Tinkers in de BIT

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 17:30

Snowdon, ff nog vraagje:

Jouw Tinker steigert dus soms, in wat voor situaties is dat?
Reactie van verzet of angst of nog wat anders?
Hoe is hij te overtuigen toch voorwaarts te gaan?

Ben ineens toch benieuwd hoe verschillende Tinkers in de rijbak reageren als je wilt dressuren en ze hebben een dag dat ze niet willen werken zeg maar. Of een moment.
Hoe gaan ze in verzet? Staken, wat houdt dat in bij jullie?
Of bokken ze wel eens en wanneer dan? Steigeren en wanneer?

Andere manieren om onder het werk uit te komen zou ik ook graag lezen. Vertel het echter niet aan Cerise, zachtjes fluisteren dus... *LOL*
Ze heeft al een hele trukendoos... Extreme duivel

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 17:30

Kiara schreef:
Toch wens ik een ieder veel plezier mijn zijn of haar paard! IK heb het in ieder geval met mijn paard; plezier!

En dat is het belangrijkste, waar het in dit topic afentoe niet meer over gaat. De een heeft plezier met een goedkope Minishetlander en de ander met een dure KWPNer, de één heeft een pony/paard voor recreatie en heeft niet zo'n mooi en duur sportpaard nodig maar wil wel heerlijke buitenritjes maken op hun beste paardenmaatje.
Iemand anders wil misschien heel ver komen in de sport, en koopt een een paard wat het goed zal doen in de sport en de capiciteiten daar dus voor heeft. PUNT

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 17:43

Citaat:
tinkernikky, die piaffe komt gek over juist OMDAT hij er niet naar getraind is. hij kan het waarschijnlijk heel mooi aangezien hij door een Z-ruiter beoordeeld is, maar het is de kwestie dat hij het moet kunnen wanneer hem dat gevraagd wordt. en dan heb je de ruiter nodig die hem DAT kan leren. deze reactie is absoluut niet negatief bedoeld maar dat had je vast ook wel door Lachen het is heel mooi dat je tinker het fysiek lijkt (heb geen foto Haha!) te kunnen. de kwestie is het trainen.

Heeeeeeey, ik ben helemaal niet boos hoor. Op niemand trouwens....

Maar inderdaad als ik het van hem zou vragen zou hij zeggen???????????
Wat wil je????????? ikke niet snappen????????? Mischien krijg ik nog wel een bok ook. of gaat hij uit angst steigeren, omdat ik iets aan hem vraag wat hij niet snapt. (ik zou niet eens weten hoe ik het moet vragen wahhhaha) kriebel je dan aan je linker oor???
Inderdaad komt het raar over als hij er niet naar getraint is het toch perongeluk doet(wist hij zelf ook niet)...(en ik ook niet) Maar die ZZ ruiter zei het en maakte me er op attent. Toevallig was zij met haar paard dat een beetje aan het leren samen met die piet van Gurnsven, en ze zei"verdomt ik moet zo hard trainen en ik krijg het er niet eens uit en die knol van jou doet het even perongeluk.
Overgens is ze gestopt met trainingen daar ze merkte dat ze met haar paard zijn top had bereikt.
Wat het ook moge zijn geweest het was inieder geval een enorme graat van verzameling. Voor de een een huppeltje van een shet en een ander de piaff/ passage, ik lig er niet wakker van.

Dat ze zei die knol bedoelde ze ook niet beledigent, want ze vind Ric harstikke leuk. Ik zeg zelf ook wel eens knol tegen me edele vier voeter..

Monique
Laatst bijgewerkt door FotoDesign op 06-02-03 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 17:49

Dorine schreef:
Snowdon, ff nog vraagje:

Ben ineens toch benieuwd hoe verschillende Tinkers in de rijbak reageren als je wilt dressuren en ze hebben een dag dat ze niet willen werken zeg maar. Of een moment.

