Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 09:39

Dat je een klankbord wilt van het nieuws kan ik heel goed begrijpen maar ook dat je een specifiek klankbord wilt dat het niet meteen de hele wereld over gaat snap ik ook.

Ik hoor het wel als het wereldkundig mag. :)

Kmbrly

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:30

Moest je het kwijt willen… inbox staat open!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-22 23:36

Morgen. :j Jezus heb nog steeds geen tijd gehad om mijn eigen filmpjes te kijken. :+

Vandaag na mijn fysio even bij Joy geweest. N heeft mijn taktiek verbeterd en nu zit Joy zijn vliegenmasker op z’n plek en stevig. :+ samen geraken we er wel. _O-

Afbeelding

Het is zo’n stevig manneke. :+: ja. Hij heeft zijn netje kwijt gedaan. Morgen een nieuwe op doen… Er ligt hier een masker klaar met het netje aan vast maar zo lang Vigo alles sloopt…. :=

Rêve en Sam hebben nu maskers van Bucas en EINDELIJK maskers die stevig zitten en niet op de ogen hangen. Toen mijn man me vandaag zag passeren (het zijn zebra maskers) stond ie hoofdschuddend te kijken. :+

Rêve is een Houdini. Die had halster en masker af gekregen. Dus ik kon net met mijn gsm een weide van een halve hectare af zoeken. :roll:
Heb gelukkig een nieuwe gsm en het lampje is ook duidelijk verbeterd. :j

Rêve moet even wennen aan het neus-flapje. Als ze dat een keer gewoon is laat ze het met rust normaal. (Rêve heeft ook een roze neus die nogal eend verbrand gezien ze me nog liever op eet dan dat ze zich laat insmeren vandaar de keuze)

Sam zijn is zonder en die heeft m niet af gekregen. Das eigenlijk het belangrijkste want Rêve haar voorlok houdt nog vliegen uit haar ogen maar Sam zijn ogen zitten vol met deze dagen. :(:)

Nu nog sparen voor twee Bucas vliegendekens want blijkbaar is dat het enige dat hier fatsoenlijk past. :x Was beter meteen voor Bucas gegaan gezien ze daar ook de gewone dekens van hebben omwille van de pasvorm. :x

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 01:05

Gut, wat is Joy echt al een af paard. En buffeltje.

Ik heb overigens vorig jaar maskers van Shire gekocht, die bevallen ook goed. Voor mijn paarden althans. Die gaan om zonder halsters.

Overigens heb ik jaren terug een hoofdlamp gekocht. Wat een verademing om die te gebruiken om bezig te zijn met paarden in het donker. Ook om zaken te zoeken...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 05:57

Woah wat groeit die kleine hard!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 20:51

Rocamor schreef:
Gut, wat is Joy echt al een af paard. En buffeltje.

Ik heb overigens vorig jaar maskers van Shire gekocht, die bevallen ook goed. Voor mijn paarden althans. Die gaan om zonder halsters.

Overigens heb ik jaren terug een hoofdlamp gekocht. Wat een verademing om die te gebruiken om bezig te zijn met paarden in het donker. Ook om zaken te zoeken...

:j Het is ietwat verontrustend om te zien hoe hij de naarling-fase gewoon lijkt over te slaan... Dat heeft Rêve zelfs niet gedaan. :=

Hij mankt trouwens ook niet meer dus het lijkt inderdaad een ontsteking geweest te zijn.

Deze maskers gaan ook zonder halster maar op de grote weide hebben ze (voor mijn gemak) halsters om. Anders moet ik 's nachts nog met halsters gaan klooien (wat ik nu dus alsnog moest maar oke.) ipv gewoon aan te klikken. :) Sam zijne blijft mooi zitten. :j Ik weet niet of er een masker bestand is tegen Rêve eerlijk gezegd. :+ Die dikke gladde manen helpen niet natuurlijk...

Mars schreef:
Woah wat groeit die kleine hard!

