Hypes in a horses life

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa_

Re: Hypes in a horses life

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:01

Ik vind hem werkelijk geniaal. Geweldig!

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:10

Afgod

Geweldig geschreven Haha!

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:03

Rosa_ schreef:
Ik vind hem werkelijk geniaal. Geweldig!

Precies.

Top stuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 13:38

Goed geschreven! Jammer alleen dat je gelijk het verwijt krijgt dat je niks van de natural gedachte zou snappen. Trek je maar niet aan hoor, volgens mij begrijp je het als geen ander, maar maak je gewoon je eigen keuzes op basis van je eigen ervaringen.

Bij het stukje over bruin tuig moest ik wel erg lachen, wij hadden vroeger ook altijd alleen maar bruin en het was een mijlpaal in hoofdstellenland dat er zwart op de markt kwam, helemaal hip en te gek natuurlijk Lachen. Tegenwoordig is bruin weer helemaal in, maar ik blijf daar toch een gevoel bij houden wat erg past bij die oostduitse zadels waar we vroegah op reden. Oh ja en vergeet daaronder niet de 9 keer gevouwen paardendeken, nog van voor het vilten dekje *LOL*.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 13:44

Gossie, de deken! Ik had ooit één shabrakje en als dat zeiknat was dan moest er iets anders worden bedacht. Ik heb inderdaad ook wel eens gereden met een 9 x gevouwen deken, maar wat dacht je van een nieuwe dweil bij moeders uit de schoonmaakkast pikken?
Ik snap inderdaad de natural gedachte wel, ik draai al zo lang mee dat ik zelf ook wel dingen doe die men nu opeens natural noemt. Lang voor die hype bestond waren er al mensen die van alles een beetje pakten.
Beetje "best-of-both-worlds-idee".

En ach, de verwijten Haha!
Ik trek me er niets van aan. De grote grap met het schrijven van dit soort stukken is, dat ze eigenlijk zijn bedoeld ter lering ende vermaeck. Mijn missie is eigenlijk pas geslaagd als er mensen keihard tegen in gaan met reacties die vooral beginnen met "Ja maar, bij mij........." en dan komen met een waslijst van waarom ze het zo doen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 13:49

Klopt, maar ik vind de 'ja maar je snapt er helemaal niks van' zo'n goedkope Haha!.

En wat dacht je van buiten de deur carrousellen en dan 16 paarden aan de wagen binden, tegelijkertijd??? En vroeger op de manege overal op kruipen wat je voor je neus geparkeerd kreeg aan paarden Nagelbijten / Gniffelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:02

Klopt Lovely, dat is ook een goedkope, dat is waar.

Verder erg herkenbaar, wat jij bijdraagt!
Of op ongezadelde ponies, met alleen maar een halstertje en touwtje, door brede bermen erom racen wie het eerst thuis was.
Zelfs 35 jaar geleden werden een aantal zaken uit NH al toegepast, alleen toen heette het nog niet zo Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:09

Yep, zonder zadel en zonder handjes springen Ja. Ging gewoon hoor, je moest alleen niet zo van manen trekken houden Nagelbijten / Gniffelen.

En die oh zo lieve pony die heel natural met jou op zijn rug langs het prikkeldraad ging. Wel beetje zonde van je broek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:13

Hahaha, inderdaad!
Dat zonder handjes en zonder zadeltjes, daar pluk ik nu nog de vruchten van.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:15

ik vind het geniaal geschreven Lachen. Ik denk dat de conclusie is dat iedereen zo goed mogelijk voor zijn of haar paard wil zorgen en dat mensen elkaar daarom moeten respecteren ook al is het niet JOUW manier van doen..Lachen

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:23

Ik denk dat je het NH gebeuren niet snapt. Ik heb van beide kanten kaas gegeten en voel me toch echt beter in het NH wereldje dan in het 'traditionele' wereldje. Vooral mijn paard voelt zich beter.

Ja mijn paard staat buiten, maar heeft mn ouders wel een 2e hypotheek gekocht omdat ik een extra groot stuk land wou een een mooie grote schuilstal.

Hij krijgt het beste van het beste ruwvoer. We rijden boomloos bitloos ijzerloos en dat als we samen zin hebben om te rijden.

