Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:50

Kaja schreef:
ikke schreef:
En toch he, toch heeft die kerel gelijk!
Hij beschrijft precies datgene wat je hier ziet gebeuren. Hoe dat komt is ook heel simpel te verklaren: paardenmensen versus mensen met paarden.......

Er zijn bepaalde vlakken waar de schrijver van het artikel een punt heeft :j
Een DA kan elk paard afkeuren, of anders gezegd er is altijd wel iets te vinden waar een paard op afgekeurd kán worden. Mensen moeten het beeld van het paard ook niet gaan idealiseren, het blijft levende have. Voor wat gezondheid betreft zijn er geen garanties! Dat geldt ook voor het karakter van een paard.

Voor wat betreft het OC/OCD verhaal zit de schrijver er gewoon naast en moeten we gewoon blijven selecteren en blijven keuren!

Immers heb je ook mensen die al rokende 98 jaar zijn geworden.
Dat maakt roken niet minder gevaarlijk, toch?

Maar die vergelijking met roken gaat niet helemaal op. Immers, er kunnen ook afwijkingen in gewrichten zitten die vrijwel niet op de foto te zetten zijn, zoals SI en heupgewricht. Daar kunnen zich dus problemen bevinden waar nooit een paard op afgekeurd zal worden, domweg omdat er niet op te keuren valt. Dan maak je je druk om een kleinigheid in een been, terwijl het heupgewricht op instorten staat (bij wijze van spreken).
Ik heb paarden bekeken die ik niet eens wilde laten keuren. Wat ik zag beviel me niet en dan ga ik er niet eens een dierenarts bijhalen, dan ga ik gewoon weg. Dit is 'm niet voor mij, bedankt voor de moeite. Immers, het feit dat het paard ongeschikt is voor mijn doelen (en dus een negatief aankoopadvies zou opleveren) maakt nog niet dat het paard niet deugd.

Dit alles nog even los van het feit dat een dierenarts altijd een negatief advies kan geven. Immers, hoeveel mensen weten hoe ze een buigproef moeten interpreteren?? Een bevriende dierenarts heeft het ooit laten zien tijdens een controle: Paard was goed op de buigproef. Doet ie het nog een keer; foute boel......... Paard is gewoon goedgekeurd maar hij liet even zien hoe je zoiets kunt beinvloeden en hoe je een keuring dus naar je hand kunt zetten. Waarom denk je dat ik NOOIT zal instemmen met keuring bij afkeur kosten verkoper? Juist, hierom......

Maar ik kan nog wel een knuppel in een hoederhok gooien: kissing spines. Neem van mij aan, 90% van alle diagnoses "kissing spines" is feitelijk geen kissing spines!
Vooruit, nog eentje: sommige gevallen van ataxie zijn te genezen.

Gerjanne_s

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:22

Ik heb net geboden op het paard waar ik gisteren ben wezen kijken.. Heb met mezelf de afspraak gemaakt dat als ze niet met mijn bod akkoord gaan ik verder ga zoeken. Ze moet namelijk echt nog 'revalideren' en hier gaat ook weer geld en tijd inzitten, wat ze zelf niet willen doen. (met name de tijd) Dus ben heel benieuwd waar ze voor gaan!! Ik hoop dat jullie voor me duimen, want ik zal het nodig hebben!!

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:23

Gerjanne_s schreef:
Ik heb net geboden op het paard waar ik gisteren ben wezen kijken.. Heb met mezelf de afspraak gemaakt dat als ze niet met mijn bod akkoord gaan ik verder ga zoeken. Ze moet namelijk echt nog 'revalideren' en hier gaat ook weer geld en tijd inzitten, wat ze zelf niet willen doen. (met name de tijd) Dus ben heel benieuwd waar ze voor gaan!! Ik hoop dat jullie voor me duimen, want ik zal het nodig hebben!!

Hopelijk gaat het lukken! Ik duim in ieder geval voor je!

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:29

Bij welk paard ben je geweest [***]? Maar ikga zeker voor je duimen!!

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:30

Gefeliciteerd iedereen die een paardje heeft gevonden! Hopelijk komen ze allemaal door de keuring!

Ik heb nog een paar leuke paarden gezien dit weekend. Eentje heb ik gereden en die sprak me heel erg aan, maar nog te duur. Eentje was echt mijn type paard, maar nog onbeleerd. Eentje die heel lief was en fijn kon bewegen, maar helemaal niet mijn type paard. En vandaag heb ik de TCN Partout gezien. Heel leuk karakter, kon helaas niet voorgereden worden omdat de ruiter ziek was. Vond de beweging aan de longe een beetje traag en hij had wat mij betreft nog wel wat meer bloed mogen hebben. Was een beetje een log dier. Kortom, nog niet geslaagd...

