Paarden die in 2024 beleerd worden.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 20:13

Poeh, heftig hoor. Zeker als je al zoveel uitgesloten hebt en verder alles gewoon "goed" is! Heb je inmiddels niet dat je bijna hoopt dat er ergens wat uitkomt zodat je "eindelijk" een verklaring of mogelijke oplossing hebt?

Ik zou eigenlijk eens op Vinted moeten kijken, maar het zijn outdoorlaarzen van Ariat dus zou ergens verwachten van wel. Tegelijkertijd wil ik eigenlijk ook nog even kijken wat er gebeurt als ik ze echt alleen op stal aan heb en zelfs in de auto naar/van stal mn gewone schoenen (weer) aan heb.

Sababber

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 20:22

Is ECVM uitgesloten Moonlight? Dit komt niet uit de normale röntgenfoto’s maar moet door schuine halsfoto’s worden uitgesloten.. past typisch bij het cowboy paarden verhaal..

Hier zijn we weer aan de betere hand, half jaar een dipje gehad met elke keer van die stomme jonge paarden pech dingetjes. Vandaag weer voor het eerst met andere paarden in de bak gereden, binnenkort voor het eerst les op vreemd terrein.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 22:05

Hmm fysiek durf ik hem ECVM niet mee te geven. De andere klachten weer wel. Gaat op het potentiële lijstje. Aangezien we momenteel in een goede flow lijken te zitten, ga ik nog even afwachten voordat ik weer iets verander.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 13:38

Oh Moonlight ik kan me je gevoel zo voorsteller, de onzekerheid dat je aan de ene kant denkt dat het een gedrag dingetje is, maar toch altijd bang blijft dat er lichamelijk toch iets aan de hand zou kunnen zijn.

Dat is precies wat ik me Reus heb alleen dan door zijn gedrag bij het opzadelen en poetsen. Als ik al niet 5 keer de zadelmaker er bij heb gehad, tandarts, osteopaat dierenarts....
Maar zodra ik er opzit ontspant hij en doet hij het gewoon geweldig, hij is zo relaxt onder het zadel en ik mag hem als ik rij ineens wel overal aanraken. Hij proest en ontspant tot het punt dat zijn oortjes gaan flapperen...... dus dan denk ik toch dat dat het probleem niet kan zijn.... maar het blijft vreemd.
We moeten maar denken dat het nu gewoon pubers zijn, het hoef echt niet altijd lichamelijk te zijn.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 14:39

Ja die twijfel blijft inderdaad en bij mijn andere paard had ik zoals helaas vaker gelijk. Geen pas kreupel gelopen en toch een flinke chronische peesblessure. Dus ik was ook als de dood dat ik iets kocht wat fysiek stuk was. Vandaar de hele rij aan uitsluiting voor aankoop en zadelmak maken.

Om mezelf niet helemaal gek te maken, spar ik regelmatig met mensen die meer ervaring hebben met jonge paarden dan ik zelf. Want er zijn zoveel tegenstrijdige signalen die hij afgeeft.

Zo staat hij gisteren ongeveer met zijn neus op het afhakken van cement van ytong blokken. Terwijl een wapperend blaadje of vogel aan de andere kant van de heg vorige week nog moord pleegde in zijn hoofd.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 16:18

Wat vervelend Moonlight dat hij zo gespannen/wisselend blijft.
Hopelijk wordt dat in de loop van de tijd beter en kunnen jullie samen gewoon relaxed rijden.
Hier gaat het eigenlijk heel goed. Dream heeft inmiddels een andere ruiter gekregen die wat kleiner en lichter is. Voor het inrijden en in begin doorrijden was dit nog niet geschikt, maar nu gaat het super samen. Ze hebben dan ook al meerdere prijzen samen in de wacht gesleept zowel in de eventing als het springen.

Afbeelding
Afbeelding

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 18:45

Dinsdag zijn we voor het eerst op vreemd terrein geweest. Hij was wakker maar nieuwsgierig en aanspreekbaar. Hij heeft echt super geluisterd ondanks dat hij het echt wel spannend vond.
Even longeren van te voren.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Even kijken want er kwam een paard binnen:
Afbeelding

Verder lekker gestapt:

Afbeelding

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 20:49

Zo goedemorgen!

Ik ben hier al heeeeeel lang niet geweest. Hoe is het met jullie allemaal? We zijn inmiddels zo’n eind verder..

Ik heb heeeel veel struggles gehad met Red, maar na onze verhuizing afgelopen zomer gaat alles super steady en mega goed..

In 2 wedstrijden 5 winst gereden in de B, hij gaat mee naar het bos, strand, noem maar op. Heel fijn paard om mee te werken..

Heel blij met hem <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 20:55

Wat fijn dat het nu zo goed gaat!
Wat is nu het grootste verschil nu je van stal gewisseld hebt.
Ofja waar zit het vooral in denk je.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 22:10

Vorig jaar oktober stil gegaan ivm eigen schouder probleem en nu na 14 maand niet rijden heb ik er weer 3x opgezeten en beginnen we weer met het begin stuur en rem ( her) instaleren er zit nog wel wat maar niet alles is blijven hangen