Andere manieren om onder het werk uit te komen zou ik ook graag lezen. Vertel het echter niet aan Cerise, zachtjes fluisteren dus... *LOL*

Daar zou je een nieuw tropic over kunnen maken: de trukken doos van een paard....welke heeft de jouwe?
wahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhahhhaa

Mon

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 17:49

teneerste wil ik nu ff zeggen dat jullie allemaal monique haar stukjes opnieuw moeten lezen, want bij jullie komt het volgens mij anders over dan dat ze het bedoeld en daar krijg je alleen maar meer gezeik van.

en ja ik ga met mijn tinker starten.......................
maar denk maar niet dat je mij zal horen horen roepen
dat ik haar naar de Z zal rijden, maar je zal mij nooit horen
zeggen dat een tinker geen Z kan lopen. je kan (bijna) alles aanleren
maar ga dan maar eens op wedstrijd, je laat je tinker schitterend wijken (wat nog niet eens zo moeilijk is) maar je krijgt een 5 terwijl die kwpner voor je er niets van bakte maar die kreeg een 6 voor het wijken. de jury ziet gewoon liever een wat ranker paard. waardoor je dus weinig koudbloedjes ziet boven de B.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 18:44

Het klopt dat Tinkers over het algemeen rustiger zijn dan de gemiddelde KWPN-er. Tiko kan zo een week op stal staan en je stapt er op en hij is redelijk te rijden. (in de bak dan). In de omgang wordt het een ander verhaal, maar goed. Het probleem met Tinkers is alleen dat ze super eigenwijs zijn en een heel sterke eigen wil hebben, hierdoor zijn ze niet zo geschikt voor beginners, maar welk paard wel zonder goede begeleiding?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 19:37

SuperQuinta schreef:
maar ga dan maar eens op wedstrijd, je laat je tinker schitterend wijken (wat nog niet eens zo moeilijk is) maar je krijgt een 5 terwijl die kwpner voor je er niets van bakte maar die kreeg een 6 voor het wijken. de jury ziet gewoon liever een wat ranker paard. waardoor je dus weinig koudbloedjes ziet boven de B.

LARIE!
En hier heb ik dus zo'n hekel aan!!!
Moet ik weer uitleggen waar dan het probleem zit?
Tuurlijk heb je er heel af en toe wel eens een jury bij zitten die zo denkt, alleen heb je net zo vaak een jury die het juist omdraait.
Dat zijn de jury's die het knap vinden dat mensen met een Tinker aan komen zetten en vervolgens de mensen die met een KWPNer een technisch veel sterkere proef neerzetten benadelen. Maar daar hoor je dan niemand over Verward
Kijk nou eens waar dan het probleem zit, het probleem zit hem vaak dat een Tinker wel opzij gaat maar veels te weinig lengtebuiging heeft en in de schoudervalt.
Als je met een Tinker mee wilt rijden mij best, maar je zal technisch gezien net zo goed moeten rijden als een warmbloed, als dat niet zo goed lukt omdat jouw pony zijn lijf niet meeheeft moet je achteraf niet gaan lopen meiken!

Verder zijn Tinkers natuurlijk ook niet achterlijk, die hebben het ook wel snel genoeg door wanneer ze iemand in de zeik kunnen nemen alleen zullen ze het naar mijn idee nooit zo uitbuiten als een warmbloed en zullen er minder snel gevaarlijke situaties ontstaan.

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 19:43

dat mag jij misschien LARIE vinden,
maar ik heb het al van genoeg mensen gehoord
en zelfs van jury's dus....................................
dus daar hoef je niet zo slim over te doen, want dat weet iedereen..
en ik vind dat jij hier degene bent met LARIE!! want jij bent degene
die het steeds over 'meiken' als ik op wedstrijd ga dan ga ik niet liggen 'meiken' heeft, omdat ik dondersgoed weet dat als ik geen goede punten heb, het aan mezelf ligt (of aan een discriminerende jury) en niet aan m'n paard omdat ik weet dat zij haar best doet voor mij!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 19:49

De meeste jury's discrimineren heus niet, die beoordelen gewoon wat ze zien en als dat niet voldoet aan wat er gevraagd wordt, dan krijg je dus niet zulke goede punten. Er zijn jury's die uit een soort medelijden nog wel eens wat hoopvol punten, maar dat komt weinig voor en als het al gebeurt, dan alleen in de B, daarboven ligt de lat wat hoger.

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 19:53

SuperQuinta schreef:
teneerste wil ik nu ff zeggen dat jullie allemaal monique haar stukjes opnieuw moeten lezen, want bij jullie komt het volgens mij anders over dan dat ze het bedoeld en daar krijg je alleen maar meer gezeik van.

