Een nieuw paard kopen Deel VII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 11:26

ja dubbel pech :j Ach hoe diep het dal ook is het is maar een dal dus de berg ligt er direct naast :D

Leuk koppie inderdaad in beweging word ik dr niet heel warm van.
Mijn vosse dame voldoet wel aan de eisen van meerdere zoekers :D

Niet te beoordelen monica moet dan toch echt de bouw en benen kunnne beoordelen voor je dr een prijs bij kan zetten :D
Laatst bijgewerkt door Seven op 19-07-12 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:26

Zo ik heb al jullie verhalen over de keuringen gelezen.

Gister ben ik bij een 3-jarige wezen kijken. Niet een super knap paard, maar wel leuke bewegingen. Was nu zo'n 2-3 weken onder het zadel. Was erg rillerig. Heb er even opgezeten, maar had nog nooit iemand opgezeten buiten de zadelmakmaakcowboy, hij vond het erg spannend dat ik op zijn rug zat. Over een week of 3 nog een keer kijken als hij wat verder doorgereden is. Mensen wisten ook nog niet wat ze er voor wilden hebben. Ze vroegen wat ik wilde uitgeven, daar heb ik toch zo een hekel aan. Heb dan net het idee of ze de prijs aanpassen aan mijn max. budget.

Dus nog steeds op zoek.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:27

Die mens kan zeker goed rijden hoor! Daar niet van! Die zit trouwens op Bokt, dus bij deze ... Daar hangt het niet aan.
Maar ik heb gezien wat een andere training kan veroorzaken dus ik zou hem daar sowieso echt wel naar laten kijken of dat een optie is. Daar ben ik zelf niet kundig genoeg voor om dat in te schatten, maar ik zou gokken van wel :D
Als mijn trainer zegt "nee dat wordt het niet", dan is het ook zo voor me hoor :D. Maar ik zou hem dat wel laten beoordelen ...

monica08

Re: Een nieuw paard kopen Deel VII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:30

Seven: snap ik :') ze hebben er alleen een hoofdfoto op staan met klein stukje hals dus inderdaad niet te beoordelen. Het is niet heel ver van ons af dus we gaan zaterdag kijken.
Maar aangezien ze een vp hebben ben ik benieuwd of dat realistisch is.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:31

Wat is de vp dan? :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 11:31

Ik zou eerst goede stand fotos en wegens beelden vragen lijken die goed dan zou je naar de prijs kunnen kijken

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:34

maudenmarc schreef:
Dat ben ik wel met dees eens Adin, echt super vervelend van je paard maar dan had ik er de medische kosten ook niet voor over gehad...

Dus als de operatie oid duurder word als het paard waard moet hij maar weg
Als je van een dier houd heb je er toch alles voor over ongeacht hoeveel hij heeft gekost
.
Laatst bijgewerkt door Junior2019 op 19-07-12 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:36

ow ik vind het wel logisch een afweging te maken, maar dan vooral ook met de kans dat ze weer volledig inzetbaar worden.
ik ga niet ten alle tijden alles uit de kast halen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:37

Lante schreef:
Ik ben ook afgekeurd voor de sport haha, allemaal 4'tjes. Daarom fok ik ook maar niet met mezelf! :+

Haha, bekend. :D

Dat paard staat al een hele tijd te koop, Belsje.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:39

Dan vraag je je toch af waarom ... :+

Nu ja, als ie nog wat zakt ga ik misschien kijken alleen al voor zn koppie hihi

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:40

Ik vind dat ook niet altijd paardwaardig... paarden hebben geen toekomstidee van zichzelf... die willen zich alleen vandaag goed voelen... als iets dus lang duurt en weinig kans heeft op volledig herstel vind ik dat je als eigenaar vooral aan je paard moet denken en niet aan je eigen emotie.
Voor die van mij geen operaties of weken stalrust (nu is hij al wel 20) maar ik ga hem daar niet blij mee maken dus dat gebeurt niet (is ook afspraak met mijn staleigenaresse die me dan tegen moet houden ;) )

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:46

jessie84 schreef:
Als je van een dier houd heb je er toch alles voor over ongeacht hoeveel hij heeft gekost
Mijn paard is ook geopereerd 6 weken gips en als nog inmoeten laten slapen ja heeft heel veel geld gekost kan je een heel leuk paard voor kopen.So what ik heb het geld dus waarom niet proberen er was een goede kans dat het wel lukte.Ik kan zeggen dat ik er alles voor gedaan jammer veel geld weg .Het is maar geld hoor.

Ligt heel erg aan de situatie. Als voorbeeld weer mijn gepensioeneerde ruin; Afgelopen 7 maanden heeft hij mij zo'n 4.200 euro aan kleine DA-kosten en noodzakelijkheden gekost. Dat heb ik voor hem over omdat het bijdraagt aan zijn paardenwelzijn, maar indien hij vanmiddag in de wei ligt met koliek schiet ik hem direct af. Ik ga geen 5.000 euro uitgeven aan een 19 jarig paard met artrose, IR en oude peesproblemen. Dat doe ik hem niet aan, maar ook mezelf niet. Er moet wel uitzicht zijn op een paardwaardig leven, een jong paard met HKO bijvoorbeeld had ik direct laten gaan.
Laatst bijgewerkt door Pinda_Dipje op 19-07-12 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:48

*beseft net dat ze op marktplaats.nl ook kan zoeken*

Dit worden echt nog lange weken ...

