Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 20:33

essiedepessie schreef:
@ silly: als jouw mening de gedeelde zou zijn over de hele wereld, dan konden we alle quarters wel inpakken..

Ik vind het gewoon echt onzin.. merensen/quarters/fjorden/haflingers/paints etc zijn allemaal heel andere type paarden als een "dressuur" D-pony.

dat klopt, maar mag ik mijn mening niet delen dan?? daar wordt toch om gevraagd?
Vraag er dan ook niet om.

zoals ik ook al 2 keer aangeef, als iemand dat graag wil moet die het zeker niet laten.
Ik zeg nergens dat mijn mening leidend zou moeten zijn, dus die aanvallen zijn niet terecht.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 20:52

@Jotoma where are you ben benieuwd naar je bevindingen van je 2 paarden :D

@Romanoff balen zeg...maar ja niets aan te doen, is het paard nu meteen terug naar de eigenaar?

KSB

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 21:00

Jotoma: ik ben benieuwd!
Romanoff: echt super klote.. het is je niet echt gegund he! :(

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 22:01

Oh wat jammer Romanoff.. Echt stom voor je! Ik hoop dat je toch snel een goed paard vindt hoor!

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:37

jammer zeg! maar des te blijer ben je als je er zo een hebt gevonden :D

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:40

@ Kaitlin : nou ind.. ze voel ik me ook! Kreeg al weer sms van staleigenaar dat ze alweer leuk paard had gezien hah en dat ik daar maar even heen moest bellen :P, maar dat is een schimmel... hij's overigens wel leuk schimmel. Zal morgen es belletje doen.

@ Studiemiep : ja die heb ik direct gebeld na de keuring, vond het erg jammer, maar verder geen discussie. Hij kwam em weer ophalen :). Doet toch wel zeer hoor, voel me ontzettend schuldig.. mja niet goed is niet goed.
Laatst bijgewerkt door Romanoff op 08-07-11 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:41

Vind het eerlijk gezegd nogal ongepast om op zo'n manier "reclame" te maken voor de verkoopadvertentie van je eigen paard ;) Daar is dit topic niet voor bedoelt!

Lekker gaan kijken hoor Romanoff, schimmel of geen schimmel, zo lang ze maar goed zijn!!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 23:35

@Romanoff: Schimmels zijn best leuk hoor! :D Vind er supermooie paarden tussenzitten!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 23:41

Reclame, waar zie jij reclame :)?

Wat heb jij een pech, Romanoff! Hopelijk vind jij ook snel een fijn paard :) Waar was jij ook alweer precies naar op zoek (slecht geheugen)?

Ik ben nog steeds helemaal blij met mijn lieve paard :D Aan het rijden moet nog heel veel gesleuteld worden, maar hopelijk zijn er steeds meer verbeteringen te zien! Buiten gaat het echt super, ze gaat overal langs en is erg enthousiast (ze vindt het écht leuk buiten) :D

Vandaag:

Afbeelding

:)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 01:02

Ik denk dat Lioony de post bedoelt van een bokker die hier nooit post..en die in haar onderschrift AE heeft staan?? (anders zou ik het ook niet weten).

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 09:03

Ah zo, dat was me niet eens opgevallen, haha :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 09:38

Goedemorgen!

Goed nieuws, ik heb een gedeelde eerste plaats! :D In het kort een update: via sporthorses een 8-jarige ruin gevonden die M loopt, de foto was alleen erg wazig en ze hadden ook geen filmpje. Ik verwachte dus het ergste, maar ik kwam tegen: Valentijn

Afbeelding

Een prachtige, donkere vos met een heel aansprekend hoofd en een erg lief karakter die ook nog eens goed op de benen staat, wat vrij zeldzaam is ben ik wel achter :o. Zijn eigenaar is een 66-jarige vrouw! Ja, 66! Zij heeft 10 paarden en moet er een paar weg doen. Begrijpelijk ;). Ze had hem een tijd niet gereden, waardoor hij zich prima heeft kunnen vermaken in het land, wat wel tot wat overgewicht heeft geresulteerd.

Afbeelding

Onder het zadel liep hij erg goed, maar je merkte dat zijn overgewicht hem in de weg zit en dat zijn conditie niet fantastisch is. Toen ik zelf ging rijden voelde het super goed! Heel vertrouwd, een erg leuk dier en ja, er is een klik! Buiten rijden heeft hij nooit gedaan, dus dat wou ik ook proberen. Vond hij wat spannend, hij ging wat snurken en soms schrok hij even, maar aan de kletter ging hij absoluut niet. Daarna zelf nog even met hem rondgelopen en buiten foto's gemaakt. Was allemaal geen probleem!

Maar ja, toen moest ik nog naar Felix en die vind ik ook verschrikkelijk leuk. Ik heb helaas geen foto's gemaakt, maar wel zeer intensief gereden. Voor het eerst ook zonder longeerlijn en daar liepen we toch tegen wat probleempjes aan. Ik merkte onder het zadel dat ik onzeker ben en daarom moeilijk leiding kan geven, maar met 6 weken training hoop ik een eind te komen.

