24 mei amateurkeuring bunschoten(arabier)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 23:49

oja en Wing.....voor jou wil ik die dag best nog wel een blunder maken hoor!!!! Knipoog

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-03 09:40

Franca,
Kijken naar Yen als ze wordt voorgebracht is natuurlijk heeeeeeeeel leuk.
En plaatjes schieten he of filmen want dit zijn momentopnames he!!
Niet vergeten Franca,geniet er van .

Veel succes toegewenst van Riccardo en Shatia en Gabriella

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 20:50

Ik hoorde net op de radio dat minister Veerman alles weer versoepeld heeft, wat betreft koeien- en paardenkeuringen, etc. etc. dat dit weer doorgang kan vinden...
En wat nu?? zal de amateur toch nog doorgaan op 24 mei ?????
Maar het gaat in ieder geval de goede kant weer op Haha!

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 22:15

Jammer dat de keuring niet onder voorbehoud is afgelast.
Had beter geweest dan definitief afgelasten van het evenement.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 22:26

AVS zegt dat het NIET door mag gaan, omdat in de compartimenten geen keuringen etc. gehouden mogen worden. Bij ons stond er vandaag iets heeeeel anders in de krant: quote
"Koeien, varkens, schapen en paarden uit de vogelpestgebieden mogen weer naar veemarkten, veilingen, tentoonstellingen en keuringen buiten die gebieden vervoerd worden. Alleen vee van boeren die ook pluimvee hadden moet nog op stal blijven. Verder heeft Veerman het groene licht gegeven voor het Internationale Concours Hippique dat 27 mei in Eindhoven begint en voor het nationaal kampioenschap dressuur volgende maand in Nijmegen. Die twee steden liggen eigenlijk binnen de vogelpestgebieden"???!!!!

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 22:44

Dus het mag doorgang vinden,en daarom vindt ik het raar dat ze het definitief hebben afgeblazen en dat ze het niet onder voorbehoud hebben gedaan.
Kijk ik snap ook wel dat dat veel tijd weer gaat kosten en veel mensen weer optrommelen,en dan nog maar te zwijgen over de correspondentie die weer moet worden gedaan.
Maar ja iedereen had toch al vrij genomen neem ik aan voor dit evenement,dus...................

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 22:49

Ik vind het ook wel raar dat ze het niet onder voorbehoud afgelast hebben. Het wordt dan toch 13 sept. Het maakt mij niet uit hoor, maar je verheugt je er alleen zo op. De keuringen/shows worden wel schaars zo dit jaar. Maar weer naar het buitenland (als dat dan wel doorgaat ??!!)

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 01:01

Wat een gedoe hee! Maar ik ben wel blij als het nog even wordt uitgesteld....komt mij persoonlijk beter uit! *LOL*

judith661

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 10:51

ja het is een heel gedoe, maar ik begreep dat in A daar ligt bunschoten nog geen evenementen gehouden mogen worden. wel mogen paarden die in deze regio staan vervoerd worden naar andere compartementen. Je zou er toch bijna hoofdpijn van krijgen. Frusty
Ik kreeg gister de brief van het AVS pas dat het niet doorging maar 29 mei de kossack stud wel een dressuur wedstrijd hield. Helaas is dit voor mij te ver weg. Dus ook wij wachten op 13 september.

Groetjes Judith

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 11:56

Heeey, leuk forum hier!! Eindelijk eens een plekkie met een hoop arabierenfreaks. Zelf heb ik er ook een aantal. Om precies te zijn hebben we er nu in totaal 16 staan.

We zouden eigenlijk ook naar de amateurenkeuring gaan, maar die is uuitgesteld Frusty Frusty , dus wordt het maar Tilburg en Exloo.

Ik kom regelmatig ff gluren of er hier nog iets nieuws is, vind het wel gezellig zo.

nutiagek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 11:57

16!!!!!
Dat zijn er wel een paar!!
Jeetje mina

Perlamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 12:50

Zijn niet allemaal van onszelf hoor, er staan er ook een aantal in training voor de shows of sport. Zelf hebben we er nu 9.

Perlamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 12:51

Hahaha, ik zie dat ik nu weer onder een andere naam zit, zal mijn vriend wel geweest zijn die zich heeft aangelogd.

nutiagek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 12:58

nou is nog veel mijn lievelingspaard is een arabier een schimmel!

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-03 13:20

De moeder van Shatia.
Nutia natuurlijk

Welkom Perlamon en welkom Hazzebaz.
Ja gezellig naar Exloo en Tilburg.
Een leuke stal met paarden heb je staan perlamon.

