Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 05:44

Arabielig?! _O- hihi!!

Fransje, gelukkig was je voorbereid ;) en gaat het verder goed, dan is er nog geen man over boord :)

Retjet, té blond... :(

Nog meer blonde acties hier ;( het leenzadel ligt echt super netjes! Ik ben er gister overheen gaan hangen, of althans geprobeerd... zonder beugels nog, netjes vanaf een opstapje, maar zodra ik mij beter vast moest pakken, glijd het zadel naar de zijkant. Gelukkig boeit het haar allemaal vrij weinig. Maar ik dacht als dit nu al zo gaat, hoe kan ik dan ooit opstappen met beugels?!
Nou is ponylief wel enorm rond, maar toch zou je in feite ook vanaf de grond moeten kunnen opstappen zonder dat je zadel schuift...

Ook nog even buiten uitgestapt, dat ging wel heel goed <3
Afbeelding

Isabel_k

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 06:12

Ik vind haar zó mooi. Dat hoofd. Zo wijs. <3 Ze doet me een beetje aan mijn fjord denken.

Afbeelding
(Allebei,5 jaar jonger, maar soit _O- )

Ik had trouwens nog op Joep gestapt. Ik had geen stuur omdat er een nieuwe pony in de paddock stond, maar verder mag ik niet klagen. *\%/*

Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 06:48

Hiii leuke fjorden hierboven <3

En top foto met Joep! Goed bezig!

Ik mag pas volgend jaar een zadel kopen van mezelf, anders kan ik mezelf niet bedwingen :j
Oorspronkelijk kwam ik hier voor de voortgang met Ben, maar die is misschien binnenkort verkocht!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 08:21

Isabel, wat leuk zeg <3

Granoek, haha ja maar die van jou groeien ook nog een enorm eind natuurlijk :P ;)
(eerlijk gezegd is mijn fjordenmuis al bijna uitgegroeid, ze is ook 4 inmiddels en ze zal natuurlijk nog wel IETS groeien, maar ze gaat de 1,40m niet ineens halen := haha)
Ik laat dus wel een nieuw zadel aanmeten maar alles in overleg met zadelmaker waar ik vertrouwen in heb en alles op zijn tijd :j

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 08:27

Ja en het komt mij ook gewoon qua tijd beter uit! Eerst die drukke zomer weer eens achter de rug, anders ga ik met mijn hoofd bij de paarden zitten en dat is voor niemand handig haha! Volgens mij is Duke weer met een inhaalbeweging bezig qua groeien.
Soms wil ik echt eens 2 weken weg blijven en dan gaan kijken hoe hij gegroeid is want voor mij gevoel staat hij al een jaar stil :') maar gisteren kwam hij ineens langs mij staan (hij is erg duidelijk altijd, in aangeven waar hij gekriebeld wilt worden) en toen dacht ik daaammmnnnnn wanneer is dit gebeurd :+

Derde factor is dat ik mijn zinnen heb gezet op een mooi zadel en ik dat nu ook gewoon nog niet kan betalen _O- MAAR ben wel blij met mijn trailer haha, worth it!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 09:24

Leuke foto met Joep. Ach, als het stuur dan het enige is wat het niet doet is dat best netjes :+

Nieuwe trailer is altijd handig, die staat voor ons voor na de verbouwing op het verlanglijstje!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 09:31

Prima toch Granoek! Lekker op je eigen tempo. :j

Leuke foto Isabel_k!

Weer een overwinning! Los in de bak gestapt! Deed haar niets. Ze schrok van de beugel die tegen de bakrankd kwam, paar pasjes draven en op "easy" komt ze dsn netjes terug. Zelfs al whoa en achterwaards!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

https://youtu.be/cKfQTdhsAwY
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 09:35

Wat een knap paard is Joy toch!
En jouw tuig is ook al zo mooi! Ik rijd de verkeerde discipline :+

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 10:26

Dankje! <3 *\o/*

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 11:49

fransje23 schreef:
MirandaFuego schreef:
jolig wordt gaat hij ook zo lekker met zijn hoofd zwaaien en dan moet ik echt opletten dat ik geen kopstoot krijg. ~~}>

O herkenbaar, lekker arabielig zwaaien met die kop :j

Ja, dat is het leuke aan lessen inspiratie en extra motivatie.

