Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MRIIIS

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:56

Voor mijn laatste bijrijdpony heb ik niet betaald. Had wel les met 'm op eigen kosten en van m'n instructrice van wie ik op de manege ook les krijg, dus dat was wel handig. Ik vind het wel altijd een moeilijke kwestie hoor, betalen om bij te rijden.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 12:04

Silly1972 schreef:
Ik heb zelf altijd betaald voor bijrijden, en hier in de omgeving liggen de bedragen rond de 80 euro voor 2x in de week.
Maar mijn bijrijdster betaalde ook gewoon mee.
dan zijn ze toch wat ,meer geneigd om te gaan omdat ze ervoor betalen en er wat serieuzer mee bezig (vind ik)

behalve ik O:)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 12:06

betalen om bij te rijden is hier heel normaal.....
ik heb het geluk dat ik 2 paarden kan rijden zonder ervoor te hoeven betalen!!
maar misschien omdat ik op het punt ben dat ik wellicht een paard wat kan bijleren, en niet meer als vroeger lekker aan het hobbelen was?
dat wil niet zeggen dat andere mensen die wel betalen, een paard niets kunnen leren hoor!!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 12:15

Ja dat denk ik ook! Ik leer de merrie die ik rijd niets meer bij, die kent alles wel :=
Ik vind het heel normaal om te betalen. Ik maak gebruik van dezelfde faciliteiten als de pensionklanten en ben ook elke dag op stal te vinden.

_Tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 12:18

Hoi!
ik had een B-pony was een stronteigeweizen welsh die heb ik verkocht!(werd ook te klein)
nu heb ik na lang zoeken een pony gevonden,
Mijn wensen:
Geen vos
niet ouder dan 10
d-pony
verkeersmak.

Nou echt het is een vos van 13 jr (krijg hem 2weken op proef vanaf maandag)
haahah 1.45 maar wel verkeersmak! :+
ze heet carhima du bois.
Iemand die haar kent.
(en marjolein weet ik al :D)

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 12:33

Lioony schreef:
Ik wijs een paard die ik gezien heb in een advertentie niet zomaar af als er geen filmpje bij zit. Als hij op de foto's echt leuk is geef ik daar niet zoveel om. Op rijfoto's kun je ook al veel zien. Als ik een paard zie die niet lekker nageeflijk loopt of op de voorhand valt, klik ik die weg.

Ik zou er een paard niet oplaten staan als er geen filmpje bij zit maar als ik dan bijv een foto zie met zijn neus in de lucht maar het verhaal staat me wel aan dan vraag ik om een filmpje.Wat mij ook opvalt dat mensen vaak niet de tijd nemen om goede foto s temaken.
Goede foto s zegt toch heel veel alleen op foto s kan je niet afgaan maar als een paard dan al niet in de buurt staat wil ik wel eenn beetje een idee hebben.Foto s van opgejaagd in de wei of bak zegt mij niet veel staart erop en snuiven leuk gezicht maar ik kan er niets mee /3

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 12:39

Ik heb dan zoiets van wáárom zet je dan die foto met die neus in de lucht erbij? Omdat er geen foto's zijn waarop die wel goed loopt? Dan klik ik weg. Ik heb geen zin om met dat punt aan het werk te gaan. Ik zoek gewoon een fijn doorgereden jong paard en geen project := Nu hebben wij daar ook het budget voor.
Dat ze geen filmpje hebben kan ik nog wel voorstellen, maar als ze de moeite niet nemen om een paar (goede) foto's er bij te doen, nemen wij de moeite niet om te komen kijken, er staan er genoeg mét goede foto's!
Ook merk ik dat ik ook echt een beetje fototechnisch zit te kijken, omdat ik zelf met fotografie bezig ben _O-
Foto's van een paard met goede scherptediepte etc. zullen mij altijd meer aanspreken. :o

