Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
martina1 schreef:Ik was vroeger verschrikkelijk penny, zodra ik ergens een pony zag staan moest ik stoppen en aaien. Ik was lid van de penny, had alle boeken in de bibliotheek gelezen die over paarden gingen ( zowel fictie als theoretisch). Ik had zo'n 60 modelpaardjes ( ik heb ze nog steeds (A) ) Ik speelde constant en overal paardje, met de fiets, springtouwen of wilden paarden. En toen ik op mijn tiende naar de manege mocht was mijn hele week daar op gericht. Daarnaast had ik mijn hele kamer behangen met paardenposters en ging ik op straat met mijn proefenboekje zelf het proefje rennen xD

_AAASCHAAA_ schreef:Ik heb ook heel wat kilometers gegalopeerd op het veldje voor het huis. Volgelhuisje op zijn kant leggen en we hadden een hindernis. Als ik wedstrijd had op de manege was ik weken van te voren het proefje al aan het lopen op het grasveldje...
Touwtjes aan het stuur van de fiets had ik ook een keer, maar dat vond paps toen geen goed idee, dus dat mocht niet.
En ik zag mezelf al wel rijden als anky in de spotlights.
de overeenkomst tussen haar en mij was dan ook verbluffend... Ik ongeveer een jaar of 8 met kortje pootjes op een kleine dikke harige welshpony met korte dikke beentjes en hobbelige gangen die vooral niet sjiek en zwefend waren...
Maar voor mijn idee had ik een kleine bonfire en reed ik wel zeker net zo mooi door de baan als Anky
Heino schreef:Ohja, ik liet de katten springwedstrijden houden in de gang, over stapels videobanden heen.
Ik had ook een speelgoedboerderij die ik omvormde tot een manege en ik maakte stallen van legoblokjes.
Wat betreft op de manege zelf... daar was ik eigenlijk niet zo penny. Ik hield me bv. niet echt fanatiek bezig met de pony's super glanzend te krijgen, vlechtjes, eigen dekjes e.d... ook andersom wou ik mijn manegepony ook altijd eerst geborsteld hebben, de meesten deden dat niet. Ik was ook niet zoals die kinderen die enkel babbelend stilstaan of galopperen plezierig vinden en zich niet zo bezig houden met wat daar tussenin zit. Ik was altijd voorzichtig en haalde nooit streken uit, was altijd op mezelf en de pony gericht. Dus ik was best wel een wijs ruitertje.

Oslo_girl schreef:Tsja, ik had van de Barbie paarden die vol zaten met rose strikjes en vlechtjes. Dan de barbies er op en door de bossen (*de achtertuin) galloperen. Ook de hond werd gelongeerd
(ging verassend goed. Mijn labrador doet alles voor eten. Ook rondjes lopen achter een bamboestok met een brokje er aan)
Ik heb alleen nooit posters in mijn kamer gehad. Wel las ik erg graag de zomer pakketten van de Penny...
Miss_Malfoy schreef:Hihi, ik reed vroeger altijd op een manege, en daar mocht uiteraard niet zo veel. Alleen ik ga hard achteruit sinds ik een vzpaard heb, volgens mij ben ik alsnog aan mijn penny tijd begonnen.![]()
Kwam ik gisteren de bak uit met mijn vzpaard, had proefje op m'n oude manege. Nou blijf uiteraard lekker zitten, ga meestal te paard over het erf. Hoor ik opeens iemand roepen "Ja afstappen, je mag niet te paard door de stal."
Ik "Eh, o, is dat zo dan?"![]()
Ja uh, normaal geeft niemand erom al ga ik achterstevoren over het erf.![]()
(Voor meer penny info, zie profiel... Echt doen, gegarandeerd dat je lol hebt.)
ik had bij de Penny een heus 'manegedagboek' gekregen en dan kon je iedere week opschrijven hoe je gereden had. En dan staan er hele verhalen in van 'Jaaa, vandaag heeft Indy heulllll hoog gebokt (lees: klein huppeltje gegeven) en ik ben gewoon blijven zitten
' tot 'en toen knipte die hoefsmid zomaar een stuk zwilwrat eraf en Jack ging niet eens schoppen. Arm paardje
' Hele verhalen ook over hoe ik dit paard en dat paard en dat paard ging redden en dan konden ze heus wel in de tuin staan. Behang onzichtbaar door alle paardenposters en onderweg in de auto bij ieder weiland PAARD PAARD PAARD roepen. Op vakantie ook altijd paard rijden en als we dan gingen wandelen bij elk paarden weiland stoppen en gras voeren