Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:42

Verkeerd gelezen.. :+

Ik heb een hele goede DA aangeraden gekregen via PB die ik ga laten keuren. Komt wel bij huis. Ben benieuwd wat hij kost.
Laatst bijgewerkt door Cath op 25-01-12 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:46

Snoekiej, die 2e is 1.64 staat erbij.

Wbt hoeven, die van mij heeft ook een stijlere voorhoef, helemaal laten nakijken, zijn ook foto's van gemaakt, niks mis mee, paard nooit een pas kreupel.
Dus ik zou daar een paard niet direct op afschrijven :n
Vind alleen het hoofd van dat paard niet echt mooi... beetje apart.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:53

listiglistje schreef:
Torius16 schreef:
@Floortje_89 Sandro Hit was oa Wereldkampioen bij de 6-jarige dressuurpaarden in 1999, heeft meer dan 90 goedgekeurde zonen, is de vader van Poetin (merrie) en Salieri (GP van Silvia Max-Theurer google deze maar eens) en de ruin Versace (mv ULft zie ook Jazz) was in 2008 de duurste ruin voor 315.000!..
Hij heeft 14 nakomelingen in de Internationale dressuursport lopen en 19 nakomelingen die een keur/elite/prest of pref hebben behaald.
Wellicht drukt hij minder de stempel erop als Ferro of Jazz, maar dat heeft ook met 'koudwater' vrees van veel fokker te maken.

Weet je hoeveel dekkingen SH (overigens tegen absurd hoog dekgeld) heeft gehad en hoeveel daarvan daadwerkelijk in de (TOP) sport te vinden is :7

Vergelijk dat maar eens met de aantallen van Ferro en Jazz, dan is er maar 1 conclusie: Sandro Hit = Sandro S*HIT :7

ik wilde het niet zeggen.... :P maar dacht het wel..
ieder zijn mening over bepaalde lijnen. iedere hengst heeft een bepaalde stempel en dat moet bij je passen.
het is waar dat paps vererver is en moeders ook veel meegeeft.. maar Sandro hitjes enz trekt mij niet.

ik ken alleen maar etterbakken

Tjuppie

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:57

Er is al veel onderzoek gedaan naar ongelijke voetjes. Daaruit is zeker wel gebleken dat er een VEEL grotere kans is op kreupelheid en afkeuring voor de sport (ook al binnen 5 jr!).

VINJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 00:29

Eb01 schreef:
Leuk bij v.d sande. Sympathiek. Dat was voor mij ook een optie: een leuke 2-jarige die wél in mijn budget past. Thuis er mee tutten en voor het 'echte' werk naar Liempde. Dus prijs incl. zadelmak maken. Maar goed, ben ondertussen voorzien.

heb je er nou ook eentje bij van de sande gekocht? Of ergens vandaan ? bevalt me goed.. kom er nou ook nog voor priveles!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 00:30

MelanieB schreef:
Snoekiej, die 2e is 1.64 staat erbij.

Oeps :+ Had echt 4x gekeken ofzo, maar zag het echt niet. Blond :+
Vind het iig wel een leuk beestje.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 00:51

@ snoekiej

Even over jou merrie.. Ze kan dus alles behalve eventing??
Maar wel een sprongetje maken of ook helemaal niet?

Mag ook via pb.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 08:25

Die van mij heeft ook ongelijke hoeven,het verschil is wel minimaal.. Paard is klinisch en op de röntgen helemaal goed gekeurd..Loopt nooit kreupel en is een fantastische beweger.. Ik zou ook een paard daar niet direct voor laten staan..

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 10:08

jolanda20 schreef:
ik wilde het niet zeggen.... :P maar dacht het wel..
ieder zijn mening over bepaalde lijnen. iedere hengst heeft een bepaalde stempel en dat moet bij je passen.
het is waar dat paps vererver is en moeders ook veel meegeeft.. maar Sandro hitjes enz trekt mij niet.

ik ken alleen maar etterbakken

Ik heb dan een jonge Sandro Hit maar ik heb nog nooit zo'n lief paard gehad... heb ik zeker de uitzondering op de regel :+

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 10:15

In de omgang zijn ze hardstikke lief maar onder het zadel....... Laten we het er maar op houden dat die van mij erg stout is...

