Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:43

Ik kom even onder m'n meeleessteen vandaan...na maanden zoeken heb ik m'n nieuwe avontuur gevonden. Maar ik vind het nog steeds interessant om mee te lezen en te kijken waar iedereen tegenaan loopt.

Ik snap dit bericht niet goed, buiten het feit dat het moeilijk leest :o
Chichika schreef:
paard van mijn moeder laten keuren vanmidaag die heft zikte van cruisin of zo its paard loop wedsrijjden LT Maar toch afgekeud dus veder zoeken

Ik begrijp dat tijdens de keuring naar voren is gekomen dat het paard Cushing heeft? Hoe is dat aan het licht gekomen?
Wel balen, je verheugt je op een nieuw dier en dan een domper.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:04

Chichika schreef:
paard van mijn moeder laten keuren vanmidaag die heft zikte van cruisin of zo its paard loop wedsrijjden LT Maar toch afgekeud dus veder zoeken

Cushing vermoedelijk. Hoe is dit aan het licht gekomen? Was er ook bloedonderzoek gedaan?

Chichika

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:17

ja bloedonderzoek doe ik altijd . fotos waren goed allen op de cushing is die afgekeurd

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:19

achteraf blij anders zat ik met ziek paard

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:32

Okee.. Ik ga wel klinisch keuren maar wou de fotos in principe laten. Tenzij me iets specifieks van het paard opvalt of als de da het aanraad natuurlijk.

Aangezien ik toch in een wat lager segment kijk is het anders zo'n bizarre uitgave tov de waarde van het hele paard..

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:39

En altijd bloed onderzoek zal ik doen kost its meer maar heb je ook wat aan

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:02

Ik mag mij nu officieel melden in dit topic, mijn merrie is net verkocht :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:21

Jaaa wat goed, Ketly, gefeliciteeeeerd! Super fijn! :D

En wat ontzettend jammer Chichika en Amber... Flinke domper. Maar liever nu er achter komen dan als je hem eenmaal zou hebben.

Ik heb ook enkel klinisch gekeurd. Mocht ik/de da een enorme twijfel krijgen had ik altijd nog fotos kunnen maken... Maar dat is dus niet gebeurd.

Sintara, mocht het wat worden, ik heb paardenkliniek Hollands Kroon voor [naam] laten komen. Fijne kundige arts en ook nog eens dichtbij, wat aanzienlijk scheelde in de voorrijkosten! Wie weet is dat ook wat voor jou. Maar je bent natuurlijk vrij in je keuze! :)

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:32

Ketly wat super , is ze al weg ?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:57

Dankje voor de tip Pernilla! Ik houdt hem in mijn achterhoofd, maar eerst maar eens kijken.
Iedereen gaat hier heel geschokt zijn als ik met een ruin thuiskom, in de 21 jaar dat ik nu intensief paard rij zijn de ruinen die ik leuk vond op twee handen te tellen :+. Maar hee, het kán en in de verhalen klinkt hij perfect.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:02

Ook hier nog even. Gefeliciteerd Ketly *\o/*

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:04

Sintara schreef:
Dankje voor de tip Pernilla! Ik houdt hem in mijn achterhoofd, maar eerst maar eens kijken.
Iedereen gaat hier heel geschokt zijn als ik met een ruin thuiskom, in de 21 jaar dat ik nu intensief paard rij zijn de ruinen die ik leuk vond op twee handen te tellen :+. Maar hee, het kán en in de verhalen klinkt hij perfect.

Ik heb ook een ruin bekeken, ondanks dat ik schijnbaar een merrie mens ben. Maar wat je zegt je weet maar nooit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:08

Haha herkenbaar. Ik heb ook alleen maar merries gereden afgelopen jaren. Noemde mezelf ook echt een merriemens. En nu heb ik... een ruin. :+ Moet zeggen dat ik het eigenlijk wel heel fijn vind zo achteraf. De introductie in de kudde verliep soepeltjes. “Hey kijk eens maten, er is een nieuwe bij!” Beetje rennen en daarna eten. De merries daarentegen vind ik altijd toch wat venijniger naar elkaar als er een nieuwe bij is.

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:27

Vandaag ben ik wezen kijken bij een Joey. Een 6 jarige E pony ruin. Spring gefokt, met drie mooie gangen.

Tijdens het rijden heb ik ervaren dat hij een goede basis heeft (rem en stuur) en verder nog wel erg groen in de bak.

Nu was dit precies wat ik zocht. Zelfs toen ik uit balans raakte (zet geen dressuurmiep op een springzadel) bleef hij goed luisteren. En voelde het alsof ik op mijn vorige pony reed.

Toen ik afstapte was ik helemaal aan het bibberen van de emoties die ik had.
Morgen laat ik hem klinisch keuren. Als dat allemaal goed is gaat hij zaterdag mee met mij.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:35

Oh spannend, gaat dan best snel zeg. Veel succes morgen!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:46

Domino_2006 schreef:
Vandaag ben ik wezen kijken bij een Joey. Een 6 jarige E pony ruin. Spring gefokt, met drie mooie gangen.

Tijdens het rijden heb ik ervaren dat hij een goede basis heeft (rem en stuur) en verder nog wel erg groen in de bak.

Nu was dit precies wat ik zocht. Zelfs toen ik uit balans raakte (zet geen dressuurmiep op een springzadel) bleef hij goed luisteren. En voelde het alsof ik op mijn vorige pony reed.

Morgen laat ik hem klinisch keuren. Als dat allemaal goed is gaat hij zaterdag mee met mij.

Dat zou dan allemaal snel zijn, hoop het voor je!

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:53

Domino niet vergeten bloedtest

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:00

Succes morgen met de keuring! Plaats je een fotootje als die morgen "goedgekeurd" word? :)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:01

Pernilla dat geloof ik direct :') het leven met een ruin schijnt wel wat stabieler te verlopen. Maar desondanks ben ik wel weer voor een merrie gevallen :o :D om straks te klagen dat het lastig is. Hoewel ze is behoorlijk hengstig maar kon toch wel heel fijn rijden afgelopen week.

Domino spannend! Kun je straks naar het andere topic toe :D

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:04

Chichika schreef:
Domino niet vergeten bloedtest

Dank je

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:05

Amberr1994 schreef:
Succes morgen met de keuring! Plaats je een fotootje als die morgen "goedgekeurd" word? :)

Zal ik doen.

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:05

MISTRAL94 schreef:
Pernilla dat geloof ik direct :') het leven met een ruin schijnt wel wat stabieler te verlopen. Maar desondanks ben ik wel weer voor een merrie gevallen :o :D om straks te klagen dat het lastig is. Hoewel ze is behoorlijk hengstig maar kon toch wel heel fijn rijden afgelopen week.

Domino spannend! Kun je straks naar het andere topic toe :D

Welke is dat?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:13

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:20

Ketly schreef:
Ik mag mij nu officieel melden in dit topic, mijn merrie is net verkocht :D

Gefeliciteerd *\o/* *\o/* super fijn!! Op naar je nieuwe trots <3

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:20

Domino_2006 schreef:

Klinkt fijn, spannend *\o/*