Pfff.. Ook weleens gedacht wat één van de redenen is dat ze 'liever en ranker paard' zien? Juist, een sportpaard is voor de SPORT een Tinker is er voor gebouwd om trekwerk te doen. Bij een Tinker zit de bouw dus niet mee voor de sport, dus dan hoef je ook niet te verwachten dat je elke keer hogere punten scoort als een KWPNer!
Jeetje zeg als we weer om de punten gaan zeuren, denk nou eens realistisch na dan snap je misschien waarom een KWPN vaak betere punten krijg dan een Tinker.. Juist, en dan komen we weer bij het begin van mijn bericht: KWPNers zijn goede allround SPORTpaarden. Tinkers niet..
Maar als jij plezier hebt met wedstrijden rijden, en met je Tinker: Ik gun het je van harte hoor! Ik geef namelijk alleen mijn mening.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 19:56

Gehoord van...
Want die zegt...
En ik hoor...

Ik rijd zelf wedstrijden en zie het dus gewoon in de praktijk!
Vorige week nog een Fjord in de M1 gezien die won, zonder winstpunten overigens...
Meisje reed de figuren netjes en de warmbloeden waar ze tegen moest hadden super stukken ertussen zitten maar beide hebben de 2e helft van hun proef al stakend door gesjeesd...
Als de jury kwaad had gewild had ze dat meisje met de Fjord echt niet hoeven te laten winnen, want dan had ze de goede punten van de wpners wat hoger kunnen beoordelen.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 19:57

Sjuimpje schreef:
Verder zijn Tinkers natuurlijk ook niet achterlijk, die hebben het ook wel snel genoeg door wanneer ze iemand in de zeik kunnen nemen alleen zullen ze het naar mijn idee nooit zo uitbuiten als een warmbloed en zullen er minder snel gevaarlijke situaties ontstaan.

Pardon? Heb je ooit wel eens een Tinker zijn hele trukendoos open zien trekken? Als een Tinker zijn ruiter in de zeik gaat nemen gebeurt dat misschien niet op de manier zoals jouw warmbloedjes dat doen (bokken, steigeren, etc.) daar heeft een Tinker een heel eigen trukendoosje voor. En als een koudbloed ergens geen zin in heeft dan helpt niets om hem dan nog in beweging te krijgen daar worden ze alleen maar koppiger van. Dus dat een warmbloedje zijn ruiter meer in de zeik neemt dan een koudbloedje? Denk het niet, het gebeurt alleen op twee totaal verschillende manieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 19:57

Het is niet zo dat de bouw van het paard in ogen van de jury beter was, het was misschien wel zo dat de oefening gewoon beter uitgevoerd werd en dat dat paard daarom hogere punten kreeg.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 19:59

Nina schreef:
Jeetje zeg als we weer om de punten gaan zeuren, denk nou eens realistisch na dan snap je misschien waarom een KWPN vaak betere punten krijg dan een Tinker.. Juist, en dan komen we weer bij het begin van mijn bericht: KWPNers zijn goede allround SPORTpaarden. Tinkers niet..
Maar als jij plezier hebt met wedstrijden rijden, en met je Tinker: Ik gun het je van harte hoor! Ik geef namelijk alleen mijn mening.

En daar zou ik aan willen toevoegen: Tinkers zijn goede allround RECREATIE-paarden Haha!

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 20:05

Lovely schreef:
Het is niet zo dat de bouw van het paard in ogen van de jury beter was, het was misschien wel zo dat de oefening gewoon beter uitgevoerd werd en dat dat paard daarom hogere punten kreeg.

Ik bedoelde ermee, dat een KWPN makkelijker zijgangen kan maken met zijn bouw dan een Tinker ( ben niet een van de beste in iets uitleggen Haha! )

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 20:15

Dorine schreef:
Snowdon, ff nog vraagje:

Ok ik zal fluisteren Knipoog Ik weet natuurlijk niet hoe andere tinkers staken, ookal zouden t stakende tinkers zijn, bij mij heb ik naast snowdon nog geen andere stakende tinkers meegemaakt (gammon een klein beetje dan)

