Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:34

Nellekeee schreef:
Vandaag zie ik het maar positief; van zoveel rijden krijg je ook weer een stuk ervaring! Ik ga bij 2 stallen kijken waar ze meerdere hebben dus weet niet precies hoeveel. En natuurlyk nog even marktplaats bekijken wat daar nog meer voor leuks in de buurt staat. @ Seven ik vind het echt een gave naam voor je merrie! En @ emma, heb je niet een leuke foto dat je met een 'gewoon' zadel rijdt? Anders denken mensen misschien dat ze volledig western beleerd is?

Nee, zadel is bij de zadelmaker. Die komt zaterdag pas weer, ik kan het er wel even bij zetten. Wijziging in advertentie, staat nu reden voor westernzadel.
Laatst bijgewerkt door emma525 op 02-04-12 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Nellekeee

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:37

Wat leuk Welmoed, lijkt me een leuk dier!! Hou je ons op de hoogte :D

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:41

Ja natuurlijk!

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:45

spannend welmoed!!!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:03

Spannend inderdaad welmoed.
Bedankt vind de naam ook geslaagd :D

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:40

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:54

Gefeliciteerd Lindy!

Seven, mooie naam! Waar staat JS voor?

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 00:30

Aanstaande woensdag wordt mijn lieve merrie ingeslapen ;(

Aangezien ik op stal de afspraak heb dat mijn box sowieso drie maanden wordt gereserveerd, kijk ik al heel voorzichtig wat rond, ook omdat ik een beetje afleiding gewoon prettig vind hoor. Geen enkel paard kan mijn merrie vervangen, maar misschien kan ik wel weer op een andere manier van een ander paard genieten straks :) Ik heb gister even op het paardje van een stalgenootje gereden en merk dat ik, ondanks het verdriet, toch nog wel veel plezier in het rijden heb en het echt als een fijne afleiding beschouw :)

Via via zal ik misschien wel wat paarden gaan bekijken binnenkort, mijn oude instructrice en iemand van stal hebben me beiden al een aanbod gedaan. Sowieso heeft mijn instructrice al aangegeven wel mee te willen als ik een paard op het oog zou hebben, dus dat is wel fijn :)

Heb op internet ook al een aantal aansprekende paarden gezien. Ik heb er zelf wel altijd een hekel aan als er geen richtprijs of prijsklasse bij een advertentie staat.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 07:45

@yelly sterkte. Wel fijn dat je nog wel een beetje kan rijden... Je zal geen 2e unique vinden en niks kan haar vervangen natuurlijk maar een gevulde stal en daardoor afleiding is wel fijn.

Mij staat het nog steeds in de weg, alles wat ik bekijk vergelijk ik met Chanel denk dat het daarom mijn zoektocht ook nog niet zo vordert. Hoop dat dit bij jou niet zo zal zijn, want zoeken is dan lastig!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 08:36

@pollux
JS gebruiken we altijd bij de paarden, staat voor onze naam.

sterkte yelly,
Zoiets blijft moeilijk en onbewust zal je toch gaan vergelijken. Je zal zeker vinden wat je zoekt en weer een goede band met dat dier opbouwen :j

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:12

Het is ook zo moeilijk om een geschikt paard te vinden wat aan je eisen voldoet en waar je ook nog eens een klik mee hebt -O-
Mijn vorige paard heb ik in november gekocht, bijna een jaar er over gedaan om 'het' paard te vinden(na 3 paarden afgekeurd te hebben op het röntgenologische gedeelte werd er eindelijk één wel goed gekeurd) en na een halfjaar breekt ze haar schouder/been en moet ze op advies van de dierenartsen ingeslapen worden.... Leuke hobby :')[/quote]

Tjeetje, en dan denk ik dat ik pech heb met mijn hernia.

Ik hoop maar dat dit ons bespaard blijft.
Inmiddels ben ik trouwens "verliefd" op de zwarte tinker. Maar ik heb zelf nog niet kunnen rijden en wil dat wel gaan doen binnenkort. Nu wil de eigenaar haar alvast laten keuren. Maar dit is niet gebruikelijk toch ? Het is particulier, ze heeft het dier vanaf geboorte en heeft eigenlijk nooit eerder een paard verkocht en ik ben ook niet heel ervaren.
Ikzelf heb nog niet definitief ja gezegd en wil dan zelf ook laten keuren. Ze geeft aan mij aan dat ze zeker wil weten dat ze me een gezond paard verkoopt. Of moet ik nu wantrouwend worden ?

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:48

Sommige mensen kan je nog steeds op de blauwe ogen geloven. Ik ben er ook zo 1 :')
Als hij goed gekeurd wordt, weet zij dat ze een goede merrie verkoopt. OP zich niks mis mee toch. De prijs zou dan wel kunnen veranderen. Neem ook aan dat je meemag met de keuring?