Ik zie hem dus alleen "meer paard" worden maar niet echt groeien op één of andere manier. _O- Voor mij blijft ie klein. _O-

Vandaag mijn "hunch" getest met Rêve en haar een beetje richting piaffe/passage gereden... Ineens leek ze te snappen dat dat bekken kan kantelen en kon ik haar ook in het voorwaartse op haar achterbeen houden. :+
Ze werd ook fijn zacht in het mondje en nam mooi contact. If all else fails weet ik dus wat ik de 21e kan proberen om haar aan mijn hulpen te krijgen ook in de ring. :+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 21:21

Straks krijgen ze nog allemaal schrik van jou als de ring in gaat met Reve. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-22 00:35

petraaken schreef:
Straks krijgen ze nog allemaal schrik van jou als de ring in gaat met Reve. :D

Met mijn geluk krijg ik die knol niet meer úit dat passage-achtige. _O-

Heb zo ooit een GP paard gereden die je heel makkelijk passage-piaffe-passage kon rijden maar eens je hem daarin had was hem naar draf krijgen een dingetje. _O-
Dat zowel mijn trainer van dat moment als ik de slappe lach hadden hielp niet terwijl hij alleen maar enthousiaster passageerde. _O- (ouder paard dat op actief pensioen was maar hij mocht ook wat meer dan de andere paarden. :+ niemand maakte zich nog echt druk als ie een dag zijn ding deed. Was een erg lief braaf dier dus in het ergste geval zat je een half uur vast in de piaffe-passage zoekende naar hoe je hem kon laten uit stappen want het doel was korte trainingen.. :+)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-22 00:43

Terror heeft vandaag officieel haar ‘was-badge’ verdient. Rêve was panisch (of geërgerd) voor/door water. Terwijl ik haar ergernis negeerde en braaf zijn beloonde verzoop ik mijn gsm de eerste keer. Vandaag was ze boos op me geworden in de training en had ze flink gezweet. Dus ik besloot haar af te spoelen gezien het nog vrij warm was. Gsm netjes buiten bereik van het water gelegd. Begonnen met de voorbenen. Singelplek, rug, (inmiddels stond ze te genieten.) hals, borst, kont en staart. Achterbenen blijft ze irritant vinden. Het is me onduidelijk waarom. Ze trapt niet maar heft ze geërgerd op. Je zou denken dat hals enger is dan achterbenen…. Staart in gezeept. Uit gespoeld, heb crème spoeling ook (cowboy magic.) voor Sam eigenlijk maar deze ook in haar staart gedaan. Opnieuw uit spoelen,… :+ allemaal prima. :) ze kreeg een emmer brok en ik heb haar staart wat droog gekamd terwijl ze at.

Zei tegen mijn man dat ik haar helemaal had kunnen afspoelen en die was stomverbaasd (hij heeft ooit proberen te helpen en dat was geen succes dus hij weet hoe ze was. Vorige trainster was in gevecht gegaan met haar en Rêve heeft een goed geheugen dus dat moest ik oplossen… )

There is a method to my madness, mostly. _O-

Gesprek net terwijl we in bed kropen (Ja rare timing. _O- )
Man: ‘kan Rêve achteruit?’
Ik; ‘denk het. Ben daar ooit mee bezig geweest maar eigenlijk al even niet meer gevraagd. Ze kent het op commando dus in wezen is het gewoon hulpen er aan koppelen.’
Hij: ‘moet ze dat niet kunnen in de proef?’
Ik: ‘nee nog niet.’
Hij: ‘wat dan wel?’
Ik *bloedserieus* : ‘stap, draf, galop en halt op commando in de juiste richting en bij voorkeur binnen de hekjes.’
Man: *korte stilte waarbij hij probeert serieus te blijven zonder succes* :+
Ik gok dat hij zich ook alle scenario’s kon voor de ogen halen hoe zelfs zo iets simpel mis zou kunnen gaan. _O-