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 13:43

nou ik zit met het probleem, dat ik volgend jaar mijn voormalig lease paard kan overkopen,
echter heeft zij spat, al op zeer jonge leeftijd geconstateerd. ze is nu 10 en nog geen pas kreupel geweest!
liefde voor een paard gaat ver, maar ben wel wijs en laat tegen die tijd foto's maken om te kijken hoe het er nu voor staat!

ik heb ook wel als ik een advertentie zie, met slechte foto of het paard loopt niet op de foto zoals ik naar opzoek ben, is het meteen next!

zowieso heb ik echt een hele moeilijke smaak wat betreft paarden, en weet ik ook nog niet zo goed wat ik wil. gelukkig heb ik daar nog een heeeeeeeele lange tijd de tijd voor, om de keuze te maken.
Ik vind friezen paarden namelijk ook erg stoer!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 13:46

Wat zijn jou ambities en wat heeft het paard tot nu toe gedaan?

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 14:01

Oké, ik heb nu toch de knoop door gehakt. Ondanks dat ik ontzettend lang heb gezocht naar hét paard voor mij,
heb ik toch besloten eerst meer ervaring op te doen dmv een bijrijdpaard. Ik vind het wel erg jammer, maar na nóg
een goed gesprek met m'n ouders zijn we hier op uit gekomen. Ook omdat ik volgend jaar mijn examen jaar in ga,
en op dit moment gaat op school niet alles van leien dakje en ik realiseer me dat ik daar nu echt tijd in moet gaan
stoppen wil ik weer de cijfers halen die bij mij 'passen'. Heb dus een advertentie neer gezet, en nu maar wachten of
het wat oplevert... Vind het best moeilijk om dit te typen, omdat een eigen paard echt mijn grootste droom is waar
ik alles voor opzij wil zetten, maar toch is dit een betere keus.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 14:06

Jeetje wel jammer!
Ik hoop voor je dat je een leuk bijrijdpaardje vind!

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 14:07

Dankjewel :j vind het ook echt jammer
Laatst bijgewerkt door Merel___ op 04-06-11 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 14:09

Mijn 2 jarige staat te koop, omdat ik echt op zoek ben naar iets anders. Het zoeken gaat op een laag pitje staan, want ik heb er geen haast bij. Liever paard dat geschikt is voor mij dan dat ik weer een "miskoop" doe.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 14:14

Ik heb bij mijn advertentie van Finesse ook geen filmpje.. Heb er wel wat foto's bijstaan, of die nu goed zijn weet ik niet :D En als mensen meer foto's vragen kunnen ze er wel 50 krijgen, maar filmpjes heb ik niet.. Niet omdat het een slecht paard is, maar omdat ik geen camera heb, enkel een fototoestel en daar kan je niet behoorlijk mee filmen :)

Succes met je keuze Merel :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 14:27

Lioony schreef:
Wat zijn jou ambities en wat heeft het paard tot nu toe gedaan?

Ik mocht met deze merrie M1 starten, en ze heeft L gesprongen.
Ben geen recreatie ruiter, dus echt sportgericht :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 14:28

Hmm.. Ze heeft dan in ieder geval al wel wat gepresteerd, zonder last te hebben.
Maar dan zou ik het toch niet doen. Aangezien ik dan aanneem dat jij er nog meer uit wilt gaan halen dan die M1. En ze is ook weer wat ouder dus de kans dat ze last gaat krijgen is groter.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 14:55

Ja dat zijn allemaal punten die ik mij realiseer, maar soms is de liefde voor een bepaald paard groter..... :o
Ik doe het ook alleen als ik groen licht krijg van een DA, en misschien heb ik daarvoor al een ander paard gevonden die rontgenlogisch wel 100% is :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 14:56

Ja dat begrijp ik, maar die teleurstelling is dan ook heel groot, als er toch problemen mee komen, vooral omdat ook die liefde er is..