Zou er nog niet teveel achter zoeken ;)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:51

@ Bertine; Prima als zij zelf ook nog wil keuren(Daar betaal je dus ook niet aan mee ;) ) Maar bij mij ging die alsnog bij MIJN uitgekozen DA nog een keer voor de klinische keuring.
Of evt met haar mee bij de keuring die zij laat uitvoeren, dan was je er altijd bij en weet je ook wat er allemala gezegd word.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:16

nee, je betaalt hem niet haha, maar de prijs van het paard kan wel omhoog gaan.. (dus eigenlijk betaal je m wel >;) )

ja ik las dit een aantal pagina's terug.. vind het zoooo krom.. als ik een auto koop dan is hij bij APK-goedkeuring toch ook niet ineens duurder???? :?

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 10:22

dat zou wel apart zijn, als ze hem zelf laat keuren en dan daarom ineens
de prijs omhoog gooit

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:23

Nee ik bedoel, prima als ze hem wil keuren zelf, maar daar betaald zij niet aan mee, dat is de verkoper zijn keuze. Dus ook niet dat de prijs dan ineens hoger word.
Dat zou ik iig goed overleggen :j

Tja, ik vind dat ook altijd belachelijk hoor.. neem je hem zo mee kost het paard bij 3000 euro, word ie klinsich + rontgen goedgekeurd is ie ineens 4000 euro waard. Vreemd =/

Zouden jullie een paard van 18 nog klinisch laten keuren? (rontgen niet, daar vind je toch wel iets :) )

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 10:26

Misschien klinisch, maar ligt er aan wat je met het paard wilt

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:27

@ Romanoff, als je hem koopt om te rijden zeker wel! Een dierenarts geeft advies en als jij zegt wat je doel ermee is kan hij hem adh daarvan goed/afkeuren.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:38

Haha, nee had het er van de week over met mn moeder. Ze zou opzich mss wel willen leren paardrijden (50+ hihi) maar dan wou ze wel eerst een paar lessen en mocht dat bevallen een poepiebraaf paard. (leuk zo'n dochter met het paardenvirus! :)) )
Stond hier 1 op bokt van 18 jaar, die ook nog een B proefje dressuur+springen. Vraagt er een reeele prijs voor incl toebehoren.
Maar hier bij ons zou dan meer voor de recreatie zijn. Lekker wat mee rijden buiten, hoeft echt geen M paard meer te worden :P

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:41

Ik zou het wel doen, omdat je van een 18 jarig paard nog best wel 5/6/7 jaar plezier kan hebben met rijden en als hij dan op dag 1 al niet helemaal goed blijkt is dat toch wel jammer!

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:46

Ik geloof inderdaad altijd op iemands blauwe ogen en stoot dan wel eens mijn neus.
Hoe de waard is ,vertrouwd hij ook zijn gasten, zij mijn moeder vroeger altijd ha..ha..
Ga er op dit moment dan ook vanuit dat het allemaal goed bedoeld is. Prijs is wel genoemd, maar was bij goed adres bespreekbaar. En tot op heden bevalt het van 2 kanten. Ik ga gewoon bellen is denk ik altijd beter in dit geval.

18 jarig paard zou ik trouwens ook zeker nog wel klinisch laten keuren. De dierenarts geeft je daarna toch een aankoopadvies ?

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 10:46

Romanoff schreef:
Haha, nee had het er van de week over met mn moeder. Ze zou opzich mss wel willen leren paardrijden (50+ hihi) maar dan wou ze wel eerst een paar lessen en mocht dat bevallen een poepiebraaf paard. (leuk zo'n dochter met het paardenvirus! :)) )
Stond hier 1 op bokt van 18 jaar, die ook nog een B proefje dressuur+springen. Vraagt er een reeele prijs voor incl toebehoren.
Maar hier bij ons zou dan meer voor de recreatie zijn. Lekker wat mee rijden buiten, hoeft echt geen M paard meer te worden :P

misschien het paard van Emma? 2 jaartjes jonger http://www.bokt.nl/markt/ad/29192/geweldige-kwpn-merrie

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:48

kippiekipp schreef:
Romanoff schreef:

misschien het paard van Emma? 2 jaartjes jonger http://www.bokt.nl/markt/ad/29192/geweldige-kwpn-merrie

Is aan te raden, is een leuk paard!! Heb ik ook paar keer op gereden en ken het paard goed van de manege tijd!

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:48

@ Bertine, zou inderdaad gewoon bellen wat de bedoeling is en vertellen dat jij hem sowieso wilt laten keuren door je eigen DA dus dat 2x misschien een beetje zonde van het geld is.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:04

Ach moeten eerst maar kijken of mams echt op t paard klimt :))