Mn paard vind het fijn zo, hij gaat voor me door het vuur, terwijl hij eerst me niet bij hem in de buurt wou hebben. Vandaar dat ik een echte NH-er ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:25

Ik dnek dat jij mij niet snapt, Cynthiaapje.... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:29

Dat denk ik ook Cynthiaaaaapje. Wel tof van je ouders dat ze dat hebben gedaan. Gaaf ook dat je hem getemd hebt, met carrotstick en leadroap? Of gewoon met een stuk touw en een stok?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:44

Wat een flut verhaal,
wat heeft natural nou met goedkoop te maken Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:04

Dat zal ik je dan nog even uitleggen, Sanniej. Vooral hier op Bokt is natuurlijk bekappen erg in, een onderdeel van natural horsemenship. Er wordt gesteld dat je binnen een dag zelf kan bekappen. Eerste besparing, tadaaaa, je gaat het zelf doen en hoeft geen hoefsmid meer te laten komen.
Dan het volgende. Neem nou een touwhalster, makkelijk zelf te maken. Alleen al mijn bit kost over de 100 euro, dus wederom is in dit geval natural goedkoper. Enzovoort met zadels en andere spullen. NH is antideken en ik geef toch per jaar een paar honderd aan dekens uit, ik hoop dat je me nog kunt volgen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:07

suleilitha, dus volgens jou is dit allemaal besparing? Van dat gedeelte van hoeven bekappen ben ik het mee eens. Maar als men nu eenmaal fijner werkt met een touwhalster dan met een bit dan is dat nog altijd een voorkeur van smaak en geen besparing Knipoog

Zoals eerder gezegd, je hebt iets gehoord en zonder verder te informeren schreeuw je het van de daken.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:08

Goeie opmerking Sanniejj. Niets zo elitair als 1ha land per paard dacht ik zo. + Mooie groepsschuilstal, winterpaddock, hangaar voor al het hooi en de voordroog, om een beetje natural te zijn in eigen beheer moet je net goed bij kas zijn Clown (of in diep België wonen Knipoog)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:09

magda_90 schreef:
suleilitha, dus volgens jou is dit allemaal besparing? Van dat gedeelte van hoeven bekappen ben ik het mee eens. Maar als men nu eenmaal fijner werkt met een touwhalster dan met een bit dan is dat nog altijd een voorkeur van smaak en geen besparing Knipoog

Zoals eerder gezegd, je hebt iets gehoord en zonder verder te informeren schreeuw je het van de daken.

Helaas, helaas, ik heb de opkomst van het NH gedoe een jaar of tien geleden meegemaakt en nee, ik heb wel degelijk mijn redenen.....

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:12

Mooi geschreven! Mijn complimenten hier over Knipoog

Ja... Ik kan mezelf helemaal vinden in jouw verhaal!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:12

Besparing op tuig door een touwhalster aan te schaffen? Onzin..Tuigspulletjes zijn hier op de totale kost van drie paarden echt wel de kleinigheden hoor. Dat is toch voor iedereen met zijn paarden aan huis zo?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:18

suleilitha schreef:
Helaas, helaas, ik heb de opkomst van het NH gedoe een jaar of tien geleden meegemaakt en nee, ik heb wel degelijk mijn redenen.....

Zo kom je anders niet over. Je denkt dat dit alles met bezuinigen te maken heeft terwijl touwhalsters voor velen net wat fijner werkt. Men dekens niet altijd nodig vindt.

Ik ben het er niet mee eens dat je zomaar beweert dat men hierop bezuinigd en zich dan zo noemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:20

Je hebt mij verder nog steeds niet door, Magda. Ook dit stuk is bedoeld als vermaak, met een satirisch toontje. Toch een hele eer dat er nog steeds gretig wordt gehapt.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:21

Prachtig stuk, mooi geschreven ook (zie me al weer helemaal gaan in mn verwassen ponyclubshirt, wel één dekje, en no noncense op de onderlinge wedstrijdjes, die overigens nog gezellig waren!). Maar wat wordt het hier zwart wit gezien zeg, poeh. Als je de Naturals en de Traditionals en alles wat daar tussen zweeft nu neemt, dan zitten er aan alle kanten nog grote schemerwerelden waar de rest vertoeft. Iemand die bewust "Natural" wordt zal daar ook een pard naar aanschaffen en vice versa. Het een is niet per definitie beter dan het andere, er zijn daadwerkelijk paarden die alle dagen in de regen niet erg en heel normaal vinden, en ook zijn er paarden die altijd met hun oortjes naar voor in de box staan. Zwart witter dan bokt zul je het zelden treffen;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:22

Haha, en zo is het maar krekt, Iepsel!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:27

suleilitha schreef:
Ook dit stuk is bedoeld als vermaak, met een satirisch toontje. Toch een hele eer dat er nog steeds gretig wordt gehapt.

Vermaak? Ook dit stuk? Kan je eens een grappig passage aanhalen dan? En waar is de rest van je werk te vinden? Misschien moet ik me maar eens wat inlezen Clown