Snowdon steigert uit verzet, niet uit angst. Angstreacties zijn bij hem een huppeltje of zn kont opzij gooien. Eventueel een sprong nemen en proberen er vandoor te gaan. Als snowdon steigert (uit verzet) gooit ie er ook een bokje achteraan en hoor je hem snuiven. Als meneer geen zin heeft gaat ie ook wel stilstaan, achteruit of wegdraaien. Toen ik hem nog niet zo lang had pakte hij ook het bit vast, gooide zn kop omhoog en liep zo steevast heen waar hij heen wilde. En het maakt trouwens niet uit of dat in de binnenbak of buitenbak is. Op buitenrit, waar ik ook wel dressuuroefeneningetjes doe, staakt ie ook wel eens een enkele keer. Bijvoorbeeld voor de weg, bij ene vreemd obstakel, en dergelijke. Dan reageert ie hetzelfde als in de bak als ie gewoon geen zin heeft om te werken. Aan de longe en voor de kar probeert ie trouwens precies tzelfde.
Nu lijkt het misschien alsof ik niets met hem kan doen, maar dit probeert ie allemaal en deed ie eerst. Nu lukt het hem allemaal niet eens meer, maar hij probeert t ook veel minder vaak en hij vind zn werk steeds leuker!

Snowdon bokt en steigert dus wel degelijk als het hem niet zint en dat kan net zo actief zijn als op de foto's die ik laatst plaatste van hem los in de bak!

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 20:18

Tinkers blinken wel degelijk ergens in uit.

Namelijk hun veelzijdigheid. ze kunnen een beetje van dit en een beetje van dat en een beetje zus en zo..

Je hebt sport paarden en paarden die moeten lijken op Sport paarden, en als ik zo de pb'tjes bekijk zie ik daar noppe 0,0 sport paard.....kwpners..

ja okey jullie willen lijken op de sportpaarden(die grant prix lopen) en dromen er iedere avond van in je bedje om ooit net zo 'n leuk jasje aan te mogen als Ankie van grunsven . maar vergeleken met de echte sport-paarden(Die het ook echt aan kunnen dus) die aan de top rijden zijn jullie paarden ook maar kwpners boeren-knollen en of hebben ze het uiterlijk van tweede rangs sportpaard. En dat denken ze ook over de rijstyl van zulkse ruiters.(die moet nog veel leren)

Ik weet zeker als de eigenaars van de echte sport-paarden jullie paard ziet lopen ze zullen zeggen(we wensen de eigenaar heel veel sterkte in de toekomst).......En we hopen maar dat de eigenaar plezier heeft in het rijden met deze paarden, maar de top zullen ze nooit halen. Die zullen ook denken die paarden voldoen niet aan de ijzen die onze paarden hebben. Een enkeling daar gelaten dan maar he.
Ze zullen ook wel denken tja als je de top wilt bereiken zul je toch meer geld over de balk moeten gooien.
Want wat jullie voor je kwpner hebben betaald is maar een peule schilletje vergeleken met de prijzen van de echte hoge dressuur gefokte sportpaarden.

Die lachen zich rot als er weer eens zo'n ruitertje komt met een paard en denk ik ben Ankie van Grunsven of ik kan net zo veel berijken als Ankie van Grunsven... want ik heb een paard zoals Ankie van Grunsven.(wat er op lijkt in hun ogen) terwijl Een Ankie jou wel het verschil kan vertellen tussen haar paarden en jou paard.

Natuurlijk is het niet zo dat als jou paard toevallig in de van Grunsven stallen was geboren dat hijde top zou behaalt hebben.
Die mensen zijn ook niet gek, die weten precies wat ze kopen en waarop ze rijden en waarin ze hun energie en geld steken.

En als hier een ruiter denkt een paard te bezitten waarop ankie eerste zou kunnen worden met een grand prix wetstrijd dan praat je pas over hoogmoet.

De meeste kwpner ruiters zullen heus wel op hun eigen nivo hun best doen, maar ga niet zitten zeuren dat je de top kan berijken met je tweerangs kwpner. Had je maar een TOP sport paard moeten kopen!
En niet gaan zitten mieren dat je niet de zelfde top/punten berijkt als Ankie en de rest.

Monique

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 20:26

Monique, dat is allemaal wel waar dat wij hier misschien niet zulke geweldige paarden hebben als Anky en dat wij misschien niet het Olympische team zullen gaan vormen in Athene.

Maar toch heb ik een veelzijdig paard, hij kan de dressuuroefeningen, hij springt leuk, je kunt er een fijne ontspannen buitenrit mee rijden en noem maar op, ik denk dat als ik er een kar achter hang, dat ie dat ook doet want hij kent het werk aan de lange lijnen.

