreef:Hier heeft de slager de verre voorkeur.
Gaat snel netjes en respectvol.
Inslapen loop je het risico dat je paard gaat vechten en dat is voor het dier naar en om te zien ook vreselijk lijkt mij.
Nee als het even kan dan breng ik ze zelf naar de slager toe.
BarbaLala schreef:Ik heb mijn pony's allebei uitgesloten van slacht.
Ik eet zelf geen vlees en wil ook niet dat mijn paarden door andere mensen gegeten worden. De gedachte alleen al maakt me misselijk!
xKatleentjex schreef:BarbaLala schreef:Ik heb mijn pony's allebei uitgesloten van slacht.
Ik eet zelf geen vlees en wil ook niet dat mijn paarden door andere mensen gegeten worden. De gedachte alleen al maakt me misselijk!
Als dit het enige argument is kan je best even het topic lezen, daarin is al meermaals aangewezen dat als je je paard slachten je kan laten kiezen om die NIET VOOR CONSUMPTIE te gebruiken. Maw, je paard wordt geschoten en alsnog gewoon opgehaald door dezelfde dienst die ingeslapen paarden ophaalt, of je kan alsnog laten cremeren.
Verder moet je het uiteraard weten, als je nog om andere redenen tegen de slacht bent moet je je paard gewoon laten inslapen, maar het zou jammer zijn als je misschien denkt 'eigenlijk is de pin een veel snellere dood' en het gewoon niet wilt doen omdat je denkt dat je paard automatisch op een bord terrecht komt.
_Sigrid_ schreef:Ik had de vraag hier al eerder gesteld. Maar weet iemand hier hoe het zit met de mogelijkheid om thuis te schieten? Dus gewoon in zijn vertrouwde omgeving. Want dat hoor je eigenlijk nooit, terwijl het vast wel mogelijk is...toch?