Waren jullie vroeger ook zo Penny? :=

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:52

Ohja, ik liet de katten springwedstrijden houden in de gang, over stapels videobanden heen, soms zelfs met barbie op een zadel en al vastgebonden op hun rug :o

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:54

martina1 schreef:
Ik was vroeger verschrikkelijk penny, zodra ik ergens een pony zag staan moest ik stoppen en aaien. Ik was lid van de penny, had alle boeken in de bibliotheek gelezen die over paarden gingen ( zowel fictie als theoretisch). Ik had zo'n 60 modelpaardjes ( ik heb ze nog steeds (A) ) Ik speelde constant en overal paardje, met de fiets, springtouwen of wilden paarden. En toen ik op mijn tiende naar de manege mocht was mijn hele week daar op gericht. Daarnaast had ik mijn hele kamer behangen met paardenposters en ging ik op straat met mijn proefenboekje zelf het proefje rennen xD

herkenbaar haahahaha, ik met stoepkrijt tekenen de bak
en dan rennen maaar :')

Butterfly

Re: Waren jullie vroeger ook zo Penny? :=

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:17

ook ik beken :D

vroeger paardrijden op de orgelbank van mijn vader! En op vakantie op het bungalowpark waar ze een Fjord hadden liep ik overal te vertellen dat dat écht een Connemara was en ik kon dat weten hè :P

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:35

Ik heb ook heel wat kilometers gegalopeerd op het veldje voor het huis. Volgelhuisje op zijn kant leggen en we hadden een hindernis. Als ik wedstrijd had op de manege was ik weken van te voren het proefje al aan het lopen op het grasveldje...

Touwtjes aan het stuur van de fiets had ik ook een keer, maar dat vond paps toen geen goed idee, dus dat mocht niet.

En ik zag mezelf al wel rijden als anky in de spotlights.
de overeenkomst tussen haar en mij was dan ook verbluffend... Ik ongeveer een jaar of 8 met kortje pootjes op een kleine dikke harige welshpony met korte dikke beentjes en hobbelige gangen die vooral niet sjiek en zwefend waren...

Maar voor mijn idee had ik een kleine bonfire en reed ik wel zeker net zo mooi door de baan als Anky

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:38

_AAASCHAAA_ schreef:
Ik heb ook heel wat kilometers gegalopeerd op het veldje voor het huis. Volgelhuisje op zijn kant leggen en we hadden een hindernis. Als ik wedstrijd had op de manege was ik weken van te voren het proefje al aan het lopen op het grasveldje...

Touwtjes aan het stuur van de fiets had ik ook een keer, maar dat vond paps toen geen goed idee, dus dat mocht niet.

En ik zag mezelf al wel rijden als anky in de spotlights.
de overeenkomst tussen haar en mij was dan ook verbluffend... Ik ongeveer een jaar of 8 met kortje pootjes op een kleine dikke harige welshpony met korte dikke beentjes en hobbelige gangen die vooral niet sjiek en zwefend waren...

Maar voor mijn idee had ik een kleine bonfire en reed ik wel zeker net zo mooi door de baan als Anky

Edit: bedacht me nog een geinige..

Een koetsje van de barbies achter de hond gemaakt met gevolg dat de hond scheitbenauwd door het huis racede met het karretje inclusief barbiepoppen achter zich aan.

De cavia een zadeltje op doen met een barbie, en ook de kat en de konijnen laten springen over alles wat maar te bedenken was:P

ske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:54

mijn kamer was 1 grote paardenboel je kon het zo gek niet bedenken
wilde zelf een baal hooi en sto in men kamer.
kaften vol paardenkaarten posters enzo.
ik ging alleen naar de markt om paardenkaarten uit te zoeken.
pennys dozen vol! ben nu 26 en ik geef toe dat ik heel soms stiekem nog een pennytje koop :oo
gewoon lekker nog eens kind zijn :=
ondertussen heb ik wel 2 haflingers anders denk ik dat men huis vol met paardenbeeltjes stondt.
daar zou men ventje niet zo blij mee zijn denk ik ;)

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 12:32

Heino schreef:
Ohja, ik liet de katten springwedstrijden houden in de gang, over stapels videobanden heen.