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:31

[***]: revalideren? Wat is er met dat paardje dan?

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:41

Met verkeerd zadel gereden, hierdoor gaan bokken, kinderen durven nu niet meer, dus paard is stilgezet... (Is betrouwbaar, via instructrice) Paard heeft nu ongeveer 3 maanden lang alleen op stal gestaan :( Instructrice heeft er nu nog een paar keer op gereden en het bokken is over na de osteo en ander zadel. Maar de kinderen durven niet meer. Het paard is door het stilstaan op stal erg stijf en gelukkig waren de eigenaren het er mee eens dat ze nog wel wat behandelingen nodig heeft. Als je je dan afvraagt waarom je dan zo'n paardje wilt hebben? Had een gigantische klik, is echt precies wat ik zoek qua karakter.

Ik ben wezen kijken bij die merrie waar ik een paar pagina's terug 2 foto's van heb geplaatst.(Op de zelfde pagina als de ijslander x shet)

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:44

Jeetje wat een verhaal. Oh ja die had wel een aansprekend hoofd. Maar inderdaad een niet passend zadel kan zoveel problemen geven zelfs bij het braafste paard. Ik hoop voor je dat het goed komt! En natuurlijk dat je bod geaccepteerd wordt.

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:46

Hoi ik ben vandaag bij een paardje wezen kijken! Kon goed springen. Dressuur ging iets minder goed bij mij maar hijk is mij natuurlijk niet gewend...

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:48

Spannend [***]! Ik heb teruggebladerd en heb wel je berichtje gevonden over de "vlinders", maar geen foto? Ben nieuwsgierig :-).

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:18

Ah, die zwarte merrie toch [***]? Ik hoop voor je dat jouw bod geaccepteerd wordt! Succes!

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:23

Ahhh!! Ze is akkoord geggaan!!!! had er echt behoorlijk onder geboden maar mijn 'mooie' verhaal heeft toch gewerkt!!! ik heb een nieuw paardje :) genaamd Melle Romadori

MIJN nieuwe paardje
Afbeelding

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:26

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:27

Jeheu! Gefeliciteerd [***]! Mooi koppie :-).

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:35

Die atlantic VDL vind ik er ook wel leuk uit zien ja, informatie vragen kan altijd

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:36

Super [***]! gefeliciteeeeeerd :D
Die is inderdaad leuk Emma! Vind hem nog wel echt een puppy-koppie hebben!

ik heb deze week ook het een en ander op het programma staan, ben benieuwd hoe dat gaat! :D

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:38

Hij hoeft pas over een jaar echt iets te kunnen, ik wil eerst weten hoe hij onder het zadel loopt. Als het hem wordt mag hij eerst nog lekker vaak op het land en ong. 3x per week rustig aan trainen.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:39

dat klinkt goed :D

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:41

Ilsemarie schreef:
dat klinkt goed :D

Ja, niks forceren. Goede begeleiding natuurlijk erbij.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:05

Ikke... alhoewel de discussie an sich nuttig is, is dit niet de plaats die te voeren.
Naar aanleiding van deze opmerking

ikke schreef:
Hij beschrijft precies datgene wat je hier ziet gebeuren. Hoe dat komt is ook heel simpel te verklaren: paardenmensen versus mensen met paarden.......

juist daarom nogmaals het devies ALTIJD te keuren.
Laatst bijgewerkt door Kaja op 26-02-12 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:05

Ik ben ook wel benieuwd hoe het ambre is vergaan vandaag, die zal het wel zat zijn na zoveel paarden maar ben benieuwd of er iets tussen zat!?

Kentiapalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:13

Gefeliciteerd met je paardje Gerjanne_S! Hoe is het gegaan vandaag? Went hij al een beetje?

@Linda, leuk aanbod. Het is altijd leuk om paarden te komen knuffelen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:14

Kaja schreef:
Ikke... alhoewel de discussie an sich nuttig is, is dit niet de plaats die te voeren.
Naar aanleiding van deze opmerking

ikke schreef:

juist daarom nogmaals het devies ALTIJD te keuren.

Maar je wel realiseren dat het betrekkelijk is!

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:19

Gerjanne_S

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!!!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:20

ikke schreef:
Maar je wel realiseren dat het betrekkelijk is!

Het hele leven is betrekkelijk....................................

Bovendien kloppen zijn cijfers mbt de OC/OCD cijfers pertinent NIET!