De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:58

Geloof me die heb ik gebruikt terwijl ik die normaal zeker buiten eigenlijk niet nodig heb :')

Het is een fase zullen we maar denken.

Impala is groot of niet? Ziet er goed uit!

Aangezien mijn grooms niet op bokt zitten heb al kadootje een team trui besteld voor de marathons

Afbeelding

Nies_

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:02

Nee hoor, hij zal nu rond de 1,67m zijn.

Ohja dat hoort natuurlijk wel he :))

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:15

Ja en aangezien mijn grooms niet van de felle kleurtjes houden heb ik het bij zwart gehouden :o

Ow echt hij toont groter :j

Floor_maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:23

No_No schreef:
knappe bruine fries! Ik vind het ook wel mooi!
Hoe is de shoot gegaan

Dankje :o De shoot was echt super leuk! Nu aan het wachten op de foto's.

Floor_maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:36

Ik kwam de paarden gisteren kriebelend tegen <3 Ze moesten in het begin niets van elkaar hebben maar worden nu langzaam toch vriendjes!
Afbeelding
Hier nog een foto van Pytrick in de wei
Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 23:22

Oooh zijn al jullie paardjes in zulke stoute buien? :oo
Mish is juist mega braaf. We hadden vandaag een buurmeisje mee, jong meisje, en we gaven haar Mish mee om buiten te wandelen, wij uiteraard wel mee. Mish sukkelde echt zo met hoofd laag en de oogjes half dicht mee. Dat wordt nog wel eens een heuse beginnerspony _O-

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 10:25

Het hangt in de lucht denk ik , Siebert was laatst dat ik ging rijden ook stront vervelend ... Alles moest die gezien hebben en maar brullen. Op het einde toch nog heel fijn kunnen rijden. Afgelopen vrijdag voor het eerst samen met een ander paard gaan wandelen , deed die geen stap verkeerd :)

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:59

Gelukkig was hij vandaag weer mega braaf na 20 min dressuur de stoute schoenen aangetrokken en ons eerste rondje samen buiten gedaan is het verstandig met een kar nee niet echt maar heb zo genoten hij heeft ook werkelijkwaar geen stap verkeerd gezet en had natuurlijk een veilig rondje fietspad/ polder uitgekozen ;)

Afbeelding
Afbeelding

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 23:35

Wat leuk F_inley, je was wel trots zeker?!

Eigenwijsheid hangt in de lucht zo te lezen :=
Zine heeft sowieso een drammers-trekje van zijn moeder geerft. Hij is een lieverd, maar met tijden moet ik hem er bv even aan herinneren dat hij om me heen kan...ipv dóór me heen! 8)7 Sta ik bv te vegen, komt hij 9 van de 10 keer gezellig bij me staan, liefst nog zijn hoofd tegen me aan of op mijn schouder. Echt heel lief. <3 Maar dan kan het zomaar zijn dat hij iets hoort/ ziet en ff vergeet dat ik daar sta...en dwars door me heen probeert te lopen!

Foto van van de week <3

Afbeelding

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 06:48

Ik was mega trots echt je mag weten had de tranen in m'n ogen zo blij was ik op dat moment. Ik ben zelf namelijk geen held maar Fin geeft zoveel vertrouwen.

Mooie foto ziet er ook al compleet uit!

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:56

Dat kan ik echt wel geloven!

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:28

Ik vraag me toch altijd af; hoe lang duurt het nou om al het tuig voor voor de kar om te doen? %) het ziet er zo ingewikkeld uit..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:31

Net zo lang als een zadel ongeveer. Je hoeft geen dekjes recht te leggen enzo, dat scheelt weer. :')

Super fijn dat Fin zo braaf is!
Dat drammen is ook wel een beetje koudbloed eigen denk ik, mijn fjord blinkt er ook in uit.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:37

Yentaah schreef:
Ik vraag me toch altijd af; hoe lang duurt het nou om al het tuig voor voor de kar om te doen? %) het ziet er zo ingewikkeld uit..

Tja ik word er steeds handiger in heb ook overal klipjes en snelsluitingen aan dat scheelt een hoop werk :j aftuigen en alles opruimen ben je wel langer mee bezig ;)

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:37

Afbeelding

Gewoon een foto maar vond hem wel leuk haha

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:41

Afbeelding

Afbeelding

Shympie is zadelmak geboren <3

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 21:39

Wat goed van shympie!

Heb weer genoten vanavond onwijs veel gegalopeerd hij genoot zo erg. Op een groot open veld ook nog even gas gegeven dat vond hij helemaal geweldig <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 21:51

Wat goeeed! Shympie zomaar met zadel op <3 Nog even en je hobbelt er al bovenop joh, wat gaat dat al snel! En braaf dat ie is!

En Finley voor de kar, wat een leuk uitzicht heb je daar met die lekkere ponybilletjes :D Leuk koppie heeft ie toch ook.

Met Mish naar de AVS ledendag geweest :D
Knappe poownie doet het toch maar weer allemaal voor de eerste keer op vreemde locatie! En dan met zoveel paarden, publiek en herrie :) Zoo trots!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 23:56

Aleeneh, wat ziet dat er al mooi uit! Fijn dat het zo goed ging tussen de rest op een vreemde locatie. Was je al vaker gaan oefenen op een andere locatie of was dit de eerste keer?

Finley, genieten lijkt me dat zoals die van jou gaat, wat een toppertje!

