Goofy vanaf zaterdag niet meer gereden ivm carnaval

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
gomir schreef:Wat een lange pauzes voor die jonge paardenIk merk toch wel dat gedoseerde training in de ontwikkeling van een jong paard heel belangrijk is.
LauLauu schreef:mijn andere 2 3-jarige laat ik ook hetzelfde werk doen : 1x aan de longe , rustdag , voor de wagen/sulky ,rustdag, aan de hand wandelen , aan de longe.. veel rechte stukken voor de wagen.
1,5 jaar vrij kan helaas niet anders, hij heeft een speciaal karakter dus vertrouw andere mensen niet met hem en zelf kan ik niets..zit dan in een rolstoel.
Brandje_04 schreef:LauLauu schreef:mijn andere 2 3-jarige laat ik ook hetzelfde werk doen : 1x aan de longe , rustdag , voor de wagen/sulky ,rustdag, aan de hand wandelen , aan de longe.. veel rechte stukken voor de wagen.
1,5 jaar vrij kan helaas niet anders, hij heeft een speciaal karakter dus vertrouw andere mensen niet met hem en zelf kan ik niets..zit dan in een rolstoel.
Mag ik dan vragen wat voor karakter hij heeft?
Ik heb namelijk er ook een met een 'gebruiksaanwijzing'
LauLauu schreef:Sprekende namen : Gogo en Gino , ik zou me spontaan verspreken
Vind het zelf ook een lange pauze maar kan helaas niet anders,vertrouw niemand anders met Di door zijn 'apart'karakter.. zal hem zeker ook goed doen en meer kan hij ook niet hebben lichamelijk, moet eerst vetjes genoeg kweken maar gaat niet makkelijk met een paard die een speciaal dieet moet volgend met bijna tot geen suikers & zetmeel.
gomir schreef:Maar hoe zwaar je het werk maakt is aan jezelf natuurlijk.
Ik zit er nu ong 3 keer per week op, maar doe dan nog niet veel meer dan overgangen tussen de basisgangen en grote wendingen. Als ze daar qua beenwerk al van in de problemen komen dan was het paard bij voorbaat al niet gezondBasisconditie is ook een belangrijke voorwaarde om ze gezond en fit te houden toch? Een paard dat moe wordt zal ook sneller geblesseerd raken...
Gup heeft deze zomer na het zadelmak maken trouwens ook vijf maanden in de wei gelopen. Die was eigenlijk fysiek ook nog niet aan het beleren toe, maar als ze al in training geweest zijn voor de hengstenkeuring en het weideseizoen is nog niet begonnen dan moet je ze toch ergens mee bezig houden
Ayasha schreef:Als je zelr even iet anders kan is het niet anders.Ze gaan ook niet stuk van anderhalf jaar niks doen.
Zou je hem toch aan het werk willen houden, kan je dan niet iemand nu introduceren met jou er bij?
Die angsthaas van mij heeft een paar mensen die ik geintroduceerd heb terwijl ik er bij was die er nu ook bij kunnen komen als ik er niet bij ben. Nu dat is natuurlijk een bange, geen agressieve, da's nog wat anders, maar misschien als jij er bij bent de eerste keren dat hij sneller geneigd is die persoon te accepteren?
het guppie hier heeft zichzelf tien dagen stalrust bezorgd.2 lagen gehecht aan zijn been.... In eerste instantie dacht ik "daar zal de DA wel voor moeten komen" maar had niet door dat het zo ernstig was, tot ie me zo de pees en de spier kon aanwijzen.