Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

noor14

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:10

Fijn dat het gelukt is Annikoe!
Halster staat hem goed.
En oefening baart kunst :)
Je bent zeker niet de enige hoor, ik heb afgelopen zondag een hoofdstel gekocht op equitana Haha
Afbeelding

Hangt nog zeker een jaar in de kast, maar ik vind de voorpret ook al heel leuk :)
Scheelt dalijk ook een boel aankopen in 1 keer.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:17

Ooh dat is ook een mooi hoofdstel zeg! Ik hou normaal niet zo van glitter frontriemen maar deze vind ik wel gaaf :D Ga je m binnenkort passen bij dex?

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:50

Thankx!
Ben zelf ook niet van de bling bling, maar deze is idd erg mooi.
Ik wil hem wel een keer gaan passen, maar vind het nog te vroeg voor een bit.
Miss maar eens zonder bit proberen, maar dat ziet niet zo mooi uit denk ik

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:56

Hoofdstel die ik heb is bruin en had hem gekocht aangezien ik hem mooi vond.. En toen deed ik Vera nog dusja.. Vera heeft hem 1 keer om gehad en nu is het afwachten of Elano hem gaat passen. :P
Zwart met lichtblauw onderlegd bitloos hoofdstel past ie nu al. En dat terwijl Vera full heeft en Elano cob. :+

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:08

Ik zou voor puzzle ook graag bruin tuig hebben.
Dus hopelijk slaag ik volgende week voor een bruin tuig.
En anders volgend jaar maar kijken voor een bruin hoofdstel en bruin zadeltje. :D

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:20

Ja mocht ik gewoon kunnen rijden moet ik maar bedenken of ik een bruin of zwart zadel wil. Dat zal een ramp worden. Tenzij het natuurlijk duidelijk mooier is bij een van de kleuren. En bij bruin: wat voor bruin natuurlijk.

Net als mocht ik niet vaak kunnen rijden wat voor kleur bbp ik dan zou nemen.. Want ik zag leuke kleurtjes bij barefoot en die schijnen nog vrij goed te zijn ook. :))
Of bv mennen.. Mocht ik dat uiteindelijk willen doen.. Maar dan verf ik het wel blauw ofzo, als er geen blauw tuig is. _O-

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-17 20:29

Rosie past nu het halster van Marinka al niet meer. Dus ik wacht nog wel even met een hoofdstel. Ik heb ook geen idee wat haar leuk zou staan.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:39

Ik ben zelf nooit zo van bruin op bruin. Maar dan zie ik het weer bij een ander paard en dan vind ik het vaak wel leuk. Maar ik denk dat ik het gewoon bij zwart hou, want er zijn zoveel verschillende kleuren bruin, dan komt er weer een extra keuze bij 8)7

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:58

noor14 schreef:
Fijn dat het gelukt is Annikoe!
Halster staat hem goed.
En oefening baart kunst :)
Je bent zeker niet de enige hoor, ik heb afgelopen zondag een hoofdstel gekocht op equitana Haha
[ [url=m/7GpLfB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hangt nog zeker een jaar in de kast, maar ik vind de voorpret ook al heel leuk :)
Scheelt dalijk ook een boel aankopen in 1 keer.

Hahaha! Eens kijken of ik het kan weerstaan zondag dan :')

Mevrouw ging even showen <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

<3

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:59

Puzzle is schimmel, daar vind ik het gaaf bij staan.
Bij Olivia zal bruin ook heel chique staan, maar ik heb prima zwarte hoofdstellen liggen, dus die zal het met zwart moeten doen. :))

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:09

Fflur en Pop zou ik ook graag in t bruin willen. Bij Fflur nog met (licht)blauwe accenten.
Vandaag was de smid geweest. Haar "zusje" gedroeg zich nu niet bepaald netjes dus de smid had haar een paar keer aangepakt. Fflur stond in de stal, en werd ook helemaal hysterisch. Daarna was ze echt bang, terwijl de smid haar nog nóóit wat gedaan heeft :')

Maargoed, mevrouw staat weer netjes op de hoeven.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:15

Renske_W schreef:
Puzzle is schimmel, daar vind ik het gaaf bij staan.
Bij Olivia zal bruin ook heel chique staan, maar ik heb prima zwarte hoofdstellen liggen, dus die zal het met zwart moeten doen. :))

Je kan ook verfen met leerverf. Ik heb dat gedaan met mijn leren halster, deels blauwe glitterverf op gedaan. Kan niet wachten tot Elano hem past, want hij is was de vorige keer iig te groot. Dus hopelijk past hij hem snel. <3

Afbeelding

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 22:49

Wauw dat is ook mooi met die glitters! Puppy.