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 10:24

grauwman schreef:
In de omgang zijn ze hardstikke lief maar onder het zadel....... Laten we het er maar op houden dat die van mij erg stout is...

Die van mij durf ik echt iedereen mee weg te sturen :j

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 10:27

hoi
Nee ik heb een dreamcatcher gekocht v.e. fokker. Prachtig beest maar misschien te veel kwaliteit voor mij. D.i.: er rijdt nu iemand anders op want ik ben wat angstig geworden. Ik kijk het een half jaar aan. We zien wel. Anders inruilen voor een heeeeele brave doos. Alleen als het echt niet anders kan. V.d. Sande had ik een fijne indruk van, da's al. Niet zo pushen, niet zo een gelikte verkoper.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 10:36

oei?
geef het wat tijd, een jong paard doet altijd wat onozel he :)

(was ook een dreamcatcher waar ik toen vanaf gevallen ben bij het uittesten...)
heb je een filmpje? :)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 10:38

Inderdaad geef het wat tijd.
Ik heb ook een tijdje gehad bij die van mij dat ik dacht 'jemig, kunnen we ook eens normaal rijden'?
Aan de hand super braaf, maar met rijden van die streken. }:0 Was echter zo voor haar gevallen dat ik het aan wilde kijken.
En uiteindelijk met heel veel les kan ik zeggen; het is een trutje maar een topknol. :)
Op stal noemen ze haar nog steeds 'bitch' maar ook 'dorilas'. :+
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 25-01-12 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 10:40

Eb01 schreef:
hoi
Nee ik heb een dreamcatcher gekocht v.e. fokker. Prachtig beest maar misschien te veel kwaliteit voor mij. D.i.: er rijdt nu iemand anders op want ik ben wat angstig geworden. Ik kijk het een half jaar aan. We zien wel. Anders inruilen voor een heeeeele brave doos. Alleen als het echt niet anders kan. V.d. Sande had ik een fijne indruk van, da's al. Niet zo pushen, niet zo een gelikte verkoper.

Maar waarom begin je dan aan zoeen als ik vragen mag :o
ik zou altijd een ongecompliceerde brave kopen als je zelf geen handige en wat angstige ruiter bent met jonge paarden....

Je koopt toch een fijn paard om er zelf fijn mee te kunnen rijden :)

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 10:51

Ik heb het andersom ik heb eigenlijk een te brave gekocht... ben nu op zoek naar iets wat iets wakkerder is haha!

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:01

Ik had ook een veeuls te wakker en sensibel paard gekocht voor mijn kunnen, was nog niet zadelmak en in de omgang superbraaf dus had dat van te voren niet helemaal zien aankomen, deze heb ik verkocht ga geen paard houden om er iemand anders op te zien rijden. En nu over een tijdje opzoek naar een wat "simpeler" paard.

@pollux, mijn nu 7 jarige heb ik ook zadelmak laten maken bij DWH voordat hij naar huis kwam, allemaal prima gegaan.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:12

@afwasbostel: Ik kan er ook iedereen op zetten zonder dat hij een stap verkeerd doet maar zet hem niet aan het werk want dan komt z'n echte karakter naar boven.....

@pollux: prima stal en paarden worden goed afgericht, je kan het beste even overleggen wat de mogelijkheden zijn.