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 14:57

Dank je wel, we zijn er ook trots op.
En we hopen dat er bij de uitbreiding van de nieuwe stal nog een paar bijkomen.

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-03 15:10

Ik ga naar de stal om Shatia nu te longeren.

De uitbreiding zal harder gaan dan dat je denkt.
Voor dat je het weet heb je weer ruimte gebrek(lol)

nutiagek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 15:39

He riccardo hoe gaat het met Shat ik ben heel erg benieuwt!
met nuut iets inder ze heeft een spatpees maar naar Shat ben ik heel benieuwt

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-03 23:35

Zoals je op de foto's ziet op pagina 9 gaat het erg goed met haar.
Shatia is erg lief op haar nieuwe stal en doet verschrikkelijk haar best.
Als je aankomt lopen staat ze altijd met de oren recht vooruit,heerlijk gewoon(altijd vrolijk)
Ja hoor een heerlijk arabje is het.

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 04:31

Hallo hallo,

ik las net jullie reacties over het definitef afblazen van de amateurkeuring. Helaas heb ik niet eerder kunnen reageren, ik had nu pas een computer tot mijn beschikking (zit midden in de Arizona Desert in de USA).
Ook wij (de DAWRA) hebben deze beslissing moeten nemen voor 24 mei. Dit hebben wij gedaan op een moment dat we drie weken voor de keuring zaten. Dit is uiteraard niet zomaar gedaan, er is veel overleg geweest met het ministerie van LNV, er is veel advies ingewonnen. Op een bepaald moment moet je een beslissing nemen, omdat je anders zeer veel werk en zeer veel kosten gaat maken voor iets, waarvan je niet weet of het door kan gaan. Wij wisten toen ook niet hoe het met de vogelpest zou gaan verlopen.
Dan is het in mijn opinie een correcte keuze om iedereen op tijd te laten weten dat het niet door kan gaan. Om toch meteen weer een daad te stellen, hebben we een nieuwe datum vast gezet, zodat iedereen daar naar toe kan gaan leven. Een evenement als dit kan je niet o.v.b. door laten gaan, dat laat de logistiek helaas niet toe.

Ik hoop dat jullie begrip hiervoor kunnen opbrengen. Hier in Amerika hoor ik dus helemaal niets over de vogelpest!

Verder zal ik waarschijnlijk voorlopig niet kunnen reageren via deze site, de enige manier waarop ik op eventuele reacties van jullie kant kan reageren is via: sdcgoesusa@hotmail.com

En om even een Arabisch tintje aan dit verhaal te geven: in Denver heb ik een grote Arabieren show bezocht.... mooooooooooooooooooieee Arabieren hier oei oei oei showen kunnen ze hier wel zeg! Er was een Bask kleinzoon bij met een hoofdje aiiii zo sierlijk zie je ze niet snel!

Het is ook heel leuk om te zien hoeveel kinderen van amper 7 jaar oud hier al heel professioneel hun Arabieren in de hunter of western pleasure showen, sommigen zijn uitgedost als een Barbie, maar ze stralen bijna van hun paarden af.

OK, iedereen de groetjes in Nederland!

Krista Sterrenburg
vz DAWRA

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 10:55

Hoi hoi,

Wij zijn ook in o.a. Denver USA geweest (1997). Net buiten Denver heb je hele mooie arabische stoeterijen. Wij kwamen vanaf het noorden en opeens zagen we allemaal arabjes in die grote uitgestrekte weiden. Wat een prachtig gezicht was dat...

Het is in ieder geval wel te begrijpen hoor dat het afgeblazen is. Anders zit je echt onnodig onkosten te maken, dat is zonde.
13 sept. is zo.

mammasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 11:22

Gaan er nog mensen naar de Kossack Stud met Hemelvaart?

Naziri en ik gaan wel, kan ik meteen die kleine nog even gedag zeggen.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 14:19

Nee helaas, wij gaan niet.
Alexis staat dan in training voor de show en wij gaan onze merrie uit Belgie dan ophalen. Spannend !!!

Veel succes voor degenen die wel gaan.
Mw. Modderman belde mij trouwens vanochtend nog, vond ik wel aardig.

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 14:58

ja ik ga ook fijn weer rijden met hemelvaart op de kossackstud!! heb er heel veel zin in alleen hopen dat het niet zo koud is als de vorige keer!! en natuurlijk hopen op een goed resultaat, ik ga nog maar een lesje afspreken

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-03 17:47

Helaas moet werken.
Veel plezier toegewenst voor degene die gaan