Ik heb voor mijn huidige paard ook veel over, maar gezien niemand mij slaagkansen kan geven van "operaties" e.d. ... Blijft hij gewoon grasmaaier en kijk ik wel waar het schip strandt. Al moet ik zeggen dat een van de bokkers hier mij toch weer een beetje hoop gegeven heeft ;).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:52

jessie84 schreef:
maudenmarc schreef:
Dat ben ik wel met dees eens Adin, echt super vervelend van je paard maar dan had ik er de medische kosten ook niet voor over gehad...

Als je van een dier houd heb je er toch alles voor over ongeacht hoeveel hij heeft gekost.

Nee. Dokteren regardless of cost geeft alleen maar aan dat je geen realiteitszin hebt en al helemaal geen oog voor het belang van het paard.
Het zijn niet alleen de directe kosten, maar ook de revalidatie en vooral: het te verwachten eindreultaat!

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:53

Pinda_Dipje schreef:
jessie84 schreef:
Mijn paard is ook geopereerd 6 weken gips en als nog inmoeten laten slapen ja heeft heel veel geld gekost kan je een heel leuk paard voor kopen.So what ik heb het geld dus waarom niet proberen er was een goede kans dat het wel lukte.Ik kan zeggen dat ik er alles voor gedaan jammer veel geld weg .Het is maar geld hoor.

Ligt heel erg aan de situatie. Als voorbeeld weer mijn gepensioeneerde ruin; Afgelopen 7 maanden heeft hij mij zo'n 4.200 euro aan kleine DA-kosten en noodzakelijkheden gekost. Dat heb ik voor hem over omdat het bijdraagt aan zijn paardenwelzijn, maar indien hij vanmiddag in de wei ligt met koliek schiet ik hem direct af. Ik ga geen 5.000 euro uitgeven aan een 19 jarig paard met artrose, IR en oude peesproblemen. Dat doe ik hem niet aan, maar ook mezelf niet. Er moet wel uitzicht zijn op een paardwaardig leven, een jong paard met HKO bijvoorbeeld had ik direct laten gaan.

Natuurlijk moet je naar de situatie kijken maar ik heb 14 jaar lief en leed gedeeld en als er dan een kans bestaat dat het lukt grijp ik die aan.We hadden nog een kleine operatie kunnen doen maar ik zag aan mijn paard dat ze dat niet meer aan kon.
Als de operatie had gelukt had ze ook alleen als grasmaaier kunnen dienen maar dan pijn vrij .ik gaf er niet om als ik niet meer op haar kon rijden als ze maar geen pijn had en lekker door de wei kon rennen

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:54

@ Needje, ja klopt! ken je haar?

@ Belsje, niet alleen voor een lief koppie vallen he? Daar kun je immers niet op rijden ;)

Ik kom zomaar even binnenvallen trouwens, ben normaal stille meelezer!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:55

:D was ik dat toevallig

In Prince zijn geval kan me niet schelen wat het gaat kosten wij gaan voor zijn 50 jarige jubileum :+
Laatst bijgewerkt door tita op 19-07-12 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:57

jessie84 schreef:
maudenmarc schreef:

.

Zo denk ik er ook over. Natuurlijk moet je wel afwegen of het nog paardwaardig is om met een behandeling/revalidatie proces te starten..

Heb alles meegelezen, en ik zie dat de meningen wat betreft 'geldwaarde' en 'emotionele waarde' nogal verschillen :j

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:06

Jordy_ ja die ken ik. Mijn vorige paard kwam bij haar vandaan.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:07

Hm die Florencioxflemmingh spreekt mij niet echt aan. Die staat toch al n tijdje te koop?
Kwa afstamming vraag ik me af of ie echt zo braafbraaf is :) uitzonderingen daar natuurlijk!
Kwestie vn gaan kijken en rijden :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:08

nou kwa afstamming zou ik juist zeggen heel braaf

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:11

Zou ook zeggen braaf. Ik heb een Flemmingh en die zijn over het algemeen braaf en ik reed een Florencio, ook braaf.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:12

Ja dat is toch helemaal geen drakenbloed? Dacht ik dan ....

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:15

Nou sommige Florencio's...
Gelukkig heb ik over het algemeen ook een vrij brave Flo maar ken ook andere verhalen vndaar :D
Tis ook paard afhankelijk & zn opvoeding
Daarom zeg ik gewoon kijken en rijden ;)

Flemmingh heb ik persoonlijk geen ervaring mee :)
Laatst bijgewerkt door Romanoff op 19-07-12 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:16

Bonjoy schreef:
Heb alles meegelezen, en ik zie dat de meningen wat betreft 'geldwaarde' en 'emotionele waarde' nogal verschillen :j

Ik neem makkelijk afstand van de emotionele waarde in het belang van het paard. In deze verliezen nogal veel mensen hun realiteitszin, een dier maandenlang laten revalideren terwijl het ingegipst in een hoekje staat is niet aan mij besteed, en heeft mij inziens niet alleen te maken met geld over balk smijten, maar vooral met het niet kunnen handhaven van je EIGEN emotionele belangen.

Flemmigh x florencio, mwoah nee ik verwacht niet direct drakenbloed maar ik blijf er ver bij uit de buurt :D Mij niet meer gezien in dat popie-jopie bloed