IPhone en ik hebben iets geks gedaan, er was een oefenwedstrijdje op stal en we hebben ons gewoon ingeschreven en meegedaan. pas 1 keer ooit een proef gereden. Als ik train rijd ik zo weinig mogelijk hoefslag dus het was allemaal wel even omschakelen. Ook voor mij, heb altijd zeer fanatiek wedstrijd gereden, maar de laatste was alweer 3 jaar geleden.
IPhone zijn eerste wedstrijdje ging echt heel goed!! Hij vond het vreselijk spannend om tussen de rest los te rijden. Omdat een aantal hun zweep nogal veel gebruikte is er dus van mijn losrijden niet veel gekomen maar hij heeft er mooi tussen gelopen en ik denk dat hij dit gewoon een aantal keer moet zien en het dan vanzelf beter gaat. Zijn proefje was heel braafjes maar geen hele grove fouten. Erg tevreden hoe hij zich heeft gedragen (ook met wassen, vlechten etc was hij heel geduldig). Uiteindelijk 2e prijs gewonnen met 214 (71,33%), de nummer 1 had een half puntje meer. Uiteraard is er heeeeeel erg ruim gepunt. Zelf kon ik me ook niet helemaal vinden in de punten (7,5 voor middendraf terwijl hij nauwelijks op mijn hulp reageerde. Maar ook een 6,5 voor ontspanning en aanleuning terwijl ik het idee had dat dat juist wel redelijk in orde is afgezien van het aanspringen in rechter galop), maar erg trots op onze vriend en we gaan nu weer rustig verder oefenen. Afbeelding

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 08:47

Aleeneh wat stoer dat je dat gewoon durft en dan nog bitloos ook! En wat fijn dag ze super braaf was! Goede ervaring zo op vreemd terrein dus.

Welshfan97 wat leuk gewoon een oefenwedstrijdjenzo kan je toch beginnen met wedstrijd ervaring. Wij hebben zaterdag zelf de proeven even gereden gewoon om te oefenen. En puntje tja dat is meestal bij onderlinge dat het hoog gejureerd word vind dat wel jammer want je hebt geen graatmeter.

Van Fin geniet ik elke dag hij is zo braaf en relaxed heerlijk :o

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 08:54

Ach wat braaf allemaal joh, echt super fijn!

Ik had Impala het tuig op gedaan een tijdje terug, weet niet of ik dat al verteld had? Hij vond de oogkleppen doodeng, maar hij deed het verder super goed. Stuur deed het ook nagenoeg perfect, echt super blij mee. Met het warme weer heeft ie weer even vrij gehad, vandaag gaan we weer wat doen.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:08

F_inley schreef:
Aleeneh wat stoer dat je dat gewoon durft en dan nog bitloos ook! En wat fijn dag ze super braaf was! Goede ervaring zo op vreemd terrein dus.

Welshfan97 wat leuk gewoon een oefenwedstrijdjenzo kan je toch beginnen met wedstrijd ervaring. Wij hebben zaterdag zelf de proeven even gereden gewoon om te oefenen. En puntje tja dat is meestal bij onderlinge dat het hoog gejureerd word vind dat wel jammer want je hebt geen graatmeter.

Van Fin geniet ik elke dag hij is zo braaf en relaxed heerlijk :o

Klopt, maar is te begrijpen dat er hoger wordt gejureerd. Je wil niet demotiveren op zo'n wedstrijdje. Opzich zijn de proefjes niet het grootste probleem, Dat moet wel goed komen met wat meer ervaring. Daarnaast zullen we officieel L1 of misschien zelfs L2 starten, dus deze proeven hoeft hij nooit te lopen. Maar vooral het losrijden met zoveel vreemde paarden en gespannen medebakgebruikers ;) vindt hij eng en daarom was dit een goede oefening. Verder is hij ook heel braaf en relaxed maar hij is erg onderdanig naar andere paarden en kan er al helemaal niet tegen als andere paarden stress ervaren (hij is helaas een paar keer geschrokken van andere die wel erg bruut werden aangepakt).

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:27

Mijn fjord schrikt nog steeds weleens van hoe anderen hun paard aanpakken := Vooral stakende paarden wil ze zo ver mogelijk bij uit de buurt blijven. Impala was met het vrijspringen zo onder de indruk dat hij de andere paarden niet eens zag staan. Nou was dat ook wel een enorme aankleding, bij het oefenen viel het allemaal reuze mee dus ik ben benieuwd wat die gaat doen. De andere paarden reageerden er veel minder op, dat weet ik nog wel. :+

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:40

Ik weet nog dat Fin het heel raar vond met z'n kappen op. Die draaide steeds heel z'n hoofd om en zo haha. Wel fijn dat hij zo braaf was. Wanneer wil je hem voor de wagen beleren? Fin heeft ook vrij weinig gedaan met die warmte veelste warm elke x.

Dat andere paarden staken en aangepakt worden houd Fin ook niet van nu is hij sowieso niet zo'n fan van andere paarden die van voren aan komen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:58

Nee, dat deed ie niet. Hij durfde gewoon niet te lopen en schrok zich een ongeluk als ik hem aanraakte, ookal waarschuwde ik van te voren :') Misschien dat ik vandaag nog wel een poging waag en dan eens kijken of ik een oude band uit de schuur kan vissen, de veiligheidssluitingen daarvoor heb ik al besteld. Dan is dat in ieder geval klaar voor als hij aan de kleppen gewend is. Wanneer hij voor de wagen gaat weet ik niet, dat ga ik sowieso niet alleen doen namelijk.