Toen ik na zijn blessure voor het eerst weer ging beginnen heb ik een flinke kopstoot gehad, gelukkig ging ik niet out want het was precies op mijn slaap...klungel. :+
Dat is het ja, zo lekker is dat met les!
Maar voorlopig heb ik nog zat te doen zonder les, misschien ga ik wel nooit meer lessen. :=

Linda, balen dat het opzij glijdt.
Geen idee of je een zadel kan vinden die dat niet doet, meestal gaat het beter doordat je paard wat meer vorm krijgt met spieren.
Misschien zonder dekje proberen.
Ze is echt wel mooi, die kleur! <3

Isabel, Joep begint toch wel het ideale paard te worden! :j
Die oude foto is stoer!

Granoek, het is ook zo dat een groot paard een paar jaar langer bezig is met groeien, zeggen ze.
Maar zo één kan waarschijnlijk wel weer makkelijk een beetje gewicht erbij dragen denk ik, dat merken ze niet eens. _O-
Zelf zie ik mezelf er ook voorlopig nog niet opzitten, maar je weet nooit, in ieder geval tijd genoeg, heeft geen haast.

Gimme_Joy, wat gaat het allemaal goed!
Al los in de bak gereden, je stoutste dromen zijn uitgekomen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 11:53

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 11:57

Robijntjah schreef:

Tof! Je kan altijd omscholen he <<)

Nou a dream came true inderdaad! Alleen was ik tijdens het rijden best gespannen (wat als ze wegschiet) en eigenlijk blij toen ik besloot dat het na twee rondjes genoeg was. Maar bij Joy was er totaal geen spanning, dus hartstikke ongegrond van mij.
Laatst bijgewerkt door Gimme_Joy op 02-05-19 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 11:58

Hahahaha is met Modesta geen doen maar het kriebelt nog altijd om lekker western te gaan rijden. Vind alleen PRE´s daar weer niet het juiste type paard voor _O-

Ah joh, beter voor succes ervaringen gaan en zo (zelf)vertrouwen opbouwen ipv grenzen op gaan zoeken joh.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 12:12

Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat
!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 12:52

Robijntjah schreef:
Hahahaha is met Modesta geen doen maar het kriebelt nog altijd om lekker western te gaan rijden. Vind alleen PRE´s daar weer niet het juiste type paard voor _O-

Ah joh, beter voor succes ervaringen gaan en zo (zelf)vertrouwen opbouwen ipv grenzen op gaan zoeken joh.

Alles kan. Er lopen Belgen mee in de top van de langzame onderdelen:
Afbeelding

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 12:55

Dat vind ik nou echt tof!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 13:06

Joy is echt heel knap!!

Granoek, haha zo herkenbaar! Vriendlief begint hier inmiddels ook op de rem te trappen vanwege alle nieuwe aankopen :o

Miranda, dankjewel, lief :)

Ik ga vanmiddag even langs Divoza (ahum... bijna dagelijks inmiddels :o ) toch eerst maar een ander type singel proberen voor mijn ronde pony :=

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 14:41

Gimme_Joy schreef:
Alles kan. Er lopen Belgen mee in de top van de langzame onderdelen:

Wat gaaf! Dat wist ik niet. Erg leuk om te zien.
Zit er ook aan te denken om (Western) onderdelen aan de hand te gaan doen. Naast de dressuur/springen. Lijkt me goed voor ze, en heb het idee dat de Western groep gezellig is. Maar geen idee of dat klopt. :')

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 14:59

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 18:55

Volgens mij is er aan elke top wel iets van haat en nijd. Ik heb opeens flashbacks naar de manege-proeven _O-

Afbeelding
Afbeelding

Joepie had vandaag vrij. Ik had geen zin :') Wat kan dat paard soms lopen. *-:) Er zijn zo veel mensen die zich afvragen welke kruising hij is. Tot hij zijn staart erop zet. :')

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 19:06

De top is niet voor niets de top. Vaak zitten daar echte strebers en die kunnen niet altijd goed tegen hun verlies en ze doen niet alleen voor de gezelligheid mee.