Conclusie: ik ga o.v.b. van keuringen voor Valentijn. Mocht hij afgekeurd worden, dan zijn Felix en ik gewoon ment to be en ga ik voor hem! Dus jeeeej, ik ben bijna aan het einde :D

Onverwachts allemaal he?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 09:51

O wat een leuke wending! Hoe groot is Valentijn?

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 10:41

@Jotoma wat een leuke wending! fijn dat je goed voelt op die 10 jarige. Wat voor een keuringen ga je allemaal laten doen? (alleen klinisch gezien de leeftijd? )

Wat zijn nu eigenlijk de vraagprijzen van beide paarden :o

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 10:52

prachtig paard die Valentijn!!en een beetje overgewicht is er zo af ;-)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:04

@julie: Valentijn is 1.60, maar oogt groter. Ik ben zelf 1.65 en slank postuur, dus dat matched. Ze hebben hem overigens niet meer gemeten sinds hij uitgegroeid is, dus t kan ook best 1.62 zijn.
@studiemiep: Valentijn is 8 jaar, geen 10 ;). Juist daarom laat ik klin en rontgen doen. Juist nu hij uitgegroeid is en in training heeft gestaan is er juist een kans dat er wat uit rontgen keuring komt.

Felix en Valentijn hebben beide dezelfde vp, waar begin ik met onderhandelen? Bij Valentijn heb ik meer onderhandelingsmogelijkheden, ik wil denk ik 3500 of 3750 betalen. Wat zouden jullie doen?
Laatst bijgewerkt door Nuage op 10-07-11 02:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Vraagprijs verwijderd op verzoek gebruiker

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 11:11

Dan kan je al beginnen bij 3000, wie weet zijn ze wel akkoord en dan hou je nog meer over! :) Onderhandelen mag je scherp beginnen hoor, je merkt vanzelf wel hoe ze reageren!

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:48

wat een mooi paard is Valentijn!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:54

@ Jatoma: Dat overgewicht heb je er zo af! Die ruin heb ik ook zien staan op Sporthorses ind!
Rontgen is ind niet onverstandig Jatoma, paard is ind uitgegroed is goed getraind vroeger, dus ind misschien wel kans dat je iets tegenkomt:).

Ik zal vnmiddag toch kijken bij die ruin (en rijden ofcourse)! Heb ze net even gebeld en hij stond er nog:).
Kleine info:
Ruin, 4 jaar, vader Sydney, 1.68m, schimmel dus :P (komt uit kattebelstam)
Schijnt dat hij erg makkelijk is in omgang, bomproof, verkeersmak en makkelijk te rijden, geen officele wedstrijden gelopen. VP = 3000, te veel of juist redelijk?
Ze worden steeds jonger dan ik wil, maar blijkbaar moet dat zo zijn ofzo want ze komen steeds op mn pad! :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:59

Romanoff schreef:
@ Jatoma: Dat overgewicht heb je er zo af! Die ruin heb ik ook zien staan op Sporthorses ind!
Rontgen is ind niet onverstandig Jatoma, paard is ind uitgegroed is goed getraind vroeger, dus ind misschien wel kans dat je iets tegenkomt:).

Ik zal vnmiddag toch kijken bij die ruin (en rijden ofcourse)! Heb ze net even gebeld en hij stond er nog:).
Kleine info:
Ruin, 4 jaar, vader Sydney, 1.68m, schimmel dus :P (komt uit kattebelstam)
Schijnt dat hij erg makkelijk is in omgang, bomproof, verkeersmak en makkelijk te rijden, geen officele wedstrijden gelopen. VP = 3000, te veel of juist redelijk?
Ze worden steeds jonger dan ik wil, maar blijkbaar moet dat zo zijn ofzo want ze komen steeds op mn pad! :P

Eerste indruk: prijs tikkie te hoog voor een kaal paard, maar niet belachelijk. Voorop gesteld dat ie zo goed en braaf is als je hier schrijft, zou ik richten op 2500 - 2800. Maar als ze hun poot echt stijf houden en dat paard is echt zo bloedbraaf als je zegt, zou ik 'm niet laten staan op die paar honderd euro. Aanschaf is eenmalig.........
Foto's of een link? (mag per PB).

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 12:05

Jotoma: Super leuk voor je! :D Ben benieuwd naar de keuring!
Romanoff: Er zijn maar weinig 4 jarige die Lspr/L2 drs lopen, en dat zegt totaal niks over de kwaliteit, dus zal eerst gaan kijken voordat je gaat nadenken over de prijs/kwaliteit, wieweet is het een buitenkansje!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 12:15

@ Kaitlin : Deze ruin loopt geen Ldrs/spr. Hij heeft geen niveau, hij kan gewoon netjes lopen :). Verder dus ervarlingloos eigenlijk :).

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 12:28

@romanoff: hij stond niet met deze foto online, dus ik snap ff niet hoe je hem herkend van sporthorses? Op de sh foto zie je net nog dat het een paard is, maar meer ook niet ;)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 12:40

Niet met deze foto's ind! Maar omdat ik las; Valentijn, 10 jaar, M dressuur ;)!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 13:04

Leuk Jotoma; mooi paard! Hopen dat 'ie goedgekeurd wordt.