Man na een pauze; ‘en opzij?’
Ik: ‘niveau 1 pas, kent ze wel, eigenlijk alles van de niveau 1 alleen galop-stap is nog een issue. Ze verzamelt genoeg maar de overgang gaat nog mis. Ik hoop dat met Chris op te lossen de 26e. Waarschijnlijk is het iets klein.’
Chris heeft de neiging om alles waar ik mee klungel op 1 les op te lossen. _O-

Onze angsthaas herder blijkt trouwens geen angsthaas te zijn maar over beschermend op ons (de jongste) dus we hebben onze aanpak aangepast. :j

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 14:19

Ayasha schreef:
Gesprek net terwijl we in bed kropen (Ja rare timing. _O- )
Man: ‘kan Rêve achteruit?’
Ik; ‘denk het. Ben daar ooit mee bezig geweest maar eigenlijk al even niet meer gevraagd. Ze kent het op commando dus in wezen is het gewoon hulpen er aan koppelen.’
Hij: ‘moet ze dat niet kunnen in de proef?’
Ik: ‘nee nog niet.’
Hij: ‘wat dan wel?’
Ik *bloedserieus* : ‘stap, draf, galop en halt op commando in de juiste richting en bij voorkeur binnen de hekjes.’
Man: *korte stilte waarbij hij probeert serieus te blijven zonder succes* :+
Ik gok dat hij zich ook alle scenario’s kon voor de ogen halen hoe zelfs zo iets simpel mis zou kunnen gaan. _O-

_/-\o_ :') _O- _O- _O- _O- _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-22 00:11

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nog steeds mijn baby. :+:

Hij komt zo volwassen over. Vigo is echt een kleuter en Joy is gewoon wijs… :+:
Ging een beetje troost zoeken en dat kwam hij met liefde bieden. :+:

We schatten hem nu ongeveer 1,40m overigens. Goed meten kan niet op de weide.
Kwa bouw begint hij wel meer en meer naar Rêve te neigen (kwa ‘zwaarte’ zeg maar.)
Tis echt geen smal dingetje.

Ben blij dat hij zo prachtig blijft uit zien…. N verzorgt ze fantastisch… geen ribben maar ook geen overgewicht. :+:

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 00:24

Hij oogt zeker heel wijs!
En wat heeft Rêve die sokjes van hem toch super mooi afgewerkt <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-22 00:50

Vandaag zijn mijn man en ik 9 jaar getrouwd. :+:
Sam was er die dag ook bij dankzij hele goede vrienden. :+:

Afbeelding
Het boeket dat hij zelf had laten samen stellen vind ik nog even mooi als de dag van toen… Toen al wist hij mijn favoriete bloemen. (We zijn snel getrouwd. Waren amper een jaar samen toen hij zijn aanzoek deed.. _O-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Sam natuurlijk…. Mijn lieve lieve Sam die toen ook nog maar kort bij me was maar waarvan mijn man toen al wist hoe belangrijk hij was voor me. :+:

Afbeelding

Afbeelding
Mijn man was bij deze laatste echt zó bezorgd. Door mijn toen pas vast gestelde colitis was ik enorm mager (kleed is 3 keer ingenomen moeten worden op 6 weken) en voor zijn gevoel breekbaar. Hij had toen nog niet de overtuiging dat Sam mij nooit zou bezeren die ik wel had.

Op een haar na een trap van Rêve weten te vermijden daarnet ook nog: mede omdat Sam heel snel met me mee bewoog zodra ik zag wat ze van plan was…. Mijn over analyseren heeft al meerdere keren mijn leven of op zijn minst mijn lijf gered. En Terwijl ik naar achter stapte ging Sam opzij zodat hij schuin voor mij kon gaan staan met zijn oren plat en klaar om haar een flinke knauw te geven (die ze overigens alsnog kreeg zodra ik ze thuis los liet, :+ )

Mijn dappere bescherm-engel :+:

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 04:37

Gefeliciteerd!