Ik hoop met Joya ooit Working equitation te gaan starten. Lijkt mij een goede tak van sport voor een cruzado :)

Wat betreft les, het heeft lang geduurd voor ik instructie vond die mij aanstond. Ik ben nogal een kritische zeiksnor op dat gebied :=
Wil graag weten waarom ik iets moet doen, wat ik daarmee verbeter, welke spieren ik dan train etc.
Niet een riedeltje van: iets meer been, inhouding links, zet hem aan het werk.
Daarnaast wilde ik graag weer les in werken aan de hand, dressuurmatig. Instructie op dat gebied is niet zo dik bezaaid.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 19:11

Ik wil ook WE gaan doen met Joep - ooit. Hij is best dapper en cool (als het allemaal mee zit) en hij is dol op spelletjes. Daarnaast vind ik het een super toffe combinatie tussen dressuur, goed voor het lichaam en spel. :j

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 19:31

linda2008: Dat grijze snoetje he... <3
Leer je paard neerliggen, dan kan je zadel niet schuiven tijdens het opstappen. _O-

Isabel_k: Joep ziet er lekker chill uit! :D

Gimme_Joy: Wauw, doet het zo goed zeg! Het ziet er ook echt super relax uit. +:)+

Robijntjah schreef:

Ik zou je zeker niet laten tegenhouden door een type paard hoor. Ik heb een Akhal Teke en dat is ook niet bepaald een typisch westernpaardje. :') Western tuig is gewoon kei stoer! *\o/*

Die Belgen zijn echt kei gaaf! :))

WE lijkt me ook een gave discipline. Ik zou graag western, WE, Trec en endurance achtige dingen gaan doen met Aliaa. :))

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 19:35

Retjet, dat is top!!!! Briljante oplossing! Ook als je buiten even geen opstapje bij de hand hebt ofzo :Y)

Ik ben dressuurruiter, maar western tuig is inderdaad super mooi :~

Fransje, héél herkenbaar!! Ik heb dat ook :j en daarnaast wens ik ook altijd met mijn kleine dikke fjordjes net zo serieus genomen te worden als een ruiter die grand-prix niveau rijdt met een paard van 100.000 euro. Waarom? Omdat ik net als die topruiters ook gewoon het beste uit ons als combinatie wil halen :j (en omdat ik gewoon net zo veel betaal als een ander ;) )
De instructrice die ik nu heb begrijpt mij, kent mij, kent mijn paarden, weet wat ik wil, en neemt ons serieus! Ik moet wel een uur met de trailer op pad om bij haar te kunnen lessen maar dat heb ik er graag voor over :j

Paint_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:45

Jullie gaan snel! Jeminee... Ik doe alleen even reageren op de reacties op deze pagina. Want ik loop ongeveer 3 pagina's achter... _/-\o_

linda2008 schreef:
Ook nog even buiten uitgestapt, dat ging wel heel goed <3
[ [url=m/299TCC.jpg]Afbeelding[/url] ]
<3 <3 <3 <3

Isabel_k schreef:
Ik had trouwens nog op Joep gestapt. Ik had geen stuur omdat er een nieuwe pony in de paddock stond, maar verder mag ik niet klagen. *\%/*

[ [url=m/MJB4EA.jpg]Afbeelding[/url] ]
<3 <3 <3 <3 Ik hou van zijn kleurtje!

Gimme_Joy schreef:
Weer een overwinning! Los in de bak gestapt! Deed haar niets. Ze schrok van de beugel die tegen de bakrankd kwam, paar pasjes draven en op "easy" komt ze dsn netjes terug. Zelfs al whoa en achterwaards!
Jullie zijn goed bezig! Knappe merrie <3

Robijntjah schreef:
Wat een knap paard is Joy toch!
En jouw tuig is ook al zo mooi! Ik rijd de verkeerde discipline :+
Gewoon switchen, je wil nooit meer anders! Ik ben na 17 jaar geswitcht.. Had ik het maar eerder gedaan :')

Isabel_k schreef:
]
Joepie had vandaag vrij. Ik had geen zin :') Wat kan dat paard soms lopen. *-:) Er zijn zo veel mensen die zich afvragen welke kruising hij is. Tot hij zijn staart erop zet. :')
Leuke foto's! Wat kan hij showen zeg! _/-\o_

Robijntjah schreef:
WE lijkt me ook een gave discipline. Ik zou graag western, WE, Trec en endurance achtige dingen gaan doen met Aliaa. :))
Exact deze combinatie wil ik met Flynn ook gaan doen! Km's maken! :9

------

Hier rustig. Ga van het weekend weer lekker naar de kleine grote man toe. Nog even vakantiegeld afwachten en dan kan de zadelmaker komen *\o/*
Kan niet wachten!

Zijn die van jullie ook zulke zandmonsters?

Afbeelding