En idd Noor ik hou ook niet van bling maar deze is erg leuk!

Gelukkig ben ik niet de enige doemdenker Annikoe
Wandelen in de weide prima als die lostrekt laat ik hem gewoon los maar wat als je buiten de weide staat en hij schrikt? Vorig jaar ging de kudde vd buren ineens rennen en meneer werd heel onrustig en ik met hart in m'n keel gauw terug gebracht.. en idd wat als die gaat steigeren, slaan of schoppen.. maar blijft kwestie van doen doen doen... en elkaar leren kennen..

Ik vind bruin tuig ook heel mooi! Neig zelf meer naar lichtbruin.. dekjes kleur weet ik nog niet vast een verzameling van allemaal! :)

Goed aangepakt kittydylan? Ze staat er iig weer mooi bij!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:08

Ja dat glitter halster heeft echt goed uitgepakt. Zeker in mijn geval. Ben normaal nooit van de glitter en bling. Maar dit?! <3

Als meneer 'stijgert' dan laat ik hem heel duidelijk merken dat ik dat niet wil. Hij heeft het nu nog maar 2 keer geprobeerd. Kwa schrikken doet ie tot nu toe niet veel raars. Hij blijft vaak goed bij mij en ik word niet meegesleurd. Laatste keer ook, stond ie te sukkelen en schrok (of geen idee wat ie deed.. Ik pakte mijn mobiel om te kijken hoe laat het was namelijk :')) en na 2 passen half in galop te zijn was de rust alweer terug. Want ja, ben zo'n dooie die hem aan kijkt van: wtf doe jij nou weer? En pak gewoon in die tijd mijn mobiel om te kijken hoe laat het is. Dan is ie binnen een seconde namelijk weer tot rust. Want ja. Ik doe wat ik al deed en ren niet in paniek weg. :P

En zover ik wel eens lees als tip: mocht je voor het wegrennen bang zijn, i.p.v een touw een longeerlijn meenemen. Mocht ie rennen heb je nog een flink stuk touw en meer tijd om te reageren.

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:43

Stoer halster heb je voor Jack, Annikoe! Super dat het gelukt is.

Noor dat hoofdstel is gaaf! Staat vast heel goed. Zou ook niet zo snel voor veel bling gaan maar zo een vind ik ook wel erg mooi.

Elano moet nog wel even groeien denk ik, ben benieuwd wanneer die past.

Ik heb nog geen hoofdstel of andere fancy dingen, alleen nog een oude van een bijrijdpaard, maar weet niet of die gaat passen.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:26

Afbeelding

Elano beleefd weer wilde avonturen. In zijn eentje op een ander stuk land want de rest volgt hem niet tot daar. Die springen de sloot niet. (terwijl als je helemaal naar rechts loopt gewoon droog kan oversteken, wat Elano dus doet. :')) Toen ik aankwam, stond hij echt trots te kijken van: 'kijk meisje hoeveel gras hier ligt. Helemaal van mij!'

De rest van de paarden, vooral zijn vriendjes, vonden het minder leuk. Ze bleven echt bij de sloot. Toen ik hem haalde gingen ze ook allemaal naar hem toe. En hij had zoiets van: Nou ik was er gewoon hoor. :roll:

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:21

Haha geweldig!! Die is dus niet bang voor natte voetjes!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:45

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 05:18

Kallistos heeft voor kerst al een hoofdstel gekregen :o
AfbeeldingAfbeelding

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:39

Wow dat hoofdstel is ook mooi Wennie19!
Hij ziet er gelijk een stuk volwassener uit.