Hij heeft alleen nog nooit piaffe gedaan uit zichzelf, wel wat nerveus gehuppel in diagonale tweetakt op de plek, maar geen piaffe. Hij zou het gerust wel kunnen leren denk ik.

De top bereiken doe je niet zomaar daar heb je gelijk in. Je moet allereerst een paard hebben met de mogelijkheden, hij moet zijn bouw mee hebben, zijn gangen, zijn karakter, eigenlijk alles. Dan nog je eigen talent en nog wat van die dingen. Het zijn er maar weinig hoor, die de top bereiken. Mijn eigen top heb ik nog niet bereikt, maar ik blijf er wel naar toe werken.

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 20:28

tinkernikky schreef:
Tinkers blinken wel degelijk ergens in uit.

Namelijk hun veelzijdigheid. ze kunnen een beetje van dit en een beetje van dat en een beetje zus en zo..

Je hebt sport paarden en paarden die moeten lijken op Sport paarden, en als ik zo de pb'tjes bekijk zie ik daar noppe 0,0 sport paard.....kwpners..

ja okey jullie willen lijken op de sportpaarden(die grant prix lopen) en dromen er iedere avond van in je bedje om ooit net zo 'n leuk jasje aan te mogen als Ankie van grunsven . maar vergeleken met de echte sport-paarden(Die het ook echt aan kunnen dus) die aan de top rijden zijn jullie paarden ook maar kwpners boeren-knollen en of hebben ze het uiterlijk van tweede rangs sportpaard. En dat denken ze ook over de rijstyl van zulkse ruiters.(die moet nog veel leren)

Ik weet zeker als de eigenaars van de echte sport-paarden jullie paard ziet lopen ze zullen zeggen(we wensen de eigenaar heel veel sterkte in de toekomst).......En we hopen maar dat de eigenaar plezier heeft in het rijden met deze paarden, maar de top zullen ze nooit halen. Die zullen ook denken die paarden voldoen niet aan de ijzen die onze paarden hebben. Een enkeling daar gelaten dan maar he.
Ze zullen ook wel denken tja als je de top wilt bereiken zul je toch meer geld over de balk moeten gooien.
Want wat jullie voor je kwpner hebben betaald is maar een peule schilletje vergeleken met de prijzen van de echte hoge dressuur gefokte sportpaarden.

Die lachen zich rot als er weer eens zo'n ruitertje komt met een paard en denk ik ben Ankie van Grunsven of ik kan net zo veel berijken als Ankie van Grunsven... want ik heb een paard zoals Ankie van Grunsven.(wat er op lijkt in hun ogen) terwijl Een Ankie jou wel het verschil kan vertellen tussen haar paarden en jou paard.

Natuurlijk is het niet zo dat als jou paard toevallig in de van Grunsven stallen was geboren dat hijde top zou behaalt hebben.
Die mensen zijn ook niet gek, die weten precies wat ze kopen en waarop ze rijden en waarin ze hun energie en geld steken.

En als hier een ruiter denkt een paard te bezitten waarop ankie eerste zou kunnen worden met een grand prix wetstrijd dan praat je pas over hoogmoet.

De meeste kwpner ruiters zullen heus wel op hun eigen nivo hun best doen, maar ga niet zitten zeuren dat je de top kan berijken met je tweerangs kwpner. Had je maar een TOP sport paard moeten kopen!
En niet gaan zitten mieren dat je niet de zelfde top/punten berijkt als Ankie en de rest.

Monique

Wat is de reden dat je opeens over Anky begint? Wie zegt dat ik dezelfde paarden als Anky wil/heb(ben).
Jij hebt niet het recht om te zeggen dat ik elke avond zou dromen om het jasje van Anky aan te willen hebben, of wat voor rare dingen je nog meer zegt!
Ben even de draad kwijt, jij hebt mij nooit zien rijden, maar kan dit allemaal wel uit je duimpje zuigen dus.
Ik heb namelijk alleen gezegd, dat Tinkers niet voor de sport gefokt zijn, maar nu begin jij wel heel erg persoonlijk te praten (en het is nog onzin ook, want je kent me niet)!
Bonfire was een uitzonderlijk paard (elk paard eigenlijk) dat was een echte topper! Ik heb zeker niet zulke paarden.. Maar hoe kom je erbij dat mensen hier dat wel beweren?

