Mogelijk winterveulentje op komst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 14:59

gonniee schreef:
Nicole288 schreef:

Hoe leuk dat idee ook is, er kunnen alleen veulens worden opgegeven die geboren zijn tussen 2 bepaalde datums, (okt 2023 en okt 2024) dus dat zou ook hier de voorwaarde zijn :)

Sowieso zou de categorie dan wel erg lastig bepalen zijn. Of is er tegenwoordig ook een categorie "Bokt-kruisingkalfje-penny-hooi-met spruitjes-veulenverkiezing"?

En dan zijn we ook nog wel fantasierijk genoeg om er een datum bij te verzinnen :D

Shirley

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:00

Ik zie ook geen enkele verandering, sorry Swift -O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 16:35

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je nu gaat doen?
Want het is zo natuurlijk wel een potentieel klantje om hoefbevangen of zo te worden.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 18:51

Is ze eigenlijk wel eens gecheckt voor enterolith? (Weet het NL woord niet :P )
Dan kunnen ze ook zo een hangbuik hebben.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 00:25

Libera schreef:
Is ze eigenlijk wel eens gecheckt voor enterolith? (Weet het NL woord niet :P )
Dan kunnen ze ook zo een hangbuik hebben.

Darmstenen

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 00:40

Shirley schreef:
gonniee schreef:
Sowieso zou de categorie dan wel erg lastig bepalen zijn. Of is er tegenwoordig ook een categorie "Bokt-kruisingkalfje-penny-hooi-met spruitjes-veulenverkiezing"?

En dan zijn we ook nog wel fantasierijk genoeg om er een datum bij te verzinnen :D

Ik zeg 30 februari :+

Swift, je zou Skyla best kunnen laten dekken :j Er zijn er hele beleefde shet hengstjes. Ik ken er eentje (ook stippel!), maar die staat te ver weg denk ik.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 00:41

Als Skyla niet drachtig is, is er volgens mij gewoon niets aan de hand hoor. Ze is een gezonde pony volgens mij, mijn mini ziet er hetzelfde uit. No prob.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 00:43

Volgens mij is er ook niks aan de hand dan!

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 00:44

Hoeft idd helemaal niks aan de hand te zijn, ik zou persoonlijk voor gemoedsrust toch even laten controleren. Maar goed, ik zie het enkel vanaf foto's.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 01:38

imaudy schreef:
Swift, je zou Skyla best kunnen laten dekken :j Er zijn er hele beleefde shet hengstjes. Ik ken er eentje (ook stippel!), maar die staat te ver weg denk ik.

Als het stippels heeft is het geen shet. Stippels zijn bij shetlandponies niet toegestaan.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 03:24

Koper schreef:
imaudy schreef:

Als het stippels heeft is het geen shet. Stippels zijn bij shetlandponies niet toegestaan.

Ja, dat klopt idd :D

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 07:45

Stippels vind ik wel heul erg schattig!

Nog een dikke week tot 2 maart, dus er is nog een ieniemienie kansje... *\o/*

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 08:19

Monique1963 schreef:
Als Skyla niet drachtig is, is er volgens mij gewoon niets aan de hand hoor. Ze is een gezonde pony volgens mij, mijn mini ziet er hetzelfde uit. No prob.

Skyla heeft toch ook last van een best forse gedragsverandering. Dat zou voor mij wel reden zijn om verder te laten kijken, maar de vorige keer dat mensen daar over begonnen waren we ineens allemaal zuur en het topic aan het verpesten, dus ik durf het bijna niet meer te zeggen..

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 08:23

Het zou ook zomaar kunnen zijn dat dat haar eigen karakter is in een kudde. Paarden hebben soms wel 6 maanden nodig om te aarden na een verhuizing en zeker met de minder fijne omstandigheden waar ze vandaan kwam kan het best een knauw gegeven hebben. De eerste tijd kan de zich dus makkelijk anders gedragen hebben in de groep. Rustiger, meer timide, vriendelijker.. En dat langzaamaan aan eigen karakter meer omhoog gekomen is.

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 08:44

-O- Het speculeren over veulens en andere wezens was wel leuker.

Maar (obv 90(!) pagina's), alles kan een verklaring hebben. De plopjes vind ik zelf het sterkste bewijs dat er wel een levend wezen zou moeten zijn, maar ook die hebben een paar bokkers eerder gezien.