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 15:17

Ik snap echt waar je heen wilt, ben mij ook echt bewust van de risico's!
echt waar :)

Maar stel je eens voor, je hebt een paard 2 jaar gehad (paard kwam uit limburg, heb ik mee genomen naar stages, gewoon hier ook in almere gestald) en je hebt er lief en leed mee gedeelt. Ik heb in die periode ook echt geen makkelijke tijd gehad, en als ik mij dan rot voelde, was ik altijd direct naar stal. op zo'n moment vergeet je alles, dat is echt liefde voor het paard. Toen ze weg ging, heb ik echt gehuild, vanuit mijn tenen. Nooit geweten dat je zoveel van een paard kunt houden, ze hoorde echt bij de familie. Daarnaast werd ze 3 dagen voor ze opgehaald zou worden ziek, en moest naar utrecht. Ik heb op een vrijdag avond in utrecht afscheid moeten nemen, want de eigenaar kwam haar zaterdag, nadat haar halfzusje bij mij werd afgeleverd, direct in utrecht ophalen.
Misschien is dat paard daarom nooit uit mijn hoofd gegaan, ik weet het niet.

Nu klink ik als een mega penny meisje, en klinkt het verhaal ook erg penny-achtig.
Ik weet het echt allemaal....... en ik weet dat ik ook realistisch moet denken.
Maar ben allang blij dat ik de afspraak met mijzelf heb gemaakt dat ik eerst foto's laat maken, en het liefst van het hele paard. En dat de dierenarts de persoon is die mij gaat vertellen of ik het wel of niet moet doen.
En misschien dat er tegen die tijd het droompaard voorbij komt, die dan met mij naar huis gaat,
Dan zal ik de merrie moeten loslaten, want dat is ook houden van....

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 15:27

Ik ben vanochtend bij een paard gaan kijken. En ik ben verliefd :o
Hij was echt superleuk. Niet heel fijn gebouwd, juist wat bij mij past.
Heerlijke galop, gewoon super *\o/*
Ik ga volgende week weer erheen. :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 15:27

Wat leuk, welk soort paard was het verder?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 15:35

Ik vind je helemaal niet klinken als een mega penny meisje! En ik begreep al dat je er eerst een DA naar wil laten kijken, maar die DA kan jou waarschijnlijk alleen maar een negatief koopadvies geven.
Als je over een jaar nog niets gevonden hebt, kun je natuurlijk altijd foto's laten maken, maar ik zou wel gewoon ook naar andere paarden gaan kijken, omdat je sowieso wel weer een ander paard tegen komt met zo'n klik, met wat minder risico!
Maar wat zou je doen als je haar gekocht hebt en ze krijgt er problemen mee? Klinkt misschien heel cru, maar heb jij het er voor over om voor een paard waar je dan niet je ambities mee waar kan maken toch de maandelijkse lasten te dragen? Terwijl je er ook voor kunt kiezen om een paard met minder risico te kopen?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 15:38

Dan gaat ze op een wei, waar ze van haar pensioen kan genieten ;)
Het hangt ook helemaal van de (financiele) situatie af, of ze er komt of niet.
Ik weet dat zij met een beetje mazzel volgend jaar einde zomer, te koopt komt te staan (nadat veulen gespeend is) en ik had zowieso niet de plannen om voor begin november naar een paard te gaan kijken :)
Ik wil alleen erg graag weten, of de spat bijv is vast gegroeid, of actief is.....

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 15:44

Het is een KWPN ruin van 15. Hij is 1.73, lekker groot dus. Faram x Akteur. Hij is heel braaf :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 15:45

Ik heb verder niet zo veel verstand van spat, maar is het erfelijk? (lijkt me niet als ze een veulen heeft gekregen?) Dan zou je er natuurlijk wel nog een veulentje (eventuele opvolger?) uit kunnen fokken. Dat is dan weer het voordeel van een merrie! :) Dat ligt natuuriljk ook een beetje aan de finaciële situatie, maar is zeker niet onmogelijk!
Verder ligt de keuze natuurlijk gewoon bij jou, niemand kan je hierbij eigenlijk adviseren, omdat het om jou gevoel en de klik met de merrie gaat. Die kan iemand anders niet ervaren. :)