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 20:38

precies jullie hebben ook niet het recht om over mij en mijn paard te oordelen dus als je met rust gelaten wil worden laat dan een ander ook lekker met rust en vooral mij.

laat mij ook lekker in me eigen waarde!

en zoals jullie je nu gaan verdedigen lijken jullie precies op wat ik dit hele tropic al doe en wat jullie mij willen doen laten in dimmen.

schei toch uit zeg.

Monique

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 20:39

ik vind ook wel dat je hier redelijk agressief van wal steekt. ik geloof dat zelfs de meesten onder ons niet dromen om ooit wat als anky te zijn. zoals lovely al mooi zei, wil iedereen zijn eigen top bereiken.
als jij denkt dat je knap bent mag ik jou dan vergelijken met een of ander topmodel??? en die zijn dan nog niet doorgefokt ha-ha. ik begrijp je standpunt wel, maar vind dat je hier wel ver gaat zoeken.
edit: we proberen ons niet in te werken in je trainingsmethodes maar in het algemeen over tinkers te oordelen. sorry als dat anders overkomt.

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 20:46

Sorry deze vragen ook aan andere Tinker-berijders gericht???

Dorine schreef:
Snowdon, ff nog vraagje:

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 20:48

tinkernikky schreef:
precies jullie hebben ook niet het recht om over mij en mijn paard te oordelen dus als je met rust gelaten wil worden laat dan een ander ook lekker met rust en vooral mij.

laat mij ook lekker in me eigen waarde!

en zoals jullie je nu gaan verdedigen lijken jullie precies op wat ik dit hele tropic al doe en wat jullie mij willen doen laten in dimmen.

schei toch uit zeg.

Monique

Ik zeg niets verkeerd over jou paard, ik geef mijn mening over het ras, en ik heb er dacht ik geen sprookjesverhaal over verteld?
Ik laat jou in je waarde lees maar eens terug in mijn berichten, als jij gelukkig bent met je paard/pony dan is het toch goed! En al een stuk of derde keer dat ik dit hier neer zet! (En het maakt helemaal niets uit welk het ras het is, als jij er maar plezier mee hebt!)
Ik heb ook totaal niets discriminerend gezegd over de Tinker, maar ik geloof dat sommige niet willen geloven dat en Tinker GEEN sporttype is Scheve mond

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 21:02

Als je maar gelukkig bent met je eigen knollie,toch!!!!
en verder wilde ik nog even zeggen ...GO NIKKY GO NIKKY Haha!

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 21:05

Ik ben de gene die heus wel weet dat een Tinker geen sportpaard is.
En bovendien heb ik dat ook nergens geschreven.

ó jeeeeeeeeeetje dan ben ik zelf mischien ook bevooroordeeld maar ik zie wel degelijk Tinkers waarvan ik denk phneeeeeeee.....
Die hebben ze bouw niet mee.
Maar er zijn uitzonderingen( ik zelf heb nog nooit een tinker Z zien lopen) Ik heb er alleen maar over gehoord.
En zoals Marjolein al zei over haar tinker zal haar tinker daarvan er zo eentje wel zijn die niet geschikt is voor de dressuur sport.Ik bedoel zij heeft zelf wel de beste kijk op haar paard. En zal wel weten wat haar paard en niet kan.

En inderdaad de meerderheid is niet in staat de dressuur sport soepel te doorlopen. En blijven na de L al steken. Maar dat heb je ook bij kwpners hoor, dat zullen dan wel de uitzonderingen al daar zijn.
Maar er zijn uitzonderingen die wel degelijk niet onder doen voor zulkse Dressuur sporten.

Ik heb ook nooit beweerd dat Tinkers uitermate geschikt zijn als sportpaard. Maar zeker wel geschikt. Dan laat je het woordje uitermate er maar af, die heb ik er ook niet voor geschreven.

Wel pleit ik voor het feit dat Tinkers wel uitblinken in hun veelzijdigheid.
En er zijn Tinkers die in elke takt van sport wel degelijk kunnen uitblinken.
Mijn Tinker is een uitzondering, alhoewel ik de laatste tijd meerdere uitzonderingen tegen kom.

Maar ik ben wel een ZZ recreatie ruiter....of wordt daar ook nog aan getwijfelt?

Monique
Laatst bijgewerkt door FotoDesign op 06-02-03 21:21, in het totaal 2 keer bewerkt