Vandaag is de dierenarts geweest voor Dex.
Hij had al best lang rode afscheiding bij zijn geslachtsdeel en maakte me er toch wel zorgen over.
Dus hij werd gesedeerd en de dierenarts heeft het helemaal goed schoongemaakt.
Zijn hele penis zat vol met rode puntjes, echt raar.
Ze had het ook nog nooit gezien zo.
Ook op zn buik zaten vliegjes en ze denkt dat daardoor die rode puntjes ook komen.
Hij heeft een spuit tegen allergieën gekregen en zalf voor op de geïrriteerde plekken.
Het komt er dus op neer dat de dierenarts ook niet goed wist wat het nu was, en dat het nu met deze behandeling over een week ongeveer minder moet worden.
Toen ze weg was keek ik toevallig eens goed naar zijn oren en toen zag ik dat daar ook vliegjes in zaten!
De vliegjes zaten vastgezogen aan de binnenkant van zn oor, dus heb ze weggehaald en ook die zalf op gedaan.
Vind het toch vreemd, heeft een van jullie hier toevallig ervaring mee?
Waarschijnlijk is hij wel gevoeliger voor dit soort dingen omdat hij veel wit heeft en daar dus minder pigment heeft.
Ik denk dat ik een vliegenkap ga bestellen voor hem, dan heeft hij die vliegjes iig niet meer in de oren. Maar denk niet dat die andere paarden er vanaf zullen blijven.
Ben benieuwd of er meer mensen dit meegemaakt hebben.
Ik ga het sowieso goed in de gaten houden en als het niet weggaat bel ik de dierenarts weer.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 18:34

Hè bah Noor, dat klinkt niet fijn. Hopelijk slaat de behandeling aan.

Mooie hoofdstellen komen er voorbij :):)

De haren komen hier nu echt los te komen, dus lekker poetsen. Helaas heel weinig tijd gehad vanwege eigen werk en overwerken van Henri. Hoop morgen weer ff te kunnen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 12:43

Wat gek van die vliegjes Noor. Is ook zo vroeg in het seizoen voor dat soort dingen. Hopelijk slaat de behandeling aan.

Lees trouw bij iedere keer maar heb weinig nieuws te melden. Joya groeit gestaag door en merk ook dat ze nu steeds breder wordt ipv voornamelijk de hoogte te groeien.

Heb gisteren op Equitana hele mooie hoofdstellen gezien maar gewacht met kopen tot de volgende editie. Voorlopig ga ik het toch niet gebruiken en misschien veranderd mijn smaak nog wel in de komende twee jaar. Maar mijn handen jeukt wel af en toe :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 13:51

Afbeelding

Foto van 2 weken geleden.

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 17:06

Knap dat je de hoofdstellen kon weerstaan fransje!
Maar idd verstandig als je die de komende 2 jaar nog niet nodig hebt.
Joya ziet er goed uit :)

Ik merkte vandaag dat de aangedane plekken al wat rustiger zijn geworden. Heb weer gezalfd, dat spul werkt best goed volgens mij.
Dex loopt er nu zo bij:

Afbeelding

Het ziet er echt niet uit Haha
Maar iig geen vliegen in de oren nu, en daar gaat het om :)

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 19:40

Wat raar van die vliegjes bij Dex! Ik heb er nog nooit van gehoord. Hopen dat het gauw over is. Zijn nieuwe masker is echt prachtig haha :))

Vandaag weer bij Jack geweest, wat is het toch een heerlijk dier <3
Het is goed te merken dat nu officieel de knop om is aangezien hij nu flink in de rui zit. Hij vind het borstelen heelijk, vooral op zijn hals, borst en hoofd. Dan gaat hij allemaal gekke bekken trekken en probeert hij mij terug te kriebelen haha.

Afbeelding

Envweer even geoefend met aan het halster lopen en het gaat al gelijk een stuk beter, knap paard <3

Hier nog twee foto's in het zonnetje {:}

Afbeelding

Afbeelding

Ohja, en ik kon de verleiding niet weerstaan en heb een heel stoer hoofdstel gekocht :))
Als die binnen is dan zal ik m laten zien!