Mogelijk winterveulentje op komst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jeetje77

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 12:51

Ik blijf sws fan. Ik ben nu eenmaal geen van die kleine monstertjes.

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 14:00

Zoieso fan!
Inmiddels wel overgestapt naar team bootcamp :+ maar daar willen we ook zeker updates van! :o

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 14:24

Afbeelding
Wij hadden dus ook zo'n merrietje. Hier is ze al dunner dan toen ze er net was, maar ook wij hebben lang getwijfeld of ze niet toch drachtig was. Was ze niet. Maar ja, ze had niet bij een hengst gestaan voorzover wij wisten.

En natuurlijk blijf ik ook volgen. Veel te leuk!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 14:33

Skyla denkt het hare van een bootcamp, zo te zien :\ (laatste foto van je vorige Post)

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 14:43

Grappig, Hevonen, de make-up van de jouwe is het tegenovergestelde van de eerder Gothic Skyla. :+

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 15:19

Ik denk, dat ze leeg is.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 15:32

Ponytante schreef:
Grappig, Hevonen, de make-up van de jouwe is het tegenovergestelde van de eerder Gothic Skyla. :+

Dat hangt van het jaargetijde af. Dit is dus dezelfde pony.
Afbeelding

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 17:40

Ach dat lieve koppie van Skyla <3

Oh ja bootcamp Skyla ga ik ook zeker volgen hoor. Ik was team veulen, nu team hooi maar ik wil heel graag naar team bootcamp als het zover is. :D

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 20:13

Ik volg nog steeds en het is nog geen 1 maart, dus zit nog in team veulen.
Alleen had ik dan ondertussen wel verandering verwacht tussen januari en nu. Het lijkt alsof het nu een hele tijd stil staat.

Zou er een mogelijkheid kunnen zijn dat Skyla wel drachtig was, dat het veulen gestorven is, maar niet geaborteerd? En dat dit die enorme hangbuik veroorzaakt. Is (gedeeltelijke) resorptie mogelijk na een dracht van ca. 8 maanden?

irisskib

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 20:17

Ik ben al sinds het begin een stille meelezer maar zit in team veulen
Hoop stiekem dat er straks ineens een kleintje naast staat

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 01:30

Ik hoop ook nog steeds maar geloof er wel steeds minder in.
Skyla is wel een geweldige Shet om te volgen. Mijn Shet is een tijdje geleden overleden en er komt geen ander dus geniet ik mee van haar.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 10:02

Als ik me goed herinner heeft ze 5 weken samen met de hengst gestaan.
Als ik naar mijn merrie kijk is die normaliter om de 3 weken hengstig.
In haar geval (afhankelijk hoe d'r cyclus liep) zou het zomaar kunnen dat het maar 1 ronde van dekken was geweest.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 10:19

Taucha schreef:
Alleen had ik dan ondertussen wel verandering verwacht tussen januari en nu. Het lijkt alsof het nu een hele tijd stil staat.

Zou er een mogelijkheid kunnen zijn dat Skyla wel drachtig was, dat het veulen gestorven is, maar niet geaborteerd? En dat dit die enorme hangbuik veroorzaakt. Is (gedeeltelijke) resorptie mogelijk na een dracht van ca. 8 maanden?

Ik heb het bij DR. Pol wel eens gezien op tv. Een vrucht was een soort fossiel geworden in de baarmoeder. De merrie had toen ook nergens last van overigens. Maar dat is het enige geval wat ik ooit gehoord heb dat dit gebeurde.

Ik ben nog steeds team hooi. Er is te weinig verandering. En zover ik begrepen heb heeft TS nog steeds niet 100% zeker gevoeld dat er een veulen in zit. Op dit ogenblik moet je echt wel heel duidelijk het verschil voelen tussen veulen beweging of darmen. Voel je niks dan vrees ik leeg.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 10:25

nieky1993 schreef:
Taucha schreef:

Ik heb het bij DR. Pol wel eens gezien op tv. Een vrucht was een soort fossiel geworden in de baarmoeder. De merrie had toen ook nergens last van overigens. Maar dat is het enige geval wat ik ooit gehoord heb dat dit gebeurde.

