Hoi ja er is nieuws van de DA,ik heb er verschillende gebeld met de vraag over zijn operatie en de prognose en natuurlijk het financiële aspect.
Want als niemand mij de garantie kan/durft te geven ( hoog uit 50%) dan maakt het eigenlijk niet zo uit wie hem opereerd.
Ik heb een jonge arts gevonden en gesproken die mij 70 a 80 % goede kans gaf en mij kon vertellen dat als zijn kroonbot werd vastgezet weer kunnen functioneren en aangezien hij nog zo jong is en hij nog goed kan revalideren is dat de kans wel waard.( tis heftige operatie met been enkele weken in het gips)
Het bedrag wat bij hem aanzienlijk bijna 2 keer minder was kwam dus ook als een verrassing.
Waarom moeten ze eigenlijk mega bedragen tellen voor bepaalde operatie`s als het om t welzijn van een dier is? ( want de jonge arts telt alleen de operatie + matriaal en doet t ook voor t welzijn van het dier)
Want voor de meeste artsen is Auke toch een uitdaging en een leer project/experiment, want tis geen operatie die dagelijks gebeurd of gedaan wordt omdat de meeste mensen ( eigenaren of handelaren )niet zo geloven in een operatie en dat de kosten ook aanzienlijk erg hoog zijn!!( bizar gewoon)
Ik hoef er dus geen financieel risico van op te lopen omdat het begrag van nu (1000 €) minder pijnlijk zou zijn als al die andere bedragen ( van 3000 €) als het niet mocht lukken.
Maar ik zou het emotioneel veel erger vinden voor auke dat dit dier zolang met pijn heeft gelopen met een zeer ernstig letsel.
Pijn heeft hij momenteel niet, hij gaat met zijn goede been al op rust staan en heeft dan de druk op zijn kapotte been, en dat is al een goed teken dat hij dit kan.
Hij kreupelt momenteel ook niet en hij is heel allert en opgewekt, heeft al een beetje buik en zijn huid knapt ook erg op.
Kijkt erg monter uit zijn ogen en hoort en ziet alles wat er nu om hem heen gebeurd.
Een totaal ander paard dan op de markt en lijkt wel te zijn ontwaakt uit zijn depressieve vorige leventje.
Auke eet ook als een leeuw, iets wat hij de eerste dagen niet deed, niet kon , niet wou of door de pijn?
De dieren arts wil hem even laten aansterken en wat meer vulling laten krijgen, want de operatie vergt toch weer heel wat van een paard en hihj is er pas net een beetje boven op.
Maar des al niet te min over een week of 10 dagen gaat het dan toch gebeuren.
We blijven hopen op het beste!!