asjemenou schreef:Goed bezig malene!
Natuurlijk! Tis weer laat dus ik kom op dreef!
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Beaux schreef:hoopvol schreef:Hoe , kan men nu een gezond paard verwachten , wanneer de opfokprijs al boven de 2000 euro ligt.
En dan tevens het dekgeld al hoog is.
"n veulen kost me zowiezo het dekgeld en bijkomenede inentingen, registratiegeld.
Dan krijg je de opfok, hou ze in de winter bij huis en somers in de koppel , uiteindelijk heb je 'n paard
wat goed begeleid is en je toch potentie van mag verwachten.
tja...... dames dat mag wat kosten, ondanks de crisis.
Dan maar even niet voor de lol fokken? Want ik vrees toch echt dat de tijd er even komt dat je ze neit aan de straatstenen gesleten krijgt. Veel veulens van dit jaar zijn al voor weinig geld zogezegd 'verscheten'.
Zooist schreef:Macusa schreef:I
De enigen die tijdens de crisis dus hun paard tegen een gunstigere prijs te koop zetten, zijn degene die er om een min of meer dringende reden vanaf moeten.
Het best nog wel eens zo kunnen zijn dat het aanbod juist gaat afnemen in plaats van toenemen.
En een goed paard staat niet in de weg!
*gaat verder bijlezen
Citaat:Die mensen die het paard verkopen hebben er waarschijnlijk geld in geïnvesteerd en hard voor gewerkt en willen daar een klein beetje van terugzien.....
ben bang dat bijna iedereen op dit moment denkt dat ie soort salinero op stal heeft staan.Lante schreef:Inderdaad Ilzas,
ik verkoop ook wel eens een paard, die is dan in mijn ogen minder dan mijn andere paarden, maar daardoor niet een slecht paard; ik heb geen slechte paarden. Een goeie eet namelijk net zoveel als een slechte.
Ik heb vorig jaar mijn sportpaard verkocht. Dat was echt een heel fijn paard die met nieuwe amazone zonder veel ervaring in de B is gestart en nu al weer bijna M mag starten. Voor de fokkerij vond ik haar net niet goed genoeg, maar het is een super fijn sportpaard. Onzin dus dat een goed paard niet in de weg kan staan.
Dat is nou juist het probleem waar veel kopers tegen aan lopen. Teveel mensen denken dat ze een Salinero II op stal hebben staan, met de daarbij behorende vraagprijs.
En dat zo'n duur dier dan gewoon bruin is met wat wit, zegt natuurlijk niets over de aanleg als sportpaard. Er komt meer bij kijken dan alleen de kleur + afstamming voor het bepalen van de juiste prijs
tita schreef:Citaat:Die mensen die het paard verkopen hebben er waarschijnlijk geld in geïnvesteerd en hard voor gewerkt en willen daar een klein beetje van terugzien.....ben bang dat bijna iedereen op dit moment denkt dat ie soort salinero op stal heeft staan.
Om terug te komen op de 4-jarige Trento van 17000 euro..die prijs is enkel gebasseerd op kunnen van zijn ouders paard zelf stelt nog geen ene donder voor.
Natuurlijk was het fijner geweest als die persoon er ook een foto bij had geplaatst want dan hadden we de uitstraling nog kunnen zien
Kleur maakt wel degelijk uit ik hou niet van paarden met weinig wit, hoe goed ze ook zijn en hoe "goedkoop" ze dan ook zijn maakt me niks uit.
Het belangrijkste is de klik en bij een paard die ik niet zo mooi vind, blijft mijn klik achterwege
Nog zo'n vb een 3-jarige niks bijzonders enkel prok vr 12000 dit zijn imo geen realistische prijzen (foto gezien gewone bruine weinig wit en niet eens chique volgens mijn ogen he)

gewoon zoals de begin post ik blijf erbij dat ik de prijzen erg hoog vind ongeacht of ik het wel of kan betalen.
tita schreef:gewoon zoals de begin post ik blijf erbij dat ik de prijzen erg hoog vind ongeacht of ik het wel of kan betalen.
Op gegeven moment worden hier prijzen bijgehaald waar het helemaal niet over ging zoals 65000-80000 euro en de tonnen die naar America gingen en Engeland.
Het ging mij om het feit de doorsnee paard voor de doorsnee amateur.
Gewone paarden niks bijzonders waar men toch al gauw 15000 euro voor wilt zien enkel door de afstammeling en het uiterlijk.
Of de nog gewonere paard waar men nu al 8000 voor vraagt.
Ik had het niet over toppers en de salinero's maar de standaard paard die potentie had tot de Z2 (misschien ZZ-licht maar verder toch echt niet)
kazary schreef:http://www.sporthorses.nl/scripts/detai ... ag=1&foto=
staat ook op marktplaats
Heel aansprekend dier bijvoorbeeld. Natuurlijk moet je hem in het echt gaan zien. Maar op de foto geen verkeerde.
Citaat:Maar hoe kan je nou een paard van een foto beoordelen op zijn kwaliteit? Waarom neem je constant enkel het uiterlijk mee en niet de aanleg?
Maw: hoe kan je nou denken dat je naar aanleiding van een foto precies kunt inschatten hoeveel een paard waard is?
hoe komen die mensen aan zo'n bedrag.