Dat probeerde ik met de cavia's :Y)

Maar ik moet zeggen dat ik nooit heb gedroomd van een grote zwarte hengst die goed kon dressuren, ik wilde toen ik heel klein was een shetlander :Y)
En toen ik wat ouder werd wilde ik een ijslander. Allebei is gelukt :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 12:41

En lukte dat nog een beetje met cavia's dan? Mijn katten waren na een tijd volleerde springpaarden :Y)

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 13:04

Ik verzamelde als kind ook vanalles over paarden en ik spaarde alle Pennyposters op. Het was mijn doel om de muren van mijn kamer volledig te behangen ermee en dat was al aardig goed gelukt. :') Ik had ook een speelgoedboerderij die ik omvormde tot een manege en ik maakte stallen van legoblokjes. := Wat betreft op de manege zelf... daar was ik eigenlijk niet zo penny. Ik hield me bv. niet echt fanatiek bezig met de pony's super glanzend te krijgen, vlechtjes, eigen dekjes e.d... ook andersom wou ik mijn manegepony ook altijd eerst geborsteld hebben, de meesten deden dat niet. Ik was ook niet zoals die kinderen die enkel babbelend stilstaan of galopperen plezierig vinden en zich niet zo bezig houden met wat daar tussenin zit. Ik was altijd voorzichtig en haalde nooit streken uit, was altijd op mezelf en de pony gericht. Dus ik was best wel een wijs ruitertje. :D

Nog belangrijk om te vermelden: bovenstaande beschrijving schrijf ik niet toe aan Penny-lezers, er is niks mis met de Penny lezen, maar Bokt heeft nu eenmaal een eigen betekenis aan het woord Penny gegeven. Ik val hier dus absoluut niemand mee aan. Kinderen mogen een beetje onbezonnen of wild zijn, het is het belangrijkste dat dat overgaat. ;)

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 14:07

Heino schreef:
En lukte dat nog een beetje met cavia's dan? Mijn katten waren na een tijd volleerde springpaarden :Y)

Mijn cavia's gingen meestal tegen de videobanden aanstaan en dan vielen ze om, maar ja een echte 'trainer' geeft nooit op :+

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 14:12

Haha mijn oude cavia werd ook bereden :x
Ik had zo'n scala poppetje gekregen met een kleurwedstrijd.
Dat was de ruiter en toen had ik nog een passend zadel voor de cavia.
Ik had zelfs een halstertje voor mijn cavia gemaakt..

Als ik er nu aan terug denk heb ik echt medelijden met dat beest :D
Mijn huidige cavia die ik nu heb mag lekker cavia spelen en krijgt geen poppetjes en zadeltjes op zijn rug :x

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 14:15

Om hier mee op in te gaan: Ik moet bekennen dat ik hindernissen had gemaakt voor mijn eerste kat en voor mijn huidige hond. :D

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 15:02

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 15:05

Tsja, ik had van de Barbie paarden die vol zaten met rose strikjes en vlechtjes. Dan de barbies er op en door de bossen (*de achtertuin) galloperen. Ook de hond werd gelongeerd
(ging verassend goed. Mijn labrador doet alles voor eten. Ook rondjes lopen achter een bamboestok met een brokje er aan)

Ik heb alleen nooit posters in mijn kamer gehad. Wel las ik erg graag de zomer pakketten van de Penny... :7

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 15:09

Oslo_girl schreef:
Tsja, ik had van de Barbie paarden die vol zaten met rose strikjes en vlechtjes. Dan de barbies er op en door de bossen (*de achtertuin) galloperen. Ook de hond werd gelongeerd
(ging verassend goed. Mijn labrador doet alles voor eten. Ook rondjes lopen achter een bamboestok met een brokje er aan)

Ik heb alleen nooit posters in mijn kamer gehad. Wel las ik erg graag de zomer pakketten van de Penny... :7

zo'n labrador heb ik ook zelfs zadeldekjes zijn ''ineens'' niet meer eng voor een paar brokjes }:0

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:17

Nou, ik verzamelde wel alles wat met paarden te maken had :P
Maar dat was het eigenlijk ook wel weer..

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:30

Hihi, ik reed vroeger altijd op een manege, en daar mocht uiteraard niet zo veel. Alleen ik ga hard achteruit sinds ik een vzpaard heb, volgens mij ben ik alsnog aan mijn penny tijd begonnen. _O-

Kwam ik gisteren de bak uit met mijn vzpaard, had proefje op m'n oude manege. Nou blijf uiteraard lekker zitten, ga meestal te paard over het erf. Hoor ik opeens iemand roepen "Ja afstappen, je mag niet te paard door de stal."
Ik "Eh, o, is dat zo dan?" :+
Ja uh, normaal geeft niemand erom al ga ik achterstevoren over het erf. :Y)

(Voor meer penny info, zie profiel... Echt doen, gegarandeerd dat je lol hebt.)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:17

Miss_Malfoy schreef:
Hihi, ik reed vroeger altijd op een manege, en daar mocht uiteraard niet zo veel. Alleen ik ga hard achteruit sinds ik een vzpaard heb, volgens mij ben ik alsnog aan mijn penny tijd begonnen. _O-

Kwam ik gisteren de bak uit met mijn vzpaard, had proefje op m'n oude manege. Nou blijf uiteraard lekker zitten, ga meestal te paard over het erf. Hoor ik opeens iemand roepen "Ja afstappen, je mag niet te paard door de stal."
Ik "Eh, o, is dat zo dan?" :+
Ja uh, normaal geeft niemand erom al ga ik achterstevoren over het erf. :Y)

(Voor meer penny info, zie profiel... Echt doen, gegarandeerd dat je lol hebt.)