Mooi stel zijn jullie nog steeds. Vind vooral je ketting in combinatie met je microdermals erg mooi staan en je jurk is ook apart met die kleine paarse details.

SuperSam -O-
Reve is ook best lief, ook al heeft ze zo d’r momentjes.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 05:45

Proficiat! Voor jullie beiden.

Volgens mij ben je nog veel meer afgevallen nadien, als ik tenminste de huidige foto's vergelijk met deze.

Waarom trapte Rêve? Enig idee?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-22 06:20

Rocamor schreef:
Proficiat! Voor jullie beiden.

Volgens mij ben je nog veel meer afgevallen nadien, als ik tenminste de huidige foto's vergelijk met deze.

Waarom trapte Rêve? Enig idee?

3kg bij gekomen zelfs. :=
Denk niet dat ik nog in mijn jurk pas.

Rêve trapte omdat ik haar halster had moeten zoeken en dat in haar mening een vorm van pesterij was denk ik…. (Das de beste gok die ik heb. :+)

Maflinger_S schreef:
Gefeliciteerd!

Mooi stel zijn jullie nog steeds. Vind vooral je ketting in combinatie met je microdermals erg mooi staan en je jurk is ook apart met die kleine paarse details.

SuperSam -O-
Reve is ook best lief, ook al heeft ze zo d’r momentjes.

De jurk was eigenlijk grotendeels zelf ontworpen… :o verschillende jurken ‘gecombineerd’ om te tonen wat ik wilde en tot slot de paarse kant er op als kleur detail. :D

De ketting kan ik nergens meer vinden. Hoop ze ooit nog terug tegen te komen. Die ligt ergens veilig maar waar is me nog niet terug binnen gevallen. :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 06:39

Gefeliciteerd en wat een mooie foto’s! Sam staat er zo trots bij <3

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 07:07

Gefeliciteerd!! Ik vind jullie een prachtig stel

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 07:57

Gefeliciteerd! Ja je had die foto's al eerder geplaatst en jullie zijn echt een leuk stel :j

Man heeft een hoog Blues Brothers gehalte op de foto's vind ik :D

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 08:47

Gefeliciteerd met jullie trouwdag!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 11:16

gefeliciteerd met je trouwdag.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 11:39

Gefeliciteerd :D Knap stel

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-22 15:02

pmarena schreef:
Gefeliciteerd! Ja je had die foto's al eerder geplaatst en jullie zijn echt een leuk stel :j

Man heeft een hoog Blues Brothers gehalte op de foto's vind ik :D

die met Sam denk ik he. :j
Toen nog allebei zonder tattoo's. :+ Enfin, zonder zichtbare tattoo's. _O- Ik had toen enkel die op mijn polsen en op mijn ribben en mijn man had eentje op zijn schouderblad, een op zijn borst en eentje op zijn ribben. :D

Ik vind hem knap met een hoed. :+: Maar ik geef toe dat ik het ondanks mijn zelfstandigheid ook nog steeds leuk vind als mijn man zijn charmante zelf is en de deur open houdt of een stoel voor me naar achter trekt enz. :+:

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:40

Ja vooral die met Sam inderdaad :j

En dat is toch ook gewoon heel leuk en lief, als ze dat doen :j
Toch een vorm van waardering / zorgzaamheid. Hartstikke lief :)

Of hij denkt gewoon dat jij zo'n fragiel poppetje bent dat je het niet zelf kan O:) :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-22 15:48

_O- Die vergissing heeft hij maar één keer gemaakt in het begin van de relatie. _o- Sinds heb ik op feestjes (als we al gaan) iemand bij me staan om anderen tegen mij te beschermen ipv andersom als hij even naar toilet moet ofzo. :))

Ik vind dat ook gewoon lief, ik kan prima mijn eigen zakken voer dragen en mijn mannetje staan maar ik vind het gewoon leuk als hij zo iets doet. :+:
Net zoals hij prima zijn eigen washandje nat kan maken als ie hoofdpijn heeft maar ik dat met liefde voor hem doe.