Grotere buik - ook al is die uitstekend - kán hooi zijn. Zeker als wat Celebi hier boven zegt over 6 maanden tov gedragsverandering, dan zou het ook kunnen dat het 6 maanden duurde voor de buik ontspande (of voor de spijsvertering de hooi goed ging opslaan :') ).

Verder denk ik inderdaad ook, dat er niets wereldschokkends aan de hand is, en zou ik niet per direct de dierenarts bestellen voor 2 maart.

Want 1 maart was de def laatste datum toch. We hebben nog een paar dagen. :)

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-24 11:29

Er is contact met dierenartsen. Onze eigen dierenarts is niet meedenkend, dat is een dierenarts die je goed kunt bellen als je zelf een diagnose gesteld hebt en een behandeling nodig hebt. Vroeger ging ik voor dingen uitzoeken altijd naar een kleine kliniek hier in de buurt met een hele kundige paardenarts maar die is helaas met pensioen.
Maar ineens bedacht ik dat onze tandarts ook een kundige paardenarts en bovendien een fijn (paarden)mens is. Hij zit alleen ver weg dus alleen voor Skyla langskomen kan niet maar op 13 maart komt hij langs voor de tanden en wil dan ook naar Skyla kijken en meedenken wat handige stappen zijn. Want hoewel ik een goede spaarrekening heb voor de paarden weet ik niet of die toereikend is om alles wat in dit topic genoemd is te onderzoeken :')
Mocht ik eerder het idee hebben dat Skyla haar gezondheid in het geding is bel ik natuurlijk wel de dierenarts in de buurt.
Jullie moeten een beeld vormen van foto's terwijl ik Skyla live en in 3D zie en ik ben niet gealarmeerd door wat ik zie.
Ik vind haar gedrag naar de andere paarden wel lastig, ze is momenteel ook weer super fel naar Sterra -O- Wat wel grappig is dat ik ook kan praten via de camera's, als ik zeg dat ze moet stoppen kijkt ze steeds helemaal blij, loopt naar de deur en vervolgens naar het hek om te kijken waar ik ben <3
Ik moet wel zeggen dat sinds een paar dagen de hele kudde op de hobbel is, mijn Haflinger wordt een dagje ouder en het natte jaar is pittig voor hem. Hierdoor ontstaat er ruimte en onrust, de andere ruinen zijn veel aan het stoeien, klieren en uitdagen. Sterra heeft nu de pik in op één van de IJslanders alleen bij haar blijft het vooral bij dreigen en schijnaanvallen. Wellicht heeft Skyla al veel eerder aan voelen komen dat onze Haflinger (waar ze zich erg aan optrok) haar niet meer de bescherming/veiligheid kon bieden die hij voorheen bood en heeft dat haar getriggerd. Maar dat zijn allemaal speculaties.
Ze staan ook al veel te lang op één paddock, dat is anders ook nooit zo. Maar de andere paddock, de tracks en het land zijn echt te nat. Dit natte jaar zorgt ook voor veel kopzorgen!

En nou ik heb ook (nog) geen veulen voor mijn verjaardag gekregen helaas -O- We hebben vandaag een laatste wanhoopspopging gedaan om het veulen te lokken met carrotcake en het vooruitzicht van een feestje Y)(^) We gaan vanavond uit eten dus onze dochter zei al dat Skyla dan vast gaat bevallen :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 11:32

Die foto met die cake _O-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 11:35

Evengoed een heel gelukkige verjaardag, lieve Swift, en nog vele gezonde jaren gewenst <3

En de dag is nog lang...

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 11:40

Vanavond volle maan toch? :x

Heel misschien is cushing nog wel iets om op te testen, kan ook voor moodswings zorgen.
Natuurlijk hoop ik wel dat het een baby is.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 12:20

Maare.... jou dochter had toch een onderonsje/geheim met Skyla? En je dochter zegt dat ze vanavond gaat bevallen? :+ ik ga duimen draaien

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 12:36

Dat bord ga je niet meer opeten toch? :')

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 12:38

Neee, die foto _O-
Jullie hebben geen carrotcake achter haar gehouden. Dat hebben jullie niet gedaan.. _O- _O-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 12:39

Poekkie schreef:
Dat bord ga je niet meer opeten toch? :')

Een bord lijkt me sowieso niet echt smakelijk, maar met de cake is niks mis :9

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 13:10

Goede post. Altijd fijn om te gaan sparren met iemand over Skyla en fijn dat het gevoel goed is. Ik denk dat je daar wel op kunt vertrouwen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 13:13

waaah die cake! Nou dat moet het hem gaan doen hoor!