Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
russel schreef:Naar mijn mening zijn er maar een paar echte paardenmensen en die zitten iig niet op bokt.
De wannaby's weten exact wie dat zijn, willen ook graag zo zijn en pretenderen het te zijn, tja want als zij het niet kunnen, dan kan niemand het.![]()
Maar ja in het land der blinden, ben je als 1-oog al snel koning.
Perrokai schreef:Djinnie, dat maakt jou in mijn ogen een super mens met paard. Ik vind het helemaal geweldig van je dat je voor het welzijn van je paard deze beslissing hebt genomen. Dan ben je meer paardenmens eigenlijk dan de meeste die zich zo noemen en zeggen nooit een paard te verkopen. Je gunt het paard het allerbeste zonder egoistisch te zijn.
KiWiKo schreef:Citaat:In mijn ogen kan handigheid alleen de paardenmens niet maken. Dat heeft in mijn ogen ook te maken met kennis voor en respect van het paard.
En in dat geval stond het paard niet in de stront in het donker.
Kennis van en respect voor uit zich niet in de huisvesting, maar uit zich in de omgang![]()
ellepel schreef:ik ben een paardenmens![]()
denk dat de belangrijkste eigenschappen voor paarden mensen zijn dat ze eerlijk zijn en open staan voor de mening van een ander ;)
Citaat:Ik heb nog wel wat toevoegingen aan de rijtjes
mens met paarden
- mens dat een paard menselijke emoties toedicht
- mens dat een paard ook fysiek vermenselijkt
- mens die elke fout bij paard/zadel/va/instructeur zoekt en alles en iedereen de boeman toe wil schuiven omdat ze eigen kunnen niet hoeven inzien
- mens dat klakkeloos van alles aanneemt wat in hun straatje past om zo het zie je wel verhaal in stand te houden
- mens dat denkt geen les nodig te hebben
Paardenmens
- reageert instinctief zonder emotie
- ziet, ruikt, voelt het paard aan
- weet waar de grenzen van zijn kunnen liggen
Citaat:het verschil komt altijd boven in topics met problemen, mensen met paarden denken dat zo een probleem "makkelijk" of met koekjes aangepakt kan worden omdat dit bij hun enigste eigenste goed werkt. paardenmensen weten dat er geen standaard is, en dat er dus voor alles een creatieve oplossing is, die over het algemeen niet in boeken staat.