Ik ben nog steeds team hooi. Er is te weinig verandering. En zover ik begrepen heb heeft TS nog steeds niet 100% zeker gevoeld dat er een veulen in zit. Op dit ogenblik moet je echt wel heel duidelijk het verschil voelen tussen veulen beweging of darmen. Voel je niks dan vrees ik leeg.

Wat speciaal. Hoe hebben ze dat dan ontdekt?
Ik dacht altijd dat de merrie dan heel ziek zou worden van een soort bloedvergiftiging als er een dood veulen in zit, weer wat geleerd dus.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 10:41

Nou de merrie was bewust gedekt en toen ze maar niet vorderde tegen dat ze moest bevallen hebben ze gescand. Toen kwam die fossiel tevoorschijn. Maar normaal als het veulen dood gaat, dan komt het sowieso eraf anders wordt de merrie ziek idd. Waarom dat bij die merrie op DR.pol niet was, was voor hem ook een raadsel :+.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 10:48

Hmmm het wordt nou wel erg twijfelachtig inderdaad. Je zou het nu toch duidelijk moeten kunnen zien schoppen en bewegen. We wachten nog heel even af...

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 11:24

Anna79 schreef:
Ik vind dat we het veulen van Skyla of het er nu wel of niet komt gewoon moeten opgeven voor de veulenverkiezing, dat heeft TS wel verdiend en alle trouwe meelezers ook!
Misschien dan een poll maken welk AI plaatje het moet worden...

Hoe leuk dat idee ook is, er kunnen alleen veulens worden opgegeven die geboren zijn tussen 2 bepaalde datums, (okt 2023 en okt 2024) dus dat zou ook hier de voorwaarde zijn :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 11:30

nieky1993 schreef:
Nou de merrie was bewust gedekt en toen ze maar niet vorderde tegen dat ze moest bevallen hebben ze gescand. Toen kwam die fossiel tevoorschijn. Maar normaal als het veulen dood gaat, dan komt het sowieso eraf anders wordt de merrie ziek idd. Waarom dat bij die merrie op DR.pol niet was, was voor hem ook een raadsel :+.

gebeurt wel vaker, wij hebben het ook wel eens met de koeien gehad. Het kalf mummificeerde dan op een of andere manier. Heel apart om te zien. Wel triest ook. Maar de koe is er doorgaans niet ziek van.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 11:45

Het klinkt een beetje luguber. Komt er hier nu dan een team mummy? :\

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 11:52

Steenkald noemen ze dat dan toch @juval.
Wij hebben het ook wel eens meegemaakt.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 12:00

Na , ik denk dat ze gewoon leeg is hoor. Ik zie geen verandering.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 12:59

Ik denk ook een shet die het veel te goed heeft. Een shet op stro blijft ook onmogelijk slank is mijn ervaring

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 13:02

Of een bijzondere vorm van dwerggroei, waardoor de ingewanden net iets te groot zijn voor het lijfje, dat komt af en toe voor bij shetjes.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 14:28

Nicole288 schreef:
Anna79 schreef:
Ik vind dat we het veulen van Skyla of het er nu wel of niet komt gewoon moeten opgeven voor de veulenverkiezing, dat heeft TS wel verdiend en alle trouwe meelezers ook!
Misschien dan een poll maken welk AI plaatje het moet worden...

Hoe leuk dat idee ook is, er kunnen alleen veulens worden opgegeven die geboren zijn tussen 2 bepaalde datums, (okt 2023 en okt 2024) dus dat zou ook hier de voorwaarde zijn :)

Sowieso zou de categorie dan wel erg lastig bepalen zijn. Of is er tegenwoordig ook een categorie "Bokt-kruisingkalfje-penny-hooi-met spruitjes-veulenverkiezing"?

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-24 14:44

Er is inderdaad weinig verandering maar toch nog maar even foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding