Ik merk wel dat het “happily ever after” en positieve sprookjes-niveau wel bewust door TS wordt gehandhaafd. Toen ze aan haar volgers een vraag over de (toch wel ernstige) astma stelde en hier meerdere reacties op kwamen dat TS het paard eens voor onderzoek en behandeling naar een goede kliniek moet brengen werd deze post meteen verwijderd. Mensen die nogmaals het woord kliniek in hun post durfden aan te halen werden daarna geblokkeerd, adviezen over buitenstal belooft ze eerst na te komen en wordt daarna weer genegeerd. TS reageert dan “dit is wat het is en hij moet het hiermee doen. Beter wordt het toch niet”. En dat terwijl TS soms post dat aan de hand stappen al te zwaar voor hem is en hij na elk rondje bij moet komen. En wat dat betreft denk ik dan wel dat “vrijwillig niet vrijblijvend” is. Je kunt zo’n paard wel vrijwillig opvangen maar daar hoort soms wel ook kostbare zorg bij, zeker als zo’n dier chronisch ziek blijkt te zijn. Wat dat betreft snap ik de kritische noot van sommigen wel

Als iemand op bokt een onregelmatig dier zou door blijven rijden en weigeren naar een kliniek te gaan, zou bokt ook te klein zijn.