@Snoekiej: volgens mij is de eerste niet goedkoop

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:16

Ben gisteren bij een super lieve ruin geweest, ontzettend alert op de ruiter, ook als er vanalles om hem heen gebeurde end at terwijl ik niks van hem vroeg. Is alleen wel 16 jaar.. maar zon knuffelkont. Ben een hoop paarden tegen gekomen in mijn leven maar zo vriendelijk en goed opgevoed heb ik ze eigenlijk nog nooit gezien. Van de week mag ik nog een buitenrit met hem gaan maken en als het gevoel dan nog zo goed is denk ik dat ik er maar voor ga ondanks zijn leeftijd. Dit is hem trouwens niet aan te zien. We hadden hem met zijn allen zon 8 jaar jonger geschat, haha.
Staat ook nog super op de benen! Is eigenlijk alles wat ik zoek op de leeftijd na. (hier is de prijs ook naar). Wat zouden julie doen?

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:19

grauwman schreef:
@afwasbostel: Ik kan er ook iedereen op zetten zonder dat hij een stap verkeerd doet maar zet hem niet aan het werk want dan komt z'n echte karakter naar boven.....

Oke nou misschien omdat die van mij van een jonge sandro hit is... :o Aan het werk is ook echt geen probleem.... :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:21

Gerjanne_s schreef:
Ben gisteren bij een super lieve ruin geweest, ontzettend alert op de ruiter, ook als er vanalles om hem heen gebeurde end at terwijl ik niks van hem vroeg. Is alleen wel 16 jaar.. maar zon knuffelkont. Ben een hoop paarden tegen gekomen in mijn leven maar zo vriendelijk en goed opgevoed heb ik ze eigenlijk nog nooit gezien. Van de week mag ik nog een buitenrit met hem gaan maken en als het gevoel dan nog zo goed is denk ik dat ik er maar voor ga ondanks zijn leeftijd. Dit is hem trouwens niet aan te zien. We hadden hem met zijn allen zon 8 jaar jonger geschat, haha.
Staat ook nog super op de benen! Is eigenlijk alles wat ik zoek op de leeftijd na. (hier is de prijs ook naar). Wat zouden julie doen?

Als hij gezond is en blijft moet je ongeveer 4 tot 8 jaar tellen dat je er nog mee kan rijden, dat is denk ik gemiddeld...uitzonderingen natuurlijk daargelaten ;)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 25-01-12 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:21

Dat ligt er aan wat voor doel je voor ogen hebt [***], als je niet al te hoge verwachtingen hebt kwa wedstrijden rijden e.d. waarom niet? Als hij gezond is en hij voldoet verder aan al je wensen zou ik er zeker voor gaan.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:24

Als het paard een goed gevoel geeft, eventueel klinische keuring...

Ik heb helemaal niets tegen de leeftijd. :n Heb mijn pony gekregen toen hij 15 was, hij is nu 24 en doet het nog super (zie profiel; mister).
Ik heb er M2 dressuur en B springen mee gereden en tot voor kort liep hij nog met een jong ruitertje B dressuur en B springen.
Op dit moment wordt er nog steeds op gereden (en gesprongen) alleen niet meer op wedstrijd.

Heb daarnaast een tijdje een 18-jarige merrie en 15-jarige merrie gereden, beide ook hele fijne dieren.
Waren beide nog in zo'n conditie dat ze op wedstrijd gestart konden worden. Zeker de 18-jarige, die was eerder Z2 geweest en redelijk op niveau gehouden.
De 15-jarige was al lange tijd niet meer op wedstrijd geweest maar die kon ook nog prima de sport in.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 25-01-12 11:28, in het totaal 3 keer bewerkt

VINJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:26

Eb01 schreef:
hoi

he wat jammer! kijk het inderdaad even een tijdje aan! ik had dat met mijn vorige ook.. echt wel veel problemen mee gehad.. maar op het eind deed ze echt alles voor me en in de ring ging ze dan ook echt voor me door het vuur.. toen hadden we echt een band en had ik een heeerlijke knol onder mijn kont!
jaa klopt.. had nooit gedacht dat ik een paard zou kopen bij een handelsstal :') maar daar zo'n vertrouwde omgeving en was ook via mijn trainer dus :)

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:33