Waarom mocht dat niet dan? xD
Twee jaar geleden hielp ik een (ex)vriendin met haar wedstrijd.
Was op de manege waar ik vroeger dus reed.
Toen ze haar proefje had gereden ging haar zus uitstappen op haar pony.
Maar omdat ze dr cap van dr zusje niet pastte en toch altijd zonder cap reed ging ze dus zonder cap.
Toen liep zo'n snol te bleren die met de wedstrijden meehielp dat t niet mocht zonder cap.
Toen dachten wij ook zo van ja eigen pony en eigen verantwoordelijkheid..

Dorindaikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:23

ik ging op het school plein in groep 4 fzo ook altijd paardje spelen XD

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:18

Ik liep altijd achter de populaire meisjes aan. Als ze gingen poetsen, stond ik erbij. Als ze gingen rijden stond ik bij de bak. Als ze gingen afzadelen en afspuiten stond ik erbij. Als ze gingen uitmesten stond ik erbij.

En nu heb ik er zo'n hekel aan als mensen dat bij mij doen :D

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:07

Jaaaaa ik ook :P ik had bij de Penny een heus 'manegedagboek' gekregen en dan kon je iedere week opschrijven hoe je gereden had. En dan staan er hele verhalen in van 'Jaaa, vandaag heeft Indy heulllll hoog gebokt (lees: klein huppeltje gegeven) en ik ben gewoon blijven zitten :j ' tot 'en toen knipte die hoefsmid zomaar een stuk zwilwrat eraf en Jack ging niet eens schoppen. Arm paardje ;( ' Hele verhalen ook over hoe ik dit paard en dat paard en dat paard ging redden en dan konden ze heus wel in de tuin staan. Behang onzichtbaar door alle paardenposters en onderweg in de auto bij ieder weiland PAARD PAARD PAARD roepen. Op vakantie ook altijd paard rijden en als we dan gingen wandelen bij elk paarden weiland stoppen en gras voeren :+

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:18

ja, ik beken ook!
Ik had vroeger ook heel erg veel barbiepaarden in allerlei verschillende kleuren, soorten en maten.
Ook had ik overal posters van paarden hangen en wou ik de hond leren springen omdat paarden dat ook konden!!! (een hond kan ook wel springen)
als 11 jarige met een vriendinnetje incusief pony voor mijn huis gaan staan, moeder roepen en zeggen:
Mem (fries voor mam), deze pony staat te koop, mag ik em??? waarop mijn moeder zei: ja maar lieverd, dat kan toch niet waar wil je em dan in hemelsnaam neer zetten???
Waarop ik weer antwoorde:
In de garage en in de achtertuin is wel gras!!!
Wordt me nog vaak naar de kop gesmeten!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:36

Ik had op onze camping allemaal grote stokken liggen onder de caravan, daar ging ik dat als stokpaard mee het bos in :D
Sommige kregen ook een naam, staatr en manen :+
Ik telde alle paarden, hinnikte naar ze allemaal (dat kon ik trouwens echt goed, kreeg serieus altijd reactie terug!) en wist er zogenaamd van alles vanaf :D
Ik was wel serieus hoor trouwens, dacht wel na over dingen en heb niet echt stomme of gevaarlijke dingen gedaan.

Heb hele schriften volgeschreven, maar dat doe ik nu eigenlijk nog steeds; houd soms een dagboek bij om vorderingen bij te houden, sowieso met de bijrijdsters zodat we allemaal weten wat er speelt en met de ponys gedaan is/moet worden.
vind mezelf nog steeds een beetje penny, vandaag heerlijk als een 12jarige melig lopen doen met de paarden en volop genoten :D

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:45

whaha, jah, ik maakte ook hele maneges met al mijn (31!!) barbiepaarden:P

maar ik kreeg laatst ook nog de opmerking; jij raakt dat penny nooit kwijt:P toen ik ff zonder zadel op me paardje wilde, en er daarna via de kont af ging glijden:P

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:48

hahaha ik ben 33 en nog steeds penny. ik heb glitter nagellak voor de hoeven van mijn paard.